Content i SEO
Zmiany w wyszukiwarce Google i nowa funkcja – Notatki
2023.11.27
Google zapowiada spore zmiany w działaniach wyszukiwarki i wyświetlaniu wyników, ale na razie nie znamy żadnych szczegółów. Wiadomo jednak, że mają one dotyczyć nieprzydatnych treści na stronach internetowych i wątpliwych praktyk SEO.
SEO na blogu firmowym. Jak zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę?
2023.11.23
Content marketing odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu sklepu internetowego, szczególnie jeżeli zależy Ci na odpowiednich strategiach SEO i zwiększaniu widoczności w wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów marketingu treści jest blog firmowy. To nie tylko przestrzeń do dzielenia się wiedzą czy inspiracjami, ale także potężne narzędzie, które służy budowaniu wizerunku marki...
5 zasad rządzących firmowym Facebookiem
2023.11.21
W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach?...
Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam
2023.11.02
Zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w sprzedaży e-commerce. Klienci, którzy nie mogą dotknąć towaru ani obejrzeć go osobiście, oczekują wyraźnych, jakościowych i jasnych fotografii. Często to właśnie one są najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu internetowego. Tworzenie profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęć produktów powinno być dla Ciebie kwestią priorytetową. Chcesz...
Różnice pokoleniowe a e-commerce. Jak targetować sprzedaż?
2023.10.24
Jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoją przedsiębiorcy, jest konieczność dostosowania sposobu komunikacji do konkretnych odbiorców – trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak płeć, pochodzenie czy wiek. Ten ostatni element nierzadko okazuje się najważniejszy, ponieważ ma ogromny wpływ na nawyki zakupowe klientów, ich podejście do technologii czy obecność...
Pisarze vs. sztuczna inteligencja. Pozew przeciwko OpenAI
2023.10.17
Twórcy zrzeszeni w nowojorskiej Gildii Pisarzy wnoszą pozew przeciwko OpenAI – oskarżają organizację m.in. o nielegalne wykorzystywanie ich dzieł w treningu modelu ChatGPT. Autorzy są zdania, że firmy tworzące chatboty AI naruszają prawa autorskie, kopiując i wykorzystując ich dzieła w sposób bezprawny.
Podziękowanie za zakupy. To musisz widzieć
2023.10.10
Mogłoby się wydawać, że podziękowanie za zakupy to zwykła uprzejmość i dodatek, więc nie warto brać go pod uwagę. Nie zgadzamy się z tym! Jest to kolejny pozornie nieważny element, który – odpowiednio wykorzystany – może służyć budowaniu wizerunku marki i nawiązywaniu trwałych relacji z klientami. W dzisiejszym artykule zebraliśmy...
Najbliższa przyszłość content marketingu. Raport K2 Precise
2023.10.10
Jaka przyszłość czeka marketing treści? Z najnowszego raportu Altavia Kamikaze + K2 pt. „Content w e-commerce 2023” możemy się dowiedzieć, co jest największym wyzwaniem w realizacji strategii content-marketingowych oraz jaką rolę odgrywa w tym wszystkim sztuczna inteligencja.
Opcja generowania opisów przez AI dostępna w Sky-Shop
2023.08.10
Użytkownicy platformy Sky-Shop mogą już korzystać z opcji generowania opisów produktów przez AI. Opiera się ona na wykorzystaniu popularnego Chatu GPT, czyli narzędzia opracowanego przez firmę OpenAI.
Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?
2023.07.25
O odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym warto zadbać z dwóch względów: dzięki temu stają się łatwiejsze do znalezienia przez klientów, a przy tym zostają lepiej wypromowane i zoptymalizowane pod SEO. Mogą na nie trafić osoby, które jeszcze nie znają Twojej oferty – prosto z wyników wyszukiwania Google (co nazywamy...
EcomersyBasic #86: Marka osobista w e-commerce. Jak to działa?
2023.07.21
Każdy przedsiębiorca, który działa w Internecie, musi zastanowić się, na jakich podstawach zbudować obraz swojej marki w oczach odbiorców. Bardzo ważnym aspektem jest sposób komunikacji z klientami oraz spójna, konsekwentnie realizowana strategia wizerunkowa. Coraz więcej firm stawia na markę osobistą, która – w przeciwieństwie do wielkich korporacji – pozwala na...
Słowa kluczowe w tekście SEO. Jak znaleźć frazy, które będą skuteczne?
2023.07.11
Internet rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony daje mnóstwo radości i pomaga w poszerzaniu horyzontów, a przy tym stanowi podstawę generowania dochodu w każdej firmie działającej w e-commerce. Z drugiej strony jednak właściciel witryny musi zawalczyć o widoczność, aby jego strona www, w tym sklep czy portfolio, nie zaginęły...
Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!
2023.06.28
Spełnienie wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google jest niezwykle trudne – jej silnik, znany także jako algorytm, ulega częstym zmianom, a spełnienie wszystkich jego wymagań jest niezwykle trudne. Część zadań związanych z SEO da się jednak przeprowadzić samodzielnie – wystarczy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe i tworzyć content zgodnie z aktualnymi wytycznymi....
EcomersyBasic #78: Aktualizacja treści w sklepie internetowym. Czy warto?
2023.05.19
Jeżeli prowadzisz swój sklep już jakiś czas, na Twojej stronie internetowej bez wątpienia pojawił się niejeden wartościowy tekst – zwłaszcza jeśli prowadzisz firmowego bloga. Bardzo często mówimy o tworzeniu nowych treści, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie, rzadziej jednak zastanawiamy się nad tym, jak wykorzystać content, który już powstał. To...
Indeksowanie strony w Google. Czym jest? Jak długo trwa?
2023.05.18
Aby użytkownik mógł znaleźć Twoją witrynę za pomocą wyszukiwarki, powinna ona zostać poddana indeksacji. Dzięki temu strona internetowa może pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, co zwiększa szansę na to, że będzie widoczna dla użytkowników poszukujących danych produktów lub usług z wykorzystaniem fraz kluczowych. Na czym to wszystko polega? Zostań...
Działania SERM. Jak dbać o korzystne dla sklepu wyniki wyszukiwania?
2023.04.25
Prowadząc sklep internetowy, musimy zawsze dbać o wizerunek naszej marki. Staramy się to robić na różne sposoby – zdobywając pozytywne opinie od kupujących, tworząc wartościowe treści, oferując profesjonalną obsługę. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że większość użytkowników szuka e-sklepów poprzez wyszukiwarki, mając do nich bardzo duże zaufanie. Czy możemy więc budować...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO
2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
SEO: Regularność kluczem do sukcesu
2023.02.14
Pozycjonowanie stron internetowych to kluczowe zagadnienie dla każdego biznesu. Jednak dla osiągnięcia satysfakcjonujących efektów ważna jest odpowiednia strategia. Firmy decydujące się na współpracę z agencjami SEO stawiają na jakość, ale nie tylko ona ma znaczenie. Podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu jest regularność publikowania treści. Czasami warto ograniczyć ilość publikacji na rzecz...
Czym jest Helpful Content Update i dlaczego powinno Cię to zainteresować?
2023.01.31
Helpful Content Update to najnowsza aktualizacja głównego algorytmu Google, która skupia się przede wszystkim na przydatności treści – jak sama nazwa wskazuje. Ma ona ogromne znaczenie dla wszystkich osób zajmujących się działaniami SEO i marketingiem internetowym. Warto zastanowić się, w jaki sposób aktualizacja wpłynie na tworzenie contentu. Dzisiaj przedstawimy Ci...
Recykling – dlaczego warto wykorzystywać stare treści?
2023.01.24
Niektóre treści publikowane w Internecie są na tyle uniwersalne i ponadczasowe, że można wykorzystać je ponownie. Wiele merytorycznych, eksperckich tekstów dostarcza mnóstwo wiedzy, która wcale się nie przedawnia – czasami wymaga tylko aktualizacji. Dlatego właśnie warto zainteresować się recyklingiem treści. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, z jakimi korzyściami wiąże się...
EcomersyBasic #62: Czym jest wartościowe SEO?
2023.01.20
Optymalizacja i pozycjonowanie to ogromnie ważne pojęcia w świecie marketingu internetowego. Trudno wyobrazić sobie prowadzenie jakiejkolwiek strony czy e-sklepu bez działań związanych z SEO. Na pewno słyszałeś o kilku podstawowych zasad dotyczących tego procesu, jednak warto wiedzieć, że algorytmy Google cały czas się zmieniają, a najnowsze aktualizacje wymagają, by się...
E-E-A-T – czyli skąd wzięła się dodatkowa literka E?
2023.01.17
Czy akronim E-A-T jest Ci znany? To pojęcie związane z tworzeniem contentu i algorytmami wyszukiwarki. Skrót ten pochodzi od trzech angielskich wyrazów – expertise (wiedza ekspercka), authoritativeness (siła autorytetu) oraz trustworthiness (zaufanie). Stał się niezwykle popularny w 2018 roku, kiedy Google wprowadziło aktualizację głównego algorytmu. Została ona nazwana Medical Update,...
Pozycjonowanie międzynarodowe – czy jest potrzebne?
2023.01.10
Wielokrotnie pisaliśmy o tym, jak ważne są działania związane z SEO, jednak wszystkie te informacje dotyczyły rozwiązań, które sprawdzają się w Polsce. Zastanawiałeś się kiedyś, jak promować swoją witrynę zagranicą? Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce przedstawić Ci, na czym polega pozycjonowanie międzynarodowe i odpowiedzieć sobie na pytanie, czy jest ono potrzebne właścicielom...
Webwriting – co to jest?
2023.01.04
Większość z nas wie, czym jest copywriting, jednak pojęcie webwritingu pojawia się w Internecie nieco rzadziej. Czy wiesz, co właściwie oznacza? Najprościej mówiąc, jest to sztuka tworzenia treści, które są publikowane online. Powinny więc odpowiadać na potrzeby użytkowników sieci i zgadzać się z obecnie panującymi trendami. Spełniają głównie funkcję perswazyjną...