Social Media
Nowość od Meta – automatyczne przenoszenie filmów ze strony do kampanii
2024.11.05
Meta przygotowała nowość dla osób korzystających z Menedżera reklam. Katalog będzie aktualizowany za pomocą filmików, które zostaną automatycznie przeniesione ze strony internetowej. Dzięki temu treści promocyjne staną się bardziej dynamiczne.
Nowe narzędzie reklamowe na TikToku. Czym jest TikTok Ads Manager Video Editor?
2024.10.09
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Korzystają z niej miliony użytkowników, co oznacza, że w aplikacji tkwi ogromny potencjał marketingowy. Firmy promują się na TikToku coraz chętniej, a sam portal dostarcza wielu narzędzi reklamowych, które mają tę promocję ułatwić. Po to właśnie powstało Tik Tok Ads,...
Nowy model AI od Meta – LLaMA 3.1. Co o nim wiemy?
2024.07.25
Meta zaprezentowała swój najnowszy model sztucznej inteligencji – LLaMA 3.1, a jej dyrektor generalny, Mark Zuckerberg, opisuje go na własnym Instagramie. Co potrafi to nowoczesne narzędzie i czy będzie dostępne poza USA?
Rewolucja na TikToku? Cyfrowe awatary i AI
2024.06.25
Pod koniec maja br. popularna platforma TikTok ogłosiła wprowadzenie nowego narzędzia dla twórców o nazwie TikTok Symphony. Do pakietu bazującego na mechanizmach sztucznej inteligencji dołączyła kolejna opcja, a mianowicie cyfrowe awatary, które mogą mówić w wielu językach.
Nowość dla użytkowników X – mogą już ukrywać lajki
2024.06.18
Elon Musk wprowadził na swój portal X kolejną opcję – ukrywanie lajków. Nikt obcy nie będzie widział, pod jakimi treściami dany użytkownik pozostawi reakcję polubienia. To nie jedyna zmiana, jaka w ostatnim czasie zaszła na platformie: jej właściciel ponoć dąży do tego, by nikt nie musiał obawiać się reperkusji za...
Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku
2024.04.24
Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że prawie połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe. Spełniają one wiele funkcji, a do najważniejszych należą rozrywkowa i edukacyjna, pozwalają tez na dzielenie się swoim życiem z innymi.
TikTok zniknie z USA? Przewidywania stają się realne
2024.04.23
Konflikt USA i Chin przejawia się na różnych płaszczyznach – dotyczy również popularnej aplikacji TikTok. Amerykańska Izba Reprezentantów przegłosowała przepisy, które mogą doprowadzić do jej całkowitego wycofania ze Stanów Zjednoczonych. Teraz ustawą zajmie się Senat.
EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?
2024.03.22
EKIPA Holding S.A., notowana na NewConnect firma należąca do znanego influencera o pseudonimie Wujek Łuki (Łukasz Wojtyca), opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,2 mln zł, a osiągnięte w tym okresie przychody – 55,6 mln zł.
Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę
2024.03.06
Wczoraj (5.03 br.) ok. godziny 16 doszło do awarii w koncernie technologicznym Meta – setki użytkowników zgłaszały, że nie działa Facebook, Messenger i Instagram. Jak możemy się dowiedzieć od przedstawicieli firmy, wystąpił problem techniczny, który został już rozwiązany.
Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA
2024.02.27
W Instagram Creator Marketplace pojawiły się nowe funkcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Dzięki sztucznej inteligencji wyszukiwanie influencerów pasujących do konkretnych kampanii reklamowych stanie się prostsze.
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?
2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Dziś z TikToka znika spora część muzyki. O co chodzi?
2024.02.01
Wraz z początkiem lutego z TikToka znikają wszystkie utwory Universal Music Group – jest to efekt konfliktu między platformą a największą wytwórnią muzyczną na świecie. Obie strony oskarżają się o przedkładanie własnych interesów nad dobro artystów.
Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy
2024.01.31
TikTok to obecnie najpopularniejsza na świecie aplikacja, która jest znana z krótkich, dynamicznych filmików. Okazuje się jednak, że być może na platformie już całkiem niedługo będą dostępne też dłuższe formaty – nawet 30-minutowe. TikTok właśnie ją testuje. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Kolejne oszustwo internetowe. Coraz więcej osób pada ofiarą phishingu
2024.01.30
Jak donosi TVN24, kolejna osoba padła ofiarom oszustów internetowych – tym razem była to mieszkanka Siedlec, która wystawiła na sprzedaż fotelik samochodowy i straciła łącznie niemal 14 tys. zł. Policja zaleca ostrożność i ostrzega przed przestępcami.
Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind
2024.01.26
Czy dla młodych Polaków ważne są polecenia w social mediach? Czy tego typu rekomendacje pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej? Okazuje się, że tak. Z raportu „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” przygotowanego przez Future Mind możemy się dowiedzieć, że aż 80% badanych...
Przelewy na telefon pojawią się na platformie X?
2024.01.15
Znamy już plany rozwoju firmy X (dawniej Twittera) na 2024 rok – jedna z zapowiedzi dotyczy wprowadzenia płatności P2P (płatności e-mailowe, przelewy na telefon), które miałyby stworzyć nowe opcje dla handlu oraz użytkowników serwisu.
Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?
2024.01.12
Meta zapowiada większą ingerencję w treści wyświetlane nastolatkom – niepełnoletni użytkownicy Facebooka i Instagrama mają rzadziej trafiać na nieodpowiednie dla nich materiały. We wtorek, 9 stycznia br., firma poinformowała na swojej stronie o wprowadzeniu nowych narzędzi ochronnych.
Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?
2024.01.02
Instagram pracuje nad tym, by użytkownicy nie musieli zmagać się ze spamem – platforma wprowadza nowe aktualizacje, które mają zwalczać tego typu treści. Pomogą odciążyć twórców z samodzielnego usuwania niechcianych treści, co często bywa czasochłonnym zadaniem.
Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank
2023.12.08
Zgodnie z wynikami najnowszego badania Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” już ponad 60% polskich e-konsumentów korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, takich ja Netflix. Jest wśród nich najwięcej osób w wieku od 18 do 29 lat. Ankietowani zostali również zapytani, czy korzystaliby z mediów społecznościowych w modelu...
Grupy odbiorów w reklamach Meta. Jak wykorzystać ich potencjał?
2023.11.30
Meta jest właścicielem dwóch najważniejszych platform społecznościowych w sieci – Facebooka i Instagrama. Jako gigant technologiczny udostępnia swoim użytkownikom skuteczne narzędzia, które służą do tworzenia kampanii reklamowych. Trudno wyobrazić sobie promocję sklepu internetowego bez Facebook Ads czy odpowiedniego targetowania. Dzisiaj chcielibyśmy się zastanowić, czym są grupy odbiorców w reklamach Meta...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?
2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
5 zasad rządzących firmowym Facebookiem
2023.11.21
W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach?...
Nowe funkcje do edycji video na Facebooku i Instagramie
2023.11.20
W czwartek firma Meta uruchomiła dwie nowe do edycji wideo, które można wykorzystać do publikowania treści na Instagramie lub Facebooku. Są one oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.
Amazon łączy się ze Snapchatem. Chodzi o reklamy produktów
2023.11.15
Amazon, znany gigant e-commerce, poinformował, że umożliwi amerykańskim użytkownikom Snapchata kupowanie niektórych produktów bezpośrednio z aplikacji – firma chce wykorzystać serwis do zwiększenia sprzedaży na swojej platformie. Po tej wiadomości akcje wzrosły o ponad 9%.