Marketingowe
Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy
2025.06.03
Grupa Esotiq & Henderson – lider segmentu bielizny premium – zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z 6-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów rok do roku, osiągając poziom 67 mln zł. Mimo przejściowych trudności logistycznych spółce udało się utrzymać wysoką marżę brutto oraz zanotować imponujący, 56-procentowy wzrost sprzedaży online. Nowa strategia logistyczna realizowana...
Nowa kampania marketingowa Allegro Smart!
2025.05.20
Użytkownicy Allegro Smart! – oprócz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów – mogą teraz korzystać także z wyzwań, które pozwalają lepiej poznawać platformę, zbierać Smart! Monety i jeszcze więcej oszczędzać. 19 maja ruszyła kampania promująca Allegro Smart!, która prezentuje zmiany w programie i zachęca do odkrywania nowych korzyści.
Allegro Smart! z nowymi funkcjami. Jeszcze więcej korzyści dla użytkowników
2025.05.15
Aż 77% internautów zwraca uwagę na możliwość otrzymywania nagród za zakupy. Allegro odpowiada na te oczekiwania, wprowadzając nowe funkcje w programie Allegro Smart! – jego użytkownicy zyskują nie tylko nielimitowane dostawy i darmowe zwroty, ale również dostęp do wyzwań – nowej formy odkrywania platformy i dodatkowego oszczędzania.
Sprzedaż detaliczna w marcu 2025 – najważniejsze wnioski
2025.04.25
W marcu 2025 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 0,3% niższa niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku (dla porównania – w marcu 2024 odnotowano wzrost o 6,1%). W ujęciu miesięcznym, czyli względem lutego 2025, sprzedaż detaliczna wzrosła o 14,3%, natomiast w okresie od stycznia do marca 2025 r...
Nowa funkcja w płatnościach odroczonych – 3 raty od Twisto
2025.04.23
Twisto wprowadziło usługę „Zapłać za 30 dni lub podziel na 3”, która automatycznie rozkłada na raty zakupy niespłacone w terminie. Jak podkreśla firma, Polska jest pierwszym krajem, w którym wdrożono to nowe rozwiązanie BNPL.
Marka Sinsay pojawiła się w Albanii. Będzie więcej salonów
2025.04.22
Sinsay, którego właścicielem jest LPP, zadebiutował na rynku albańskim. W pierwszej połowie kwietnia otwarto dwa sklepy – w Durres i Tiranie – a do końca roku polska spółka odzieżowa zamierza uruchomić ponad dziesięć kolejnych lokalizacji w Albanii. Na 2025 rok planowane jest również uruchomienie sprzedaży internetowej na tym rynku.
Zabezpieczenia Meta: jak z nich korzystać?
2025.04.16
Ochrona konta firmowego w Meta Business Suite to dziś już nie tylko kwestia ostrożności, ale realna konieczność. Liczba zagrożeń cały czas się zwiększa, a ataki cyberprzestępców stają się coraz bardziej podstępne i trudniejsze do rozpoznania. Na szczęście Meta oferuje konkretne narzędzia i funkcje, które pozwalają zabezpieczyć konto. Chcesz poznać najważniejsze...
Znana marka odzieżowa przejęta przez chińską firmę
2025.04.16
Jack Wolfskin, jedna z kultowych marek outdoorowych, została przejęta przez chińską grupę Anta Sports. Dotychczasowy właściciel uznał, że nowy nabywca zapewni marce dalszy rozwój i stabilność.
Wirtualne modelki i modele w kampaniach H&M
2025.04.11
Szwedzka marka odzieżowa H&M będzie wykorzystywać sztuczną inteligencji do tworzenia wirtualnych wersji wybranych modelek i modeli. „Cyfrowi bliźniacy” mają brać udział w kampaniach marketingowych, głównie kierowanych do social mediów, zastępując rzeczywistych ludzi.
Czym jest SPIM? Influencer marketing w Polsce się rozwija
2025.04.09
Nowa organizacja branżowa, czyli SPIM – Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu – to wspólna inicjatywa agencji, managementów twórców, ekspertów branży oraz samych influencerów. Jej głównym celem jest tworzenie standardów i rozwijanie profesjonalnego ekosystemu influencer marketingu w Polsce.
Kampanie likepage`owe. Czy i kiedy warto zbierać fanów?
2025.04.03
Czy liczba fanów na Facebooku nadal ma znaczenie? Kiedyś panowało przekonanie, że im więcej polubień, tym większy sukces marki w social mediach. Dziś jednak algorytmy zmieniają zasady gry, a przedsiębiorcy coraz częściej zastanawiają się, czy warto inwestować w kampanie likepage’owe i czy zdobywanie fanów to nadal skuteczna strategia marketingowa. Sprawdźmy,...
Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?
2025.03.31
Najnowsze badanie Santander Consumer Banku ujawnia, że Polacy nie ograniczają swoich zakupów wyłącznie do Internetu i nowych produktów. Aż 74% ankietowanych sięga po towary z drugiej ręki – 44% wybiera zakupy online, a co trzeci korzysta z punktów stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to kwestia oszczędności, dbałości o środowisko,...
Rekordowy rok dla Allegro – wzrost GMV, zysków i liczby użytkowników
2025.03.14
Allegro spełniło wszystkie oczekiwania dotyczące wyników za czwarty kwartał, osiągając wyższą od zakładanej zyskowność na każdym poziomie. Wartość sprzedanych towarów brutto (GMV) w Grupie Allegro, uwzględniająca działalność międzynarodową, wzrosła w ubiegłym roku o 9,6% rdr. Skonsolidowany skorygowany zysk EBITDA zwiększył się o 17,9%, co było efektem silnego wzrostu zysków w...
Jakie plany na 2025 ma IKEA?
2025.03.12
IKEA pozostaje jedną z najchętniej wybieranych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wnętrz. Znana na całym świecie marka nie zwalnia tempa – w tym roku w Polsce planowane są otwarcia nowych sklepów, i to nie tylko w największych miastach. Szwedzki gigant intensywnie rozwija swoje usługi, kładąc coraz większy nacisk...
Fearless Rewards – program lojalnościowy, który przynosi korzyści
2025.03.05
Lojalność klientów to jeden z kluczowych filarów sukcesu marki modowej, o czym doskonale wie odzieżowy butik internetowy Fearless, który wdrożył do swojej oferty program lojalnościowy – Fearless Rewards. Został przygotowany przez agencję Medializer, aby przynosić korzyści zarówno konsumentkom, jak i samej marce. Celem było zaprojektowanie systemu nagradzającego za zakupy i...
Nawyki zakupowe Polaków – wolimy kupować zdalnie czy stacjonarnie?
2025.03.03
Codziennie z Internetu korzysta 92% Polaków, co bardzo wpływa na nasze funkcjonowanie i sposób robienia zakupów. Jednak według raportu Santander Consumer Banku niemal co trzeci Polak kupuje stacjonarne równie często co online. Kluczowe udogodnienia to bliskie punkty odbioru (dla ponad połowy badanych) oraz szybkie dostawy (dla ponad 40%).
Wiosna w branży odzieżowej. Wejdź dobrze w nowy sezon!
2025.02.27
Wiosna to czas zmian, a w branży odzieżowej oznacza jedno – nowy sezon pełen inspirujących trendów i możliwości sprzedażowych! Klientki zaczynają szukać lżejszych ubrań, bardziej energetycznych kolorów i fasonów, które wprowadzą do ich garderoby powiew świeżości. Warto regularnie aktualizować ofertę swojego sklepu, aby przyciągać uwagę kupujących. Jakie modele powinieneś mieć...
Sklepy sieci eobuwie.pl zmienią się diametralnie
2025.02.19
Prezes Zarządu Grupy CCC Dariusz Miłek poinformował, że model sklepów eobuwie.pl okazał się nieskuteczny, dlatego firma rozwijać markę w zupełnie nowej formule. Do 2030 roku zamierza otworzyć 400 salonów w nowej odsłonie. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Nowa kampania marki IKEA – nawiązania do kultowych virali
2025.02.10
W Szwecji IKEA Family wprowadziło system punktowy, ale marka postanowiła z przymrużeniem oka podejść do faktu, że zrobiła to dopiero teraz. Aby podkreślić dystans do tej sytuacji, sięgnęła po virale sprzed dekady. W reklamach pojawiają się m.in. Harlem Shake i Mannequin Challenge, a towarzyszy im hasło „better late than never”...
Czym są kampanie PPC i jak je skutecznie realizować?
2025.02.06
Kampanie PPC to jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybkie dotarcie do klientów online. Dzięki nim możesz rozkręcić ruch na swojej stronie, poprawić widoczność marki w sieci i wygenerować większą sprzedaż, jednak aby osiągnąć zamierzone cele, konieczna jest dobrze przemyślana strategia oraz optymalizacja działań. Z naszego artykułu dowiesz się, czym dokładnie...
Empik cały czas rośnie. Omnichannel świetnie się rozwija
2025.02.03
Empik odnosi sukcesy – w ostatnim kwartale 2024 roku liczba zamówień na Empik.com zwiększyła się o niemal 20%, a w samym grudniu o blisko 30% w porównaniu z 2023 rokiem. Urosły również zasięgi platformy – w grudniu Empik.com odwiedziło ok. 11 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o ponad 15%...
Allegro Ads. Zobacz, co warto wiedzieć o reklamach na najpopularniejszym marketplace w Polsce
2025.01.29
Szukasz nowych sposobów na promocję swoich produktów i dotarcie do nowych odbiorców? Powinieneś wiedzieć, że możesz reklamować sklep internetowy na Allegro, czyli najpopularniejszym marketplace w Polsce. Zrobisz to za pomocą Allegro Ads, czyli narzędzia, które pozwala sprzedawcom skutecznie zwiększać widoczność ofert i maksymalizować zyski. Jak działają reklamy na Allegro? Na...
Microsoft inwestuje miliardy w rozwój sztucznej inteligencji
2025.01.06
Microsoft ogłosił plan inwestycji na kwotę 80 miliardów dolarów w rozwój centrów danych obsługujących sztuczną inteligencję. Decyzja ta ma na celu wsparcie trenowania modeli AI oraz wdrażanie rozwiązań opartych na chmurze. Firma podkreśla, że rosnący popyt na specjalistyczne centra danych wynika z ogromnych wymagań obliczeniowych technologii sztucznej inteligencji. USA liderem...
Noworoczne wyprzedaże. Jak je przeprowadzić? Na co zwrócić uwagę?
2024.12.04
Okres poświąteczny w sklepach internetowych jest zazwyczaj momentem spokojniejszym – klienci spędzają czas z rodzinami, ciesząc się zamówionymi wcześniej prezentami i odpoczywając po grudniowej gorączce zakupów. Zależy Ci na tym, by koniec starego roku i początek nowego nie wiązały się z totalną stagnacją w Twoim biznesie? Mamy dla Ciebie jeden...