Dzisiaj mamy: Wtorek, 31 Styczeń 2023

Ecomersy Basic

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie

2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?

2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

#EcomersyBasic #60: Marketing relacji, czyli jak stworzyć więź z klientem?

2023.01.13
Marketing relacji, jak sama nazwa wskazuje, opiera się na budowie więzi z klientami. I to nie byle jakiej, a długofalowej, obustronnej i opartej na zaufaniu oraz lojalności. Jaki jest cel działań marketingu relacji, czemu warto postawić na maraton zamiast sprintu i dlaczego nawiązywanie relacji z klientami jest tak ważne i...
#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

#EcomersyBasic #59: Inwentaryzacja w e-sklepie

2022.12.30
Inwentaryzacja to pojęcie kojarzące się przede wszystkim ze sklepami stacjonarnymi. Można je jednak odnieść również do sprzedaży internetowej. Najprościej mówiąc, jest to zespół działań rachunkowych, które prowadzą do precyzyjnego ustalenia stanu liczbowego i wartości majątku firmy. W inwentaryzacji nie może zabraknąć szczegółowego raportu dotyczącego składników majątkowych oraz źródeł ich pochodzenia....
#EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?

#EcomersyBasic #58: Jak zorganizować skuteczną wyprzedaż?

2022.12.23
Powoli zbliża się styczeń, a to oznacza, że klienci będą oczekiwać noworocznych promocji. Czy wiesz, jak się do tego przygotować? Organizacja skutecznej wyprzedaży wymaga wcześniejszego zaplanowania swoich działań – chodzi przecież o to, by przyniosła jak najlepsze rezultaty. Podpowiemy Ci, jakie rozwiązania warto wdrożyć i jak zachęcić klientów do skorzystania...
#EcomersyBasic #57: Jak połączyć konto na Instagramie ze sklepem internetowym?

#EcomersyBasic #57: Jak połączyć konto na Instagramie ze sklepem internetowym?

2022.12.16
Instagram to potężna platforma – warto ją wykorzystać, by zwiększyć obroty w swoim e-sklepie. Odpowiednio prowadzony profil może niezwykle skutecznie promować produkty i usługi, przyciągać nowych klientów i pomóc w utrzymaniu lojalności tych, którzy już kiedyś złożyli u Ciebie zamówienie. Czy wiesz, jak to zrobić?
#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

#EcomersyBasic #56: Złe praktyki w sklepie internetowym, przez które tracisz klientów

2022.12.02
Na wyniki sprzedaży w sklepie internetowym wpływ ma bardzo wiele czynników. To nie tylko kwestia skuteczności kampanii, cen czy asortymentu. To również nie tylko sprawa SEO, o której w ramach cyklu Ecomersy Basic wspominaliśmy już wielokrotnie. Klienci rezygnują z zakupów w e-sklepie z rozmaitych powodów, a wiele z nich to...
#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

#EcomersyBasic #55: Marketing w sklepie internetowym. Czy robisz to dobrze? 5 punktów, z którymi podniesiesz sprzedaż

2022.11.25
Sprzedaż w sklepie internetowym to nie tylko kampanie Google Ads czy Facebook Ads. Warto wykorzystywać także inne możliwości. To takie działania, które zwiększają widoczność marki, pomagają zdobyć nowych klientów i utrzymać tych, których już masz. Czy wiesz, jakie to sposoby?
#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

#EcomersyBasic #54: Sprzedaż stacjonarna i internetowa. Jak je połączyć?

2022.11.18
W czasie ogólnoświatowego lockdownu okazało się, że sama sprzedaż stacjonarna może nie wystarczyć, aby utrzymać się na rynku. Coraz więcej osób zaczęło więc myśleć o przeniesieniu się do Internetu. Kiedy pandemia nieco ustała, część klientów postanowiła wrócić do tradycyjnych form robienia zakupów, a branża e-commerce odnotowała pewne spadki. Wynika z...
#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

#EcomersyBasic #53: Skuteczny e-mail z potwierdzeniem zamówienia

2022.11.04
Komunikacja z klientami to jeden z najważniejszych elementów promocji. Bardzo często wykorzystywaną drogą kontaktu jest e-mail marketing, który obejmuje nie tylko newslettery, ale również tzw. maile transakcyjne. Użytkownicy otrzymują je w momencie założenia konta, a także po złożeniu zamówienia lub kiedy przesyłka zostanie wysłana. Jak wykorzystać wiadomości z potwierdzeniem zamówienia...
#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

#EcomersyBasic #52: Zakładka „O nas” – jak pokazać sklep w najlepszym świetle?

2022.10.28
Chcesz, żeby osoby odwiedzające Twój sklep internetowy mogły lepiej poznać stworzoną przez Ciebie markę? Zależy Ci, aby potencjalni klienci zapamiętali najważniejsze informacje, a przy tym poczuli się zachęceni do pozostania na stronie? W takim razie powinieneś się przekonać, jaki potencjał kryje w sobie zakładka „O nas”. Co warto w niej...
#EcomersyBasic #51: Real time marketing w e-commerce. Co warto o nim wiedzieć?

#EcomersyBasic #51: Real time marketing w e-commerce. Co warto o nim wiedzieć?

2022.10.21
Aby zwiększyć skuteczność swojej kampanii promocyjnej, możesz spróbować nawiązać w niej do bieżących wydarzeń, które cieszą się w Internecie popularnością i o których chętnie się mówi. Takie działania noszą nazwę real time marketingu. W wolnym tłumaczeniu jest to marketing dziejący się w czasie rzeczywistym. Z czym dokładnie się wiąże i...
#EcomersyBasic #50: Marketing afiliacyjny

#EcomersyBasic #50: Marketing afiliacyjny

2022.10.14
Większość rodzajów strategii promocyjnych opiera się na działaniach więcej niż jednej osoby, jednak w przypadku marketingu afiliacyjnego jest to podstawa. Wiąże się z polecaniem konkretnych produktów czy usług przez osoby niezwiązane bezpośrednio z daną marką – w zamian za część udziału w zyskach. Dzięki temu przed sprzedawcą otwiera się wiele...
#EcomersyBasic #49: Logo, czcionki, kolory firmowe, czyli komunikacja graficzna sklepu internetowego

#EcomersyBasic #49: Logo, czcionki, kolory firmowe, czyli komunikacja graficzna sklepu internetowego

2022.10.07
Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak ważną kwestią jest identyfikacja wizualna sklepu internetowego. Tak naprawdę to właśnie od jej ustalenia wszystko się zaczyna – budowanie marki, kreowanie indywidualnego wizerunku na tle konkurencji, tworzenie relacji z konsumentami W jej skład wchodzą takie elementy, jak logo, kolory firmowe czy fonty. Bardzo istotną...
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomersyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomersyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż. 
#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

2022.08.26
Czy znane jest Ci pojęcie influencer marketingu? Polega on na współpracy wpływowej osoby (najczęściej twórcy internetowego) z daną firmą. Marka prowadzi kampanię reklamową wspólnie z influencerem, promując w ten sposób swoje produkty czy usługi. Ten rodzaj marketingu zyskał w ostatnich latach na popularności – głównie dzięki rosnącej liczbie rozpoznawalnych w...
#EcomersyBasic #42: Unboxing. Czym jest? Czy warto? Jak go przygotować?

#EcomersyBasic #42: Unboxing. Czym jest? Czy warto? Jak go przygotować?

2022.08.19
Czy wiesz, co kryje się pod pojęciem unboxingu? Jest to rodzaj filmu, który przedstawia rozpakowywanie jakiegoś produktu. Cieszy się bardzo dużą popularnością, przede wszystkim na YouTubie (ale też na Facebooku czy Instagramie), co chętnie wykorzystują influencerzy. Osoba rozpakowująca pokazuje dany towar i go opisuje, najczęściej w superlatywach. Jak można wykorzystać unboxing...
#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

#EcomersyBasic #41: Płatności odroczone w e-commerce. Czy warto?

2022.08.12
Coraz więcej mówi się i słyszy o płatnościach odroczonych, czyli BNPL (z ang. Buy Now, Pay Later), głównie za sprawą popularności takich marek, jak Twisto czy PayPo. W Polsce system ten nie jest jeszcze tak rozpowszechniony, jak na Zachodzie, jednak z czasem zyskuje coraz większy rozgłos. Zastanawiasz się, czy warto...
#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

#EcomersyBasic #40: Dlaczego sklep internetowy musi być responsywny?

2022.08.05
Aby sklep online działał jak najlepiej, powinien spełniać potrzeby wszystkich klientów – zarówno tych, którzy korzystają z komputerów, jak i urządzeń mobilnych (przede wszystkim smartfonów oraz tabletów). Witryna dopasowana do różnych rodzajów i wielkości ekranów to witryna responsywna, czyli dostosowująca się do konkretnej szerokości. Dlaczego warto zadbać o ten aspekt?...
#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

#EcomersyBasic 39: Atrakcyjne opakowanie i jego rola w e-commerce

2022.07.29
Na poziom sprzedaży mają wpływ różne czynniki, czasami nawet bardzo zaskakujące. Opakowanie wydaje się zbędną częścią zakupu, mam posłużyć jedynie dla zabezpieczenia towaru. Nic bardziej mylnego, w opakowania tkwi spory potencjał, który należy odkryć i wykorzystać. Opakowanie jest pierwszym elementem, jaki zobaczy Twój klient, dlatego musisz się postarać, żeby to...