Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...
Ecomersy Basic #24: Czym jest audyt e-commerce?

Ecomersy Basic #24: Czym jest audyt e-commerce?

Piątek, 15 Kwiecień 2022
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami. Przede wszystkim, rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, w branży stale pojawiają się nowe rozwiązania, a stare stają się nieaktualne. W jaki sposób można zweryfikować, czy wszystko idzie po Twojej myśli? Jak sprawdzić, co dokładnie warto zmienić? W tym celu możesz przeprowadzić audyt...
Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?

Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?

Piątek, 8 Kwiecień 2022
Jako że smartfony stały się małym komputerem, coraz więcej osób całkowicie rezygnuje z laptopów i pecetów na rzecz urządzenia mobilnego. Są jednocześnie naszym narzędziem komunikacji, jak i źródłem informacji, rozrywki oraz konsumpcji. Oznacza to, że całe mnóstwo klientów przerzuca się na robienie zakupów za pośrednictwem swojego smarftona. Jeżeli prowadzisz biznes...
Ecomersy Basic #22: Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #22: Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Piątek, 1 Kwiecień 2022
Porzucanie koszyków przez niedoszłych klientów to problem mnóstwa sklepów internetowych. Według badań Baymarda jego średni wynosi 69.57%. Można jednak próbować uniknąć takiej sytuacji bądź ją odwrócić poprzez zachęcenie danej osoby do powrotu. Jak to osiągnąć przy małym nakładzie kosztów, a przede wszystkim: jak działać skutecznie? Zostań z nami, aby wszystkiego...
Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku

Piątek, 25 Marzec 2022
Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy...
Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Ecomersy Basic #20: Czym jest fulfilment?

Piątek, 18 Marzec 2022
Być może obiło Ci się o uszy pojęcie fulfilment. Zastanawiałeś się kiedyś, co to znaczy i w jaki sposób łączy się z rynkiem e-commerce? Wszystko Ci wyjaśnimy! Fulfilment to całkowita realizacja procesu zamówienia przez zewnętrzną firmę. Mówimy tutaj o spakowaniu przesyłki, wysłaniu jej i dostarczeniu klientowi. Zajmują się nim przede...
Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Piątek, 11 Marzec 2022
Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego...
Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

Piątek, 25 Luty 2022
W naszych poprzednich tekstach dużo pisaliśmy o content marketingu, jednak nie wspominaliśmy jeszcze o tzw. brand marketingu. Czym jest i na czym właściwie polega? To wszystko wyjaśnimy Ci w kolejnym artykule z serii Ecomersy Basic. Warto na początku zastanowić się, co kryje się pod pojęciem „brand”. Słowo to oznacza markę,...
Ecomersy Basic #16: Jak tworzyć angażującą grafikę do e-sklepu? Poznaj podstawy

Ecomersy Basic #16: Jak tworzyć angażującą grafikę do e-sklepu? Poznaj podstawy

Piątek, 18 Luty 2022
Klienci kupują oczami. Estetyka, spójność, odpowiednia prezentacja produktu – wszystko to ma ogromny wpływ na to, jak odbierają Twój sklep klienci, a co za tym idzie – jak dobrze sprzedaje się to, co oferujesz. Dlatego warto dołożyć starań, by grafiki dla Twojego e-sklepu były jak najlepsze. Jak tworzyć grafiki, które...
Ecomersy Basic #15: Czym jest UX w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #15: Czym jest UX w sklepie internetowym?

Piątek, 11 Luty 2022
Skrót UX pochodzi od wyrażenia „user experience” (z ang. doświadczenie użytkownika) i oznacza całość doznań, jakich doświadcza dana osoba podczas korzystania z produktu. Najczęściej dotyczy oprogramowania, serwisów internetowych oraz urządzeń elektronicznych. Projektowanie w oparciu o UX skupia się na wywołaniu pozytywnych odczuć w użytkownikach. Produkty powinny być użyteczne i ergonomiczne,...
Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

Ecomersy Basic #14: Meta description. Co to jest? Jak je przygotować?

Piątek, 4 Luty 2022
Meta description to krótkie podsumowanie zawartości strony, pojawiające się w wynikach wyszukiwania Google. Zwykle zawiera dwie linijki tekstu (140-160 znaków). Jeśli jest dłuższy, wyszukiwarka zastąpi dalszą jego część wielokropkiem. Dlaczego meta description ma znaczenie? Sprawdź kolejny artykuł z serii Ecomersy Basic.
Ecomersy Basic #13: Jak tworzyć atrakcyjne posty na Facebooka?

Ecomersy Basic #13: Jak tworzyć atrakcyjne posty na Facebooka?

Piątek, 28 Styczeń 2022
Posty w mediach społecznościowych (przede wszystkim na Facebooku oraz Instagramie) mogą znacząco wpływać na rozwój Twojej marki. Pomagają budować komunikację z klientami i zmniejszać dystans. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób je pisać, by były skuteczne. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad – warto z nich skorzystać, aby rozwijać...
Ecomersy Basic #12: Regulamin sklepu internetowego – to musisz wiedzieć

Ecomersy Basic #12: Regulamin sklepu internetowego – to musisz wiedzieć

Piątek, 21 Styczeń 2022
W ostatnim artykule z serii Ecomersy Basic wspominaliśmy, jak ważny jest czytelny, jasny regulamin. Pytanie brzmi: jak go stworzyć? Najlepszym wyjściem okaże się skontaktowanie z prawnikiem, jednak właściciele sklepu internetowego powinni poznać podstawy. Przeprowadzimy Cię przez proces tworzenia takiego regulaminu w możliwie najprostszych słowach.
Ecomersy Basic #11: Jak zadbać o bezpieczeństwo w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #11: Jak zadbać o bezpieczeństwo w sklepie internetowym?

Piątek, 14 Styczeń 2022
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć bezpieczeństwo swoich klientów? Zależy Ci na tym, żeby Twoja witryna była odporna na różnego rodzaju ataki? W dzisiejszych czasach to niezwykle istotna kwestia. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka podstawowych porad, dzięki którym lepiej ochronisz swój biznes online. Sprawdź!
Ecomersy Basic #10: Co to jest SEO w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #10: Co to jest SEO w sklepie internetowym?

Piątek, 31 Grudzień 2021
Prowadzisz własny e-sklep i zastanawiasz się, jak zdobyć nowych klientów? Kluczem do sukcesu jest odpowiednia optymalizacja, która pozwoli na zwiększenie widoczności w sieci. Ten cel można osiągnąć za pomocą SEO, czyli pozycjonowania. Sprawdź, co dokładnie mamy na myśli.
Ecomersy Basic #9: Co to jest Google Ads?

Ecomersy Basic #9: Co to jest Google Ads?

Piątek, 24 Grudzień 2021
Podstawą sprzedaży w internecie jest dobra widoczność e-sklepu. Google Ads to – obok Facebook Ads – najpopularniejszy system umożliwiający działania reklamowe w Internecie. W dzisiejszym artykule z serii Ecomersy Basic chcielibyśmy przeprowadzić Cię przez podstawowe założenia tego systemu, pokazać, jak z niego korzystać i doradzić, czy warto. Sprawdź, na czym...
Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?

Ecomersy Basic #8: Co to jest Facebook Ads?

Piątek, 17 Grudzień 2021
Bez wątpienia niejednokrotnie słyszałeś o facebookowym narzędziu do tworzenia reklam – Facebook Ads. Korzysta z niego mnóstwo sklepów internetowych, ponieważ umożliwia prowadzenie kampanii w mediach społecznościowych powiązanych z Facebookiem. Zastanawiasz się nad tym, czy warto zacząć? Zostań z nami i zdobądź najważniejsze informacje na temat tego systemu.
Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?

Ecomersy Basic #7: Czy sprzedaż w Internecie wymaga inwestycji w reklamę?

Piątek, 10 Grudzień 2021
Chcesz założyć własny sklep internetowy i zastanawiasz się, ile pieniędzy musisz na to przeznaczyć? Skuteczna reklama jest jednym z najważniejszych czynników, które napędzają sprzedaż i pomagają zwiększyć widoczność w sieci. Dlatego odpowiedź powinna brzmieć: zdecydowanie warto inwestować w reklamę internetową. Sprzedaż wielokanałowa – to się opłaca Aby potencjalny klient rzeczywiście...
Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

Piątek, 3 Grudzień 2021
Jeżeli jesteś już zdecydowany/a na własny sklep internetowy, czas przejść do jego zakładania. Nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! Przeprowadzimy Cię przez cały proces, a na pewno szybko nabierzesz wiatru w żagle. Zostań z nami, żeby poznać podstawy e-commerce i zobacz, jak to jest mieć...
Ecomersy Basic #5: Darmowy sklep internetowy – czy warto?

Ecomersy Basic #5: Darmowy sklep internetowy – czy warto?

Piątek, 26 Listopad 2021
Osoby, które chcą rozpocząć internetową działalność, często słyszą, że będą musiały zainwestować dużo pieniędzy. Darmowy e-sklep brzmi bardzo kusząco, jednak czy rzeczywiście jest to dobre i – przede wszystkim – realne rozwiązanie? Trzeba przecież wziąć pod uwagę koszty zakupu towarów, wysyłek, ewentualnych magazynów, promocji, budowy strony internetowej... Przyjrzyjmy się dostępnym...