Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Strefa wiedzy

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
Halloween już 31.10! Przygotuj sklep na noc obniżek

Halloween już 31.10! Przygotuj sklep na noc obniżek

2022.09.20
Halloween to co prawda amerykańskie święto, jednak na przestrzeni lat stało się popularne również w Polsce. Wielu z nas ceni sobie mroczny klimat, który mu towarzyszy, oraz wszelkiego rodzaju dekoracje, akcesoria i inne produkty nawiązujące do tego wydarzenia. Warto to wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym! Zaplanuj na...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści

Digital storytelling, czyli cyfrowe opowieści

2022.09.15
Nawet jeżeli pojęcie digital storytellingu jest Ci obce, bez wątpienia słyszałeś o samym storytellingu, czyli – krótko mówiąc – sztuce tworzenia opowieści. W świecie e-commerce funkcjonuje również nazwa marketingu narracyjnego. Cyfrowe historie oprócz interesującej fabuły pozwalają na wykorzystanie narzędzi oferowanych przez nowoczesne technologie – animacji, dźwięków, muzyki i innych. Zostań...
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
Sprawdź, jakie metody płatności możesz udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym

Sprawdź, jakie metody płatności możesz udostępnić klientom w swoim sklepie internetowym

2022.09.08
Prowadząc własny sklep internetowy, trzeba mieć na względzie różne potrzeby swoich konsumentów. Jak wiadomo, coraz więcej osób wymaga od sprzedawców nowoczesnych rozwiązań z zakresu e-commerce. Wśród nich znajdują się szybkie, wygodne i bezpieczne metody płatności. Chcesz poprawić doświadczenie zakupowe klientów? Dowiedz się, jakie sposoby wprowadzić, by zwiększyć ich komfort.
Znaczenie zwrotów w e-commerce. Co mówią dane SW Research i Think Eco?

Znaczenie zwrotów w e-commerce. Co mówią dane SW Research i Think Eco?

2022.09.07
Zwroty to nieodłączny element sprzedaży internetowej. Są bardzo ważne dla ogromnej liczby konsumentów, którzy cenią sobie politykę nastawioną na ich komfort. Z czasem coraz więcej klientów będzie wymagać przystępnych, korzystnych zasad dotyczących zwrotów. Warto dowiedzieć się, co na ten temat mówią badania. Na zlecenie firmy Apaczka agencja badawcza SW Research...
#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

2022.08.26
Czy znane jest Ci pojęcie influencer marketingu? Polega on na współpracy wpływowej osoby (najczęściej twórcy internetowego) z daną firmą. Marka prowadzi kampanię reklamową wspólnie z influencerem, promując w ten sposób swoje produkty czy usługi. Ten rodzaj marketingu zyskał w ostatnich latach na popularności – głównie dzięki rosnącej liczbie rozpoznawalnych w...
Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?

Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?

2022.08.25
Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem? Galopujące podwyżki uderzają we wszystkich bez wyjątku. Utrzymująca się w czerwcu 2022 na poziomie 15,5% inflacja siłą rzeczy wymusza zmiany w zachowaniach konsumenckich, co bezpośrednio przekłada się na rynek e-commerce. Branża handlu internetowego w tym roku po raz pierwszy od...
#EcomersyBasic #42: Unboxing. Czym jest? Czy warto? Jak go przygotować?

#EcomersyBasic #42: Unboxing. Czym jest? Czy warto? Jak go przygotować?

2022.08.19
Czy wiesz, co kryje się pod pojęciem unboxingu? Jest to rodzaj filmu, który przedstawia rozpakowywanie jakiegoś produktu. Cieszy się bardzo dużą popularnością, przede wszystkim na YouTubie (ale też na Facebooku czy Instagramie), co chętnie wykorzystują influencerzy. Osoba rozpakowująca pokazuje dany towar i go opisuje, najczęściej w superlatywach. Jak można wykorzystać unboxing...
Jak tworzyć teksty, które mają wpływ na sprzedaż?

Jak tworzyć teksty, które mają wpływ na sprzedaż?

2022.08.18
Jak pisać, żeby sprzedawać? To pytanie spędza sen z powiek niejednemu copywriterowi czy niejednej osobie zajmującej się content marketingiem. Jakie cechy powinien posiadać idealny tekst? Podobno ideałów nie ma, ale przecież można spróbować zbliżyć się do doskonałości. Podpowiemy Ci, w jaki sposób tworzyć treści, które są nie tylko chętnie czytane,...
#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

2022.08.12
Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto...
UX Design, czyli co oznacza jedno z najmodniejszych słów e-commerce

UX Design, czyli co oznacza jedno z najmodniejszych słów e-commerce

2022.08.11
UX Design to jedno z ważniejszych pojęć dla przedsiębiorcy internetowego. Co oznacza? User Experience, czyli doświadczenie użytkownika to proces, w czasie którego zespół projektujący stara się stworzyć najlepsze doświadczenia, jakie produkt może zapewnić użytkownikowi. Konsumenci są obecnie bardzo wymagający, a firmy starają się sprostać tym wymaganiom. Na początku kluczowe jest...
Zmiany prawne w e-commerce. Czy jesteś gotowy na nowe dyrektywy? - wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW

Zmiany prawne w e-commerce. Czy jesteś gotowy na nowe dyrektywy? - wywiad z Pauliną Jachną, Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW

2022.08.03
W najbliższym czasie branżę e-commerce czeka nie lada wyzwanie. W życie wejdzie dyrektywa Omnibus, która wymusi na sprzedawcach nowe obowiązki. O tym, na jakim etapie są prace legislacyjne, jak interpretować przepisy oraz jak przygotować się na zmiany rozmawiamy z Pauliną Jachną - Partnerem zarządzającym w Kancelarii DKLAW, ekspertką w zakresie...
Czym jest UI design?

Czym jest UI design?

2022.08.02
UI design, czyli User Interface design to proces twórczy związany z wizualną stroną aplikacji lub witryny. UI design to tylko część UX, ale za to bardzo istotna. To UI designer decyduje o ostatecznym wyglądzie strony i układzie jej elementów. Cały proces polega na tworzeniu interfejsu, czyli łącznika między użytkownikiem a...
Jak zatrzymać klientów w sklepie internetowym

Jak zatrzymać klientów w sklepie internetowym

2022.07.28
Stworzenie biznesu internetowego, który ma wielu klientów i przynosi wysokie zyski nie jest łatwe. Wymaga to wiele pracy i zaangażowania, dlatego warto myśleć długofalowo, żeby po tym początkowym wysiłku nie tracić klientów. Pomocny w kontrolowaniu tego jest wskaźnik customer churn, który jest wartością procentową obliczaną w skali miesiąca. Uzyskuje się...
Skuteczny e – mail sprzedażowy. To musisz wiedzieć

Skuteczny e – mail sprzedażowy. To musisz wiedzieć

2022.07.26
E-maile marketingowe pozwalają na bezpośrednią komunikacja między firmą a klientami. Najczęściej wykorzystywanym narzędziem są newslettery, wysyłane regularnie do określonego grona odbiorców. Umieszcza się w nich najważniejsze informacje, utrzymując w ten sposób kontakt między firmą a klientem.
EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #38: Jak skutecznie prowadzić blog w sklepie internetowym?

2022.07.22
Skutecznie prowadzony blog w sklepie internetowym przyciągnie odbiorców, a co za tym idzie potencjalnych klientów. Warto pomyśleć o ciekawych treściach, które przyciągną stałą grupę odbiorców i wygenerują ruch prowadzący do zwiększenia sprzedaży. Dzięki kilku ważnym zasadom stworzysz wartościowe treści, które skutecznie wypromują Twój sklep internetowy.
EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

EcomersyBasic #37: Zwroty w sklepie internetowym. Know-how

2022.07.15
Odpowiednia polityka zwrotów w sklepie internetowym ma ogromne znaczenie. Klienci oczekują szybkich, wygodnych i najlepiej bezpłatnych sposobów, by móc oddać swoją przesyłkę. Część z nich nie zdecyduje się na zakupy, jeżeli nie spełnisz ich oczekiwań w tym względzie. Dlatego tak ważne jest, by opracować optymalne zasady zwrotów – takie, które...
Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce

Spadki na rynku e-commerce i trwałe zmiany w logistyce

2022.07.13
Nawyki konsumenckie, które zostały wypracowane podczas pandemii, nie zniknęły wraz w końcem lockdownu. Na dobre zadomowiły się w świecie e-commerce, znacząco wpływając na logistykę i łańcuchy dostaw. Liczy się przede wszystkim ich wydajność. Widać to głównie na przykładzie branży fashion, która jest największym segmentem internetowego handlu. Największym wyzwaniem staje się...
EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?

EcomersyBasic #36: Na co zwrócić uwagę przy wyborze odpowiedniego magazynu dla e-commerce?

2022.07.08
Prowadzenie sklepu internetowego może być bardzo trudne, jeżeli nie wybierzemy odpowiedniego magazynu czy centrum fulfilment. Przestrzenie te mają odpowiadać na wszystkie potrzeby sprzedawcy, a przy tym usprawniać łańcuch dostaw. Bardzo ważnymi elementami każdej działalności związanej z e-commerce są magazynowanie i wysyłka. Dużą część zadań można jednak powierzyć specjalistom od logistyki....
Lato w branży odzieżowej — Czas na wyprzedaże!

Lato w branży odzieżowej — Czas na wyprzedaże!

2022.07.04
Gorące wakacyjne dni sprzyjają odpoczynkowi i warto je wykorzystać dla podładowania swoich baterii. Jednak Twój sklep internetowy nie może w tym czasie działać bez przemyślanego planu. Już teraz przygotuj strategię na letnie miesiące, aby bez stresu wypocząć i nie stracić klientów. Lipiec i sierpień są specyficznym okresem w handlu internetowym,...
EcomersyBasic #35: Dlaczego warto wykorzystywać język korzyści?

EcomersyBasic #35: Dlaczego warto wykorzystywać język korzyści?

2022.07.01
We współczesnym świecie największą popularnością cieszą się złe wiadomości, ale w biznesie to się nie sprawdza. Tutaj wręcz przeciwnie, należy wykorzystywać język korzyści i pozytywnie nastawiać swoich potencjalnych klientów. Dlatego w swoich narzędziach marketingowych pisz atrakcyjnie o świecie, przedstawiaj potencjalnym klientom zyski płynące z korzystania z Twojej oferty.