Trendy
Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?
2025.03.31
Najnowsze badanie Santander Consumer Banku ujawnia, że Polacy nie ograniczają swoich zakupów wyłącznie do Internetu i nowych produktów. Aż 74% ankietowanych sięga po towary z drugiej ręki – 44% wybiera zakupy online, a co trzeci korzysta z punktów stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to kwestia oszczędności, dbałości o środowisko,...
Nowy sklep HalfPrice w samym sercu Hiszpanii
2025.03.28
W Madrycie pojawił się salon HalfPrice, najmłodszej marki należącej do Grupy CCC. W ten sposób spółka umacnia swoją pozycję w Hiszpanii, kontynuując zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynkach Europy Południowej.
Spadki sprzedaży detalicznej w lutym – wbrew przewidywaniom
2025.03.25
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła w lutym o 0,5% rdr. W ujęciu miesięcznym zanotowano jeszcze większy spadek – aż o 65. Wyniki te zaskoczyły ekonomistów, którzy co prawda spodziewali się spowolnienia dynamiki po styczniowym wzroście, ale nie przewidywali spadku. Konsensus rynkowy zakładał wzrost...
Meta stawia na własne chipy AI – krok w stronę niezależności od Nvidii
2025.03.18
Meta rozpoczęła testy swojego pierwszego, wewnętrznie opracowanego układu do trenowania sztucznej inteligencji. To dla firmy ważny krok, który może pozwolić amerykańskiemu gigantowi uniezależnić się od zewnętrznych dostawców, takich jak Nvidia. W przypadku pomyślnego zakończenia testów Meta planuje wdrożyć układ na szerszą skalę.
Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay
2025.03.17
Współcześni konsumenci online są bardziej uważni, wymagający i świadomi swoich potrzeb niż kiedykolwiek – dotyczy to również metod opłacania zamówień. Jakie formy płatności cieszą się największą popularnością wśród e-kupujących i dlaczego jedynie 3% z nich nie ma swojego ulubionego sposobu regulowania należności?
Jakie plany na 2025 ma IKEA?
2025.03.12
IKEA pozostaje jedną z najchętniej wybieranych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wnętrz. Znana na całym świecie marka nie zwalnia tempa – w tym roku w Polsce planowane są otwarcia nowych sklepów, i to nie tylko w największych miastach. Szwedzki gigant intensywnie rozwija swoje usługi, kładąc coraz większy nacisk...
Black Red White ma nowego właściciela. Idą zmiany
2025.03.10
Austriacka Grupa XXXLutz przejęła pozostałe 50% udziałów w polskiej Grupie Black Red White (BRW), zyskując tym samym pełną kontrolę nad firmą. Pierwszą połowę udziałów nabyła w połowie 2022 roku. BRW zapewniło, że mimo zmiany właścicielskiej nadal będzie zarządzane niezależnie, a jej zakłady produkujące meble zachowają autonomię.
Zalando rośnie. Wyniki finansowe i kierunki rozwoju
2025.03.07
Zalando spodziewa się dynamiczniejszego wzrostu w 2025 roku, po solidnych wynikach finansowych osiągniętych w 2024 roku. Kluczowym elementem strategii będzie rozwój ekosystemu e-commerce w sektorze mody i stylu życia, oparty na dwóch filarach: B2C oraz B2B.
Nawyki zakupowe Polaków – wolimy kupować zdalnie czy stacjonarnie?
2025.03.03
Codziennie z Internetu korzysta 92% Polaków, co bardzo wpływa na nasze funkcjonowanie i sposób robienia zakupów. Jednak według raportu Santander Consumer Banku niemal co trzeci Polak kupuje stacjonarne równie często co online. Kluczowe udogodnienia to bliskie punkty odbioru (dla ponad połowy badanych) oraz szybkie dostawy (dla ponad 40%).
Przejęcie Just Eat Takeaway.com – właściciela Pyszne.pl. Kto kupił spółkę?
2025.02.26
Spółka matka Pyszne.pl – brytyjsko-holenderskie Just Eat Takeaway.com – została sprzedana funduszowi, który jest także głównym udziałowcem właściciela Glovo. Transakcja odbyła się po znacznie niższej cenie w porównaniu do wyceny właściciela Pyszne.pl sprzed kilku lat.
Jakie ubrania kupują Polacy? Wnioski z raportu Kondo&Partners Consulting
2025.02.20
Cena, jakość i trwałość to czynniki zakupowe, które mają dla Polaków największe znaczenie, z kolei ekologia nie wpływa na ich decyzje w znaczący sposób. Najchętniej wybierane marki to m.in. Sinsay, H&M, 4F i Reserved – tak wynika z raportu Kondo&Partners Consulting, który podkreśla, że polskie marki muszą stawiać na innowacyjność,...
Sklepy sieci eobuwie.pl zmienią się diametralnie
2025.02.19
Prezes Zarządu Grupy CCC Dariusz Miłek poinformował, że model sklepów eobuwie.pl okazał się nieskuteczny, dlatego firma rozwijać markę w zupełnie nowej formule. Do 2030 roku zamierza otworzyć 400 salonów w nowej odsłonie. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Ambitne plany CCC. Podwojone przychody w ciągu 5 lat?
2025.02.18
Grupa CCC stawia na dynamiczny rozwój – w ciągu najbliższych pięciu lat planuje podwoić przychody, przekraczając 25 mld zł. Strategia obejmuje ekspansję sieci CCC oraz rozwój platform eObuwie i Modivo. Zanim jednak firma osiągnie ten cel, czeka ją emisja akcji.
Nowa kampania marki IKEA – nawiązania do kultowych virali
2025.02.10
W Szwecji IKEA Family wprowadziło system punktowy, ale marka postanowiła z przymrużeniem oka podejść do faktu, że zrobiła to dopiero teraz. Aby podkreślić dystans do tej sytuacji, sięgnęła po virale sprzed dekady. W reklamach pojawiają się m.in. Harlem Shake i Mannequin Challenge, a towarzyszy im hasło „better late than never”...
X-kom przejął NEONET – co wiemy o tej fuzji?
2025.02.05
Cztery miesiące po podpisaniu umowy inwestycyjnej x-kom przejął 51% udziałów w sieci NEONET. Do finalizacji transakcji przyczyniła się zgoda antymonopolowa wydana przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz zawarcie układu z wierzycielami NEONET-u, który od końca 2023 roku był w trakcie restrukturyzacji.
Empik cały czas rośnie. Omnichannel świetnie się rozwija
2025.02.03
Empik odnosi sukcesy – w ostatnim kwartale 2024 roku liczba zamówień na Empik.com zwiększyła się o niemal 20%, a w samym grudniu o blisko 30% w porównaniu z 2023 rokiem. Urosły również zasięgi platformy – w grudniu Empik.com odwiedziło ok. 11 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o ponad 15%...
Szopex przejęty przez CCC. Grupa stawia na produkty premium
2025.01.30
Grupa CCC przejęła 75% udziałów w Szopex, operatorze marek takich jak SklepBiegacza, WarsawSneakerStore i SKstore. Transakcja umacnia pozycję Grupy w segmencie premium, otwierając nowe możliwości współpracy z czołowymi globalnymi brandami.
Konkurencja dla ChatGPT. Czym jest DeepSeek?
2025.01.28
Po zaledwie kilku dniach od premiery w sklepie Apple, chińska aplikacja DeepSeek zdobyła pierwsze miejsce w kategorii AI, wyprzedzając między innymi ChatGPT. Jej popularność może być zaskakująca – DeepSeek pojawiło się w AppStore niecałe 3 tygodnie temu, czyli 10 stycznia.
Sprzedaż detaliczna w grudniu 2024 – wzrosty w e-commerce i nie tylko
2025.01.27
Zgodnie z danymi udostępnionymi przez GUS sprzedaż detaliczna w cenach stałych w grudniu 2024 była wyższa niż przed rokiem o 1,9% (wobec spadku o 2,3% w grudniu 2023). W porównaniu z listopadem 2024 r. odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej o 9,9%. W okresie styczeń-grudzień 2024 sprzedaż zwiększyła się o 2,7% rdr.
Czy TikTok zniknie z USA na dobre?
2025.01.23
TikTok przestał działać w USA, ale tylko na chwilę – od sobotniej nocy (18.01) do niedzieli (19.01), po czym ponownie ruszył już po 14 godzinach. Wznowienie działania aplikacji, tuż przed swoją oficjalną inauguracją, poparł prezydent elekt Donald Trump. W poniedziałek (20.01), czyli w dzień ponownego objęcia urzędu, ogłosił kolejną decyzję...
InPost inwestuje w Wielką Brytanię. Ile przeznaczy na rozwój w UK?
2025.01.21
InPost Group planuje przeznaczyć na rozwój w Wielkiej Brytanii prawie 600 milionów funtów do 2029 roku, co podniesie łączną wartość inwestycji spółki na tym rynku do 1 miliarda funtów. Jakie są plany firmy?
Sukces właściciela Uniqlo. Firma osiągnie kolejny rekord sprzedaży?
2025.01.20
Japońska firma odzieżowa Fast Retailing, znana na świecie głównie dzięki marce Uniqlo, cieszącej się popularnością również w Polsce, odnotowała dynamiczny wzrost przychodów i zysków. Według prognoz, w obecnym roku finansowym spółka osiągnie rekordowe wyniki już po raz czwarty z rzędu. Przewiduje się, że przychody wzrosną o 9,5%, a zysk netto...
Zuckerberg zwolni tysiące osób? Kolejne zmiany w Meta
2025.01.17
Mark Zuckerberg, założyciel Meta – firmy zarządzającej Facebookiem, WhatsAppem i Instagramem – ogłosił plany masowych zwolnień. W komunikacie wskazał grupy pracowników, które w pierwszej kolejności mogą stracić zatrudnienie. O kogo chodzi?
Poczta Polska i Orlen połączą siły? Jest chęć przejęcia
2025.01.16
Orlen zapowiedział, że prawdopodobnie będzie poszukiwał inwestora dla swojej sieci automatów do odbioru przesyłek. Sebastian Mikosz, prezes Poczty Polskiej, ponownie zadeklarował zainteresowanie przejęciem tego biznesu. W ostatnim wywiadzie Mikosz przyznał, że Poczta Polska jest obecnie graczem drugoligowym na rynku usług kurierskich.