Dzisiaj mamy: Wtorek, 19 Marzec 2024

Trendy

Spadki akcji w LPP. Afera z Hindenburg Research

Spadki akcji w LPP. Afera z Hindenburg Research

2024.03.18
Do prokuratury zostało złożone zawiadomienie o podejrzeniu popełnienia przestępstwa na szkodę LPP SA, jej akcjonariuszy i inwestorów giełdowych. Jego podstawą są nieprawdziwe bądź zmanipulowane informacje opublikowane w raporcie amerykańskiej firmy Hindenburg Research, która twierdzi, że LPP tylko z pozoru opuściło rynek rosyjski.
Concept Store ANSWEAR w Warszawie – trwają przygotowania do jego otwarcia

Concept Store ANSWEAR w Warszawie – trwają przygotowania do jego otwarcia

2024.03.15
W Fabryce Norblina w Warszawie powstanie pierwszy Concept Store marek ANSWEAR i PRM. Na klientów czekają nowe doświadczenia zakupowe, różnorodne projekty specjalne i wydarzenia. ANSWEAR szuka obecnie nowego pracownika na stanowisko Sales Advisor, który miałby współtworzyć ten projekt.
PayPo stawia na sport i wspiera Polską Siatkówkę

PayPo stawia na sport i wspiera Polską Siatkówkę

2024.03.15
PayPo, lider płatności odroczonych w Polsce, został oficjalnym sponsorem Polskiej Siatkówki. Fintech wesprze jej rozwój i będzie widoczny oraz obecny na największych wydarzeniach tego sezonu siatkarskiego w Polsce, w tym na finałach Siatkarskiej Ligi Narodów, które odbędą się w Łodzi pod koniec czerwca.
Dr Smile owiany złą sławą. Firma wycofuje się z Polski

Dr Smile owiany złą sławą. Firma wycofuje się z Polski

2024.03.14
Dr Smile – producent spersonalizowanych nakładek prostujących zęby – wycofuje się z Polski. Marka była promowana przez wielu znanych influencerów, jednak jej działania zostały poddanie opinii UOKiK, który nałożył na nią 3,5 mln zł kary.
Powstanie kodeks influencer marketingu? Trwają prace

Powstanie kodeks influencer marketingu? Trwają prace

2024.03.08
Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy podjęły współpracę w celu stworzenia tzw. kodeksu influencer marketingu. Chodzi o wypracowanie i wprowadzenie standardów oraz edukacji rynku.
Elon Musk vs. OpenAI. Wpłynął pozew, wypłynęły e-maile

Elon Musk vs. OpenAI. Wpłynął pozew, wypłynęły e-maile

2024.03.07
Miliarder Elon Musk zdecydował się na walkę sądową z firmą OpenAI, którą w przeszłości współtworzył. 1 marca br. do Najwyższego Sądu w Kalifornii wpłynął pozew, w którym Musk oskarża OpenAI o sprzeniewierzenie się jej pierwotnej misji na rzecz zysków, czyli działaniach non-profit na rzecz dobra ludzkości.
Cyberprzestępstwa w Europie i na świecie. Raport IBM

Cyberprzestępstwa w Europie i na świecie. Raport IBM

2024.02.28
IBM opublikował raport „X-Force Threat Intelligence Index2024”, w którym możemy znaleźć potwierdzenie, że kradzież tożsamości to globalny problem. Obecnie cyberprzestępcy dwukrotnie częściej wykorzystują tożsamość użytkowników w celu ataków na przedsiębiorstwa. Jakie są najważniejsze wnioski płynące z badania?
Zmiana tekstu w film? Poznajcie SORA od OpenAI

Zmiana tekstu w film? Poznajcie SORA od OpenAI

2024.02.27
OpenAI intensywnie pracuje nad kolejnym projektem o nazwie SORA. To zaawansowane narzędzie ma zmieniać słowa w filmy. Pomysł ten może wydawać się nierealistyczny, jednak to tylko kwestia czasu, kiedy pojawi się na rynku. Co na ten moment wiemy o SORA?
Miejsce silversów w m-commerce. Badanie Efigence

Miejsce silversów w m-commerce. Badanie Efigence

2024.02.26
Firma Efigence przygotowała badanie na temat preferencji i zachowań pokolenia silversów w zakresie używania aplikacji mobilnych – z raportu SilversTech Navigators Research możemy się dowiedzieć, że starsze osoby aktywnie korzystają z urządzeń mobilnych – prawie 70 proc. spędza ze smartfonem w ręce więcej niż godzinę dziennie, 69% używa aplikacji bankowych...
Styczeń 2024 a sprzedaż detaliczna – dane GUS. Sytuacja e-commerce

Styczeń 2024 a sprzedaż detaliczna – dane GUS. Sytuacja e-commerce

2024.02.23
Sprzedaż detaliczna w cenach stałych w styczniu 2024 roku była wyższa niż przed rokiem o 3,0% (wobec wzrostu o 0,1% w styczniu 2023). W porównaniu z grudniem 2023 odnotowano spadek sprzedaży detalicznej o 19,5%. Jak to wygląda w przypadku e-commerce?
Wydatki na prezenty walentynkowe. Ile Polacy chcą przeznaczyć na ten cel?

Wydatki na prezenty walentynkowe. Ile Polacy chcą przeznaczyć na ten cel?

2024.02.14
Zgodnie z wynikami krótkiego badania przeprowadzonego przez portal eBilet ponad połowa Polaków świętuje walentynki (57%). Z tej okazji często kupują swoim drugim połówkom prezenty. Ile pieniędzy na to przeznaczają?
BLIK podsumowuje cały rok 2023 i chwali się sukcesami

BLIK podsumowuje cały rok 2023 i chwali się sukcesami

2024.02.14
Z danych udostępnionych przez BLIK możemy się dowiedzieć, że w okresie od stycznia do grudnia ubiegłego roku jego użytkownicy zrealizowali niemal 1,8 mld transakcji o wartości blisko ćwierć biliona złotych, a od początku działania systemu wykonano ich aż ponad 4,5 mld, wartych 614,4 mld złotych. Najwięcej transakcji odnotowano – jak...
Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 – kolejne rekordowe wyniki

Grupa CCC w czwartym kwartale 2023 – kolejne rekordowe wyniki

2024.02.13
Grupa CCC w okresie od listopada 2023 do stycznia 2024 roku odnotowała najwyższy poziom przychodów w pojedynczym kwartale. Jedną z najważniejszych informacji jest to, że HalfPrice pozostaje najszybciej rosnącym segmentem w grupie. Zarejestrowano również wzrost rentowności EBIDTA przy odbudowującej się sile zakupowej konsumenta.
Styczniowy BaseLinker Index. Spadki sprzedaży w e-commerce

Styczniowy BaseLinker Index. Spadki sprzedaży w e-commerce

2024.02.09
W styczniu br. wartość BaseLinker Index – wskaźnika mierzącego kompleksową kondycję polskiego e-commerce – wyniosła 121. Przed miesiącem było to 140 pkt, a rok temu – 113 pkt. Analiza danych pokazuje, że sprzedaż internetowa w styczniu 2024 była wyższa od tej przed rokiem o 7,9%. Na ten wynik składa się...
Płatności odroczone vs. ratalne. Które najczęściej wybierają Polacy? Wyniki raportu Comfino

Płatności odroczone vs. ratalne. Które najczęściej wybierają Polacy? Wyniki raportu Comfino

2024.02.09
Z płatności odroczonych (BNPL) skorzystało podczas zakupów w ostatnim roku 48% Polaków, a z płatności ratalnych – 44%. Tak wynika z badania konsumenckiego „Płatności ratalne i odroczone 2023/24” przeprowadzonego przez Biostat dla Comfino.pl. Z kolei 9/10 Polaków słyszało o płatnościach odroczonych. Czego jeszcze możemy dowiedzieć się z raportu?
2024 w e-commerce. Poznaj trendy!

2024 w e-commerce. Poznaj trendy!

2024.02.07
Rok 2024 w e-commerce otwiera przed nami nowe horyzonty i rewolucyjne możliwości, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się wyzwaniem. Świat handlu online stale ewoluuje, napędzany innowacjami technologicznymi, zmieniającymi się preferencjami konsumentów i globalnymi tendencjami. Dzisiaj – bardziej niż kiedykolwiek – właściciele sklepów internetowych powinni być na bieżąco z obowiązującymi...
Czwarty kwartał 2023 w Amazonie – wzrosty przewyższyły oczekiwania

Czwarty kwartał 2023 w Amazonie – wzrosty przewyższyły oczekiwania

2024.02.05
W ubiegłym tygodniu Amazon podzielił się raportem finansowym za czwarty kwartał roku 2023. Gigant e-commerce odnotował 14% wzrost przychodów, osiągając łącznie 170 mld USD, przewyższając przewidywane 166,21 mld USD szacowane przez analityków.
Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

2024.01.31
TikTok to obecnie najpopularniejsza na świecie aplikacja, która jest znana z krótkich, dynamicznych filmików. Okazuje się jednak, że być może na platformie już całkiem niedługo będą dostępne też dłuższe formaty – nawet 30-minutowe. TikTok właśnie ją testuje. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Elon Musk zbiera fundusze na xAI?

Elon Musk zbiera fundusze na xAI?

2024.01.29
Elon Musk w piątek 26 stycznia br. zadeklarował, że jego start-up xAI nie prowadzi rozmów z inwestorami w celu zapewniania marce finansowania. Tym samym zdementował plotki o tym, że stara się o zebranie nawet 6 miliardów dolarów. Marka nie gromadzi kapitału? xAI to marka stworzona przez Elona Muska, która specjalizuje...
AI coraz popularniejsze w e-commerce. Jakie trendy będą dominować w 2024 roku?

AI coraz popularniejsze w e-commerce. Jakie trendy będą dominować w 2024 roku?

2024.01.25
Sztuczna inteligencja wywiera coraz większy wpływ na branżę e-commerce – tak wynika m.in. z analizy Salesforce, która została przeprowadzona na podstawie aktywności cyfrowej 1,5 mld kupujących. Co czeka e-handel w najbliższych miesiącach? Santander Consumer Bank odpowiada.
Średniowieczne loga marek i real-time marketing

Średniowieczne loga marek i real-time marketing

2024.01.18
Czy słyszałeś o serialu „1670”? Polska produkcja bazująca na czasach średniowiecza cieszy się bardzo dużą popularnością wśród widzów odkąd tylko pojawiła się na platformie Netflix. Jak wyglądałoby loga różnych marek w tamtym okresie? Możemy je zobaczyć w social mediach!
Allegro wywiązuje się z obietnic i stawia na zieloną energię

Allegro wywiązuje się z obietnic i stawia na zieloną energię

2024.01.16
Allegro podpisało długoterminową umowę z R.Power – jednym z największych niezależnych producentów energii w Polsce. Umowa zabezpiecza cenę ponad 200 GWh zielonej energii elektrycznej wyprodukowanej przez farmy fotowoltaiczne R.Power między 2025 a 2035 rokiem, jednocześnie pozwalając Allegro ograniczyć emisję CO2e o blisko 150 tys. ton.
Zakupy na mobile a generacja silversów

Zakupy na mobile a generacja silversów

2024.01.03
Zakupy online stały się integralną częścią życia wielu osób – nie tylko z młodszych pokoleń – a w ostatnich latach dynamicznie zaczął rozwijać się handel mobilny, czyli m-commerce. Wraz z szybkim postępem technologicznym coraz więcej starszych konsumentów otwiera się na ten obszar – przedstawiciele generacji silversów (50+) z zapałem sięgają...
Najważniejsze trendy konsumencie w 2023 roku – Polacy uwielbiają popkulturę

Najważniejsze trendy konsumencie w 2023 roku – Polacy uwielbiają popkulturę

2023.12.19
Globalna sieć płatności Klarna podzieliła się swoim drugim raportem pt. „The Checkout”, w którym pokazuje najważniejsze treny konsumenckie 2023 roku. Jednym z najważniejszych z nich jest tzw. „fandom fashion”. Wiemy także, że w minionym roku klienci z całego świata (w tym z Polski) masowo sięgali po produkty inspirowane najważniejszymi wydarzeniami...