Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

SEO na blogu firmowym. Jak zoptymalizować tekst pod wyszukiwarkę?

2023.11.23

Content marketing odgrywa ogromną rolę w prowadzeniu sklepu internetowego, szczególnie jeżeli zależy Ci na odpowiednich strategiach SEO i zwiększaniu widoczności w wyszukiwarkach. Jednym z najważniejszych elementów marketingu treści jest blog firmowy. To nie tylko przestrzeń do dzielenia się wiedzą czy inspiracjami, ale także potężne narzędzie, które służy budowaniu wizerunku marki w sieci i lepszej optymalizacji. Sprawdź, co warto wiedzieć na ten temat i twórz atrakcyjny, efektywny content!

Główne zalety bloga firmowego

Prowadzenie bloga firmowego to doskonały sposób, by dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Publikując tematyczne artykuły, możesz zainteresować nowych klientów, zyskać ich zaufanie oraz pokazać, że jesteś ekspertem w swojej dziedzinie. Regularnie zamieszczane treści doceniają nie tylko odbiorcy, ale też algorytmy Google, które preferują świeży, stale aktualizowany content. Jak sprawić, by teksty pojawiające się na blogu firmowym, były odpowiednio zoptymalizowane? Zastanówmy się nad tym wspólnie.

Słowa kluczowe – najważniejszy element

Tworząc nowe treści na blog firmowy pamiętaj o najistotniejszym elemencie związanym z SEO, czyli słowach kluczowych. Podstawą skutecznej optymalizacji jest dobranie właściwych fraz, które pełnią funkcję mostu między tekstem a wyszukiwarką. Możesz je znaleźć poprzez różne narzędzia (zarówno darmowe, jak i płatne), śledząc trendy w sieci i sprawdzając działania konkurencji. Pamiętaj, żeby wpleść je do artykułu w sposób naturalny – nie powinno być ich za dużo, muszą też zostać odmienione, aby nie budziły żadnych podejrzeń. Stosuj frazy ogólne i frazy z długiego ogona (czyli bardziej szczegółowe, dostosowane do węższej grupy odbiorczej), a przy tym staraj się odpowiadać na pytania najczęściej zadawane przez użytkowników (np. „Jaki płaszcz na zimę wybrać?” – tak może brzmieć jeden z nagłówków).


- Blog firmowy to niezwykle atrakcyjne i skuteczne narzędzie, które służy kilku celom. Na pewno zwiększa widoczność w wyszukiwarkach, ale to nie jedyna jego zaleta – dzięki artykułom blogowym każdy przedsiębiorca może pokazać, że zna się na tym, co robi, a eksperckość ma w dzisiejszych czasach naprawdę duże znaczenie. Konkurencja jest duża, a klienci muszą nam ufać. Jeżeli chcesz, możesz pozostawić też miejsce na interakcje, czyli miejsce do komentowania. - mówi aleksandra czachór, Content Specialist w Medializer


Formatowanie i linkowania wewnętrzne

Teksty publikowane na blogu firmowym powinny być właściwie sformatowane i ustrukturyzowane. Mamy tu na myśli przede wszystkim nagłówki, śródtytuły, punktowania, pogrubienia i podział na akapity. Dbałość o czytelność artykułów sprawi, że czytelnicy będą dużo chętniej zaglądać na Twojego bloga, z kolei algorytmy wyszukiwarki „spojrzą na niego” przychylniejszym okiem. W tego typu tekstach warto zamieszczać też linkowania, przede wszystkim wewnętrzne. Dzięki sieci odnośników w obrębie danej witryny użytkownicy łatwiej znajdują to, czego szukają, a roboty Google szybciej docierają do kolejnych podstron i lepiej indeksują witrynę.


Zobacz też: Ecomersy Basic #97: Jak wzmacniać lojalność klientów?


Obrazy i propozycje produktów

Aby urozmaicić artykuł na blogu firmowym, warto opatrzyć go obrazami. Najlepiej, jeżeli będą to propozycje produktów – potencjalny klient od razu zobaczy, jak wyglądają sprzedawane towary, a po kliknięciu w odnośnik zostanie przekierowany na odpowiednią podstronę, gdzie może dodać produkt do koszyka. Fotografie w takich tekstach przyciągają wzrok, zwiększają atrakcyjność, a także ułatwiają zakupy. Jeżeli umieszczone przez Ciebie towary zostaną wyprzedane, zastąp je innymi – ważna jest tutaj aktualność.

Krótkie podsumowanie

Optymalizacja contentu na blogu firmowym polega przede wszystkim na łączeniu wiedzy o wyszukiwarkach ze sztuką tworzenia wartościowych treści – chodzi głównie o to, by Twoje teksty wpływały na algorytmy i na czytelników. Dbaj o jakość, angażuj odbiorców, a na pewno osiągniesz sukces. Wierzymy, że systematyczność jest kluczem do zwycięstwa!

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...