EcomersyBasic #98: Black Friday. Już teraz zacznij przygotowania do święta wyprzedaży!
Black Friday zbliża się wielkimi krokami – w tym roku wypada 24 listopada. Czarny piątek to bardzo ważne wydarzenie w świecie e-commerce i handlu detalicznego. Tego dnia możemy nie tylko sprzedać więcej, ale również dotrzeć do nowych klientów, zwiększyć rozpoznawalność marki i wyróżnić się na tle konkurencji. Jak odpowiednio przygotować się do tego święta? Zapoznaj się z naszym krótkim poradnikiem – zebraliśmy w jednym miejscu najpotrzebniejsze informacje!
Stwórz plan i obmyśl strategię
Do Black Friday 2023 pozostało półtorej miesiąca. Mogłoby się wydawać, że to dużo czasu, jednak warto zacząć przygotowania wcześniej, aby ze wszystkim zdążyć. Twoim pierwszym krokiem powinno być opracowanie dokładnego planu działań. Zastanów się, co właściwie chcesz osiągnąć – sprzedać jak najwięcej, wypromować konkretne produkty, zdobyć nowych klientów, zwiększyć widoczność marki w sieci? Sprecyzuj swoje zamierzenia i dostosuj do nich odpowiednią strategię marketingową. Weź pod uwagę również swój budżet – jaką jego część możesz przeznaczyć na kampanie reklamowe? Pamiętaj też, by mierzyć siły na zamiary – nie bierz na siebie za dużo, jeżeli nie masz wystarczających zasobów i mocy przerobowych (kłopoty z zamówieniami negatywnie wpłyną na wizerunek firmy). Stwórz harmonogram działań, w którym pojawią się wszystkie zadania do wykonania. Dobrym pomysłem okaże się też dokładana analiza historii sprzedaży podczas zeszłorocznego Black Friday. Dzięki niej zobaczysz, jakie produkty cieszyły się największym zainteresowaniem wśród kupujących.
Kampania promocyjna na Black Friday
Promocja to nieodłączny element święta wyprzedaży w e-commerce. Zorganizuj kampanię reklamową w mediach społecznościowych, i to już na kilka tygodni przed Black Friday. Niech Twoi odbiorcy wiedzą z wyprzedzeniem, że szykujesz coś specjalnego, i przygotują swoje budżety. W ten sposób uda Ci się wzbudzić ich ciekawość, zbudować napięcie i atmosferę tajemnicy. Klienci będą mieli na co czekać! Najważniejsze, by zachęcić ich do śledzenia Twoich działań na bieżąco, dlatego powinieneś podtrzymywać ich zainteresowanie, np. poprzez serię regularnych postów czy grafik. Spróbuj też wprowadzić pewne zmiany na swojej stronie – mamy tu na myśli zmianę komunikatów, CTA czy możliwość tworzenia listy życzeń.
Zobacz też: Ecomersy Basic #97: Jak wzmacniać lojalność klientów?
Przygotuj sklep internetowy pod względem technicznym
Czarny piątek to dzień, w którym ruch w sklepach internetowych jest o wiele większy niż zwykle. Nie wszystkie serwery to wytrzymują. Nie pozwól, by Twój stał się jednym z nich! Jeżeli witryna nie będzie działać szybko i sprawnie, klienci bardzo szybko z niej zrezygnują i zwrócą się w stronę konkurencji. Dokładnie sprawdź też content na swojej stronie – opisy produktów i kategorii, zakładkę FAQ czy regulamin. Konsumenci powinni mieć również dostęp do bezpiecznych płatności. Doskonałym pomysłem okaże się również wprowadzenie usługi płatności odroczonych. Dzięki temu kupujący będą mogli skorzystać z promocji, a swoje zamówienie opłacić w późniejszym terminie.
Krótkie podsumowanie
Black Friday to kluczowy moment dla każdego sprzedawcy! Spraw, by jego tegoroczna edycja kojarzyła się samymi sukcesami. Dokładny plan, skuteczna kampania marketingowa oraz funkcjonalna strona internetowa to trzy istotne elementy, na które powinieneś zwrócić szczególną uwagę. Mamy nadzieję, że nasz poradnik pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele!