Dzisiaj mamy: Sobota, 27 Lipiec 2024

Strefa wiedzy

Sprzedaż w abonamencie? Subskrypcje w e-commerce. To warto wiedzieć

Sprzedaż w abonamencie? Subskrypcje w e-commerce. To warto wiedzieć

2024.07.17
O modelu subskrypcyjnym i sprzedaży w abonamencie słyszała większość z nas – znamy je głównie z platform streamingowych, takich jak Netflix, Player, Amazon Prime czy TVP VOD. Coraz częściej mówi się o nich również w kontekście sklepów internetowych – trend ten zyskuje na popularności w świecie e-commerce. Dlaczego? Ponieważ oferuje...
Czym jest USP produktu?

Czym jest USP produktu?

2024.07.10
Co decyduje o tym, że wybieramy konkretną markę, konkretną ofertę? W 2024 roku trudno mówić jedynie o dobrej jakości i przystępnych cenach, ponieważ na rynku jest zbyt dużo sklepów internetowych, które starają się łączyć te dwa elementy. Często na wybór konsumentów ma wpływ jakiś „wyjątkowy” czynnik, czyli coś, co rzeczywiście...
Czym jest Google PLA?

Czym jest Google PLA?

2024.06.26
System reklamowy Google, czyli Google Ads, jest jednym z dwóch (obok Facebook Ads) najpopularniejszych narzędzi wykorzystywanych przez firmy, by promować swoje produkty. W jego ramach można używać różnorodnych formatów i tworzyć kampanie o rozmaitych celach. Dzisiaj chcielibyśmy pochylić się nad jedną z ważniejszych opcji oferowanych przez Google, a mianowicie Google...
Jak zaprezentować produkty w sklepie internetowym?

Jak zaprezentować produkty w sklepie internetowym?

2024.06.21
Mimo tego, że e-commerce cieszy się tak dużą popularnością, a zakupy internetowe weszły w krew większości Polaków (zgodnie z najnowszym raportem opublikowanym jeszcze w tym miesiącu przez SAMOSEO, 75,8% polskich konsumentów kupuje w Internecie co najmniej kilka razy w miesiącu, a 41,7% wydaje na zakupy online w skali miesiąca 1000...
Jak zwiększyć obroty w drogerii internetowej?

Jak zwiększyć obroty w drogerii internetowej?

2024.06.12
Sprzedajesz kosmetyki w Internecie, a może dopiero zamierzasz zacząć? Chciałbyś zwiększyć obroty w swojej drogerii online, ale nie wiesz, jak to zrobić? Przygotowaliśmy dla Ciebie zbiór konkretnych porad, które mogą Ci pomóc w efektywniejszej promocji i skuteczniejszym budowaniu wizerunku marki. Sprawdź, co warto wiedzieć o prowadzeniu sklepu internetowego z kosmetykami,...
Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #117: Dlaczego trzeba dbać o dostępność produktów w sklepie internetowym?

2024.05.10
Kiedy myślimy o sklepach internetowych, oczywistą kwestią wydaje się to, że ich najważniejszym elementem jest asortyment, czyli sprzedawane produkty. Aby wyróżnić się na tle licznej konkurencji, firmy decydują się na rozmaite strategie – wprowadzają bogatą ofertę różnorodnych towarów (przy większym budżecie), skupiają się na konkretnej kategorii produktów, oferują mniejszą liczbę...
#Ecomersy Basic #116: Jak szybko należy wysyłać paczki w sklepie internetowym?

#Ecomersy Basic #116: Jak szybko należy wysyłać paczki w sklepie internetowym?

2024.04.26
W świecie e-commerce szybkość dostawy stała się kluczowym elementem sukcesu każdego sklepu internetowego. Klienci oczekują, że zamówienia będą docierały do nich niemal natychmiast, a dobre doświadczenie zakupowe często równa się z bezpiecznym, bezproblemowym, niezawodnym dowozem. W tym kontekście pytanie o to, kiedy należy wysyłać przesyłki, staje się dla przedsiębiorców niezwykle...
Negatywne opinie w sklepie internetowym. Jak na nie reagować?

Negatywne opinie w sklepie internetowym. Jak na nie reagować?

2024.04.25
Każdy właściciel sklepu internetowego wie, że nie da się – a wręcz nie powinno się – uniknąć negatywnych opinii o swojej firmie, zwłaszcza gdy marka staje się coraz popularniejsza i bardziej rozpoznawalna. Kluczową kwestią jest to, jak na takie opinie reagujemy: właśnie ten aspekt świadczy o naszym profesjonalizmie jako przedsiębiorców....
Jak powinna wyglądać udana współpraca z agencją e-commerce?

Jak powinna wyglądać udana współpraca z agencją e-commerce?

2024.04.19
Wiele sklepów internetowych decyduje się na współpracę z profesjonalnymi agencjami e-commerce, które oferują kompleksowe usługi marketingowe. Udane partnerstwo może przynosić liczne korzyści, takie jak optymalizacja witryny, zwiększenie konwersji, rozwój strategii promocyjnych czy integracja nowych funkcji. Jednak aby taka współpraca była naprawdę efektywna, trzeba przestrzegać wcześniej ustalonych zasad. Powinny one być...
Optymalizacja konwersji w e-commerce. Know-how

Optymalizacja konwersji w e-commerce. Know-how

2024.04.10
Każdemu właścicielowi sklepu internetowego zależy na tym, by klienci podejmowali konkretne działania na stronie. Czasami jest to cały zbiór pożądanych akcji, czasami jedno, ale duże przedsięwzięcie. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy się skupić na jednym, zazwyczaj najważniejszym celu, czyli zwiększeniu sprzedaży. Poruszymy temat optymalizacji konwersji właśnie w tym kontekście – zostań...
#Ecomersy Basic #115: Jak podnieść rozpoznawalność sklepu internetowego?

#Ecomersy Basic #115: Jak podnieść rozpoznawalność sklepu internetowego?

2024.04.05
Aby klient zapamiętał Twój sklep internetowy, musisz w jakiś sposób zapisać się w jego pamięci. Wszyscy wiemy, że trudno jest wyróżnić się na tle ogromnej konkurencji, a często to po prostu cel nie do osiągnięcia. Nie trzeba jednak tworzyć jedynej w swoim rodzaju, innowacyjnej przestrzeni online, aby zdobyć lojalnych konsumentów,...
Jak przeprowadzić rebranding sklepu internetowego?

Jak przeprowadzić rebranding sklepu internetowego?

2024.03.27
Każdy przedsiębiorca działający w Internecie może szybko się przekonać, że w świecie e-commerce konkurencja jest zacięta, a trendy szybko się zmieniają, dlatego utrzymanie świeżości i atrakcyjności marki staje się kluczowym elementem sukcesu. Wiele firm decyduje się na tzw. rebranding, aby na nowo dostosować się do oczekiwań klientów, zyskać przewagę nad...
#EcomersyBasic #114: Wiosna w e-commerce. Wysoki sezon dla branży odzieżowej

#EcomersyBasic #114: Wiosna w e-commerce. Wysoki sezon dla branży odzieżowej

2024.03.21
Wraz z nadejściem wiosny pojawiło się wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców działających w e-commerce, a szczególnie w branży odzieżowej, która z każdym kolejnym sezonem przechodzi przemiany. Warto wykorzystać zbliżające się okazje (majówka, Boże Ciało, wakacje), kiedy klienci i klientki będą poszukiwać świeżych stylizacji i modowych inspiracji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców...
Dlaczego trzeba dbać o prawidłowe stany magazynowe w sklepie internetowym?

Dlaczego trzeba dbać o prawidłowe stany magazynowe w sklepie internetowym?

2024.03.19
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, należy zadbać o każdy element niezbędny do jego prawidłowego funkcjonowania. Jednym z nich jest oczywiście magazynowanie produktów, które wymaga odpowiednio zintegrowanego systemu logistycznego. Jeżeli nie zatroszczysz się o tę kwestię, Twój biznes może nie rozwijać się tak, jak byś tego chciał....
Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads

Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads

2024.03.08
Większość sklepów internetowych promuje się na Facebooku i Instagramie, posługując się Meta Ads – jednym z najbardziej znanych systemów reklamowych w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców działa aktywnie również na TikToku, czyli najpopularniejszym na świecie serwisie do nagrywania i oglądania krótkich filmów. Z aplikacji tej korzystają miliony użytkowników, co z jednej...
Uwaga! To już ostatnie dni na wprowadzenie Google Consent Mode v2

Uwaga! To już ostatnie dni na wprowadzenie Google Consent Mode v2

2024.02.29
Jeżeli aktywnie działasz w sieci i korzystasz z systemu reklamowego i analitycznego Google, powinieneś wiedzieć, że zmiany zbliżają się wielkimi krokami. Tryb uzyskiwania zgody trzeba wdrożyć na początku marca, w przeciwnym wypadku napotkasz problemy z reklamami personalizowanymi w Google Ads. Dowiedz się, czym właściwie jest Google Consent Mode v2 i...
Vouchery prezentowe w sklepie internetowym. Czy i kiedy warto?

Vouchery prezentowe w sklepie internetowym. Czy i kiedy warto?

2024.02.21
Przedsiębiorcy działający w e-commerce mają swoje sposoby, by zwiększać lojalność klientów i zachęcać ich do zakupów. Jednym z bardzo skutecznych narzędzi marketingowych są vouchery prezentowe, które sprawiają, że oferta staje się ciekawsza. Czy warto wprowadzić ten rodzaj upominku do swojego sklepu internetowego? Jak właściwie działają takie vouchery? Wszystkiego dowiesz się...
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Google Gemini. Co warto wiedzieć o ChatGPT od Google?

Google Gemini. Co warto wiedzieć o ChatGPT od Google?

2024.02.13
Wraz z dynamicznym rozwojem sztucznej inteligencji oraz technologii przetwarzania języka naturalnego (NLP) Google stale poszerza swoje portfolio produktów i usług. Jednym z jego najnowszych przedsięwzięć jest Google Gemini. Pod tą enigmatyczną nazwą kryje się innowacyjny projekt, który ma potencjał, by zrewolucjonizować sposób, w jaki ludzie komunikują się ze sztuczną inteligencją....
2024 w e-commerce. Poznaj trendy!

2024 w e-commerce. Poznaj trendy!

2024.02.07
Rok 2024 w e-commerce otwiera przed nami nowe horyzonty i rewolucyjne możliwości, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się wyzwaniem. Świat handlu online stale ewoluuje, napędzany innowacjami technologicznymi, zmieniającymi się preferencjami konsumentów i globalnymi tendencjami. Dzisiaj – bardziej niż kiedykolwiek – właściciele sklepów internetowych powinni być na bieżąco z obowiązującymi...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
ChatGPT w sklepie internetowym. Jak go wykorzystać?

ChatGPT w sklepie internetowym. Jak go wykorzystać?

2024.01.30
W 2024 roku trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez innowacyjnych, opartych o najnowszą technologię rozwiązań. Wiele z nich może znacznie ułatwić pracę wielu przedsiębiorców – takim narzędziem jest właśnie ChatGPT. Co warto o nim wiedzieć i jak go wykorzystać, żeby usprawnić działanie własnego biznesu i poprawić doświadczenie zakupowe klientów?...
Zero Click Searches – czy można je wykorzystać w strategii marketingowej?

Zero Click Searches – czy można je wykorzystać w strategii marketingowej?

2024.01.23
Ruch organiczny w Twoim sklepie maleje? Być może przyczyną tego są tzw. Zero Click Searches. Według różnych danych nawet ponad 60% zapytań w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych kończy się bez przejścia na jakąkolwiek witrynę. Sporą część z nich stanowią właśnie Zero Click Searches. Czym są i czy można wykorzystać...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...