Social Media
Praktyczny poradnik: jak prowadzić profil sklepu internetowego na Facebooku?
2025.03.21
Mimo rosnącej popularności innych platform Facebook wciąż pozostaje najważniejszym portalem społecznościowym w Polsce. W 2025 roku trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego bez aktywnego profilu w social mediach – nie każdy jednak wie, jakimi zasadami należy się kierować, rozwijając konto firmowe. Przygotowaliśmy dla Ciebie krótki poradnik, dzięki któremu poznasz dobre...
Uwaga! Nowa metoda oszustwa – fałszywy support Meta
2025.02.13
W sieci cały czas trzeba być ostrożnym – hakerzy mają coraz to nowe sposoby na wyłudzanie danych i pieniędzy. Mogą podszywać się pod autorytety, portale czy firmy, aby zdobyć zaufanie użytkowników. Przedstawiamy nową formę oszustwa, na którą warto uważać.
Czym są kampanie PPC i jak je skutecznie realizować?
2025.02.06
Kampanie PPC to jeden z najskuteczniejszych sposobów na szybkie dotarcie do klientów online. Dzięki nim możesz rozkręcić ruch na swojej stronie, poprawić widoczność marki w sieci i wygenerować większą sprzedaż, jednak aby osiągnąć zamierzone cele, konieczna jest dobrze przemyślana strategia oraz optymalizacja działań. Z naszego artykułu dowiesz się, czym dokładnie...
Zuckerberg rezygnuje z fact-checkerów na Facebooku – zmiany w moderacji treści
2025.01.07
Mark Zuckerberg ogłosił, że Facebook (należący do Meta) zrezygnuje z programu fact-checkingu, zastępując go systemem „notatek społeczności”, wzorowanym na podejściu X (dawniej Twitter). Ta zmiana ma na celu promowanie większej wolności wypowiedzi i ograniczenie politycznych nacisków na moderację treści. Nowe podejście do moderacji W miejsce tradycyjnego fact-checkingu Facebook wprowadzi mechanizm,...
Meta testuje boty AI – przyszłość social mediów czy zagrożenie dla użytkowników?
2025.01.05
Meta, gigant mediów społecznościowych, rozpoczęła testy botów opartych na sztucznej inteligencji, które mają działać na platformach takich jak Instagram i Facebook. Choć celem jest zwiększenie zaangażowania użytkowników, pomysł budzi kontrowersje związane z potencjalnymi zagrożeniami. Boty nowej generacji – innowacja czy ryzyko? Według informacji podanych przez Financial Times, boty AI tworzone...
Nowe wyzwania dla Mety w walce z oszustwami internetowymi
2024.12.05
CERT Polska, jednostka zajmująca się cyberbezpieczeństwem, wzywa Metę do podjęcia konkretnych działań w walce z oszustwami, które masowo pojawiają się na Facebooku. Fala fałszywych reklam, wyłudzeń danych czy ofert inwestycyjnych nie tylko narusza prawa konsumentów, ale także szkodzi wizerunkowi platformy. Problem oszustw na Facebooku Oszustwa na Facebooku stają się coraz...
Uwaga! Phishing. Nie daj się oszukać!
2024.10.31
Cyfrowe zagrożenia są tak samo niebezpieczne jak te, na które napotykamy w codziennym życiu, a często zdarza się, że bywają dużo bardziej podstępne. W sieci możemy być mniej uważni, z czego chętnie korzystają cyberprzestępcy. Zwykle też nie znamy dokładnych schematów działania internetowych oszustów, którzy żerują na niewiedzy. Jednym z najpopularniejszych...
Do zespołu Medializer dołączyła Aleksandra Padyk! Co wiemy o tej współpracy?
2024.05.06
Agencja Medializer zyskała nową specjalistkę – Aleksandrę Padyk! Zajmie się stworzeniem nowego zespołu specjalizującego się w influencer marketingu dla segmentu fashion. Co jeszcze wiemy o tej współpracy?
Pozew stanów USA przeciwko Meta. Koncernowi zarzuca się negatywny wpływ na dzieci
2023.10.26
Jak donosi Gazeta Wyborcza, łącznie aż 42 stany złożyły pozew federalny przeciwko koncernowi Meta (właścicielowi Facebooka i Instagrama). Firma Marka Zuckerberga została oskarżona o szkodliwy wpływ na dzieci, a dokładniej mówiąc – o manipulację najmłodszymi odbiorcami.
Nowy program edukacyjny Banku Pocztowego – „Cyberdojrzali”
2023.09.07
Bank Pocztowy przygotował program społeczny „Cyberdojrzali – bądź mądrzejszy od oszusta”, który ma na celu edukowanie seniorów w kwestiach związanych z bezpieczeństwem w sieci oraz świadomym poruszaniem się w świecie finansów.
Advanced Stories na Facebooku, czyli nowa funkcja oparta o AI
2023.04.19
Facebook testuje nową funkcję opartą na technologii AI. Chodzi o generowanie nowych stories na podstawie wcześniej udostępnionych treści. Rozwiązanie to ma zachęcić użytkowników do częstszego publikowania w serwisie.
Twitter Inc. już nie istnieje. Zastąpił go X Corp
2023.04.12
Jak donosi Wyborcza.pl, Twitter jako firma przestał istnieć – został przejęty przez spółkę X Corp, której właścicielem również jest Elon Musk. Zmieniła się identyfikacja wizualna serwisu oraz siedziby przedsiębiorca. Logo platformy stanowi teraz obrazek z mema, a nazwa widniejąca na budynku w San Francisco brzmi teraz Titter.
Święta Wielkanocne w sklepie internetowym. Jak zorganizować skuteczną promocję?
2023.04.04
Święta wielkanocne tuż-tuż! Warto w tym czasie przygotować dla swoich klientów coś specjalnego. Te wyjątkowe dni to pora wypoczynku, co oznacza, że odbiorcy będą mieli więcej czasu – również na zakupy. Wielu z nich zapragnie sprawić prezent swoim bliskim, duża część otrzyma także możliwość wybrania sobie czegoś na zajączka. Spraw,...
EcomersyBasic #62: YouTube Shorts – wykorzystaj krótkie filmy w reklamie
2023.01.27
Shorts to usługa do tworzenia, udostępniania i oglądania krótkich form video (trwających maksymalnie 60 sekund), która została wprowadzona przez serwis YouTube w 2021 roku. Filmiki przypominają materiały pojawiające się na TikToku, Instagramie czy Facebooku. Warto mieć na względzie, że tego typu content cieszy się bardzo dużą popularnością wśród odbiorców, dlatego...
Jakie wymiary powinny mieć grafiki na Facebooka w 2023 roku?
2023.01.26
Prowadzisz konto firmowe na Facebooku i zastanawiasz się, jaki rozmiar powinny mieć grafiki, które dodajesz? Oficjalne wskazówki możemy znaleźć na samym portalu, jednak nie zawsze sprawdzają się one w praktyce. Mamy dla Ciebie najświeższe informacje – skorzystaj z nich, aby Twój profil biznesowy wyglądał jak najbardziej profesjonalnie!
Live shopping, czyli jak i czy warto sprzedawać na streamach?
2022.06.09
Live shopping, nazywany też live commerce, staje się coraz bardziej popularne w świecie handlu internetowego. Wszystko dlatego, że sprzedawanie na żywo jest bardzo atrakcyjną formą dla klientów – stanowi źródło rozrywki i wygodny sposób robienia zakupów. W ten sposób można spotkać się ze swoimi odbiorcami bardziej bezpośrednio lub podjąć w...
EcomersyBasic #30: Jak sprzedawać na transmisjach? Podstawy live commerce
2022.05.27
Czy słyszałeś kiedyś o pojęciu live commerce? Mówi się, że jest to przyszłość branży e-commerce. W wolnym tłumaczeniu oznacza po prostu zakupy na żywo, czyli podczas transmisji. Zyskało na popularności krótko po wybuchu pandemii i podczas lockdownu, jednak jego korzenie sięgają dalej. Wszystko zaczęło się w Chinach w 2014 roku....
Czym jest API konwersji Facebooka?
2022.05.24
Czy znasz skrót API? Oznacza on application programming interface, czyli interfejs programowania aplikacji. Dzisiaj chcielibyśmy pokrótce opisać API konwersji Facebooka, czyli nowy sposób połączenia portalu z Twoją witryną. Do niedawna funkcję tę sprawował jedynie piksel Facebooka, który jednak bazuje na ciasteczkach strony trzeciej (third-party cookies), umożliwiających śledzenie użytkowników. W prawie...
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?
2022.05.20
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie
2022.05.06
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym
2022.04.22
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...
Ecomersy Basic #21: Reklama sklepu na Tik-Toku
2022.03.25
Tik-Tok to aplikacja, która cieszy się ogromną popularnością, zwłaszcza wśród młodszego pokolenia. Obecnie skupia miliard (!) użytkowników na całym świecie. Warto wykorzystać to medium, aby zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, a przy tym pozyskać nowych odbiorców. Trzeba jednak mieć na względzie, że Tik-Tok rządzi się nieco innymi prawami niż Facebook czy...
Jak uzyskać pomoc na Facebooku?
2022.02.08
Kontakt z obsługą jednego z najpopularniejszych portali społecznościowych nie należy do najprostszych zadań. Nierzadko chcemy znaleźć sposób, by uzyskać pomoc techniczną, zgłosić błędy czy nieodpowiednie posty. Jak to zrobić? Podpowiadamy!
Ecomersy Basic #13: Jak tworzyć atrakcyjne posty na Facebooka?
2022.01.28
Posty w mediach społecznościowych (przede wszystkim na Facebooku oraz Instagramie) mogą znacząco wpływać na rozwój Twojej marki. Pomagają budować komunikację z klientami i zmniejszać dystans. Nie wszyscy jednak wiedzą, w jaki sposób je pisać, by były skuteczne. Przygotowaliśmy dla Ciebie kilka praktycznych rad – warto z nich skorzystać, aby rozwijać...