Ecomersy Basic
EcomersyBasic #80: Retargeting w e-commerce. Czym jest? Dlaczego warto o nim wiedzieć?
2023.06.02
Wiele osób odwiedzających Twój sklep internetowy nie finalizuje swojego zakupu, przerywającym tym samym cały proces. Dzieje się tak z różnych powodów – złożenie zamówienia często wymaga głębszego zastanowienia. Warto jednak wiedzieć, że istnieją sposoby, by skłonić potencjalnego klienta do powrotu na Twoją stronę. Niektóre z tych działań nazywamy retargetingiem. Zaintrygowany?...
EcomersyBasic#79: Piksel Facebooka. Czym jest, jak go zainstalować?
2023.05.26
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, prawdopodobnie reklamujesz go w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku, gdzie można uruchamiać liczne kampanie promocyjne. Bardzo ważnym elementem tego typu kampanii jest tzw. piksel Facebooka. Nazwa ta brzmi trochę enigmatycznie, jednak wszystko Ci wyjaśnimy – każda osoba mająca biznes online powinna co nieco o...
EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?
2023.05.12
W dzisiejszym świecie większość firm stara się eksplorować video marketing, czyli działania reklamowe oparte na tworzeniu krótszych i dłuższych filmików. Popularność tej strategii gwałtownie wzrosła, gdy Tik Tok stał się numerem jeden wśród serwisów społecznościowych. Kreatywne połączenie obrazu i dźwięku przyciąga uwagę większości odbiorców. Warto jednak wiedzieć, że atrakcyjne, a...
EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?
2023.05.05
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie prowadzenie biznesu bez firmowych profili w mediach społecznościowych. Wśród tego typu portali ciągle dominuje Facebook, jednak Instagram depcze mu po piętach, a na podium wspina się również Tik Tok, który od kilku lat podbija świat social mediów. Chcesz, by Twoje treści reklamowe zyskały na...
EcomersyBasic #75: Trudny klient a prawa sprzedawcy. Jak bronić się przed atakiem?
2023.04.27
Większość z nas zdaje sobie sprawę, że trudnych klientów nie brakuje – wielu sprzedawców przekonało się o tym na własnej skórze. Wina nierzadko leży po stronie przedsiębiorcy, jednak nie zawsze. Czasami ataki i pretensje konsumentów okazują się zupełnie nieuzasadnione. Jak sobie radzić w takiej sytuacji? Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik...
EcomersyBasic #74: Urlop w małym sklepie internetowym. Jak zorganizować pracę?
2023.04.20
Powoli zbliża się sezon urlopowy, co oznacza, że mnóstwo osób zacznie niedługo myśleć o wyjazdach. Wielu właścicieli małych sklepów internetowych działa w pojedynkę bądź z pomocą niewielkiej liczby pracowników, co czasami może powodować problemy organizacyjne – głównie wtedy, gdy któraś z tych osób planuje przerwę od pracy. Wszyscy zdajemy sobie...
Ecomersy Basic #73: Opóźnienia w wysyłkach w sklepie internetowym. Jak poradzić sobie z kryzysem?
2023.04.14
W każdym biznesie przytrafiają się kryzysy – szczególnie na początku. Warto jednak zawczasu poznać metody radzenia sobie z taką sytuacją, aby jak najszybciej ją opanować. Może się tak zdarzyć, że w pewnym momencie liczba zamówień w naszym sklepie internetowym zacznie gwałtownie rosnąć, przez co dojdzie do opóźnień w wysyłkach. Nierzadko...
Ecomersy Basic #72: Jak zapakować zamówienie? Poradnik e-commerce
2023.04.07
Złożenie zamówienia przez klienta to niewątpliwy sukces, co nie oznacza, że w tym momencie powinniśmy spocząć na laurach. Nie mamy wpływu na to, czy produkt przypadnie do gustu konsumentowi, możemy jednak przyczynić się do pozytywnego odbioru naszej marki. Chodzi o sposób zapakowania przesyłki – nie wystarczy, by był bezpieczny profesjonalny....
Ecomersy Basic #71: Jak poradzić sobie z trudnym klientem w sieci?
2023.03.31
Każdy, kto kiedykolwiek prowadził sklep internetowy, zdaje sobie sprawę, że można trafić na różnych klientów. Niektórzy będą większym wyzwaniem niż inni, czasami mając nieuzasadnione (bądź tylko częściowo uzasadnione) pretensje – dotyczące oferty, komunikacji, działania strony i innych elementów. Warto wiedzieć, jak radzić sobie z takimi konsumentami, aby nie wpłynąć negatywnie...
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?
2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?
2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO
2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?
2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...
EcomersyBasic #66: Powiadomienia PUSH. Czy Twoi klienci ich potrzebują?
2023.02.24
Prowadzisz sklep internetowy i chcesz częściej przypominać o sobie klientom? Być może dobrym rozwiązaniem dla Ciebie okażą się powiadomienia. Wiadomo, że większość z nas posiada mnóstwo aplikacji mobilnych i odwiedza wiele stron w sieci, dlatego trudno jest pamiętać o każdej z nich. Powiadomienia rozwiązują ten problem – pozwalają przekazać jakąś...
EcomersyBasic #65: Czym jest lejek sprzedażowy?
2023.02.17
Jeżeli chcesz zwiększyć zainteresowanie klientów swoją ofertą, być może pojęcie lejka sprzedażowego okaże się dla Ciebie przydatne. Zastosowanie tej strategii pozwoli na zoptymalizowanie procesu sprzedaży oraz pozytywnie wpłynie na poziom konwersji w sklepie internetowym. Dzięki temu narzędziu łatwiejsze staje się zrozumienie metod służących pozyskiwaniu klientów. Sprawdź, co dokładnie powinieneś wiedzieć...
EcomersyBasic #64: Infolinia w sklepie internetowym. Czy warto ją uruchomić?
2023.02.10
Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że obsługa klienta to jeden z najważniejszych elementów prowadzenia sklepu internetowego. Obejmuje ona wszystkie działania zmierzające do zapewnienia odpowiedniego wsparcia klienta na każdym etapie jego ścieżki. Najlepszą reputacją cieszą się firmy, dla których kontakt z konsumentem stanowi priorytet. W tym celu można uruchomić specjalną infolinię. Sprawdź,...
EcomersyBasic #63: Baza mailingowa klientów sklepu internetowego. Czy warto ją mieć? Jak o nią dbać?
2023.02.03
Baza mailingowa jest bardzo istotnym pojęciem w świecie e-mail marketingu, czyli marketingu wykorzystującego do komunikacji pocztę elektroniczną. Służy on budowaniu i podtrzymywaniu relacji z klientami oraz zwiększaniu sprzedaży. Warto poświęcić nieco więcej uwagi właśnie bazie mailingowej, ponieważ to narzędzie może okazać się niezwykle przydatne dla właścicieli sklepów internetowych. Zostań z...
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie
2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?
2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?
2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie
2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....
#EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?
2022.12.23
Powoli zbliża się styczeń, a to oznacza, że klienci będą oczekiwać noworocznych promocji. Czy wiesz, jak się do tego przygotować? Organizacja skutecznej wyprzedaży wymaga wcześniejszego zaplanowania swoich działań – chodzi przecież o to, by przyniosła jak najlepsze rezultaty. Podpowiemy Ci, jakie rozwiązania warto wdrożyć i jak zachęcić klientów do skorzystania...
#EcomersyBasic #57: Jak połączyć konto na Instagramie ze sklepem internetowym?
2022.12.16
Instagram to potężna platforma – warto ją wykorzystać, by zwiększyć obroty w swoim e-sklepie. Odpowiednio prowadzony profil może niezwykle skutecznie promować produkty i usługi, przyciągać nowych klientów i pomóc w utrzymaniu lojalności tych, którzy już kiedyś złożyli u Ciebie zamówienie. Czy wiesz, jak to zrobić?
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów
2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...