Artykuły
Ambicje, długi i rozczarowanie. Jak upadły marki Quiosque i Laurella?
2025.10.24
Jak podaje wyborcza.biz, marki Quiosque i Laurella ogłosiły upadłość. Klienci w mediach społecznościowych pytają o zwroty pieniędzy, a pracownicy skarżą się na brak wypłat. Według portalu środki przeznaczone na wynagrodzenia zostały zajęte przez komornika.
Empik zwróci pieniądze klientom. Interwencja UOKiK
2025.10.23
Empik wypłaci rekompensaty klientom, których zamówienia zostały anulowane lub opóźnione w latach 2022-2024. Jak poinformował UOKiK, konsumenci mogą otrzymać zwrot pieniędzy, kody rabatowe lub darmowe produkty cyfrowe. Kto dokładnie może liczyć na rekompensatę i na jakich zasadach będzie ona przyznawana?
IKEA uruchamia platformę second-hand w Polsce
2025.10.22
IKEA wystartowała w Polsce z internetową platformą do sprzedaży i zakupu używanych mebli marki – IKEA Preowned. To marketplace, w którym klienci mogą wystawiać własne produkty IKEA i kupować je od innych użytkowników, rozwijając ideę obiegu zamkniętego w wyposażeniu wnętrz. Pierwsze doniesienia o projekcie pojawiły się po pilotażach w Madrycie...
Amazon inwestuje w Polsce – miliardy złotych, tysiące miejsc pracy i rozwój technologii
2025.10.22
Amazon podsumował swoje inwestycje w Polsce, które od 2012 roku przyczyniły się do wzrostu krajowego PKB o ponad 27 mld zł. Z raportu Keystone wynika, że każda zainwestowana złotówka wygenerowała 1,02 zł wartości dodanej. Polska pozostaje dla koncernu jednym z najważniejszych hubów technologiczno-logistycznych w Europie. Zatrudnienie i rozwój kompetencji Na...
Liczba e-kupujących w Polsce znów rośnie
2025.10.22
W Polsce coraz więcej osób robi zakupy online — najnowsze dane potwierdzają dalszy wzrost udziału e-commerce w codziennych wyborach konsumenckich. Według raportów już ponad 9 na 10 internautów dokonało zakupu w sieci w ostatnich miesiącach, co podkreśla dojrzałość rynku. Zakupy online stają się standardem — coraz częściej konsumentów przyciąga wygoda,...
Największa awaria sieci od lat. Co się wydarzyło?
2025.10.21
Po wielogodzinnej, globalnej awarii Amazon Web Services wciąż odnotowuje pewne trudności w działaniu, jednak nie powodują one już poważnych zakłóceń. Użytkownicy cały czas zastanawiali się, co mogło ją spowodować.
ChatGPT traci efekt nowości – użytkownicy w USA korzystają z niego coraz rzadziej
2025.10.20
Popularność aplikacji ChatGPT w Stanach Zjednoczonych zaczyna słabnąć. Najnowsze dane wskazują, że Amerykanie spędzają w niej mniej czasu i rzadziej do niej wracają, co sugeruje przejście z fazy „wow” do bardziej użytkowego korzystania. Mniej sesji, mniej czasu Od lata widać wyraźny spadek zaangażowania. Średni czas korzystania z aplikacji w USA...
Zatrzęsienie na giełdzie: raport Ningi Research pogrąża kurs CCC
2025.10.20
Raport opublikowany przez brytyjską firmę Ningi Research doprowadził do gwałtownego spadku notowań CCC. Spółka stanowczo zaprzecza przedstawionym w nim zarzutom i zapowiada pozew. Mimo działań podjętych przez zarząd straty pozostają znaczące.
Nowy projekt Ekipy Friza – sklep stacjonarny już w grudniu
2025.10.17
Z biegiem czasu youtuber Friz konsekwentnie rozwija swoją działalność. Już w grudniu tego roku Ekipa influencerów planuje otwarcie swojego pierwszego sklepu stacjonarnego, który powstanie w jednej z krakowskich galerii handlowych.
Google rewolucjonizuje wyszukiwanie. AI zmienia zasady SEO
2025.10.16
Google wprowadziło w Polsce nowy Tryb AI, który zachęca do zadawania pytań w naturalnym języku i pozwala otrzymywać kompleksowe, syntetyczne odpowiedzi. Dla przeciętnego użytkownika jest to duże ułatwienie, jednak dla firm budujących swoją widoczność na tradycyjnym SEO może oznaczać początek poważnych wyzwań.
Wygodny cashback dla każdego – wspólny projekt Goodie i BLIK
2025.10.15
Goodie, platforma cashbackowa, oraz Polski Standard Płatności, operator systemu BLIK, ogłosiły strategiczne partnerstwo. Wspólnie pracują nad stworzeniem nowoczesnej, wielobankowej platformy cashbackowej, czyli pierwszego takiego rozwiązania na polskim rynku.
Wittchen wraca do korzeni – fokus na galanterię i wyroby skórzane
2025.10.13
Wittchen zamierza skoncentrować się na sprzedaży produktów o wyższej marży, ograniczając ofertę walizek, które nie generują już tak wysokich zysków. Spółka planuje zmianę polityki cenowej i rabatowej, zapowiada redukcję poziomu zapasów oraz przygotowuje się do realizacji nowej inwestycji – budowy hali magazynowej.
OdZyskaj z Allegro – drugie życie dla Twojej elektroniki
2025.10.10
Allegro uruchomiło nową usługę o nazwie OdZyskaj, dzięki której użytkownicy mogą w prosty sposób pozbyć się nieużywanego sprzętu elektronicznego. Wystarczy przekazać urządzenie platformie, a Allegro zajmie się jego odsprzedażą. Można skorzystać z tego rozwiązania, oddając m.in. smartfony, tablety, konsole, smartwatche czy sprzęt audio. Oferta jest dostępna dla osób posiadających zwykłe...
Click to Pay dostępne w Empiku – szybkie i bezpieczne płatności bez logowania
2025.10.09
Empik ogłosił, że na jego platformie internetowej można już płacić za zakupy metodą Click to Pay. Z rozwiązania skorzystają także niezarejestrowani klienci, ponieważ wielu kupujących woli robić zakupy online jako „goście”, bez konieczności logowania. Empik w ten sposób odpowiada na ich potrzeby.
Lineri – butik internetowy z odzieżą damską. Nowa marka na polskim rynku
2025.10.08
Branża fashion w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie! Na rynku właśnie zadebiutowała nowa marka odzieżowa dla kobiet – Lineri. Sklep internetowy został stworzony przez agencję Medializer, która ma na swoim koncie mnóstwo realizacji modowych. Ta wyjątkowa przestrzeń zakupowa ma być miejscem, gdzie klientki znajdą ubrania na rozmaite okazje, idealnie dopasowane...
Femi Stories wystawione na sprzedaż. Polska marka szuka nowego właściciela
2025.10.07
Polska marka Femi Stories została wystawiona na sprzedaż. Obecnie jej cena wywoławcza wynosi 400 tys. zł netto, choć wcześniej właściciel próbował znaleźć nabywcę nawet za 5 mln zł. Brand, obecny na rynku od dwóch dekad, cieszy się rozpoznawalnością wśród miłośniczek mody i aktywnego stylu życia.
Chińskie zakupy bez granic? KakoBuy zyskuje popularność wśród Polaków
2025.10.06
KakoBuy zyskuje na popularności – w Polsce liczba wyszukiwań dotyczących tej platformy wzrosła aż o 750%. Serwis umożliwia zakupy na chińskich portalach, m.in. Taobao i JD.com. Czy to zwiastun nowego kierunku w e-commerce?
Niższa cena Allegro Paczkomat® 24/7 InPost od 1 listopada
2025.10.03
Od 1 listopada 2025 roku będzie obowiązywać nowa, niższa cena za usługę Allegro Paczkomat® 24/7 InPost. Koszt nadania paczki wyniesie 8,90 zł netto (10,95 zł brutto). To zmiana, która ma na celu zwiększenie atrakcyjności ofert sprzedających i poprawę doświadczeń zakupowych klientów.
CCC nie zwalnia tempa. Dwucyfrowe wzrosty i ambitne plany na drugie półrocze
2025.10.02
W drugim kwartale 2025 roku (maj-lipiec) Grupa CCC osiągnęła 465 mln zł EBITDA, co oznacza wzrost o ponad 14% rok do roku. W tym samym okresie przychody spółki zwiększyły się o 11% rdr, osiągając wynik 2,9 mld zł.
Carmen Store zmienia agencję i przenosi sklep na platformę dedykowaną Medializer
2025.10.01
Carmen Store – internetowy butik z damską odzieżą – rozpoczął nowy etap działalności w sieci. Sklep zdecydował się na zmianę agencji marketingowej i nawiązał współpracę z Medializer – zespołem ekspertów w kompleksowej obsłudze marek online. Dzięki temu Carmen Store zyskało nie tylko profesjonalne wsparcie marketingowe, ale też nowoczesną, minimalistyczną stronę...
Strategiczne partnerstwo ORLEN i Poczty Polskiej
2025.09.30
ORLEN i Poczta Polska zawarły porozumienie, które określa zasady strategicznej współpracy w obszarze usług kurierskich. Dzięki temu partnerstwu możliwe będzie wykorzystanie efektu synergii i rozwinięcie sieci ORLEN Paczka do ponad 30 tys. punktów odbioru przesyłek.
InPost, AI i e-commerce – projekt, który może zmienić rynek
2025.09.29
InPost planuje duże przedsięwzięcie – 1 stycznia 2026 roku lider w dziedzinie logistyki uruchomi własny kanał sprzedaży online, napędzany algorytmami sztucznej inteligencji. Według branżowych doniesień może to być krok, który zrewolucjonizuje rynek.
OpenAI i Shopify pracują nad natywnymi zakupami w ChatGPT
2025.09.26
OpenAI rozwija funkcje e-commerce w ChatGPT, a kluczowym partnerem w tym procesie jest Shopify. Trwają prace nad pełną integracją umożliwiającą przeprowadzenie transakcji bezpośrednio w oknie czatu – od rekomendacji produktu, przez dodanie do koszyka, aż po finalizację zakupu. W aplikacji ChatGPT pojawić się mają nowe elementy checkoutu, takie jak przyciski...
Marketingowe Inspiracje – za nami 17. edycja targów Festiwal Marketingu
2025.09.25
Ponad 3100 zwiedzających i ponad 200 wystawców, trzy konkursy branżowe, konferencja PIAP Connect & Knowledge i Gala Wystawców z uroczystym wręczeniem nagród POS STARS, Złoty Medal oraz Jubileuszy. Tak możemy podsumować minione Międzynarodowe Targi Reklamy i Druku Festiwal Marketingu.
