Wywiady
Jak pozyskać pierwszych klientów dla nowego sklepu internetowego? Rozmowa z Jakubem Papugą, CEO & Founderem Happy Parrots
2025.01.22
Jak zdobyć pierwszych klientów dla nowo otwartego sklepu internetowego? To pytanie nurtuje wielu początkujących e-przedsiębiorców. O tym, jak skutecznie wykorzystać różnorodne narzędzia marketingowe, jakie kampanie najlepiej sprawdzają się na starcie oraz dlaczego analityka danych jest kluczem do sukcesu, rozmawiamy z Jakubem Papugą – CEO & Founderem agencji reklamowej Happy Parrots...
Cyfrowe DNA Twojej marki: jak budować wizerunek, który przyciąga i inspiruje? Rozmowa z Gabrielą Gil
2025.01.08
Jak budować cyfrową tożsamość swojej marki, która nie tylko przyciągnie klientów, ale także zainspiruje ich do zaangażowania? W czasach, gdy Internet jest nieodłączną częścią życia, skuteczna obecność online to nie wybór, a konieczność. O tym, jakie kroki warto podjąć, by wyróżnić się w tłumie, a także jak budować zaufanie i...
Caroline Brand: Warto mieć odwagę, czyli jak powstała marka z charakterem – rozmowa z Karoliną Piątkowską, twórczynią i CEO Caroline Brand
2024.12.20
Jak zbudować markę odzieżową, która zachwyca jakością, stylem i wyjątkowym podejściem do klientek? Karolina Piątkowska, twórczyni oraz CEO Caroline Brand, w szczerej rozmowie opowiada o początkach swojej firmy, wartościach, które przyświecają jej pracy, i wyzwaniach, jakie napotyka na swojej drodze. Dowiedz się, co kryje się za sukcesem marki Caroline, która...
Influencer Marketing w branży fashion. Jak współpraca z twórczyniami internetowymi może zwiększyć sprzedaż? Rozmowa z Małgorzatą Figat z Medializer
2024.12.10
Współczesna moda nie istnieje bez mediów społecznościowych, a współpraca z influencerkami staje się wręcz niezbędnym elementem strategii marketingowych. Jak marki mogą w pełni wykorzystać ich potencjał? Jakie formaty najbardziej przyciągają uwagę klientów? A w jaki sposób ocenić efektywność kampanii z udziałem influencerki? O to wszystko pytamy Małgorzatę Figat, Senior Influencer...
Prawo w e-commerce. Jak przygotować sklep do Black Friday? Rozmowa z Klaudią Kozioł-Szymulą, Managing Associate w Kancelarii DKLAW
2024.11.15
Black Friday to jeden z najgorętszych okresów w handlu, ale także czas, gdy konsumenci są narażeni na potencjalnie nieuczciwe praktyki cenowe. Dyrektywa Omnibus, wprowadzona na początku 2023 roku, miała przeciwdziałać takim działaniom, nakładając na sprzedawców obowiązek informowania o najniższej cenie towaru z ostatnich 30 dni. Klaudia Kozioł-Szymula, Managing Associate w...
Czy Content Marketing w dobie AI ma jeszcze sens? Rozmowa z Pawłem Strykowskim, CEO WhitePress
2024.10.02
Dynamiczny rozwój rozmaitych modeli językowych sprawił, że wiele branż przechodzi aktualnie sporą transformację. Jednym z obszarów, na który AI ma szczególnie duży wpływ, jest content marketing. Czy jednak AI zdominuje rynek treści i wyprze tradycyjne metody tworzenia contentu? W rozmowie z Pawłem Strykowskim, CEO WhitePress® dowiemy się, jakie trendy obecnie...
Automatyzacja w e-commerce: jak zyskać przewagę nad konkurencją? Rozmowa z Emilem Walczakiem, Head of Enterprise & Implementation w BaseLinker
2024.09.11
pozwala sprzedawcom internetowym działać sprawniej i osiągać lepsze rezultaty. Od obsługi magazynu i zamówień, przez marketing, aż po zarządzanie relacjami z klientami – automatyczne systemy wpływają na każdy element procesu. Jakie korzyści daje automatyzacja dla sklepów internetowych? W jaki sposób pomaga oszczędzać czas, optymalizować koszty i zwiększać satysfakcję klientów? O...
Jak dziś budować identyczne doświadczenia zakupowe w kanałach on i off? Zapytaliśmy ekspertów
2024.08.29
Jak dziś budować identyczne doświadczenia zakupowe w kanałach on i off Zróżnicowane kanały sprzedaży stawiają marki przed dużym wyzwaniem związanym z budowaniem doświadczeń zakupowych klientów. O tym, czy te same sprawdzą się w kanałach online i offline, jak też o kluczowych elementach budowania doświadczeń zakupowych w dobie omnichannel dyskutują Prelegenci...
Nie tylko nowa nazwa. Kulisy transformacji butiku internetowego – wywiad z Iloną Nowak, właścicielką Maffati
2024.05.28
Rebranding sklepu, który ma już ugruntowaną pozycję na rynku, to nie lada wyzwanie, jednakże zmiana wizerunku marki może odświeżyć biznes, przyciągnąć nowych klientów i przynieść wiele innych korzyści. O kulisach procesu rebrandingu rozmawiamy dziś z Iloną Nowak, właścicielką butiku internetowego Maffati (wcześniej Ila Shop).
Jak sprzedać kosmetyki naturalne w sieci? Rozmowa z Joanną Górą, współzałożycielką Polish Nature
2024.04.17
Jak skutecznie sprzedawać kosmetyki naturalne w Internecie? O tym, jakie działania warto podejmować, jak docierać do klientek i w jaki sposób promować naturalną pielęgnację, a także o połączeniu działań w sklepie stacjonarnym i internetowym rozmawiamy dziś z Joanną Górą – współzałożycielką i prezes Polish Nature. Dowiemy się też, jakie perspektywy...
Zdobywaj klientów, zwiększaj sprzedaż! O marketingu konwersji
2024.03.05
Konwersja w e-commerce to bardzo złożony temat – aby sprzedaż rosła, potrzebna jest długofalowa strategia. W jaki sposób przyciągać klientów? Na co szczególnie warto zwrócić uwagę, by zwiększyć skuteczność działań marketingowych? Na te i wiele innych pytań odpowiada dziś w arcyciekawej rozmowie o marketingu konwersji Sebastian Suma, Co-founder & CEO...
Wyzwania i trudności we wdrożeniach e-commerce – wywiad z Markiem Kichem, CEO Satisfly i autorem podcastu Sztuka E-Commerce
2024.02.27
Wdrożenie projektu e-commerce to złożony proces, od którego w dużej mierze zależy sukces sklepu internetowego. O tym, co jest najistotniejsze podczas wdrożeń e-commerce, czego nie należy pomijać i jakich błędów się wystrzegać, rozmawiamy dziś z Markiem Kichem, CEO Satisfly i autorem podcastu „Sztuka E-Commerce”.
E-commerce w Polsce: nowe wyzwania, trendy i perspektywy na przyszłość
2023.12.19
Jak obecnie kształtuje się e-commerce w Polsce? O kondycji branży, stojących przed jej dalszym rozwojem barierach i mocnych stronach, a także o trendach i przewidywaniach na przyszłość specjalnie dla Ecomersy opowiada Łukasz Szymula, wieloletni członek Rady Nadzorczej Izby Gospodarki Elektronicznej oraz Country Manager CEE & Poland w Tradedoubler, największego gracza...
Niech będzie głośno! Marketing afiliacyjny w sklepie internetowym - wywiad z Ewą Dudek, CEO & Founder webePartners
2023.03.14
hcesz, by Twoja marka stała się lepiej rozpoznawalna? Marketing afiliacyjny to sprawdzone narzędzie do tego, by dotrzeć do wydawców. O szczegóły tej strategii marketingowej, specjalnie dla Ecomersy, opowiada Ewa Dudek, CEO & Founder I webePartners. Zapraszamy do lektury wywiadu!
Jak sprzedawać kulturę w sieci? - wywiad z Łukaszem Kierusem, prezesem zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k.
2023.02.16
Czy kultura jest modna? Jak sprzedawać książki w sieci? Jak rozwinąć rodzinny biznes do rozmiarów firmy zatrudniającej kilkaset osób? O tym przeczytacie w naszym materiale. Gościem wywiadu Ecomersy.pl jest Łukasz Kierus, prezes zarządu Glosel sp. z o.o. sp. k., w którego skład wchodzą jedna z największych księgarni internetowych w kraju...
Omnibus – pierwsze wnioski po wprowadzeniu dyrektywy. O czym nie pamiętają sprzedawcy? Czy posypią się kary? - Wywiad z Klaudią Kozioł, Managing Associate w DKLAW
2023.02.08
Dyrektywa Omnibus obowiązuje od 1 stycznia 2023 r. Jak z wprowadzeniem nowych regulacji poradzili sobie przedsiębiorcy? Media donosiły już o pierwszych wątpliwościach UOKiK. Zapraszamy na wywiad, w którym Klaudia Kozioł - Managing Associate w DKLAW opowiada o tym, jak interpretować zapisy dyrektywy Omnibus i uniknąć kar.
Polityka dostaw i zwrotów w sklepie internetowym. Polecamy dobre praktyki - wywiad z Mateuszem Rębiszem, Sales & Partnerships Manager w Wygodne Zwroty
2023.02.02
W jaki sposób polityka dostaw i zwrotów w sklepie internetowym wpływa na sprzedaż? Tą kwestię trzeba traktować jako część procesu sprzedażowego. Tak jak dbamy o dobrej jakości zdjęcia naszych produktów, o barwne opisy, o właściwe wypozycjonowanie naszego sklepu w wyszukiwarce, tak powinniśmy zadbać właśnie o politykę dostaw i zwrotów....
Black Friday 2022. Jak przygotować sklep na święto wyprzedaży? - wywiad, którego gościem jest Piotr Kałwa, E-commerce Success Manager w IdoSell
2022.11.09
Black Friday zbliża się wielkimi krokami. Święto wyprzedaży co roku elektryzuje branżę e-commerce. Czy tym razem spełnią się oczekiwania sprzedawców? Jak wzrastająca inflacja wpłynie na sprzedaż? Co zrobić, by jak najlepiej wykorzystać czas obniżek? Zapraszamy na wywiad, którego gościem jest Piotr Kałwa Idosell, E-commerce Success Manager w IdoSell. Bądźcie gotowi...
Jak zwiększyć sprzedaż przed świętami? Prześwietlamy branżę fashion – wywiad z Gabrielem Bestą, CEO Medializer.pl
2022.11.02
Jak przygotować sklep odzieżowy na święta? Czy kryzys odbija się na branży fashion? Co zrobić, by przedświąteczny szal zakupów był jak najbardziej owocny? Przeczytajcie wywiad z Gabrielem Bestą, CEO Medializer.pl, a zyskacie wiele cennych wskazówek!
Jak uwieść klasę średnią? Czyli o tym, jak sprzedawać produkty z wyższej półki - wywiad, którego gościem jest Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce, Współwłaściciel Lantre – Autoryzowany Sprzedawca Apple
2022.10.27
Jak sprzedaje się produkty Apple? Czy istnieją i czym wyróżniają się sklepy internetowe premium? W jaki sposób zawalczyć o wymagających klientów? O tych i innych ciekawych kwestiach w wywiadzie dla ecomersy.pl opowiada Łukasz Piech, Dyrektor E-commerce i Współwłaściciel Lantre – Autoryzowany Sprzedawca Apple.
SMS marketing w e-commerce. Czy warto? - wywiad z Mają Wiśniewską, Marketing Manager SMSAPI
2022.10.19
Czy SMS marketing jest skuteczny? Ile kosztuje? Czy to rozwiązanie, które sprawdzi się w Twoim sklepie? Jeśli szukasz odpowiedzi na te i inne pytania, zajrzyj do naszego wywiadu. Maja Wiśniewska, Marketing Manager SMSAPI, rozwiewa wszystkie wątpliwości i rzuca więcej światła na wykorzystanie SMS-ów w e-commerce.
Dropshipping w e-commerce. Czy to coś dla Twojego sklepu? - wywiad z Kingą Tobałą, Starszą Specjalistką ds. marketingu w Sky-Shop.pl
2022.10.13
Czy można prowadzić sklep bez własnego magazynu? Tak! Coraz więcej sprzedawców decyduje się na prowadzenie e-commerce w modelu dropshipping. O tym, na czym polega ta strategia i kiedy się opłaca, opowiada, Kinga Tobała, Starsza Specjalistka ds. marketingu w Sky-Shop.pl. Przeczytajcie, jak wykorzystać potencjał dropshippingu!
Konto bankowe dla sklepu internetowego. Na co zwrócić uwagę? - wywiad z Mateuszem Zemczakiem, E-Commerce Director, Transactional Banking Department | paynow.pl mBank S.A.
2022.10.05
Płatności w sklepie internetowym to temat ważny zarówno dla sprzedawców, jak i klientów. Ich odpowiednie zoptymalizowanie pozwala znacząco zwiększyć liczbę finalizowanych transakcji. Płatności w sklepie internetowym to również obsługa zwrotów. O tym, jak dobrze wybrać bramkę do sklepu internetowego, rozmawiamy z prawdziwym specjalistą w tym temacie. Zapraszamy na wywiad z...
Przyszłość m-commerce. Mobile trends w oczach ekspertów
2022.09.28
Cyfrowa rewolucja cały czas nabiera na sile. Według najnowszych danych, dwóch na trzech Polaków kupuje w internecie z poziomu smartfona*. Przy tym gros użytkowników skarży się na problemy pojawiające się w trakcie zakupów. Nic dziwnego, że przed m-commerce stają coraz to nowsze, większe wyzwania. O tym, jak będzie rozwijał się...