Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

E-commerce

OLX podsumowuje rok 2022. 4,5 miliona użytkowników

OLX podsumowuje rok 2022. 4,5 miliona użytkowników

2023.01.25
Marka OLX podzieliła się podsumowaniem roku 2022, dzięki któremu mogliśmy dowiedzieć się, że największy serwis ogłoszeniowy w Polsce zwrócił się w stronę racjonalnych i przemyślanych zakupów – ze względu na sytuację w kraju i rosnącą inflację. O czym jeszcze warto wspomnieć?
Branża dóbr luksusowych radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Raport Deloitte za 2021 rok

Branża dóbr luksusowych radzi sobie lepiej niż przed pandemią. Raport Deloitte za 2021 rok

2023.01.25
Jak wynika z raportu „Global Powers of Luxury Goods 2021. A new wave of enthusiasm in luxury” przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, zrównoważona produkcja oraz postępująca rewolucja cyfrowa to dwie siły napędowe inwestycji w sektorze dóbr luksusowych. Firmy musiały dostosować się do zmieniających się warunków oraz nowych oczekiwań konsumentów.
#PrasówkaEcomersy (16.01 - 20.01)

#PrasówkaEcomersy (16.01 - 20.01)

2023.01.23
Pisaliśmy o sukcesie Answear.com w IV kwartale 2022 roku oraz wzroście sprzedaży w sklepie internetowym PGG w 2022 roku. Informowaliśmy również, że Fintech PayEye przeszedł serię testów. Opublikowaliśmy artykuł o E-E-A-T i zastanawialiśmy się, skąd wzięła się dodatkowa literka E. Podzieliliśmy się wnioskami z najnowszego badania zleconego przez Santander. Pisaliśmy,...
Czym jest growth hacking i jak wykorzystywać go w e-commerce?

Czym jest growth hacking i jak wykorzystywać go w e-commerce?

2023.01.19
Czy znasz określenie growth hacking? Ta tajemniczo brzmiąca nazwa to określenie strategii marketingowych skoncentrowanych na wzroście. „Hakowanie wzrostu” (lub inaczej „marketing wzrostu”) jest stosunkowo młodą gałęzią marketingu. Jaka jest definicja growth hackingu i czym wyróżnia się na tle tradycyjnego marketingu?
Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym PGG w 2022 roku

Wzrost sprzedaży w sklepie internetowym PGG w 2022 roku

2023.01.17
Sklep internetowy Polskiej Grupy Górniczej odnotował w 2022 roku rekordową sprzedaż. Według danych zebranych poprzez Google Analytics stronę odwiedziło prawie 9 milionów nowych użytkowników, przy czym witryna została wyświetlona ponad 350 milionów razy.
Sukces Answear.com w IV kwartale 2022

Sukces Answear.com w IV kwartale 2022

2023.01.16
Answear.com informuje o zwiększeniu przychodów ze sprzedaży o 39% w IV kwartale 2022 roku w porównaniu z analogicznym okresem rok wcześniej – firma wypracowała 359 mln zł. Dynamiczny wzrost czyni ją jedną z najszybciej rozwijających się platform fashion e-commerce w Europie.
Shopee wycofuje się z Polski. Znamy powody decyzji

Shopee wycofuje się z Polski. Znamy powody decyzji

2023.01.12
Na polskiej stronie internetowej Shopee można znaleźć następująca informację: platforma Shopee Polska zakończy działalność 13. Stycznia 2023 roku o godzinie 23.59. Możliwość składania nowych zamówień zostanie wstrzymana, a zamówienia złożone jeszcze przed tą datą będą realizowane standardowo.
Kara finansowa dla firmy Apple. Chodzi o prywatność

Kara finansowa dla firmy Apple. Chodzi o prywatność

2023.01.11
Firmie Apple otrzymała grzywnę w wysokości 8,5 mln dolarów za nielegalne gromadzenie danych. Kara została nałożona przez francuski organ ochrony danych, CNIL. Dokładniej mówiąc, chodzi o zbieranie informacji o właścicielach iPhone’ów w celu kierowania do nich odpowiednich reklam.
Skipwish przejmuje Mamissima.pl, rozszerzając internetową ofertę produktów dla dzieci

Skipwish przejmuje Mamissima.pl, rozszerzając internetową ofertę produktów dla dzieci

2023.01.02
Grupa Skipwish – polski dystrybutor dziecięcych marek premium – buduje integrator dziecięcych e-commerce’ów. Firma przejęła sklep internetowy Mamissima.pl od spółki Moliera2, a przy tym zapowiada dalsze fuzje.
Plany Shopee na kolejny rok

Plany Shopee na kolejny rok

2022.12.30
Plany Shopee na 2023 rok obejmują dalsze zwiększanie GMV, przychody oraz liczbę przesyłek w Polsce. Niezwykle istotna jest automatyzacja procesów wewnętrznych, dzięki której możliwe staje się ograniczenie kosztów w zakresie dystrybucji zamówień czy pakowania przesyłek.
Podsumowanie roku 2022 według Vinted

Podsumowanie roku 2022 według Vinted

2022.12.29
Litewska spółka Vinted zdecydowała się na podsumowanie roku w ciekawej formie: podzieliła się 22 faktami, ciekawostkami i liczbami na temat swojej społeczności. Z serwisu korzystają osoby, które są zainteresowanie sprzedażą, wymianą i kupowaniem używanej odzieży oraz innych przedmiotów. Jak portal ocenia 2022 rok?
Nowa polska marka odzieżowa DOUBLE NINE

Nowa polska marka odzieżowa DOUBLE NINE

2022.12.23
Tymoteusz Puchacz, Kuba Moder oraz Aleksander Theus – trzech polskich piłkarzy – wystartowało z własną marką odzieżową, która nosi nazwę „DOUBLE NINE”. Na stronie doublenine99.com pojawiła się już pierwsza kolekcja obejmująca bluzę i spodnie.
Wyniki badania Mindshare Polska na temat inkluzywności i różnorodności

Wyniki badania Mindshare Polska na temat inkluzywności i różnorodności

2022.12.15
Badanie przeprowadzone przez agencję Mindshare Polska we wrześniu 2022 roku pokazuje, że dla Polaków coraz ważniejsze staje się pokazywanie w mediach i kulturze różnorodności oraz inkluzywności. Tak twierdzi 59% respondentów. Z kolei co trzeci badany przyznaje, że promowanie takich postaw w działaniach marketingowych pozytywnie wpływa na jego postrzeganie marki.
Współpraca Grupy Amica z Exorigo-Upos

Współpraca Grupy Amica z Exorigo-Upos

2022.12.09
Amica, największy polski producent sprzętu gospodarstwa domowego, stawia na omnichannel, czyli wielokanałowość. Zmiany zachodzące wewnątrz firmy wspiera Exorigo-Upos. Dzięki temu rozwiązaniu możliwa stanie się dalsza ekspansja międzynarodowa.
Tchibo stawia na intensywny rozwój i walczy o dalsze wzrosty

Tchibo stawia na intensywny rozwój i walczy o dalsze wzrosty

2022.12.07
Firma Tchibo dzieli się swoimi planami na rok 2023, które obejmują modernizację strony internetowej, nową aplikację i nowe formy dostawy. Bardzo ważny dla tej marki jest model omnichannel, czyli połączenie sprzedaży online i sprzedaży tradycyjnej.
Pierwsze zakupy na platformie wszystko.pl dokonane przez prezesa spółki

Pierwsze zakupy na platformie wszystko.pl dokonane przez prezesa spółki

2022.12.07
Kilka miesięcy został zapowiedziany start nowej platformy sprzedażowej spółki Comarch – wszystko.pl. Na początku grudnia ruszyły pierwsze testy. Podczas spotkania pracowników sektora Comarch ERP prezes firmy, Zbigniew Rymarczyk, zaprezentował nowy marketplace i dokonał pierwszego zakupu.
Czym jest unikalna propozycja sprzedaży i dlaczego musisz ją mieć?

Czym jest unikalna propozycja sprzedaży i dlaczego musisz ją mieć?

2022.12.06
Wysoka jakość? Atrakcyjne ceny? Darmowa wysyłka? Brzmi dobrze, ale… nie wystarczy. Gdy konkurujesz z innymi e-biznesami o klienta, musisz wziąć pod uwagę to, że ma on w zasięgu ręki mnóstwo podobnych ofert. By przyciągnąć go do siebie, musisz zaoferować coś więcej – coś, co wyróżni Twój produkt lub usługę spośród...
Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2022

Wyniki finansowe Allegro za trzeci kwartał 2022

2022.12.05
Allegro może pochwalić się kolejnymi sukcesami, jeżeli chodzi o wyniki finansowe za trzeci kwartał 2022 roku. Wartość sprzedaży brutto dla polskiej części biznesu przyspieszyła wzrost do 21% rok do roku, osiągając kwotę 12 mld PLN. Wartość ta zwiększyła się we wszystkich kluczowych kategoriach.
Współpraca Pekao i Tpay – klienci mogą już płacić w ratach

Współpraca Pekao i Tpay – klienci mogą już płacić w ratach

2022.12.01
Pekao i Tpay zdecydowały się podjąć współpracę, aby ułatwić konsumentom zakupy online. Dwa silne podmioty – drugi największy bank w Polsce i popularny operator płatności – umożliwiają rozłożenie kosztów transakcji na wygodne raty.
Jak przygotować sklep na noworoczne wyprzedaże?

Jak przygotować sklep na noworoczne wyprzedaże?

2022.11.29
Jeżeli zastanawiasz się, kiedy najlepiej ruszyć z grudniowo-styczniowymi promocjami, Sylwester i Nowy Rok to doskonałe dni, aby wprowadzić rabaty na różne produkty. W ten sposób rok zakończysz z przytupem. W tym czasie większość klientów cieszy się wolnym od pracy, możesz więc liczyć, że z przyjemnością przejrzą ofertę Twojego sklepu. Pierwszy...
Visa Mobile Payments Study 2022 – wyniki badania, dotyczącego mobile w e-commerce

Visa Mobile Payments Study 2022 – wyniki badania, dotyczącego mobile w e-commerce

2022.11.29
Visa, światowy lider płatności cyfrowych, podzielił się wynikami badania Visa CEE Mobile Payments Study 2022, które objęło ankietowanych z ośmiu krajów: Polski, Czech, Węgier, Rumunii, Bułgarii, Słowacji, Słowenii i Chorwacji. Zostało przeprowadzone przez firmę badawczą Kantar, metodą CAWI, na reprezentatywnej próbie 1000 respondentów (18-65 lat) w każdym z tych państw....
Jakie prezenty kupujemy na ostatnią chwilę? Dane Allegro

Jakie prezenty kupujemy na ostatnią chwilę? Dane Allegro

2022.11.25
Dane Allegro pokazują, że w okresie przedświątecznym produkty należące do kategorii „moda” odnotowują bardzo duży wzrost sprzedaży, tym samym stając się jednymi z głównych „zakupów na ostatnią chwilę”. Okazuje się, że „spóźnialscy” klienci najczęściej wybierają zegarki.
Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka

Polskie firmy na rumuńskim rynku fashion – analiza firmy Mokka

2022.11.24
Z szacunków wynika, że wartość rynku mody w Rumunii to 3,77 mld EURO. Jedynie trzy polskie marki (CCC, Sinsay i eobuwie.pl) znajdują się w TOP 10 najchętniej wybieranych w Rumunii firm oferujących odzież i obuwie. Dlaczego?
Bron.pl z rekordowym wynikiem sprzedaży

Bron.pl z rekordowym wynikiem sprzedaży

2022.11.23
Spółka Bron.pl, która oferuje klientom produkty obronne i strzeleckie (niewymagające zezwolenia) oraz odzież i akcesoria survivalowe, odnotowuje w 2022 roku rekordowe przychody ze sprzedaży. Na ten moment jest to 12,4 mln zł – w porównaniu z analogicznym okresem w 2021 możemy mówić o prawie 50-procentowym wzroście (wtedy przychód wyniósł 8,3...