Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 30 Czerwiec 2025

Trendy

Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

Polski e-klient w 2025 roku: wymagający, niecierpliwy, zdecydowany

2025.06.27
Z nowego raportu Autopay pt. „Finanse Polek i Polaków 2025” wynika, że polski e-konsument to osoba wymagająca i niecierpliwa – gotowa przerwać zakupy, jeśli napotka choćby najmniejsze utrudnienie. Okazuje się, że nasza „cyfrowa cierpliwość” szybko się kończy. Brak wygodnej formy płatności czy jakiekolwiek opóźnienia w procesie finalizacji transakcji wystarczą, by...
Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

Płatności powtarzalne BLIK – nowy standard subskrypcji i rachunków

2025.06.17
BLIK ruszył z nowym spotem w ramach platformy kreatywnej „Ludzie Ery BLIKA”, promującym usługę Płatności powtarzalnych BLIK. Dzięki niej użytkownicy mogą w prosty i wygodny sposób opłacać subskrypcje oraz rachunki. Kampania została utrzymana w morskim klimacie i kontrastuje ryzyko wycieku danych przy tradycyjnych metodach płatności z bezpieczeństwem, które zapewnia nowa...
Cross-border w Polsce zyskuje na znaczeniu? Wnioski z raportu Alsendo

Cross-border w Polsce zyskuje na znaczeniu? Wnioski z raportu Alsendo

2025.06.11
Jak wynika z raportu Alsendo „Polski e-commerce bez granic”, polskie firmy coraz częściej dostrzegają potencjał sprzedaży cross-border. Już 11% rodzimych sklepów internetowych wysyła za granicę ponad 50 przesyłek miesięcznie. Warto jednak pamiętać, że – choć zainteresowanie ekspansją zagraniczną rośnie, a deklaracji o planach wejścia na nowe rynki przybywa, większość e-sklepów...
Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

Poczta Polska x Temu – niespodziewana współpraca

2025.06.04
Poczta Polska nawiązała strategiczne partnerstwo z globalną platformą e-commerce Temu. Celem współpracy jest integracja systemów logistycznych, co ma zapewnić szybszą i bardziej niezawodną dostawę zamówień w całej Polsce.
Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy

Esotiq w I kwartale 2025 – nowe współprace i sukcesy

2025.06.03
Grupa Esotiq & Henderson – lider segmentu bielizny premium – zakończyła pierwszy kwartał 2025 roku z 6-procentowym wzrostem skonsolidowanych przychodów rok do roku, osiągając poziom 67 mln zł. Mimo przejściowych trudności logistycznych spółce udało się utrzymać wysoką marżę brutto oraz zanotować imponujący, 56-procentowy wzrost sprzedaży online. Nowa strategia logistyczna realizowana...
Solidny start Allegro w 2025 roku. Wyniki satysfakcjonują

Solidny start Allegro w 2025 roku. Wyniki satysfakcjonują

2025.05.27
Allegro rozpoczęło rok z mocnymi wynikami – rezultaty za pierwszy kwartał 2025 roku są zgodne z oczekiwaniami, a całoroczne prognozy pozostają niezagrożone, m.in. dzięki postępom w realizacji kluczowych projektów strategicznych. Spółka odnotowała prawie 9-procentowy wzrost GMV w Polsce, wyraźnie przewyższając tempo wzrostu krajowej sprzedaży detalicznej, która zwiększyła się o 2,5%.
Ruszyła rejestracja na targi Festiwal Marketingu

Ruszyła rejestracja na targi Festiwal Marketingu

2025.05.26
Wystartowała bezpłatna rejestracja dla zwiedzających na kolejną edycję targów Festiwal Marketingu, które odbędą się 17–18 września 2025 r. w EXPO XXI Warszawa.
Nowa kampania marketingowa Allegro Smart!

Nowa kampania marketingowa Allegro Smart!

2025.05.20
Użytkownicy Allegro Smart! – oprócz nielimitowanych dostaw i darmowych zwrotów – mogą teraz korzystać także z wyzwań, które pozwalają lepiej poznawać platformę, zbierać Smart! Monety i jeszcze więcej oszczędzać. 19 maja ruszyła kampania promująca Allegro Smart!, która prezentuje zmiany w programie i zachęca do odkrywania nowych korzyści.
Nowa funkcja w ChatGPT! AI pomoże w zakupach online

Nowa funkcja w ChatGPT! AI pomoże w zakupach online

2025.05.19
ChatGPT zyskał nową funkcję zakupową, która może zrewolucjonizować sposób, w jaki robimy zakupy online. Użytkownicy mogą bezpośrednio w oknie czatu wyszukiwać produkty i porównywać oferty z różnych sklepów.
BLIK cały czas rośnie – wyniki za I kwartał 2025 roku

BLIK cały czas rośnie – wyniki za I kwartał 2025 roku

2025.05.16
W pierwszym kwartale 2025 roku użytkownicy BLIK-a zrealizowali 665 mln transakcji – o 28% więcej niż rok wcześniej. Najbardziej dynamicznie rosły płatności zbliżeniowe, których liczba zwiększyła się aż o 86% r/r, do niemal 73 mln operacji. Ich udział w transakcjach w punktach stacjonarnych zbliżył się do połowy, co pokazuje rosnącą...
Twinkle Candle w Poznaniu! Trzeci sklep znanej influencerki

Twinkle Candle w Poznaniu! Trzeci sklep znanej influencerki

2025.05.06
Już jest! Sklep Andziaks – Twinkle Candle otwarty w Galerii Posnania. Marka popularnej influencerki zadebiutowała w stolicy Wielkopolski 28 kwietnia. To już trzeci lokal Twinkle Candle w Polsce i pierwszy poza Warszawą. Na otwarciu pojawiły się tłumy!
Inglot pierwszym „sklepem marki”. Nowość od Allegro

Inglot pierwszym „sklepem marki”. Nowość od Allegro

2025.04.29
Allegro udostępnia markom nowe narzędzia wspierające sprzedaż i budowę wizerunku, lepiej odpowiadając na potrzeby zarówno właścicieli, jak i kupujących, którzy coraz większą wagę przywiązują do jakości i wyboru produktów. Pierwszą przestrzeń w nowym formacie udostępniła kultowa marka kosmetyczna Inglot. To zapowiedź kolejnych zmian, jakie Allegro planuje wprowadzić w najbliższych miesiącach.
Sprzedaż detaliczna w marcu 2025 – najważniejsze wnioski

Sprzedaż detaliczna w marcu 2025 – najważniejsze wnioski

2025.04.25
W marcu 2025 roku sprzedaż detaliczna w cenach stałych była o 0,3% niższa niż w analogicznym miesiącu poprzedniego roku (dla porównania – w marcu 2024 odnotowano wzrost o 6,1%). W ujęciu miesięcznym, czyli względem lutego 2025, sprzedaż detaliczna wzrosła o 14,3%, natomiast w okresie od stycznia do marca 2025 r...
Marcowy boom w e-commerce – sprzedaż przyspiesza

Marcowy boom w e-commerce – sprzedaż przyspiesza

2025.04.15
W marcu 2025 roku wskaźnik kondycji polskiego e-commerce – BaseLinker Index – osiągnął 153 pkt, notując wyraźny wzrost wobec lutego br. (120 pkt). Indeks opracowany przez analityków platformy BaseLinker bazuje na danych sprzedażowych 3 tys. firm działających online. Wartość bazowa (100 pkt) została ustalona na podstawie wyników ze stycznia 2022.
Wiemy, kto zostanie nowym prezesem Allegro!

Wiemy, kto zostanie nowym prezesem Allegro!

2025.04.04
Stanowisko prezesa Allegro obejmie Marcin Kuśmierz, który ma ponad 25 lat doświadczenia w branży technologicznej. Zastąpi Roya Perticucciego – przejmie on funkcję Specjalnego Doradcy Grupy Allegro.
TikTok vs USA – rozwiązanie sporu już za kilka dni?

TikTok vs USA – rozwiązanie sporu już za kilka dni?

2025.04.02
Donald Trump ogłosił, że umowa na sprzedaż TikToka przez jego chińskiego właściciela, firmę ByteDance, zostanie sfinalizowana przed 5 kwietnia. Aplikacja liczy 170 milionów użytkowników w USA.
Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?

Zakupy z drugiej ręki wśród Polaków – online czy offline?

2025.03.31
Najnowsze badanie Santander Consumer Banku ujawnia, że Polacy nie ograniczają swoich zakupów wyłącznie do Internetu i nowych produktów. Aż 74% ankietowanych sięga po towary z drugiej ręki – 44% wybiera zakupy online, a co trzeci korzysta z punktów stacjonarnych, takich jak second handy. Czy to kwestia oszczędności, dbałości o środowisko,...
Nowy sklep HalfPrice w samym sercu Hiszpanii

Nowy sklep HalfPrice w samym sercu Hiszpanii

2025.03.28
W Madrycie pojawił się salon HalfPrice, najmłodszej marki należącej do Grupy CCC. W ten sposób spółka umacnia swoją pozycję w Hiszpanii, kontynuując zapowiadaną wcześniej ekspansję na rynkach Europy Południowej.
Spadki sprzedaży detalicznej w lutym – wbrew przewidywaniom

Spadki sprzedaży detalicznej w lutym – wbrew przewidywaniom

2025.03.25
Według danych Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła w lutym o 0,5% rdr. W ujęciu miesięcznym zanotowano jeszcze większy spadek – aż o 65. Wyniki te zaskoczyły ekonomistów, którzy co prawda spodziewali się spowolnienia dynamiki po styczniowym wzroście, ale nie przewidywali spadku. Konsensus rynkowy zakładał wzrost...
Meta stawia na własne chipy AI – krok w stronę niezależności od Nvidii

Meta stawia na własne chipy AI – krok w stronę niezależności od Nvidii

2025.03.18
Meta rozpoczęła testy swojego pierwszego, wewnętrznie opracowanego układu do trenowania sztucznej inteligencji. To dla firmy ważny krok, który może pozwolić amerykańskiemu gigantowi uniezależnić się od zewnętrznych dostawców, takich jak Nvidia. W przypadku pomyślnego zakończenia testów Meta planuje wdrożyć układ na szerszą skalę.
Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay

Jakie metody płatności online preferują Polacy? Badanie Tpay

2025.03.17
Współcześni konsumenci online są bardziej uważni, wymagający i świadomi swoich potrzeb niż kiedykolwiek – dotyczy to również metod opłacania zamówień. Jakie formy płatności cieszą się największą popularnością wśród e-kupujących i dlaczego jedynie 3% z nich nie ma swojego ulubionego sposobu regulowania należności?
Jakie plany na 2025 ma IKEA?

Jakie plany na 2025 ma IKEA?

2025.03.12
IKEA pozostaje jedną z najchętniej wybieranych sieci sklepów z meblami i akcesoriami do wnętrz. Znana na całym świecie marka nie zwalnia tempa – w tym roku w Polsce planowane są otwarcia nowych sklepów, i to nie tylko w największych miastach. Szwedzki gigant intensywnie rozwija swoje usługi, kładąc coraz większy nacisk...
Black Red White ma nowego właściciela. Idą zmiany

Black Red White ma nowego właściciela. Idą zmiany

2025.03.10
Austriacka Grupa XXXLutz przejęła pozostałe 50% udziałów w polskiej Grupie Black Red White (BRW), zyskując tym samym pełną kontrolę nad firmą. Pierwszą połowę udziałów nabyła w połowie 2022 roku. BRW zapewniło, że mimo zmiany właścicielskiej nadal będzie zarządzane niezależnie, a jej zakłady produkujące meble zachowają autonomię.
Zalando rośnie. Wyniki finansowe i kierunki rozwoju

Zalando rośnie. Wyniki finansowe i kierunki rozwoju

2025.03.07
Zalando spodziewa się dynamiczniejszego wzrostu w 2025 roku, po solidnych wynikach finansowych osiągniętych w 2024 roku. Kluczowym elementem strategii będzie rozwój ekosystemu e-commerce w sektorze mody i stylu życia, oparty na dwóch filarach: B2C oraz B2B.