Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Marketing

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
Tigers zyskuje nowego CEO - Karolinę Kawską

Tigers zyskuje nowego CEO - Karolinę Kawską

Czwartek, 12 Maj 2022
Franciszek Georgiew rezygnuje z roli CEO Tigers, ustępując miejsca Karolinie Kawskiej. Założyciel spółki pełnił tę funkcję przez siedem lat, w ciągu których agencja social-mediowa zamieniła się w kilkudziesięcioosobowy zespół digitalowy.
Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?

Inflacja a e-commerce. Jak radzić sobie ze wzrostem cen?

Wtorek, 10 Maj 2022
Obecnie mamy w Polsce do czynienia z bardzo wysoką inflacją, która stała się już dwucyfrowa. Nic nie wskazuje na to, by ceny miały przestać rosnąć. Do tego stanu rzeczy przyczynia się wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na Rosję. Jak w tej sytuacji poradzić sobie z prowadzeniem sklepu internetowego, aby...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Majówkowa reklama platformy Shopee irytuje odbiorców

Majówkowa reklama platformy Shopee irytuje odbiorców

Środa, 27 Kwiecień 2022
Nowa kampania reklamowa platformy Shopee nie cieszy się aprobatą ze strony odbiorców. Firma postanowiła stworzyć 30-sekundowy spot, w którym za podkład muzyczny służy przerobiona wersja niezwykle popularnej dziecięcej piosenki „Baby Shark”. Jest on uznawany przez internautów za irytujący.
Koszyk Roku 2022. Kto znalazł się w pierwszej dziesiątce?

Koszyk Roku 2022. Kto znalazł się w pierwszej dziesiątce?

Środa, 27 Kwiecień 2022
Niedawno została przeprowadzona czwarta edycja ogólnopolskiego badania branży e-commerce – Koszyk Roku. Najbardziej przyjazne sklepy internetowe wyłoniono spośród 100 znanych kandydatów. Znalazły się wśród nich takie marki, jak Martes Sport, Black Red White, Media Expert czy Answear.
Automatyzacja w e-commerce. Więcej za mniej

Automatyzacja w e-commerce. Więcej za mniej

Wtorek, 26 Kwiecień 2022
Zastanawiałeś się kiedyś nad tym, czy niektóre elementy bądź usługi w Twoim sklepie internetowym mogłyby zostać automatyzowane? To rozwiązanie ułatwiłoby Ci prowadzenie biznesu, umożliwiło szybsze oraz sprawniejsze działania i – najprawdopodobniej – wpłynęło pozytywnie na poziom sprzedaży. Jak więc taki proces wygląda w świecie e-commerce? Zostań z nami, aby się...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...
Analiza SWOT – poznaj mocne i słabe strony e-sklepu

Analiza SWOT – poznaj mocne i słabe strony e-sklepu

Środa, 20 Kwiecień 2022
Czym jest analiza SWOT? Skrót ten pochodzi od słów Strengths, Weaknesses, Opportunities i Threats, które oznaczają: mocne strony, słabe strony, szanse oraz zagrożenia. Dzięki niej można przeprowadzić wewnętrzne badanie danego przedsiębiorstwa i ocenić jego działania pod kątem ogólnej efektywności. Znając wynik, warto poddać optymalizacji strategię prowadzenia firmy albo opracować całkiem...
Ecomersy Basic #24: Czym jest audyt e-commerce?

Ecomersy Basic #24: Czym jest audyt e-commerce?

Piątek, 15 Kwiecień 2022
Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyzwaniami. Przede wszystkim, rynek e-commerce dynamicznie się rozwija, w branży stale pojawiają się nowe rozwiązania, a stare stają się nieaktualne. W jaki sposób można zweryfikować, czy wszystko idzie po Twojej myśli? Jak sprawdzić, co dokładnie warto zmienić? W tym celu możesz przeprowadzić audyt...
Kolory w sklepie internetowym. Jakie barwy sprzedają?

Kolory w sklepie internetowym. Jakie barwy sprzedają?

Czwartek, 14 Kwiecień 2022
Dlaczego logo Allegro jest pomarańczowe, a logo Facebooka – niebieskie? Czy istnieje powód, dla którego luksusowe marki posługują się kolorem czarnym, a produkty reklamowane jako ekologiczne właściwie zawsze powiązane są z barwą zieloną? To nie przypadek, tylko umiejętne zastosowanie psychologii kolorów.
Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?

Ecomersy Basic #23: Jak dostosować sklep do potrzeb użytkowników mobilnych?

Piątek, 8 Kwiecień 2022
Jako że smartfony stały się małym komputerem, coraz więcej osób całkowicie rezygnuje z laptopów i pecetów na rzecz urządzenia mobilnego. Są jednocześnie naszym narzędziem komunikacji, jak i źródłem informacji, rozrywki oraz konsumpcji. Oznacza to, że całe mnóstwo klientów przerzuca się na robienie zakupów za pośrednictwem swojego smarftona. Jeżeli prowadzisz biznes...
Ecomersy Basic #22: Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Ecomersy Basic #22: Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Piątek, 1 Kwiecień 2022
Porzucanie koszyków przez niedoszłych klientów to problem mnóstwa sklepów internetowych. Według badań Baymarda jego średni wynosi 69.57%. Można jednak próbować uniknąć takiej sytuacji bądź ją odwrócić poprzez zachęcenie danej osoby do powrotu. Jak to osiągnąć przy małym nakładzie kosztów, a przede wszystkim: jak działać skutecznie? Zostań z nami, aby wszystkiego...
Trwa pierwsza edycja konkursu „Kobieta e-commerce”

Trwa pierwsza edycja konkursu „Kobieta e-commerce”

Piątek, 25 Marzec 2022
W kwietniu 2022 odbędzie się gala konkursu „Kobieta e-commerce”, podczas której wręczone zostaną nagrody dla najlepszych twórczyń i przedsiębiorczyń z branży e-commerce. To jedyne w Polsce wydarzenie przeznaczone wyłącznie dla kobiet. Jest organizowane przez Fundację Kobiety e-biznesu i Partnerów.
Allegro otwiera się na rynek europejski. Ruszy allegro.com

Allegro otwiera się na rynek europejski. Ruszy allegro.com

Środa, 23 Marzec 2022
Niebawem ruszy międzynarodowa wersja najpopularniejszego portalu aukcyjnego. Za pośrednictwem strony allegro.com lub korzystając z międzynarodowych ustawień na allegro.pl, klienci mogą wyszukiwać i zamawiać towary w języku angielskim. Na platformie dostępne jest ponad 60 000 000 ofert.
Poznaj narzędzie Social Insider

Poznaj narzędzie Social Insider

Wtorek, 15 Marzec 2022
Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy albo jesteś w jakiś sposób związany z branżą e-commerce, bez wątpienia wielokrotnie zastanawiałeś się nad tym, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Na pewno wiesz, że warto cały czas pozostawać na bieżąco i podglądać, jak radzą sobie inni. Na tej podstawie można wyciągać mnóstwo wniosków: co...
Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Ecomersy Basic #19: Znaczenie outbound i inbound marketingu dla branży e-commerce

Piątek, 11 Marzec 2022
Czy słyszałeś kiedyś o podziale marketingu na outbound i inbound? Te dwa rodzaje bywają nazywane też marketingiem wychodzącym oraz przychodzącym. Na wstępie warto wspomnieć, że powyższa klasyfikacja nie jest jednoznaczna, a cechy obu typów mogą na siebie nachodzić. Wszystko sprowadza się do jednego: dotarcia do klienta, a następnie pozyskania jego...
Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?

Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?

Czwartek, 10 Marzec 2022
Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Handel internetowy stał się doskonałym pomysłem na działalność, zwłaszcza w czasach pandemii. Powstaje coraz więcej e-sklepów – nie tylko należących do dużych marek, ale również małych, niszowych, prowadzonych przez jednoosobowe lub niewiele większe firmy. Na postawienie systemu sprzedaży online od zera stać tylko dużych graczy...
Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

Dzień kobiet w e-commerce. Jak zaskoczyć klientki?

Czwartek, 3 Marzec 2022
Zastanawiasz się, co możesz przygotować dla swoich klientów z okazji Dnia Kobiet? W branży e-commerce ten dzień to kolejna okazja, by zainteresować odbiorców. Kupować będą przede wszystkim mężczyźni – dla swoich wybranek, matek, sióstr, przyjaciółek. Podpowiadamy, w jaki sposób przygotować się na to wydarzenie i jak najlepiej je wykorzystać.
Polskie firmy i sklepy rezygnują z rosyjskich produktów i usług

Polskie firmy i sklepy rezygnują z rosyjskich produktów i usług

Środa, 2 Marzec 2022
Lista polskich firm, które nie chcą już współpracować z rosyjskimi producentami, stale rośnie. Znalazły się na niej takie marki, jak InPost, Biedronka Netto czy Stokrotka.
Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

Ecomersy Basic #17: Znaczenie brand marketingu dla sklepu internetowego

Piątek, 25 Luty 2022
W naszych poprzednich tekstach dużo pisaliśmy o content marketingu, jednak nie wspominaliśmy jeszcze o tzw. brand marketingu. Czym jest i na czym właściwie polega? To wszystko wyjaśnimy Ci w kolejnym artykule z serii Ecomersy Basic. Warto na początku zastanowić się, co kryje się pod pojęciem „brand”. Słowo to oznacza markę,...
Ecomersy Basic #16: Jak tworzyć angażującą grafikę do e-sklepu? Poznaj podstawy

Ecomersy Basic #16: Jak tworzyć angażującą grafikę do e-sklepu? Poznaj podstawy

Piątek, 18 Luty 2022
Klienci kupują oczami. Estetyka, spójność, odpowiednia prezentacja produktu – wszystko to ma ogromny wpływ na to, jak odbierają Twój sklep klienci, a co za tym idzie – jak dobrze sprzedaje się to, co oferujesz. Dlatego warto dołożyć starań, by grafiki dla Twojego e-sklepu były jak najlepsze. Jak tworzyć grafiki, które...
Jak sprawnie rozwijać biznes e-commerce?

Jak sprawnie rozwijać biznes e-commerce?

Czwartek, 3 Luty 2022
Czy jest jakiś sprawdzony sposób na to, by przyspieszyć wzrost Twojego biznesu? Niestety, musimy Cię rozczarować – nie istnieje żaden konkretny przepis. Nie znaczy to jednak, że nie warto nic robić. Są pewne działania oraz wskazówki, których warto się trzymać, dzięki czemu będziesz mieć większy wpływ na tempo oraz kierunek...
Jak zaplanować sprzedaż w butiku odzieżowym? Polecamy e-book

Jak zaplanować sprzedaż w butiku odzieżowym? Polecamy e-book

Poniedziałek, 10 Styczeń 2022
Styczeń to doskonała okazja do robienia planów. Każdy właściciel sklepu internetowego wie, że początek roku to nie tylko wyprzedaże, ale również ustalanie terminów nowych kolekcji i akcji promocyjnych. Polecamy kalendarz od Medializer – agencji e-commerce specjalizującej się w tworzeniu butików internetowych, z którym planowanie stanie się łatwiejsze.