Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

Content i SEO

Czy AI może wykrywać teksty wygenerowane przez sztuczną inteligencję?

Czy AI może wykrywać teksty wygenerowane przez sztuczną inteligencję?

2024.08.13
Od momentu powstania narzędzi do generowania tekstów przez sztuczną inteligencję obserwujemy coraz więcej jej wytworów w wielu dziedzinach. Firma OpenAI opracowała system, dzięki któremu będzie możliwe wykrywanie tekstów generowanych przez ChatGPT. Na razie "Znak wodny" nie ma zostać upubliczniony.
Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

Dlaczego warto prowadzić blog w e-commerce?

2024.06.04
Na pierwszy rzut oka mogłoby się wydawać, że prowadzenie bloga w ramach sklepu internetowego nie ma sensu. Przecież e-commerce jest od tego, by zaprezentować produkt i nakłonić klienta do jego zakupu, a nie po to, by snuć storytellingowe opowieści. To tak jak ze sklepami stacjonarnymi – tam od sprzedawców wymaga...
Ranking blogów w e-commerce – edycja 2024. Raport Elephate

Ranking blogów w e-commerce – edycja 2024. Raport Elephate

2024.04.15
Agencja Elephate ogłosiła premierę najnowszego raportu dotyczącego branży handlu internetowego: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Eksperci poddali analizie 524 sklepy online z 32 branż, a głównym celem stało się wskazanie tych marek, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content-marketingowe, by pozyskać ruch organiczny i rozwijać biznes przy pomocy blogowania.
SEO alert. Ważne zmiany w Google już od 5 maja

SEO alert. Ważne zmiany w Google już od 5 maja

2024.03.13
Za niecałe dwa miesiące w wyszukiwarce Google pojawią się nowe aktualizacje, które mają ograniczyć ilość spamu i przynieść więcej pomocnych treści. Algorytmy staną się również bardziej wyczulone na materiały tworzone przez sztuczną inteligencję, zawierające nieprawdziwe informacje.
Content marketing i blogi – jak działać skutecznie? Zobacz raport Elephate

Content marketing i blogi – jak działać skutecznie? Zobacz raport Elephate

2024.01.30
Jak sklepy internetowe wykorzystują content marketing? Jak wyglądają tworzone przez nie treści blogowe? Tego możemy dowiedzieć się z raportu agencji Elephate pt. „Ranking blogów w e-commerce”. Badaniu poddano aż 285 e-sklepów oraz 19 branż i wyłoniono liderów rynku-commerce. Zobacz najważniejsze wnioski!
Zero Click Searches – czy można je wykorzystać w strategii marketingowej?

Zero Click Searches – czy można je wykorzystać w strategii marketingowej?

2024.01.23
Ruch organiczny w Twoim sklepie maleje? Być może przyczyną tego są tzw. Zero Click Searches. Według różnych danych nawet ponad 60% zapytań w wyszukiwarce Google na urządzeniach mobilnych kończy się bez przejścia na jakąkolwiek witrynę. Sporą część z nich stanowią właśnie Zero Click Searches. Czym są i czy można wykorzystać...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
Zmiany w wyszukiwarce Google i nowa funkcja – Notatki

Zmiany w wyszukiwarce Google i nowa funkcja – Notatki

2023.11.27
Google zapowiada spore zmiany w działaniach wyszukiwarki i wyświetlaniu wyników, ale na razie nie znamy żadnych szczegółów. Wiadomo jednak, że mają one dotyczyć nieprzydatnych treści na stronach internetowych i wątpliwych praktyk SEO.
SEO na blogu firmowym. Jak zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę?

SEO na blogu firmowym. Jak zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę?

2023.11.23
Content marketing odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu sklepu internetowego, szczególnie jeżeli zależy Ci na odpowiednich strategiach SEO i zwiększaniu widoczności w wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów marketingu treści jest blog firmowy. To nie tylko przestrzeń do dzielenia się wiedzą czy inspiracjami, ale także potężne narzędzie, które służy budowaniu wizerunku marki...
5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

2023.11.21
W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach?...
Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam

Zdjęcia do sklepu internetowego. Zrób to sam

2023.11.02
Zdjęcia produktów odgrywają kluczową rolę w sprzedaży e-commerce. Klienci, którzy nie mogą dotknąć towaru ani obejrzeć go osobiście, oczekują wyraźnych, jakościowych i jasnych fotografii. Często to właśnie one są najważniejszym czynnikiem decydującym o wyborze danego sklepu internetowego. Tworzenie profesjonalnych i atrakcyjnych zdjęć produktów powinno być dla Ciebie kwestią priorytetową. Chcesz...
Różnice pokoleniowe a e-commerce. Jak targetować sprzedaż?

Różnice pokoleniowe a e-commerce. Jak targetować sprzedaż?

2023.10.24
Jednym z najważniejszych wyzwań, przed jakimi stoją przedsiębiorcy, jest konieczność dostosowania sposobu komunikacji do konkretnych odbiorców – trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników, takich jak płeć, pochodzenie czy wiek. Ten ostatni element nierzadko okazuje się najważniejszy, ponieważ ma ogromny wpływ na nawyki zakupowe klientów, ich podejście do technologii czy obecność...
Pisarze vs. sztuczna inteligencja. Pozew przeciwko OpenAI

Pisarze vs. sztuczna inteligencja. Pozew przeciwko OpenAI

2023.10.17
Twórcy zrzeszeni w nowojorskiej Gildii Pisarzy wnoszą pozew przeciwko OpenAI – oskarżają organizację m.in. o nielegalne wykorzystywanie ich dzieł w treningu modelu ChatGPT. Autorzy są zdania, że firmy tworzące chatboty AI naruszają prawa autorskie, kopiując i wykorzystując ich dzieła w sposób bezprawny.
Podziękowanie za zakupy. To musisz widzieć

Podziękowanie za zakupy. To musisz widzieć

2023.10.10
Mogłoby się wydawać, że podziękowanie za zakupy to zwykła uprzejmość i dodatek, więc nie warto brać go pod uwagę. Nie zgadzamy się z tym! Jest to kolejny pozornie nieważny element, który – odpowiednio wykorzystany – może służyć budowaniu wizerunku marki i nawiązywaniu trwałych relacji z klientami. W dzisiejszym artykule zebraliśmy...
Najbliższa przyszłość content marketingu. Raport K2 Precise

Najbliższa przyszłość content marketingu. Raport K2 Precise

2023.10.10
Jaka przyszłość czeka marketing treści? Z najnowszego raportu Altavia Kamikaze + K2 pt. „Content w e-commerce 2023” możemy się dowiedzieć, co jest największym wyzwaniem w realizacji strategii content-marketingowych oraz jaką rolę odgrywa w tym wszystkim sztuczna inteligencja.
Opcja generowania opisów przez AI dostępna w Sky-Shop

Opcja generowania opisów przez AI dostępna w Sky-Shop

2023.08.10
Użytkownicy platformy Sky-Shop mogą już korzystać z opcji generowania opisów produktów przez AI. Opiera się ona na wykorzystaniu popularnego Chatu GPT, czyli narzędzia opracowanego przez firmę OpenAI.
Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?

Jak tworzyć nazwy produktów w sklepie internetowym?

2023.07.25
O odpowiednie nazwy produktów w sklepie internetowym warto zadbać z dwóch względów: dzięki temu stają się łatwiejsze do znalezienia przez klientów, a przy tym zostają lepiej wypromowane i zoptymalizowane pod SEO. Mogą na nie trafić osoby, które jeszcze nie znają Twojej oferty – prosto z wyników wyszukiwania Google (co nazywamy...
EcomersyBasic #86: Marka osobista w e-commerce. Jak to działa?

EcomersyBasic #86: Marka osobista w e-commerce. Jak to działa?

2023.07.21
Każdy przedsiębiorca, który działa w Internecie, musi zastanowić się, na jakich podstawach zbudować obraz swojej marki w oczach odbiorców. Bardzo ważnym aspektem jest sposób komunikacji z klientami oraz spójna, konsekwentnie realizowana strategia wizerunkowa. Coraz więcej firm stawia na markę osobistą, która – w przeciwieństwie do wielkich korporacji – pozwala na...
Słowa kluczowe w tekście SEO. Jak znaleźć frazy, które będą skuteczne?

Słowa kluczowe w tekście SEO. Jak znaleźć frazy, które będą skuteczne?

2023.07.11
Internet rządzi się swoimi prawami. Z jednej strony daje mnóstwo radości i pomaga w poszerzaniu horyzontów, a przy tym stanowi podstawę generowania dochodu w każdej firmie działającej w e-commerce. Z drugiej strony jednak właściciel witryny musi zawalczyć o widoczność, aby jego strona www, w tym sklep czy portfolio, nie zaginęły...
Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!

Title i Description. Zadbaj o nie i podnieś sprzedaż!

2023.06.28
Spełnienie wszelkich wytycznych wyszukiwarki Google jest niezwykle trudne – jej silnik, znany także jako algorytm, ulega częstym zmianom, a spełnienie wszystkich jego wymagań jest niezwykle trudne. Część zadań związanych z SEO da się jednak przeprowadzić samodzielnie – wystarczy zadbać o odpowiednie frazy kluczowe i tworzyć content zgodnie z aktualnymi wytycznymi....
EcomersyBasic #78: Aktualizacja treści w sklepie internetowym. Czy warto?

EcomersyBasic #78: Aktualizacja treści w sklepie internetowym. Czy warto?

2023.05.19
Jeżeli prowadzisz swój sklep już jakiś czas, na Twojej stronie internetowej bez wątpienia pojawił się niejeden wartościowy tekst – zwłaszcza jeśli prowadzisz firmowego bloga. Bardzo często mówimy o tworzeniu nowych treści, które mają pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie, rzadziej jednak zastanawiamy się nad tym, jak wykorzystać content, który już powstał. To...
Indeksowanie strony w Google. Czym jest? Jak długo trwa?

Indeksowanie strony w Google. Czym jest? Jak długo trwa?

2023.05.18
Aby użytkownik mógł znaleźć Twoją witrynę za pomocą wyszukiwarki, powinna ona zostać poddana indeksacji. Dzięki temu strona internetowa może pojawiać się w wynikach wyszukiwania Google, co zwiększa szansę na to, że będzie widoczna dla użytkowników poszukujących danych produktów lub usług z wykorzystaniem fraz kluczowych. Na czym to wszystko polega? Zostań...
Działania SERM. Jak dbać o korzystne dla sklepu wyniki wyszukiwania?

Działania SERM. Jak dbać o korzystne dla sklepu wyniki wyszukiwania?

2023.04.25
Prowadząc sklep internetowy, musimy zawsze dbać o wizerunek naszej marki. Staramy się to robić na różne sposoby – zdobywając pozytywne opinie od kupujących, tworząc wartościowe treści, oferując profesjonalną obsługę. Wszyscy zdajemy sobie sprawę, że większość użytkowników szuka e-sklepów poprzez wyszukiwarki, mając do nich bardzo duże zaufanie. Czy możemy więc budować...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...