Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

5 zasad rządzących firmowym Facebookiem

2023.11.21

W dzisiejszym świecie e-commerce trudno wyobrazić sobie prowadzenie sklepu internetowego, będąc nieobecnym w mediach społecznościowych. Profile firmowe stały się nieodłącznym elementem strategii marketingowej większości biznesów online. Facebook wciąż pozostaje jedną z najważniejszych platform, które umożliwiają dotarcie do odbiorców w skuteczny i bezpośredni sposób. Jak wykorzystać potencjał tkwiący w social mediach? Przedstawiamy pięć najważniejszych zasad rządzących firmowym Facebookiem – zobacz, co dokładnie mamy na myśli!

Po pierwsze, regularność

Najważniejszą regułą, której powinien przestrzegać każdy właściciel sklepu internetowego, jest regularne publikowanie treści na firmowym Facebooku. W świecie pełnym informacyjnego szumu i krótkich, przyciągających wzrok relacji, systematyczność pozwala utrzymać zainteresowanie obserwujących, a także sprawia, że marka staje się bardziej widoczna na stronie głównej. Oprócz tego, regularne dzielenie się contentem pomaga w budowaniu społeczności wokół firmy. Użytkownicy przyzwyczajają się do częstych postów, które stają się stałym elementem na ich tablicy. Chętniej podejmują też interakcje i wykazują zaangażowanie. Dzięki systematycznemu publikowaniu treści możesz też świadomie kształtować wizerunek marki w sieci oraz informować na bieżąco o wszelkich nowościach, promocjach i innych wydarzeniach.

Grafiki i fotografie przy każdym poście

Każdy z Twoich postów na firmowym Facebooku powinien zostać opatrzony grafiką bądź fotografią. Dlaczego? Ponieważ żyjemy w kulturze obrazkowej, co oznacza, że obrazy są dla nas dużo bardziej przyciągające niż słowo pisane. Wizualna atrakcyjność jest kluczowa, by zatrzymać uwagę odbiorców. Zdjęcia i grafiki mogą wyróżniać się w strumieniu treści, który widzimy każdego dnia, co zwiększa szanse na zauważenie posta przez potencjalnego klienta. Warto też wiedzieć, że odpowiednie obrazy są skutecznym narzędziem do wywoływania emocji, a emocjonalne zaangażowanie użytkowników pozwala stworzyć więź z firmą i lepiej ją zapamiętać. Oprócz tego, estetyczne, wyraźne i jakościowe zdjęcia kojarzą się z dobrą jakością i profesjonalizmem.

Formy video i relacje – najpopularniejszy trend w social mediach

Podobną (a czasami nawet większą) popularnością, co obrazy, cieszą się krótkie filmiki oraz relacje na firmowym Facebooku. W dobie Tik-Toka jesteśmy przyzwyczajeni do dynamicznych, twórczych, pomysłowych treści video, które oddziałują na zmysły wzroku i słuchu. Dlatego właśnie każdy przedsiębiorca powinien postawić na tego typu content, jeżeli chce wpasować się w obowiązujące trendy. Relacje i filmiki pozwalają firmie pokazać się z bardziej autentycznej strony – odbiorca może skojarzyć markę z konkretnymi twarzami, zobaczyć, jak jej działania wyglądają „od kuchni”: to wszystko budzi pozytywne odczucia wśród widzów i tworzy wrażenie większej bliskości. Same relacje są efemeryczne (szybko znikają), co zachęca do regularnego odwiedzania profilu w poszukiwaniu nowości.


Zobacz też: EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?


Interakcje z użytkownikami

Kolejną ważną zasadą, która rządzi firmowym Facebookiem, jest odpowiednia komunikacja z klientami. Interakcje z odbiorcami, zachęcanie ich do pisania komentarzy i dzielenia się opiniami to niezwykle istotna kwestia. Użytkownicy lubią mieć przestrzeń do większego zaangażowania, lubią odpowiadać na pytania czy wyrażać własne zdanie. Jeżeli pokażesz im, że rzeczywiście Cię to interesuje, na pewno zyskasz w ich oczach – nie wspominając o tym, że wszelkie interakcje wpływają na algorytmy Facebooka, zwiększając widoczność postów. Warto też regularnie i szybko odpowiadać na wszelkie wiadomości na Messengerze, aby pokazać klientom, że można łatwo się z Tobą skontaktować.

Krótkie podsumowanie

Wiesz już, jakie zasady są najważniejsze przy prowadzeniu firmowego Facebooka. Atrakcyjne grafiki, systematyczne publikowanie treści, interakcje z klientami… Jeżeli połączysz wszystkie te elementy, na pewno zwiększyć widoczność swojego profilu i dotrzesz do większej liczby użytkowników. Mamy nadzieję, że nasze rady okażą się dla Ciebie naprawdę przydatne!

Polecamy