Czym jest SPIM? Influencer marketing w Polsce się rozwija
Nowa organizacja branżowa, czyli SPIM – Stowarzyszenie Profesjonalistów Influencer Marketingu – to wspólna inicjatywa agencji, managementów twórców, ekspertów branży oraz samych influencerów. Jej głównym celem jest tworzenie standardów i rozwijanie profesjonalnego ekosystemu influencer marketingu w Polsce.
Główne zadania stowarzyszenia
Najważniejszą misją SPIM jest wzmacnianie roli influencer marketingu jako istotnego elementu komunikacji cyfrowej. Stowarzyszenie skupia się na profesjonalizacji branży, promocji influencer marketingu jako skutecznego narzędzia, edukacji rynku, ochronie interesów twórców oraz dbałości o etykę i bezpieczeństwo w mediach społecznościowych.
Kto współtworzy SPIM?
Zarząd i Komisja Rewizyjna SPIM tworzą doświadczeni przedstawiciele branży, którzy aktywnie kształtują polski rynek influencer marketingu. W skład pierwszego zarządu weszli: Marek Myślicki (Generation9), Justyna Oracz (We!Re Fantasy), Zuzanna Śleszyńska (Lettly), Marta Ślendak (DDOB) oraz Michał Hertel (BrandLift). Komisję Rewizyjną tworzą: Aleksandra Rutkowska (AR Management), Katarzyna Chocyk (LifeTube), Roman Terelak (SpaceCat), Kacper Zdunek (ClickInStory) i Łukasz Walczak (GetHero).