Dostawy i płatności
Ile osób w Polsce korzysta z BNPL? Najnowsze statystyki BIK
2023.12.04
Zgodnie ze statystykami Biura Informacji Kredytowej, które zostały przedstawione podczas kongresu Consumer Finance w Warszawie, od maja br. z płatności odroczonych skorzystało 1,7 mln osób. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się o BNPL w Polsce?
Black Friday a płatności BLIK-iem. Ilu Polaków wybrało tę metodę podczas tegorocznych zakupów?
2023.12.01
W 2023 roku po raz kolejny Black Friday i Cyber Monday przyciągnęły sporo klientów – niższe ceny skłoniły ich do zakupów, za które chętnie płacili BLIK-iem, czyli najpopularniejszą metodą w Internecie. W ciągu 4 dni (między 24 a 27 listopada br.) użytkownicy wykonali za pośrednictwem BLIK-a blisko 18 mln transakcji...
Poczta Polska ze znacznymi wzrostami w okresie przedświątecznym
2023.11.24
W Poczcie Polskiej rozpoczął się już szczyt świąteczny – w pierwszej połowie listopada br. spółka obsłużyła o 35% więcej przesyłek niż w analogicznym okresie w 2022 roku. Wszystko wskazuje na to, że tegoroczne inwestycje logistyczne już przynoszą efekty.
Comperia.pl SA – wyniki finansowe i plany na przyszłość
2023.11.23
Grupa Comperia.pl SA – właściciel pierwszej polskiej porównywarki produktów finansowych – może pochwalić się sukcesami, zamykając trzeci kwartał z przychodami w wysokości 32,6 mln zł. Firma inwestuje też w rozwój segmentu e-commerce.
Pierwsze elektryczne samoloty w DHL Express
2023.11.22
DHL Express, firma kurierska oferująca usługi dla przesyłek międzynarodowych i obsługująca ekspresowe przesyłki lotnicze, zamówiła dwanaście w pełni elektrycznych samolotów towarowych „Alice” firmy Eviation, które są dużo bardziej przyjazne dla środowiska niż zwykłe maszyny tego typu.
Coraz więcej automatów paczkowych Orlenu w Polsce
2023.11.20
Orlen informuje, że w ramach własnej sieci logistycznej uruchomił do tej pory 4 tys. automatów paczkowych. Koncern chwali się, że w ciągu dwóch lat dwukrotnie zwiększył liczbę tego typu maszyn, jednak jest to efektem ich niskiej bazy.
Kolejne wzrosty BLIK-a w trzecim kwartale 2023 roku
2023.11.16
BLIK odnosi kolejne sukcesy w trzecim kwartale 2023 roku, osiągając wzrosty we wszystkich kanałach. Od lipca do września br. użytkownicy zrealizowali aż 455 mln transakcji o łącznej wartości 63 mld zł, a od początku roku było ich aż 1,3 mld o wartości 171 mld zł. BLIK jest najpopularniejszych w branży...
InPost i partnerstwo z Tour de France – promocja na jednym z najważniejszych rynków
2023.11.15
Grupa InPost została oficjalnym partnerem Tour de France – popularnego wyścigu kolarskiego, który w przyszłym roku będzie obchodzić 111. rocznicę. Firma została także oficjalnym sponsorem Freeride World Tour – największych na świecie zawodów narciarskich i snowboardowych typu freeride, które w 2024 roku odbędą się w Hiszpanii.
Wyniki finansowe InPostu w III kwartale 2023. Większe przychody i inne sukcesy
2023.11.10
Grupa InPost podzieliła się wynikami finansowymi za trzeci kwartał 2023 roku – przychody firmy wzrosły o 22% rdr., osiągając wartość2,067 mld zł, skorygowana EBITDA zwiększyła się o 40% rdr. do 639 mln zł, EBIT wzrósł o prawie 75% rdr., z kolei wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się o 18% rdr., sięgając...
BNPL w Polsce. Płatności odroczone w 2023 roku – raport PayPo
2023.11.09
Zgodnie z raportem „Płatności odroczone w Polsce 2023” przygotowanym przez PayPo aż 69% klientów BNPL rezygnuje z zakupów w e-sklepie, który nie oferuje płatności odroczonych. Badanie pokazuje, jak dużą popularnością w Polsce cieszy się usługa BNPL.
Formularz zwrotu i reklamacji w e-sklepie. Musisz to wiedzieć
2023.11.09
Zwroty i reklamacje to nieodłączne elementy prowadzenia każdego sklepu internetowego. Zapewnienie sprawnego i efektywnego systemu ich obsługi ma kluczowe znaczenie dla budowania pozytywnych relacji z klientami. Aby wszystko mogło działać jak najbardziej sprawnie, należy przygotować odpowiedni formularz zwrotu i reklamacji, który powinien być przejrzysty, czytelny i zgodny z obowiązującymi przepisami....
Współpraca wszystko.pl i InPostu. Korzyści dla sprzedawców
2023.11.08
Nowa platforma zakupowa wszystko.pl nawiązała partnerstwo z InPostem, jednym z najważniejszych operatorów logistycznych w Polsce i Europie. Serwis firmy Comarch uruchomił dedykowany program dostaw dla sprzedawców, który zapewni jego użytkownikom korzystne ceny za wysyłki towarów.
PayTel przejmuje udziały Kar-Tel i poszerza ofertę
2023.11.07
PayTel S.A., dostawca rozwiązań płatniczych, przejął 100% udziałów w spółkach z Grupy Kar-Tel (Kar-Tel I sp. z o.o. oraz Kar-Tel II sp. z o.o.), które specjalizują się w świadczeniu usług dodanych oraz dostarczaniu produktów w punktach sprzedaży, wykorzystując terminale płatnicze oraz zaawansowane rozwiązania sprzedażowe i informatyczne.
Mniej benefitów dla użytkowników Smart! Student
2023.11.07
Allegro zrezygnowało z dodatkowych korzyści, które towarzyszyły do tej pory usłudze Smart! Student. Wraz z końcem października wygasły umowy spółki z Multikinem, Flixbusem, Heyah, T-Mobile, Legimi i Free Now, jednak studenci dalej będą mieli dostęp do darmowego okresu próbnego i niższej ceny za pakiet bezpłatnych dostaw.
Współpraca ERLI i PayU. Raty 5x0% na platformie zakupowej
2023.11.06
Platforma zakupowa ERLI i system płatności PayU GPO rozszerzyły współpracę partnerską – użytkownicy ERLI zyskali dostęp do wygodnego systemu pięciu nieoprocentowanych rat dostarczanych przez PayU.
Nowa opcja odbioru przesyłki na Allegro – PaczkoPunkty InPost
2023.10.31
Allegro zdecydowało się na rozszerzenie współpracy z InPostem, dzięki czemu kupujący na najpopularniejszej platformie zakupowej w Polsce zyskają dostęp do ponad 2 tys. nowych punktów odbioru w ramach PaczkoPunktów InPost.
Apple Pay Later dostępne dla wszystkich w USA
2023.10.26
Apple Pay Later, czyli usługa płatności odroczonych firmy Apple, jest już dostępna dla wszystkich klientów w USA. Po raz pierwszy pojawiła się na rynku kilka miesięcy temu, ale do tej pory mogli z niej korzystać jedynie zaproszeni klienci ze Stanów Zjednoczonych.
Popularność BLIK-a rośnie z kwartału na kwartał
2023.10.25
Z najnowszego badania KANTAR możemy się dowiedzieć, że już 95% Polaków zna BLIK-a. Prawie połowa podczas płatności wybiera go najczęściej, a ¾ korzysta z tej metody regularnie. W trzecim kwartale br. blisko 60% klientów banków wskazało, że BLIK przychodzi im jako pierwszy do głowy, gdy myślą o płatnościach bezgotówkowych.
Ponad 10 nowych funkcji w aplikacji mobilnej Klarny
2023.10.13
Klarna wprowadza do swojej aplikacji nowe opcje – jedną z nich jest ubezpieczenie od kupowanych produktów. To efekt współpracy z insurtechem Cover Genius. Usługa będzie na razie dostępna jedynie w Stanach Zjednoczonych.
Nowy partner Allegro Pay. Karty z logo Visa
2023.10.13
Allegro Pay, fintech obsługujący płatności odroczone na platformie Allegro, podjął decyzję w sprawie współpracy z operatorem kart płatniczych. Jak wynika z informacji uzyskanych przez cashless.pl, Allegro Bay będzie wydawać karty z logo Visa, a w całym procesie będzie pomagać ITCARD.
Wyniki raportu Tpay w 2023 roku. Polacy doceniają portfele elektroniczne
2023.10.09
Zgodnie z raportem „Jak Polacy kupują online 2023. Roz_ważny konsument w niepewnych czasach” przygotowanym przez znanego operatora płatności Tpay wymagania polskich e-konsumentów wobec płatności elektronicznych rosną. Czego jeszcze możemy się dowiedzieć dzięki najnowszemu badaniu?
Strofki BLIK-a – nowa kampania promująca przelewy na telefon
2023.10.09
W swojej najnowszej kampanii BLIK porusza problem konieczności upominania się o pożyczone pieniądze. „Strofki BLIK-a” to seria krótkich spotów, w których Tomasz Kot strofuje adresatów i przypomina, że mogą szybko się rozliczyć dzięki przelewom na telefon. Jest to również pierwsza kampania marki dostępna dla osób z niepełnosprawnościami wzroku lub słuchu.
Współpraca Tpay i PayPo – BNPL dla nowych klientów
2023.10.09
Znany operator płatności Tpay nawiązał partnerstwo z PayPo – fintechem specjalizującym się w płatnościach odroczonych. Współpracujące z nim sklepy internetowe będą mogły korzystać z rozszerzonej oferty usługi BNPL.
Paczka w e-commerce. W co pakować towary?
2023.10.05
Opakowanie to pierwsza rzecz, jaką zobaczy klient po odebraniu swojej przesyłki. Najważniejsze jest to, by spełniało swoją podstawową funkcję – chroniło towar przed uszkodzeniem czy zniszczeniem. Prowadzisz sklep internetowy? Zadbaj o to, by produkty docierały do konsumentów w nienaruszonym stanie! W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jakie znaczenie ma właściwe pakowanie...