Dzisiaj mamy: Sobota, 14 Grudzień 2024

Social Media

Globalna awaria Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Meta milczy

Globalna awaria Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Meta milczy

2024.12.12
Kolejna awaria najpopularniejszych portali społecznościowych należących do Meta (Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa) miała miejsce wczoraj – 11 grudnia. Problemy z ich działaniem zgłosiły tysiące osób.
Oszuści w sieci podszywają się pod Rossmanna

Oszuści w sieci podszywają się pod Rossmanna

2024.12.11
W mediach społecznościowych pojawił się nowy rodzaj oszustwa. Cyberprzestępcy podszywają się pod markę Rossmann oferując wartościowe karty podarunkowe za 9 złotych. Mechanizm działania oszustów jest prosty i niestety bardzo skutecznie wykorzystuje efekt FOMO (Fear of Missing Out – strach przed przegapieniem okazji). Cyberprzestępcy publikują w mediach społecznościowych atrakcyjne oferty kart...
TikTok Shop wkracza do Hiszpanii: Nowy gracz na europejskim rynku e-commerce

TikTok Shop wkracza do Hiszpanii: Nowy gracz na europejskim rynku e-commerce

2024.12.11
TikTok oficjalnie uruchomił swoją platformę zakupową, TikTok Shop, w Hiszpanii, co czyni ją pierwszym krajem kontynentalnej Europy z tą funkcjonalnością. Użytkownicy mogą teraz dokonywać zakupów bezpośrednio w aplikacji, co stanowi istotny krok w ekspansji TikToka na europejskim rynku e-commerce. Przed debiutem w Hiszpanii, TikTok Shop był dostępny głównie w Azji,...
Influencer Marketing w branży fashion. Jak współpraca z twórczyniami internetowymi może zwiększyć sprzedaż? Rozmowa z Małgorzatą Figat z Medializer

Influencer Marketing w branży fashion. Jak współpraca z twórczyniami internetowymi może zwiększyć sprzedaż? Rozmowa z Małgorzatą Figat z Medializer

2024.12.10
Współczesna moda nie istnieje bez mediów społecznościowych, a współpraca z influencerkami staje się wręcz niezbędnym elementem strategii marketingowych. Jak marki mogą w pełni wykorzystać ich potencjał? Jakie formaty najbardziej przyciągają uwagę klientów? A w jaki sposób ocenić efektywność kampanii z udziałem influencerki? O to wszystko pytamy Małgorzatę Figat, Senior Influencer...
Nowe wyzwania dla Mety w walce z oszustwami internetowymi

Nowe wyzwania dla Mety w walce z oszustwami internetowymi

2024.12.05
CERT Polska, jednostka zajmująca się cyberbezpieczeństwem, wzywa Metę do podjęcia konkretnych działań w walce z oszustwami, które masowo pojawiają się na Facebooku. Fala fałszywych reklam, wyłudzeń danych czy ofert inwestycyjnych nie tylko narusza prawa konsumentów, ale także szkodzi wizerunkowi platformy. Problem oszustw na Facebooku Oszustwa na Facebooku stają się coraz...
Nowość od Meta – automatyczne przenoszenie filmów ze strony do kampanii

Nowość od Meta – automatyczne przenoszenie filmów ze strony do kampanii

2024.11.05
Meta przygotowała nowość dla osób korzystających z Menedżera reklam. Katalog będzie aktualizowany za pomocą filmików, które zostaną automatycznie przeniesione ze strony internetowej. Dzięki temu treści promocyjne staną się bardziej dynamiczne.
Nowe narzędzie reklamowe na TikToku. Czym jest TikTok Ads Manager Video Editor?

Nowe narzędzie reklamowe na TikToku. Czym jest TikTok Ads Manager Video Editor?

2024.10.09
TikTok to obecnie jedna z najpopularniejszych platform społecznościowych na świecie. Korzystają z niej miliony użytkowników, co oznacza, że w aplikacji tkwi ogromny potencjał marketingowy. Firmy promują się na TikToku coraz chętniej, a sam portal dostarcza wielu narzędzi reklamowych, które mają tę promocję ułatwić. Po to właśnie powstało Tik Tok Ads,...
Nowy model AI od Meta – LLaMA 3.1. Co o nim wiemy?

Nowy model AI od Meta – LLaMA 3.1. Co o nim wiemy?

2024.07.25
Meta zaprezentowała swój najnowszy model sztucznej inteligencji – LLaMA 3.1, a jej dyrektor generalny, Mark Zuckerberg, opisuje go na własnym Instagramie. Co potrafi to nowoczesne narzędzie i czy będzie dostępne poza USA?
Rewolucja na TikToku? Cyfrowe awatary i AI

Rewolucja na TikToku? Cyfrowe awatary i AI

2024.06.25
Pod koniec maja br. popularna platforma TikTok ogłosiła wprowadzenie nowego narzędzia dla twórców o nazwie TikTok Symphony. Do pakietu bazującego na mechanizmach sztucznej inteligencji dołączyła kolejna opcja, a mianowicie cyfrowe awatary, które mogą mówić w wielu językach.
Nowość dla użytkowników X – mogą już ukrywać lajki

Nowość dla użytkowników X – mogą już ukrywać lajki

2024.06.18
Elon Musk wprowadził na swój portal X kolejną opcję – ukrywanie lajków. Nikt obcy nie będzie widział, pod jakimi treściami dany użytkownik pozostawi reakcję polubienia. To nie jedyna zmiana, jaka w ostatnim czasie zaszła na platformie: jej właściciel ponoć dąży do tego, by nikt nie musiał obawiać się reperkusji za...
Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku

Czy Polacy chętnie spędzają wolny czas w social mediach? Badanie Santander Consumer Banku

2024.04.24
Z najnowszego raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy w sieci” wynika, że prawie połowa Polaków najwięcej wolnego czasu poświęca na media społecznościowe. Spełniają one wiele funkcji, a do najważniejszych należą rozrywkowa i edukacyjna, pozwalają tez na dzielenie się swoim życiem z innymi.
TikTok zniknie z USA? Przewidywania stają się realne

TikTok zniknie z USA? Przewidywania stają się realne

2024.04.23
Konflikt USA i Chin przejawia się na różnych płaszczyznach – dotyczy również popularnej aplikacji TikTok. Amerykańska Izba Reprezentantów przegłosowała przepisy, które mogą doprowadzić do jej całkowitego wycofania ze Stanów Zjednoczonych. Teraz ustawą zajmie się Senat.
EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?

EKIPA Holding S.A. w 2023 roku – jak poradziła sobie firma influencerów?

2024.03.22
EKIPA Holding S.A., notowana na NewConnect firma należąca do znanego influencera o pseudonimie Wujek Łuki (Łukasz Wojtyca), opublikowała zaudytowane wyniki finansowe za 2023 rok. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 9,2 mln zł, a osiągnięte w tym okresie przychody – 55,6 mln zł.
Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę

Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę

2024.03.06
Wczoraj (5.03 br.) ok. godziny 16 doszło do awarii w koncernie technologicznym Meta – setki użytkowników zgłaszały, że nie działa Facebook, Messenger i Instagram. Jak możemy się dowiedzieć od przedstawicieli firmy, wystąpił problem techniczny, który został już rozwiązany.
Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA

Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA

2024.02.27
W Instagram Creator Marketplace pojawiły się nowe funkcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Dzięki sztucznej inteligencji wyszukiwanie influencerów pasujących do konkretnych kampanii reklamowych stanie się prostsze.
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Dziś z TikToka znika spora część muzyki. O co chodzi?

Dziś z TikToka znika spora część muzyki. O co chodzi?

2024.02.01
Wraz z początkiem lutego z TikToka znikają wszystkie utwory Universal Music Group – jest to efekt konfliktu między platformą a największą wytwórnią muzyczną na świecie. Obie strony oskarżają się o przedkładanie własnych interesów nad dobro artystów.
Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

Półgodzinne filmy na TikToku? Trwają globalne testy

2024.01.31
TikTok to obecnie najpopularniejsza na świecie aplikacja, która jest znana z krótkich, dynamicznych filmików. Okazuje się jednak, że być może na platformie już całkiem niedługo będą dostępne też dłuższe formaty – nawet 30-minutowe. TikTok właśnie ją testuje. Co jeszcze wiemy na ten temat?
Kolejne oszustwo internetowe. Coraz więcej osób pada ofiarą phishingu

Kolejne oszustwo internetowe. Coraz więcej osób pada ofiarą phishingu

2024.01.30
Jak donosi TVN24, kolejna osoba padła ofiarom oszustów internetowych – tym razem była to mieszkanka Siedlec, która wystawiła na sprzedaż fotelik samochodowy i straciła łącznie niemal 14 tys. zł. Policja zaleca ostrożność i ostrzega przed przestępcami.
Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind

Polecenia, grupy, social media. Czy rzeczywiście są tak istotne dla młodych Polaków? Najnowszy raport Future Mind

2024.01.26
Czy dla młodych Polaków ważne są polecenia w social mediach? Czy tego typu rekomendacje pomagają im w podjęciu decyzji zakupowej? Okazuje się, że tak. Z raportu „Młodzi vs. Mobile. Wpatrzeni w ekran, czyli o młodych Polakach i technologii mobilnej” przygotowanego przez Future Mind możemy się dowiedzieć, że aż 80% badanych...
Przelewy na telefon pojawią się na platformie X?

Przelewy na telefon pojawią się na platformie X?

2024.01.15
Znamy już plany rozwoju firmy X (dawniej Twittera) na 2024 rok – jedna z zapowiedzi dotyczy wprowadzenia płatności P2P (płatności e-mailowe, przelewy na telefon), które miałyby stworzyć nowe opcje dla handlu oraz użytkowników serwisu.
Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?

Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?

2024.01.12
Meta zapowiada większą ingerencję w treści wyświetlane nastolatkom – niepełnoletni użytkownicy Facebooka i Instagrama mają rzadziej trafiać na nieodpowiednie dla nich materiały. We wtorek, 9 stycznia br., firma poinformowała na swojej stronie o wprowadzeniu nowych narzędzi ochronnych.
Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?

Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?

2024.01.02
Instagram pracuje nad tym, by użytkownicy nie musieli zmagać się ze spamem – platforma wprowadza nowe aktualizacje, które mają zwalczać tego typu treści. Pomogą odciążyć twórców z samodzielnego usuwania niechcianych treści, co często bywa czasochłonnym zadaniem.
Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

Czy Polacy chętnie korzystają z portali subskrypcyjnych? Nowe badanie Santander Consumer Bank

2023.12.08
Zgodnie z wynikami najnowszego badania Santander Consumer Bank „Polaków Portfel Własny: trendy e-commerce 2023” już ponad 60% polskich e-konsumentów korzysta z wirtualnych usług subskrypcyjnych, takich ja Netflix. Jest wśród nich najwięcej osób w wieku od 18 do 29 lat. Ankietowani zostali również zapytani, czy korzystaliby z mediów społecznościowych w modelu...