Dzisiaj mamy: Czwartek, 13 Czerwiec 2024

Social Media

Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku

Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku

2024.04.24
Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że prawie połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe. Spełniają one wiele funkcji, a do najważniejszych należą rozrywkowa i edukacyjna, pozwalają tez na dzielenie się swoim życiem z innymi.
TikTok zniknie z USA? Przewidywania stają się realne

TikTok zniknie z USA? Przewidywania stają się realne

2024.04.23
Konflikt USA i Chin przejawia się na różnych płaszczyznach – dotyczy również popularnej aplikacji TikTok. Amerykańska Izba Reprezentantów przegłosowała przepisy, które mogą doprowadzić do jej całkowitego wycofania ze Stanów Zjednoczonych. Teraz ustawą zajmie się Senat.
EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?

EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?

2024.03.22
EKIPA Holding S.A., notowana na NewConnect firma należąca do znanego influencera o pseudonimie Wujek Łuki (Łukasz Wojtyca), opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,2 mln zł, a osiągnięte w tym okresie przychody – 55,6 mln zł.
Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę

Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę

2024.03.06
Wczoraj (5.03 br.) ok. godziny 16 doszło do awarii w koncernie technologicznym Meta – setki użytkowników zgłaszały, że nie działa Facebook, Messenger i Instagram. Jak możemy się dowiedzieć od przedstawicieli firmy, wystąpił problem techniczny, który został już rozwiązany.
Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA

Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA

2024.02.27
W Instagram Creator Marketplace pojawiły się nowe funkcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Dzięki sztucznej inteligencji wyszukiwanie influencerów pasujących do konkretnych kampanii reklamowych stanie się prostsze.
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Dziś z TikToka znika spora część muzyki. O co chodzi?

Dziś z TikToka znika spora część muzyki. O co chodzi?

2024.02.01
Wraz z początkiem lutego z TikToka znikają wszystkie utwory Universal Music Group – jest to efekt konfliktu między platformą a największą wytwórnią muzyczną na świecie. Obie strony oskarżają się o przedkładanie własnych interesów nad dobro artystów.
Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

2024.01.31
TikTok to obecnie najpopularniejsza na świecie aplikacja, która jest znana z krótkich, dynamicznych filmików. Okazuje się jednak, że być może na platformie już całkiem niedługo będą dostępne też dłuższe formaty – nawet 30-minutowe. TikTok właśnie ją testuje. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Kolejne oszustwo internetowe. Coraz więcej osób pada ofiarą phishingu

Kolejne oszustwo internetowe. Coraz więcej osób pada ofiarą phishingu

2024.01.30
Jak donosi TVN24, kolejna osoba padła ofiarom oszustów internetowych – tym razem była to mieszkanka Siedlec, która wystawiła na sprzedaż fotelik samochodowy i straciła łącznie niemal 14 tys. zł. Policja zaleca ostrożność i ostrzega przed przestępcami.
Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind

Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind

2024.01.26
Czy dla młodych Polaków ważne są polecenia w social mediach? Czy tego typu rekomendacje pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej? Okazuje się, że tak. Z raportu „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” przygotowanego przez Future Mind możemy się dowiedzieć, że aż 80% badanych...
Przelewy na telefon pojawią się na platformie X?

Przelewy na telefon pojawią się na platformie X?

2024.01.15
Znamy już plany rozwoju firmy X (dawniej Twittera) na 2024 rok – jedna z zapowiedzi dotyczy wprowadzenia płatności P2P (płatności e-mailowe, przelewy na telefon), które miałyby stworzyć nowe opcje dla handlu oraz użytkowników serwisu.
Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?

Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?

2024.01.12
Meta zapowiada większą ingerencję w treści wyświetlane nastolatkom – niepełnoletni użytkownicy Facebooka i Instagrama mają rzadziej trafiać na nieodpowiednie dla nich materiały. We wtorek, 9 stycznia br., firma poinformowała na swojej stronie o wprowadzeniu nowych narzędzi ochronnych.
Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?

Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?

2024.01.02
Instagram pracuje nad tym, by użytkownicy nie musieli zmagać się ze spamem – platforma wprowadza nowe aktualizacje, które mają zwalczać tego typu treści. Pomogą odciążyć twórców z samodzielnego usuwania niechcianych treści, co często bywa czasochłonnym zadaniem.
Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

2023.12.08
Zgodnie z wynikami najnowszego badania Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” już ponad 60% polskich e-konsumentów korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, takich ja Netflix. Jest wśród nich najwięcej osób w wieku od 18 do 29 lat. Ankietowani zostali również zapytani, czy korzystaliby z mediów społecznościowych w modelu...
Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?

Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?

2023.11.30
Meta jest właścicielem dwóch najważniejszych platform społecznościowych w sieci – Facebooka i Instagrama. Jako gigant technologiczny udostępnia swoim użytkownikom skuteczne narzędzia, które służą do tworzenia kampanii reklamowych. Trudno wyobrazić sobie promocję sklepu internetowego bez Facebook Ads czy odpowiedniego targetowania. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić, czym są grupy odbiorców w reklamach Meta...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

2023.11.21
W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach?...
Nowe funkcje do edycji video na Facebooku i Instagramie

Nowe funkcje do edycji video na Facebooku i Instagramie

2023.11.20
W czwartek firma Meta uruchomiła dwie nowe do edycji wideo, które można wykorzystać do publikowania treści na Instagramie lub Facebooku. Są one oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.
Amazon łączy się ze Snapchatem. Chodzi o reklamy produktów

Amazon łączy się ze Snapchatem. Chodzi o reklamy produktów

2023.11.15
Amazon, znany gigant e-commerce, poinformował, że umożliwi amerykańskim użytkownikom Snapchata kupowanie niektórych produktów bezpośrednio z aplikacji – firma chce wykorzystać serwis do zwiększenia sprzedaży na swojej platformie. Po tej wiadomości akcje wzrosły o ponad 9%.
Zbieranie informacji na X utrudnione. Badacze rezygnują z projektów

Zbieranie informacji na X utrudnione. Badacze rezygnują z projektów

2023.11.07
Badacze mediów społecznościowych anulowali, zawiesili lub zmienili ponad 100 badań na temat X (dawniej Twittera) w wyniku działań Elona Muska, które ograniczają dostęp do platformy, a także kilkunastu wywiadów i planowanych projektów. Restrukturyzacja X zakłóca badania nad dezinformacją i budzi obawy prawne.
Social media coraz popularniejsze wśród polskich firm

Social media coraz popularniejsze wśród polskich firm

2023.11.03
Z analiz Polskiego Instytutu Ekonomicznego wynika, że niemal połowa polskich firm (48%) korzysta z social mediów w działaniach biznesowych. Jeszcze 10 lat temu (w 2013 roku) było to zaledwie 19%. Jak podaje najnowszy Tygodnik Gospodarczy PIE, media społecznościowe są wykorzystywane przez przedsiębiorstwa głównie do budowania tożsamości marki i tworzenia jej...
Płatna wersja Facebooka i Instagrama. Ile kosztuje brak reklam?

Płatna wersja Facebooka i Instagrama. Ile kosztuje brak reklam?

2023.11.02
Meta Platforms zaoferuje europejskim użytkownikom dostęp do Facebooka oraz Instagrama bez reklam za opłatą abonamentową. Stawki zaczęły obowiązywać wraz z początkiem listopada. Ile kosztują nowe wersje tych serwisów?
TikTok w Polsce – najważniejsze trendy wśród użytkowników

TikTok w Polsce – najważniejsze trendy wśród użytkowników

2023.10.31
Już 10,6 mln polskich użytkowników aktywnie korzysta z TikToka, co idzie w parze z rozwojem platformy. Osoby używające tej aplikacji odkrywają nowe zainteresowania, popularyzują trendy czy rozwijają swoje biznesy. Co wiemy o TikTokowej społeczności w Polsce?
Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI

Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI

2023.10.27
Odbicie w dziale reklamowym Google, Meta i Snap pokazuje, że coraz bardziej powszechne wykorzystywanie sztucznej inteligencji przyciąga marketerów do platform cyfrowych – nawet w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej.