Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?

2023.09.29

Działania w mediach społecznościowych stało się nieodłączną częścią strategii marketingowej wielu firm. Instagram – jako jeden z najpopularniejszych serwisów – oferuje wiele możliwości dotarcia do potencjalnych klientów. Najwygodniejszym i najprostszym sposobem zarządzania firmowym kontem na tej platformie jest korzystanie z narzędzi udostępnianych przez Facebooka (Meta posiada zarówno Instagrama, jak i Facebooka). Zostań z nami, aby dowiedzieć się, jak połączyć profile w obu serwisach!

Łączenie profili z poziomu Instagrama

Aby zacząć zarządzać firmowym kontem na Instagramie z poziomu Facebooka, na samym początku należy powiązać oba profile. Można to zrobić na jednej i drugiej platformie – warunkiem jest to, by być administratorem tych kont. Na początku wyjaśnimy, jak je połączyć za pomocą Instagrama. Po uruchomieniu aplikacji przejdź do swojego profilu, następnie wybierz opcję „Ustawienia” (z ikonką koła zębatego), a później kliknij w „Centrum kont” i „Konta”. Kolejnym krokiem jest opcja „Dodaj konta”. W tym miejscu wybierz Facebooka, dodaj profil, który chcesz połączyć z Instagramem, i zaloguj się na niego. Na samym końcu kliknij „Dokończ konfigurację” i gotowe!


Zobacz też: EcomersyBasic #76: Jak tworzyć skuteczne treści do reklam w social mediach?


Powiązywanie profili na Facebooku

Jeżeli wolisz powiązać swoje profile z poziomu Facebooka, zaloguj się na konto firmowe i otwórz fanpage jako administrator. Po lewej stronie znajdziesz zakładkę „Zarządzanie stroną”, a pod nią „Ustawienia”. Po wybraniu tej opcji, kliknij w „Powiązane konta”, a później w „Instagram”. Połącz oba konta i zaloguj się w aplikacji. Jeżeli z jakiegoś powodu postanowisz rozłączyć swoje profile, przejdź do zakładki „Strony” na Facebooku, znajdź opcję „Ustawienia”, wybierz „Instagram” i kliknij „Rozłącz się” (pod opcją „Odłącz Instagram”).

Jak planować posty za pomocą Meta Business Suite?

Aby zaplanować post na Facebooku i/lub Instagramie za pomocą Meta Business Suite, przejdź do sekcji „Zawartość” lub „Terminarz”. Kliknij „Utwórz post”, a następnie wybierz, gdzie post ma zostać opublikowany: w aktualnościach na Facebooku, aktualnościach na Instagramie lub w jednym i drugim miejscu. Uzupełnij wszystkie pola, w tym tekst, multimedia oraz opcjonalny link i lokalizację. Sprawdź podgląd posta po prawej stronie, a następnie kliknij „Opublikuj”. Aby dodać post później, wybierz opcję „Zaplanuj”. Dodaj datę i godzinę publikacji posta lub kliknij „Optymalne terminy”, aby uzyskać rekomendacje dotyczące optymalnego czasu publikacji na podstawie okresu, w którym Twoi obserwujący byli najbardziej aktywni przez ostatnie 7 dni.


- Z perspektywy marketera połączenie ze sobą profilów Fanpage na Facebooku oraz profilu firmowego na Instagramie są niezwykle ważne. Dzięki połączeniu kont, możemy zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas publikacji treści. Bardzo wygodną funkcjonalnością może okazać się również możliwość odczytywania i odpisywania na wiadomości z Instagrama za pomocą Meta Business Suite z poziomu desktopu. Dzięki temu komunikacja z klientami może okazać się prostsza i szybsza. - radzi Konrad Dybaś - Facebook Ads Specialist w Medializer - Połączenie zasobów Fanpage na Facebooku oraz profilu Instagram do konta firmowego (Business Manager) zdecydowanie ułatwi również przekazywanie dostępów, gdy chcemy nadać współpracownikom lub agencji uprawnienia pracownika lub administratora do zasobów.


Podsumowanie – dlaczego warto połączyć konta firmowe?

Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu Facebooka może znacząco ułatwić prowadzenie działań marketingowych w social mediach. Planowanie treści, analizowanie wyników i interakcja z użytkownikami staną się dużo prostsze – o tym przekonasz się na własnej skórze. Przy okazji zaoszczędzisz sporo czasu, zyskasz możliwość promowania postów i relacji na Instagramie oraz zarządzania wiadomościami od obserwatorów za pomocą jednej skrzynki odbiorczej.  

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...