Artykuły
Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany
2025.06.27
Z nowego raportu Autopay pt. „Finanse Polek i Polaków 2025” wynika, że polski e-konsument to osoba wymagająca i niecierpliwa – gotowa przerwać zakupy, jeśli napotka choćby najmniejsze utrudnienie. Okazuje się, że nasza „cyfrowa cierpliwość” szybko się kończy. Brak wygodnej formy płatności czy jakiekolwiek opóźnienia w procesie finalizacji transakcji wystarczą, by...
OLX rośnie w siłę: rekordowe wyniki i przyszłość oparta na AI
2025.06.26
Grupa OLX opublikowała wyniki finansowe za rok obrotowy 2025. Przychody spółki wyniosły 777 mln USD, co oznacza wzrost o 18% względem roku poprzedniego. Skorygowany EBIT (aEBIT) osiągnął poziom 270 mln USD – to aż o 61% więcej niż w 2024 roku (w przeliczeniu na złotówki). Marża aEBIT wzrosła do 35%...
Francja wypowiada wojnę fast fashion. Jest projekt ustawy
2025.06.25
Francuski parlament stanowczo reaguje na szkodliwe praktyki gigantów fast fashion. Nowa ustawa, niemal jednomyślnie przyjęta przez Senat, zakłada wprowadzenie podatku ekologicznego oraz całkowity zakaz reklamowania marek takich jak Shein i Temu. To pierwszy tak kompleksowy zestaw regulacji w Europie, wymierzony w ultratanią modę, której wpływ na środowisko i społeczeństwo staje...
Disney i Universal vs. Midjourney: pierwszy wielki proces o prawa autorskie w erze AI
2025.06.17
Disney i Universal zarzucają Midjourney masowe naruszanie praw autorskich, twierdząc, że narzędzie generuje obrazy oparte na ich postaciach i utworach. Spór ten może mieć kluczowe znaczenie dla przyszłości wykorzystania sztucznej inteligencji w tworzeniu treści oraz dla wyznaczenia granic prawnych w dobie generatywnej AI.
Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków
2025.06.17
BLIK ruszył z nowym spotem w ramach platformy kreatywnej „Ludzie Ery BLIKA”, promującym usługę Płatności powtarzalnych BLIK. Dzięki niej użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób opłacać subskrypcje oraz rachunki. Kampania została utrzymana w morskim klimacie i kontrastuje ryzyko wycieku danych przy tradycyjnych metodach płatności z bezpieczeństwem, które zapewnia nowa...
GLS x Żabka – nowa współpraca na rynku logistycznym
2025.06.16
GLS, czołowa europejska firma logistyczna, nawiązała współpracę z siecią Żabka – liderem rynku convenience – przy wsparciu technologicznym firmy Pointpack. Od teraz przesyłki GLS można wygodnie odbierać i nadawać w niemal 11,5 tysiąca sklepów należących do partnerskiej sieci Żabka.
Kara dla OLX za nieuczciwe praktyki. UOKiK: opinie wystawiali też ci, którzy nie kupowali
2025.06.13
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Grupę OLX karę przekraczającą 28 milionów złotych. Powodem miał być wprowadzający w błąd system ocen na platformie olx.pl. Jak wynika z komunikatu, wielu użytkowników nie wiedziało, że opinie mogą być wystawiane również przez osoby, które nie dokonały zakupu.
Weryfikacja wieku w sieci. UE chce lepiej chronić nieletnich
2025.06.12
1 lipca 2025 roku Unia Europejska wprowadzi nowe rozwiązanie, które ma ograniczyć dostęp nieletnich do szkodliwych treści w sieci. Bez zainstalowania aplikacji do weryfikacji wieku użytkownicy Internetu i mediów społecznościowych mogą napotkać trudności z dostępem do popularnych serwisów.
Cross-border w Polsce zyskuje na znaczeniu? Wnioski z raportu Alsendo
2025.06.11
Jak wynika z raportu Alsendo „Polski e-commerce bez granic”, polskie firmy coraz częściej dostrzegają potencjał sprzedaży cross-border. Już 11% rodzimych sklepów internetowych wysyła za granicę ponad 50 przesyłek miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że – choć zainteresowanie ekspansją zagraniczną rośnie, a deklaracji o planach wejścia na nowe rynki przybywa, większość e-sklepów...
Aktualizacja zasad prywatności Meta – już za kilka dni
2025.06.10
Meta zmienia sposób przetwarzania danych użytkowników. Od 16 czerwca Twoje publiczne treści mogą być wykorzystywane do trenowania sztucznej inteligencji, a dane – analizowane bez Twojej zgody. Co warto wiedzieć i jak się zabezpieczyć?
Temu pod lupą UOKiK. Chodzi o nieuczciwe promocje
2025.06.06
UOKiK postawił zarzuty platformie zakupowej Temu w związku z nieprawidłowym prezentowaniem cen promocyjnych. Irlandzka spółka Whaleco Technology Limited, odpowiedzialna za działalność Temu na polskim rynku, może zostać ukarana grzywną w wysokości nawet do 10% rocznego obrotu.
Paynow uruchomił Click to Pay. Szybkie i bezpieczne płatności jednym kliknięciem
2025.06.05
Bramka płatnicza Paynow w ostatnich tygodniach uruchomiła Click to Pay – nowoczesną metodę płatności online, idealną dla osób korzystających z kart płatniczych. Dzięki temu rozwiązaniu nie ma potrzeby każdorazowego wpisywania danych z karty i potwierdzania zakupu. Wystarczy jednorazowo dodać kartę, by w przyszłości płacić jednym kliknięciem.
Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca
2025.06.04
Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo z globalną platformą e-commerce Temu. Celem współpracy jest integracja systemów logistycznych, co ma zapewnić szybszą i bardziej niezawodną dostawę zamówień w całej Polsce.
Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy
2025.06.03
Grupa Esotiq & Henderson – lider segmentu bielizny premium – zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z 6-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów rok do roku, osiągając poziom 67 mln zł. Mimo przejściowych trudności logistycznych spółce udało się utrzymać wysoką marżę brutto oraz zanotować imponujący, 56-procentowy wzrost sprzedaży online. Nowa strategia logistyczna realizowana...
TikTok Shop pojawi się w Polsce? Rewolucja w zakupach na żywo
2025.05.30
TikTok szykuje się do uruchomienia w Polsce nowej usługi – chodzi o platformę e-commerce zintegrowaną bezpośrednio z główną aplikacją mobilną. Funkcja o nazwie Shop umożliwi twórcom internetowym sprzedaż różnorodnych produktów podczas transmisji na żywo.
KE kontra Shein. Zarzuty o wprowadzanie klientów w błąd
2025.05.28
Chińska marka Shein została oskarżona przez organy ochrony konsumentów z Belgii, Francji, Irlandii i Holandii – działające pod egidą Komisji Europejskiej – o stosowanie praktyk niezgodnych z unijnym prawem konsumenckim. Po wspólnym dochodzeniu poinformowały one platformę o obowiązku dostosowania swojej działalności do przepisów obowiązujących w UE.
Wieczne promocje w Renee i Born2Be. Jest kara od UOKiK
2025.05.28
W sklepach Renee i Born2Be niemal zawsze można było zobaczyć informację o „ostatniej szansie”, której towarzyszyły odliczające czas zegary, kolejne kody rabatowe i niekończące się promocje. Jak wykazało postępowanie UOKiK, te „okazje” były stałym elementem oferty, a platformy modowe wprowadzały konsumentów w błąd. W efekcie spółka Azagroup, właściciel obu marek,...
Solidny start Allegro w 2025 roku. Wyniki satysfakcjonują
2025.05.27
Allegro rozpoczęło rok z mocnymi wynikami – rezultaty za pierwszy kwartał 2025 roku są zgodne z oczekiwaniami, a całoroczne prognozy pozostają niezagrożone, m.in. dzięki postępom w realizacji kluczowych projektów strategicznych. Spółka odnotowała prawie 9-procentowy wzrost GMV w Polsce, wyraźnie przewyższając tempo wzrostu krajowej sprzedaży detalicznej, która zwiększyła się o 2,5%.
Ruszyła rejestracja na targi Festiwal Marketingu
2025.05.26
Wystartowała bezpłatna rejestracja dla zwiedzających na kolejną edycję targów Festiwal Marketingu, które odbędą się 17–18 września 2025 r. w EXPO XXI Warszawa.
Medializer rekrutuje: CEO Assistant, Meta & TikTok Ads Specialist, Project Support Specialist
2025.05.23
Chcesz zacząć nowy rozdział w swoim życiu zawodowym i mieć realny wpływ na rozwój marki? Doskonale się składa – w Medializer szukamy świeżych talentów! Jeśli masz smykałkę do organizacji i kochasz działać na pełnych obrotach, sprawdź ofertę na CEO Assistant. Jeżeli świat kampanii reklamowych w social mediach nie ma przed...
Zmiany w cenniku InPost. Kupujący zapłacą więcej
2025.05.22
InPost zapowiedział zmiany w regulaminach i cenniku swoich usług, które zaczną obowiązywać 29 maja. Najistotniejszą nowością będzie wprowadzenie opcji tzw. Szybkich Zwrotów. Dotychczas koszt takiego zwrotu pokrywał wyłącznie sprzedawca. Wkrótce jednak będzie można przenieść go na kupującego. Zaktualizowany cennik przewiduje opłaty w wysokości od 12,47 zł do 18,01 zł netto,...
Nowa kampania marketingowa Allegro Smart!
2025.05.20
Użytkownicy Allegro Smart! – oprócz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów – mogą teraz korzystać także z wyzwań, które pozwalają lepiej poznawać platformę, zbierać Smart! Monety i jeszcze więcej oszczędzać. 19 maja ruszyła kampania promująca Allegro Smart!, która prezentuje zmiany w programie i zachęca do odkrywania nowych korzyści.
10 powodów, dla których warto wystawiać się na targach branżowych
2025.05.20
Udział w targach branżowych to nie tylko okazja do zaprezentowania swojej oferty – to strategiczne narzędzie rozwoju, budowania marki i pozyskiwania klientów. Poniżej przedstawiamy 10 powodów, dla których warto zainwestować w obecność na targach jako wystawca.
Nowa funkcja w ChatGPT! AI pomoże w zakupach online
2025.05.19
ChatGPT zyskał nową funkcję zakupową, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki robimy zakupy online. Użytkownicy mogą bezpośrednio w oknie czatu wyszukiwać produkty i porównywać oferty z różnych sklepów.