E-commerce
Nowy sklep HalfPrice w samym sercu Hiszpanii
2025.03.28
W Madrycie pojawił się salon HalfPrice, najmłodszej marki należącej do Grupy CCC. W ten sposób spółka umacnia swoją pozycję w Hiszpanii, kontynuując zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynkach Europy Południowej.
Klarna x DoorDash – nowa współpraca w USA
2025.03.27
Klarna rozszerza swoje usługi w USA – we współpracy z DoorDash wprowadzi możliwość odroczenia płatności za zamawianie jedzenia. To kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na amerykańskim rynku, zwłaszcza w kontekście planowanego debiutu giełdowego.
Spadki sprzedaży detalicznej w lutym – wbrew przewidywaniom
2025.03.25
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła w lutym o 0,5% rdr. W ujęciu miesięcznym zanotowano jeszcze większy spadek – aż o 65. Wyniki te zaskoczyły ekonomistów, którzy co prawda spodziewali się spowolnienia dynamiki po styczniowym wzroście, ale nie przewidywali spadku. Konsensus rynkowy zakładał wzrost...
Wyciek danych klientów Empiku? Jest wyjaśnienie
2025.03.24
Na jednym z forów cyberprzestępczych pojawiło się ogłoszenie o sprzedaży bazy danych, która miała zawierać informacje o 24 milionach klientów Empiku. Firma poinformowała w sobotę po południu, że prowadzi obecnie szczegółową weryfikację tych doniesień, podkreślając, że większość danych ujawnionych w udostępnionej próbce nie znajduje się w jej systemach.
Praktyczny poradnik: jak prowadzić profil sklepu internetowego na Facebooku?
2025.03.21
Mimo rosnącej popularności innych platform Facebook wciąż pozostaje najważniejszym portalem społecznościowym w Polsce. W 2025 roku trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez aktywnego profilu w social mediach – nie każdy jednak wie, jakimi zasadami należy się kierować, rozwijając konto firmowe. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu poznasz dobre...
Firmy chętnie kupują na Allegro Business. Zobacz wyniki badania
2025.03.20
Allegro Business to platforma zakupowa stworzona z myślą o firmach – od biur i salonów kosmetycznych po branżę HoReCa i budowlaną. Według badań już 7 na 10 firm zaopatruje się na Allegro, które jest najbardziej rozpoznawalnym serwisem zakupowym dla przedsiębiorców w Polsce. Użytkownicy zyskują w ten sposób dostęp do szerokiego...
CCC rezygnuje z opcji esize.me
2025.03.19
Grupa CCC oficjalnie poinformowała klientów o rezygnacji z usługi esize.me. Ta innowacyjna technologia, dostępna od 2018 roku, ułatwiała dobór odpowiedniego rozmiaru obuwia i minimalizowała ryzyko nietrafionych zakupów online.
Meta stawia na własne chipy AI – krok w stronę niezależności od Nvidii
2025.03.18
Meta rozpoczęła testy swojego pierwszego, wewnętrznie opracowanego układu do trenowania sztucznej inteligencji. To dla firmy ważny krok, który może pozwolić amerykańskiemu gigantowi uniezależnić się od zewnętrznych dostawców, takich jak Nvidia. W przypadku pomyślnego zakończenia testów Meta planuje wdrożyć układ na szerszą skalę.
Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay
2025.03.17
Współcześni konsumenci online są bardziej uważni, wymagający i świadomi swoich potrzeb niż kiedykolwiek – dotyczy to również metod opłacania zamówień. Jakie formy płatności cieszą się największą popularnością wśród e-kupujących i dlaczego jedynie 3% z nich nie ma swojego ulubionego sposobu regulowania należności?
Rekordowy rok dla Allegro – wzrost GMV, zysków i liczby użytkowników
2025.03.14
Allegro spełniło wszystkie oczekiwania dotyczące wyników za czwarty kwartał, osiągając wyższą od zakładanej zyskowność na każdym poziomie. Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, uwzględniająca działalność międzynarodową, wzrosła w ubiegłym roku o 9,6% rdr. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 17,9%, co było efektem silnego wzrostu zysków w...
Jakie plany na 2025 ma IKEA?
2025.03.12
IKEA pozostaje jedną z najchętniej wybieranych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wnętrz. Znana na całym świecie marka nie zwalnia tempa – w tym roku w Polsce planowane są otwarcia nowych sklepów, i to nie tylko w największych miastach. Szwedzki gigant intensywnie rozwija swoje usługi, kładąc coraz większy nacisk...
Globalna awaria X. Co było przyczyną?
2025.03.11
W poniedziałek 10 marca br. użytkownicy na całym świecie doświadczyli globalnej awarii platformy X, wcześniej znanej jako Twitter. Serwis należący do Elona Muska przestał działać zarówno w przeglądarkach internetowych, jak i w aplikacji mobilnej. Tysiące użytkowników z Polski i innych krajów zgłosiło problemy z dostępem. Na sytuację zareagował sam Musk,...
Black Red White ma nowego właściciela. Idą zmiany
2025.03.10
Austriacka Grupa XXXLutz przejęła pozostałe 50% udziałów w polskiej Grupie Black Red White (BRW), zyskując tym samym pełną kontrolę nad firmą. Pierwszą połowę udziałów nabyła w połowie 2022 roku. BRW zapewniło, że mimo zmiany właścicielskiej nadal będzie zarządzane niezależnie, a jej zakłady produkujące meble zachowają autonomię.
Zalando rośnie. Wyniki finansowe i kierunki rozwoju
2025.03.07
Zalando spodziewa się dynamiczniejszego wzrostu w 2025 roku, po solidnych wynikach finansowych osiągniętych w 2024 roku. Kluczowym elementem strategii będzie rozwój ekosystemu e-commerce w sektorze mody i stylu życia, oparty na dwóch filarach: B2C oraz B2B.
Jak Polacy płacą za zakupy? Czego oczekują? Wyniki badania Mastercard
2025.03.06
Polscy konsumenci oczekują szerokiego wyboru narzędzi płatniczych. Kluczowe znaczenie ma dla nich swoboda wyboru metody płatności, a także wygoda i bezpieczeństwo zarówno w transakcjach online, jak i offline. Coraz większą rolę odgrywają również innowacyjne rozwiązania płatnicze – wynika z raportu „Polskie płatności: liczy się możliwość wyboru” („Paid in Poland: A...
Fearless Rewards – program lojalnościowy, który przynosi korzyści
2025.03.05
Lojalność klientów to jeden z kluczowych filarów sukcesu marki modowej, o czym doskonale wie odzieżowy butik internetowy Fearless, który wdrożył do swojej oferty program lojalnościowy – Fearless Rewards. Został przygotowany przez agencję Medializer, aby przynosić korzyści zarówno konsumentkom, jak i samej marce. Celem było zaprojektowanie systemu nagradzającego za zakupy i...
BLIK Płacę Później dostępny już w 26 tys. sklepów!
2025.03.04
Usługa BLIK Płacę Później zyskuje na popularności, dynamicznie rozwijając się wśród użytkowników e-commerce. Obecnie opcja płatności odroczonych dostępna jest w bankach Millennium i VeloBank, a lista wdrażających ją sklepów stale rośnie. Do grona 26 tys. sprzedawców dołączyły właśnie marki z grupy LPP: Reserved, Sinsay, House i Cropp.
Nawyki zakupowe Polaków – wolimy kupować zdalnie czy stacjonarnie?
2025.03.03
Codziennie z Internetu korzysta 92% Polaków, co bardzo wpływa na nasze funkcjonowanie i sposób robienia zakupów. Jednak według raportu Santander Consumer Banku niemal co trzeci Polak kupuje stacjonarne równie często co online. Kluczowe udogodnienia to bliskie punkty odbioru (dla ponad połowy badanych) oraz szybkie dostawy (dla ponad 40%).
Wiosna w branży odzieżowej. Wejdź dobrze w nowy sezon!
2025.02.27
Wiosna to czas zmian, a w branży odzieżowej oznacza jedno – nowy sezon pełen inspirujących trendów i możliwości sprzedażowych! Klientki zaczynają szukać lżejszych ubrań, bardziej energetycznych kolorów i fasonów, które wprowadzą do ich garderoby powiew świeżości. Warto regularnie aktualizować ofertę swojego sklepu, aby przyciągać uwagę kupujących. Jakie modele powinieneś mieć...
Przejęcie Just Eat Takeaway.com – właściciela Pyszne.pl. Kto kupił spółkę?
2025.02.26
Spółka matka Pyszne.pl – brytyjsko-holenderskie Just Eat Takeaway.com – została sprzedana funduszowi, który jest także głównym udziałowcem właściciela Glovo. Transakcja odbyła się po znacznie niższej cenie w porównaniu do wyceny właściciela Pyszne.pl sprzed kilku lat.
Wzrost udziału e-commerce w polskim handlu detalicznym
2025.02.25
Według najnowszych danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS), w styczniu 2025 roku udział sprzedaży internetowej w całkowitej sprzedaży detalicznej w Polsce osiągnął 9,1%, co stanowi wzrost w porównaniu do 8,8% odnotowanych w styczniu 2024 roku. Wartość zakupów online w cenach bieżących zwiększyła się o 9,4% rok do roku. Największy wzrost udziału...
Alibaba inwestuje ponad 52 miliardy dolarów w rozwój sztucznej inteligencji
2025.02.25
Chiński gigant e-commerce, Alibaba, ogłosił plan zainwestowania około 380 miliardów juanów (około 52,4 miliarda dolarów) w rozwój sztucznej inteligencji (AI) oraz infrastruktury chmurowej w ciągu najbliższych trzech lat. Ta kwota przewyższa łączne wydatki firmy na AI i chmurę w ciągu ostatniej dekady. Decyzja o zwiększeniu inwestycji w te obszary następuje...
JD.com kontynuuje ekspansję w Polsce: nowe inwestycje i plany rozwoju
2025.02.25
Chiński gigant e-commerce, JD.com, intensyfikuje swoją obecność na polskim rynku poprzez szereg strategicznych inwestycji. W ostatnich latach firma znacząco rozbudowała swoją infrastrukturę logistyczną, otwierając kolejne centra dystrybucyjne i magazyny w kluczowych lokalizacjach. W marcu 2021 roku JD.com uruchomiło centrum dystrybucyjne w pobliżu granicy polsko-niemieckiej, które ma na celu obsługę klientów...
Kursy z AI pojawią się na chińskich uniwersytetach. Chodzi o DeepSeek
2025.02.24
Chińskie uniwersytety uruchomiły kursy sztucznej inteligencji (AI) dotyczące narzędzia DeepSeek, które zostało opisane jako przełomowe i przyciągnęło powszechną uwagę. Władze Chin zamierzają wprowadzić więcej innowacji technologicznych do szkół, co może przynieść nowe źródła wzrostu gospodarczego.