Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Social Media

Nowe wytyczne UOKiK. Influencerów czekają zmiany

Nowe wytyczne UOKiK. Influencerów czekają zmiany

2022.09.29
We wrześniu ubiegłego roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się kwestii jawności współprac influencerów z markami. Teraz Prezes, Tomasz Chróstny, wydał rekomendacje związanie z oznaczaniem treści reklamowych w mediach społecznościowych. Dotyczą one nie tylko influencerów, ale także reklamodawców, agencji PR-owych i marketingowych oraz samych konsumentów. Co dokładnie znalazło...
Nowy przycisk „nie lubię” w aplikacji TikTok. Dotyczy reakcji na komentarze

Nowy przycisk „nie lubię” w aplikacji TikTok. Dotyczy reakcji na komentarze

2022.09.28
W aplikacji TikTok już niedługo pojawi się przycisk „nie lubię”, którym będzie można reagować na komentarze. Opcja ta dotyczy użytkowników z całego świata. Docelowo ma rozwiązać problemy z moderacją.
MeduM – platforma pomysłu ministra edukacji, która łączy elementy TikToka i Netflixa

MeduM – platforma pomysłu ministra edukacji, która łączy elementy TikToka i Netflixa

2022.09.16
MeduM – platforma pomysłu ministra edukacji, która łączy elementy TikToka i Netflixa
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż. 
#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

#EcomersyBasic #43: Współpraca z influencerami

2022.08.26
Czy znane jest Ci pojęcie influencer marketingu? Polega on na współpracy wpływowej osoby (najczęściej twórcy internetowego) z daną firmą. Marka prowadzi kampanię reklamową wspólnie z influencerem, promując w ten sposób swoje produkty czy usługi. Ten rodzaj marketingu zyskał w ostatnich latach na popularności – głównie dzięki rosnącej liczbie rozpoznawalnych w...
TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój

TikTok pozwala kontom firmowym na szybki rozwój

2022.08.23
TikTok jest obecnie serwisem społecznościowym, który generuje najszybsze wzrosty wśród obserwujących poszczególne konta. Dotyczy to również profili firmowych – na pierwszym miejscu znajduje się TikTok Polska, a na drugim Xiaomi. 
Jak wykorzystać potencjał social ads? - wywiad z Karoliną Przewięźlikowską, Head of Social Media & Facebook Ads Specialist w Medializer

Jak wykorzystać potencjał social ads? - wywiad z Karoliną Przewięźlikowską, Head of Social Media & Facebook Ads Specialist w Medializer

2022.08.17
Reklamy w social mediach są podstawą sprzedaży w e-commerce. Tę wiedzę mają wszyscy sprzedawcy, jednak mało kto z nas zdaje sobie sprawę z tego, w jaki sposób działają reklamy. O tym jak oswoić algorytmy, w jaki sposób zwiększyć zysk w sklepie internetowym oraz jak zoptymalizować wydatki na reklamę, rozmawiamy z...
Z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu

Z Facebooka zniknie możliwość live shoppingu

2022.08.08
Wraz z początkiem października tego roku użytkownicy Facebooka nie będą mogli już prowadzić transmisji typu live shopping. Sprzedaż na żywo pozostanie dostępna na Instagramie. Facebook Live pozwoli jedynie na relacjonowanie wydarzeń – bez opcji oferowania produktów.
Zamawianie produktów spożywczych przez TikToka dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii

Zamawianie produktów spożywczych przez TikToka dostępne dla użytkowników z Wielkiej Brytanii

2022.08.05
TikTok wprowadza nową opcję dla użytkowników z Wielkiej Brytanii – będą mogli zamawiać przez aplikację produkty spożywcze. Patrick Nommensen z działu e-commerce twierdzi, że to „logiczne posunięcie”, jako że na TikToku jest mnóstwo miłośników jedzenia.
3P Consulting Group z zarzutami od UOKiK

3P Consulting Group z zarzutami od UOKiK

2022.07.15
Firma 3P Consulting Group musi zmierzyć się z zarzutami naruszenia zbiorowego interesu konsumentów, które zostały postawione przez prezesa UOKiK. W materiałach szkoleniowych, które udostępniała m.in. na YouTubie, nie informowała odbiorców o ich sponsorowanym charakterze.
TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę

TikTok Shop nie rozszerzy swojej platformy na USA i Europę

2022.07.11
TikTok Shop nie będzie dostępny w Stanach Zjedonocznych ani w Europie. Opcja pozwalająca na prowadzenie livestreamingu połączonego z zakupami online nie cieszyła się zbyt dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, mimo sukcesu w krajach azjatyckich.
Trzy nowe formaty reklamowe na Snapchacie

Trzy nowe formaty reklamowe na Snapchacie

2022.07.11
Reklamodawcy zyskają trzy nowe opcje, by wypromować daną ofertę na Snapchacie. Mamy na myśli „First Lens”, „Catalog-Powered AR Shopping Lenses” oraz „Profile Engagement Custom Audiences”. Na czym właściwie polegają te rozwiązania?
Jak reklamować sklep na Tik Toku?

Jak reklamować sklep na Tik Toku?

2022.06.28
Tik Tok to aplikacja, która w ostatnich latach zyskała ogromną popularność. Najwięcej czasu spędzają na niej członkowie pokolenia Z, czyli osoby urodzone po 1995 lub 1997 roku, oraz millenialsi. Dlatego właśnie warto kierować swój przekaz reklamowy przede wszystkim do nich. Obecność na Tik Toku pomoże Ci zbudować rozpoznawalność marki, nawiązać...
Jak wygląda polski rynek influencer marketingu w 2022 roku? Opinie reklamodawców

Jak wygląda polski rynek influencer marketingu w 2022 roku? Opinie reklamodawców

2022.06.23
Znana platforma dla influencerów i reklamodawców, Reach a Bloger, udostępniła raport z przeprowadzonego na przełomie marca i kwietnia 2022 roku badania pt. „Polski rynek Influencer Marketingu w 2022 w oczach Reklamodawców”. Pytania zostały zadane 115 reklamodawcom, którzy korzystają z usług influencerów w rozmaitych modelach.
Telegram z wersją premium. Z aplikacji korzysta już 700 mln użytkowników

Telegram z wersją premium. Z aplikacji korzysta już 700 mln użytkowników

2022.06.23
Aplikacja Telegram staje się coraz bardziej popularna – korzysta z niej już 700 mln użytkowników na całym świecie. Ze względu na ten wynik firma uruchamia wersję premium, do której dostęp można zyskać dzięki subskrypcji.
Live shopping, czyli jak i czy warto sprzedawać na streamach?

Live shopping, czyli jak i czy warto sprzedawać na streamach?

2022.06.09
Live shopping, nazywany też live commerce, staje się coraz bardziej popularne w świecie handlu internetowego. Wszystko dlatego, że sprzedawanie na żywo jest bardzo atrakcyjną formą dla klientów – stanowi źródło rozrywki i wygodny sposób robienia zakupów. W ten sposób można spotkać się ze swoimi odbiorcami bardziej bezpośrednio lub podjąć w...
Akcje Snapchata spadają. Powodem słowa właściciela aplikacji

Akcje Snapchata spadają. Powodem słowa właściciela aplikacji

2022.05.27
Snapchat mierzy się z problemami – jego akcje znacznie spadły. Powodem mają być słowa CEO aplikacji, Evana Spiegela, który niedawno stwierdził, że Snapchat prawdopodobnie nie osiągnie zysków prognozowanych na obecny kwartał.
Czym jest API konwersji Facebooka?

Czym jest API konwersji Facebooka?

2022.05.24
Czy znasz skrót API? Oznacza on application programming interface, czyli interfejs programowania aplikacji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce opisać API konwersji Facebooka, czyli nowy sposób połączenia portalu z Twoją witryną. Do niedawna funkcję tę sprawował jedynie piksel Facebooka, który jednak bazuje na ciasteczkach strony trzeciej (third-party cookies), umożliwiających śledzenie użytkowników. W prawie...
YouTube z najnowszą opcją – live shoppingiem

YouTube z najnowszą opcją – live shoppingiem

2022.05.23
YouTube wprowadza opcję live shoppingu, czyli kupowania produktów podczas transmisji na żywo prowadzonych przez twórców. Jakiś czas temu w serwisie pojawiła się możliwość robienia zakupów za pośrednictwem reklam.
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

2022.05.13
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
Sklep firmy Meta otwarty w Kalifornii

Sklep firmy Meta otwarty w Kalifornii

2022.05.09
Koncern Meta otwiera swój pierwszy sklep, w którym będzie można kupić narzędzia potrzebne do obsługi metaverse. Klienci zyskają do niego dostęp już dzisiaj, 9 maja. Meta Store pojawił się w Burlingame, w Kalifornii.
Zmiany na Instagramie – przypięte posty i indywidualny układ feedu

Zmiany na Instagramie – przypięte posty i indywidualny układ feedu

2022.04.28
Instagram wprowadza dwie nowe opcje dotyczące wyglądu profilu: będzie można przypiąć na górze feedu trzy posty, a także zdecydować się na jego reorganizację. Na razie zmiany pozostają w fazie testów.
Elon Musk przejmuje Twittera za 43 mld dolarów

Elon Musk przejmuje Twittera za 43 mld dolarów

2022.04.26
To już pewne – Twitter zostanie przejęty przez Elona Muska. Zapłaci 54 dolary za akcję, czyli łącznie 43 mld dolarów. Negocjacje z zarządem trwały do poniedziałku rano.
Elon Musk chce wykupić 100% akcji Twittera

Elon Musk chce wykupić 100% akcji Twittera

2022.04.19
Elon Musk coraz bardziej interesuje się Twitterem. Na początku miesiąca zakupił 9,2% akcji, teraz myśli już o 100% – po 54,2 dolary za każdą. Oznacza to, że cała transakcja wyniosłaby 43 mld dolarów. Oficjalny wniosek wpłynął już do Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd.