Ecomersy Basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano
2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?
2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?
2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?
2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...
Ecomersy Basic #100: Best of the best. 10 najlepszych tekstów z serii Ecomersy Basic!
2023.10.27
Seria Ecomersy Basic ukazuje się już prawie dwa lata – w tym czasie zdążyliśmy przygotować dla Was aż 99 tekstów. Każdy z nich dotyczy czegoś innego, jednak wszystkie są związane z branżą e-commerce. Przy setnym artykule postanowiliśmy zaprezentować Wam top 10 najchętniej czytanych tekstów – to właśnie one najbardziej Was...
#EcomersyBasic #99: Zatowarowanie sklepu internetowego. O tym musisz pamiętać
2023.10.20
Zatowarowanie sklepu internetowego to jeden z elementów determinujących sukces w e-commerce. Bez względu na to, czy jesteś właścicielem małego start-upu, czy prowadzisz rozbudowany biznes online, zarządzanie produktami odgrywa istotną rolę w efektywnym funkcjonowaniu firmy. W dzisiejszym artykule chcielibyśmy zastanowić się, dlaczego zatowarowanie e-sklepu jest tak ważne, jakie korzyści niesie za...
EcomersyBasic #98: Black Friday. Już teraz zacznij przygotowania do święta wyprzedaży!
2023.10.13
Black Friday zbliża się wielkimi krokami – w tym roku wypada 24 listopada. Czarny piątek to bardzo ważne wydarzenie w świecie e-commerce i handlu detalicznego. Tego dnia możemy nie tylko sprzedać więcej, ale również dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki i wyróżnić się na tle konkurencji. Jak odpowiednio przygotować...
Ecomersy Basic #97: Jak wzmacniać lojalność klientów?
2023.10.06
Każda udana strategia biznesowa zakłada nie tylko pozyskiwanie nowych klientów, ale również (a może przede wszystkim) utrzymywanie przy sobie osób, które już zrobiły zakupy w naszym sklepie internetowym. Branża e-commerce jest niesamowicie konkurencyjna, dlatego nie powinniśmy brać za pewnik tego, że zawsze pojawią się nowi konsumenci. Oprócz tego, nagradzanie stałych...
EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?
2023.09.29
Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i...
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?
2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?
2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego
2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety
2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...
Ecomersy Basic #91: Nowy sezon w e-commerce. Jak podnieść sprzedaż na jesień?
2023.08.24
Mamy już końcówkę sierpnia, a wrzesień kojarzy się tylko z jednym – początkiem nowego sezonu. Co to oznacza dla Ciebie jako przedsiębiorcy? Z dużym prawdopodobieństwem wzrost sprzedaży! Aby upewnić się, że klienci będą chętnie robić zakupy w Twoim sklepie internetowym, skorzystaj z naszych wskazówek i wejdź w okres jesienny ze...
Ecomersy Basic #90: Filtry w sklepie internetowym. Co warto o nich wiedzieć?
2023.08.18
W świecie e-commerce wybór produktów jest ogromny – niektórzy mogliby powiedzieć, że wręcz nieograniczony, a oczekiwania klientów rosną w tempie ekspresowym. Właśnie dlatego kluczowe jest zapewnienie im jak najbardziej satysfakcjonującego doświadczenia zakupowego. Pomóc w tym mogą filtry, czyli narzędzie, które kryje w sobie ogromny potencjał – pozwala na szybkie i...
Ecomersy Basic #89: Czym jest web scraping?
2023.08.10
Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu web scrapingu? W dosłownym tłumaczeniu oznacza „zeskrobywanie” danych ze stron internetowych. Jest to klucz do zdobycia ogromnych ilości informacji, które pozwalają na śledzenie trendów, analizowanie działań konkurencji w czasie rzeczywistym, a także tworzenie skutecznych strategii biznesowych. Zaintrygował Cię temat web scrapingu? Zostań z nami, aby...
Ecomersy Basic #88: Cross selling w e-commerce. Zwiększ sprzedaż!
2023.08.04
Zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie bez zwiększania nakładów na kampanie reklamowe? Szukasz prostego rozwiązania, które podniesie średnią wartość koszyka? Potrzebujesz cross sellingu, czyli skutecznej strategii sprzedażowej, która skłoni klienta do większych zakupów.
EcomersyBasic #87: Obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym. Jak rozróżnić te pojęcia?
2023.07.27
Prowadząc jakikolwiek biznes, warto orientować się w podstawowych kwestiach związanych z finansami firmy. Szczegółami najczęściej zajmują się księgowi, jednak jako przedsiębiorcy powinniśmy mieć elementarną wiedzę na ten temat. Czym więc różnią się między sobą obrót, przychód i dochód w sklepie internetowym? Wszystko Ci wytłumaczymy – zapoznaj się z naszym poradnikiem,...
EcomersyBasic #86: Marka osobista w e-commerce. Jak to działa?
2023.07.21
Każdy przedsiębiorca, który działa w Internecie, musi zastanowić się, na jakich podstawach zbudować obraz swojej marki w oczach odbiorców. Bardzo ważnym aspektem jest sposób komunikacji z klientami oraz spójna, konsekwentnie realizowana strategia wizerunkowa. Coraz więcej firm stawia na markę osobistą, która – w przeciwieństwie do wielkich korporacji – pozwala na...
EcomersyBasic #85: Wakacyjna stagnacja w e-commerce. Jak przetrwać czas niższych obrotów?
2023.07.14
Wakacje kojarzą nam się z odpoczynkiem i relaksem, są też czasem, w którym warto na chwilę zdystansować się od swojego biznesu online. Pozwala to nabrać dystansu i spojrzeć na firmę z innej perspektywy, co często prowadzi do trafnych wniosków i nowych pomysłów na rozwój. Okres niższych obrotów w e-commerce może...
EcomersyBasic #84: Jak maksymalnie skrócić ścieżkę zakupową?
2023.07.07
Od momentu, w którym klient zdecyduje się odwiedzić Twój sklep internetowy, do dokonania transakcji i finalizacji zakupu, jest długa droga. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że nie wystarczy wzbudzić zainteresowania odbiorcy – trzeba go jeszcze przekonać do skorzystania z naszych usług. Świadomość istnienia marki to oczywiście pierwszy krok do sukcesu, jednak...
EcomersyBasic #83: Letnie wyprzedaże – przewodnik dla e-commerce
2023.06.30
Pod koniec czerwca zaczyna się sezon urlopowy – w tym czasie większość z nas chce wyjechać na wakacje. Dotyczy to nie tylko konsumentów, ale również właścicieli sklepów internetowych. Skorzystaj ze swojego prawa do odpoczynku, który pozwoli Ci nabrać świeżej perspektywy, ale nie zapominaj o klientach – warto się o nich...
EcomersyBasic #82: Geolokalizacja w marketingu. Jak wykorzystać jej potencjał?
2023.06.22
Przedsiębiorcy i marketingowcy nieustannie zbierają różne dane – o użytkownikach, o wynikach, o trendach w branży itp. Dzięki gromadzonym informacjom kampanie reklamowe są skuteczniejsze, ponieważ docierają do odpowiednich osób – czyli takich, które są skłonne zrobić zakupy w danym sklepie internetowym. Z tym tematem wiąże się także tzw. geolokalizacja. Warto...
EcomersyBasic #81: Ile powinna kosztować przesyłka w sklepie internetowym?
2023.06.16
Pakowanie zamówień, wysyłanie ich, współpraca z firmami kurierskimi… To wszystko generuje koszty, dlatego niewiele firm (szczególnie mniejszych) decyduje się na darmową dostawę. Wiemy oczywiście, że klienci tego właśnie oczekują, jednak czasami trzeba pójść na kompromis. Zastanawiasz się, ile powinna kosztować wysyłka produktów w Twoim sklepie internetowym? Dowiedz się, jak ustalić...