Dzisiaj mamy: Niedziela, 29 Czerwiec 2025

Dostawy i płatności

Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

2025.06.27
Z nowego raportu Autopay pt. „Finanse Polek i Polaków 2025” wynika, że polski e-konsument to osoba wymagająca i niecierpliwa – gotowa przerwać zakupy, jeśli napotka choćby najmniejsze utrudnienie. Okazuje się, że nasza „cyfrowa cierpliwość” szybko się kończy. Brak wygodnej formy płatności czy jakiekolwiek opóźnienia w procesie finalizacji transakcji wystarczą, by...
Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

2025.06.17
BLIK ruszył z nowym spotem w ramach platformy kreatywnej „Ludzie Ery BLIKA”, promującym usługę Płatności powtarzalnych BLIK. Dzięki niej użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób opłacać subskrypcje oraz rachunki. Kampania została utrzymana w morskim klimacie i kontrastuje ryzyko wycieku danych przy tradycyjnych metodach płatności z bezpieczeństwem, które zapewnia nowa...
GLS x Żabka – nowa współpraca na rynku logistycznym

GLS x Żabka – nowa współpraca na rynku logistycznym

2025.06.16
GLS, czołowa europejska firma logistyczna, nawiązała współpracę z siecią Żabka – liderem rynku convenience – przy wsparciu technologicznym firmy Pointpack. Od teraz przesyłki GLS można wygodnie odbierać i nadawać w niemal 11,5 tysiąca sklepów należących do partnerskiej sieci Żabka.
Paynow uruchomił Click to Pay. Szybkie i bezpieczne płatności jednym kliknięciem

Paynow uruchomił Click to Pay. Szybkie i bezpieczne płatności jednym kliknięciem

2025.06.05
Bramka płatnicza Paynow w ostatnich tygodniach uruchomiła Click to Pay – nowoczesną metodę płatności online, idealną dla osób korzystających z kart płatniczych. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby każdorazowego wpisywania danych z karty i potwierdzania zakupu. Wystarczy jednorazowo dodać kartę, by w przyszłości płacić jednym kliknięciem.
Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

2025.06.04
Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo z globalną platformą e-commerce Temu. Celem współpracy jest integracja systemów logistycznych, co ma zapewnić szybszą i bardziej niezawodną dostawę zamówień w całej Polsce.
Zmiany w cenniku InPost. Kupujący zapłacą więcej

Zmiany w cenniku InPost. Kupujący zapłacą więcej

2025.05.22
InPost zapowiedział zmiany w regulaminach i cenniku swoich usług, które zaczną obowiązywać 29 maja. Najistotniejszą nowością będzie wprowadzenie opcji tzw. Szybkich Zwrotów. Dotychczas koszt takiego zwrotu pokrywał wyłącznie sprzedawca. Wkrótce jednak będzie można przenieść go na kupującego. Zaktualizowany cennik przewiduje opłaty w wysokości od 12,47 zł do 18,01 zł netto,...
BLIK cały czas rośnie – wyniki za I kwartał 2025 roku

BLIK cały czas rośnie – wyniki za I kwartał 2025 roku

2025.05.16
W pierwszym kwartale 2025 roku użytkownicy BLIK-a zrealizowali 665 mln transakcji – o 28% więcej niż rok wcześniej. Najbardziej dynamicznie rosły płatności zbliżeniowe, których liczba zwiększyła się aż o 86% r/r, do niemal 73 mln operacji. Ich udział w transakcjach w punktach stacjonarnych zbliżył się do połowy, co pokazuje rosnącą...
Allegro Smart! z nowymi funkcjami. Jeszcze więcej korzyści dla użytkowników

Allegro Smart! z nowymi funkcjami. Jeszcze więcej korzyści dla użytkowników

2025.05.15
Aż 77% internautów zwraca uwagę na możliwość otrzymywania nagród za zakupy. Allegro odpowiada na te oczekiwania, wprowadzając nowe funkcje w programie Allegro Smart! – jego użytkownicy zyskują nie tylko nielimitowane dostawy i darmowe zwroty, ale również dostęp do wyzwań – nowej formy odkrywania platformy i dodatkowego oszczędzania.
Amazon x InPost – ekspresowe dostawy następnego dnia

Amazon x InPost – ekspresowe dostawy następnego dnia

2025.05.05
Amazon.pl i InPost wprowadzają przełomową ofertę dla klientów w Polsce, która wyznacza nowy standard szybkich dostaw w e-commerce. Dzięki specjalnym warunkom współpracy zamówienia złożone na Amazon.pl do godziny 18:30 mogą być dostarczone już następnego dnia do wybranego Paczkomatu lub punktu odbioru InPost.
Problemy z eobuwie – kupujący skarżą się na brak przesyłek i słaby kontakt

Problemy z eobuwie – kupujący skarżą się na brak przesyłek i słaby kontakt

2025.04.24
Zamówienia, które nie są rejestrowane przez system, brak kontaktu mailowego i telefonicznego, a także wyłączone komentarze pod postami w mediach społecznościowych – to tylko niektóre z problemów, z jakimi mierzą się klienci eobuwie.pl. Co się dzieje z popularną siecią? Firma tłumaczy się wdrażaniem nowego programu lojalnościowego.
Nowa funkcja w płatnościach odroczonych – 3 raty od Twisto

Nowa funkcja w płatnościach odroczonych – 3 raty od Twisto

2025.04.23
Twisto wprowadziło usługę „Zapłać za 30 dni lub podziel na 3”, która automatycznie rozkłada na raty zakupy niespłacone w terminie. Jak podkreśla firma, Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożono to nowe rozwiązanie BNPL.
InPost z ponad 90% udziałów w Yodel. Firma umacnia pozycję w UK

InPost z ponad 90% udziałów w Yodel. Firma umacnia pozycję w UK

2025.04.18
InPost sfinalizował przejęcie Yodel, jednego z największych operatorów kurierskich działających na Wyspach Brytyjskich. Transakcja ta pozwala umocnić pozycję firmy jako trzeciego niezależnego dostawcę usług logistycznych w Zjednoczonym Królestwie.
InPost Pay pojawi się w najważniejszych sklepach Grupy CCC

InPost Pay pojawi się w najważniejszych sklepach Grupy CCC

2025.04.14
Grupa CCC podjęła decyzję o wdrożeniu usługi InPost Pay w sklepach MODIVO, CCC i eobuwie w trzecim kwartale 2025. Uruchomienie tej funkcji poprzedzał pilotaż, który przebiegł pomyślnie.
InPost cały czas rośnie. Sukcesy w 2024 roku

InPost cały czas rośnie. Sukcesy w 2024 roku

2025.03.31
InPost podsumował rekordowy 2024 rok. Przychody wzrosły o ponad 23% rdr. do prawie 11 mld zł, a skorygowana EBITDA osiągnęła 3,6 mld zł (+33,5% rdr.). Firma dostarczyła 1,1 mld przesyłek (+22% rdr.). Wpłacony podatek CIT wyniósł 380 mln zł, bijąc dotychczasowe rekordy.
Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?

Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?

2025.03.31
Najnowsze badanie Santander Consumer Banku ujawnia, że Polacy nie ograniczają swoich zakupów wyłącznie do Internetu i nowych produktów. Aż 74% ankietowanych sięga po towary z drugiej ręki – 44% wybiera zakupy online, a co trzeci korzysta z punktów stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to kwestia oszczędności, dbałości o środowisko,...
Klarna x DoorDash – nowa współpraca w USA

Klarna x DoorDash – nowa współpraca w USA

2025.03.27
Klarna rozszerza swoje usługi w USA – we współpracy z DoorDash wprowadzi możliwość odroczenia płatności za zamawianie jedzenia. To kolejny krok w budowaniu swojej pozycji na amerykańskim rynku, zwłaszcza w kontekście planowanego debiutu giełdowego.
Otrzymaj dofinansowanie na biznes online w ramach Programu Polska Bezgotówkowa

Otrzymaj dofinansowanie na biznes online w ramach Programu Polska Bezgotówkowa

2025.03.24
W dobie dynamicznego rozwoju e-commerce, przedsiębiorcy, którzy prowadzą działalność w internecie, muszą sprostać rosnącym oczekiwaniom swoich klientów. Kluczowym elementem, który wpływa na sukces e-sklepu jest zapewnienie wygodnych i bezpiecznych metod płatności. W odpowiedzi na potrzeby właścicieli małych firm, powstał Program Polska Bezgotówkowa, który oferuje m.in. wsparcie finansowe na wdrożenie systemów płatności elektronicznych...
Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay

Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay

2025.03.17
Współcześni konsumenci online są bardziej uważni, wymagający i świadomi swoich potrzeb niż kiedykolwiek – dotyczy to również metod opłacania zamówień. Jakie formy płatności cieszą się największą popularnością wśród e-kupujących i dlaczego jedynie 3% z nich nie ma swojego ulubionego sposobu regulowania należności?
Jakie plany na 2025 ma IKEA?

Jakie plany na 2025 ma IKEA?

2025.03.12
IKEA pozostaje jedną z najchętniej wybieranych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wnętrz. Znana na całym świecie marka nie zwalnia tempa – w tym roku w Polsce planowane są otwarcia nowych sklepów, i to nie tylko w największych miastach. Szwedzki gigant intensywnie rozwija swoje usługi, kładąc coraz większy nacisk...
Jak Polacy płacą za zakupy? Czego oczekują? Wyniki badania Mastercard

Jak Polacy płacą za zakupy? Czego oczekują? Wyniki badania Mastercard

2025.03.06
Polscy konsumenci oczekują szerokiego wyboru narzędzi płatniczych. Kluczowe znaczenie ma dla nich swoboda wyboru metody płatności, a także wygoda i bezpieczeństwo zarówno w transakcjach online, jak i offline. Coraz większą rolę odgrywają również innowacyjne rozwiązania płatnicze – wynika z raportu „Polskie płatności: liczy się możliwość wyboru” („Paid in Poland: A...
BLIK Płacę Później dostępny już w 26 tys. sklepów!

BLIK Płacę Później dostępny już w 26 tys. sklepów!

2025.03.04
Usługa BLIK Płacę Później zyskuje na popularności, dynamicznie rozwijając się wśród użytkowników e-commerce. Obecnie opcja płatności odroczonych dostępna jest w bankach Millennium i VeloBank, a lista wdrażających ją sklepów stale rośnie. Do grona 26 tys. sprzedawców dołączyły właśnie marki z grupy LPP: Reserved, Sinsay, House i Cropp.
Przejęcie Just Eat Takeaway.com – właściciela Pyszne.pl. Kto kupił spółkę?

Przejęcie Just Eat Takeaway.com – właściciela Pyszne.pl. Kto kupił spółkę?

2025.02.26
Spółka matka Pyszne.pl – brytyjsko-holenderskie Just Eat Takeaway.com – została sprzedana funduszowi, który jest także głównym udziałowcem właściciela Glovo. Transakcja odbyła się po znacznie niższej cenie w porównaniu do wyceny właściciela Pyszne.pl sprzed kilku lat.
JD.com kontynuuje ekspansję w Polsce: nowe inwestycje i plany rozwoju

JD.com kontynuuje ekspansję w Polsce: nowe inwestycje i plany rozwoju

2025.02.25
Chiński gigant e-commerce, JD.com, intensyfikuje swoją obecność na polskim rynku poprzez szereg strategicznych inwestycji. W ostatnich latach firma znacząco rozbudowała swoją infrastrukturę logistyczną, otwierając kolejne centra dystrybucyjne i magazyny w kluczowych lokalizacjach. W marcu 2021 roku JD.com uruchomiło centrum dystrybucyjne w pobliżu granicy polsko-niemieckiej, które ma na celu obsługę klientów...
InPost wprowadza Paczkomaty do szpitali i sanatoriów

InPost wprowadza Paczkomaty do szpitali i sanatoriów

2025.02.24
Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, rozszerza swoją sieć Paczkomatów, instalując je w placówkach medycznych oraz uzdrowiskach. Obecnie urządzenia te funkcjonują w 20 szpitalach na terenie całego kraju, a do końca 2025 roku planowane jest zwiększenie ich liczby do 50, obejmując również sanatoria w miejscowościach takich...