Ranking blogów w e-commerce – edycja 2024. Raport Elephate
Agencja Elephate ogłosiła premierę najnowszego raportu dotyczącego branży handlu internetowego: „Ranking blogów w e-commerce”, edycja 2024. Eksperci poddali analizie 524 sklepy online z 32 branż, a głównym celem stało się wskazanie tych marek, które najskuteczniej wykorzystują strategie SEO i content-marketingowe, by pozyskać ruch organiczny i rozwijać biznes przy pomocy blogowania.
Główne informacje o raporcie
Analiza ekspertów Elephate obejmuje aż 32 branże rynku e-commerce oraz 524 sklepy internetowe. W ramach badania zidentyfikowano liderów w obszarze content marketingu, a także umożliwiono wszystkim firmom prowadzącym blogi porównanie swoich wyników z konkurencją. Opublikowany ranking stanowi kontynuację raportu z listopada ubiegłego roku, który cieszył się dużym zainteresowaniem. Publikacja zawiera najnowsze dane i statystyki, które pozwalają lepiej zrozumieć trendy i wyzwania w e-commerce. Z „Rankingu blogów w e-commerce” dowiemy się, jakie sklepy internetowe prowadzą najpopularniejsze blogi i zdobywają dzięki nim najwięcej ruchu organicznego, w jakich branżach e-commerce tworzy się najwięcej treści, jaki jest przeciętny ruch organiczny artykułów w poszczególnych branżach e-commerce, ile artykułów na blogach nie generuje żadnego ruchu organicznego i w których branżach e-commerce content cieszy się największym zainteresowaniem odbiorców.
Najciekawsze wnioski z badania
Według raportu opracowanego przez agencję Elephate największy ruch organiczny na blogach generuje branża zdrowotna. To tego rodzaju treści użytkownicy doceniają najbardziej, a najpopularniejsze blogi e-commerce w Polsce według ruchu organicznego to DOZ, wApteka oraz Morele. Największy udział organicznego ruchu na blogu względem całego serwisu odnotowała branża zwierzęca. Jednocześnie w tej kategorii zauważono niski udział artykułów bez ruchu organicznego, co świadczy o tym, że tematyka ta cieszy się dużym zainteresowaniem czytelników, a treści są wysokiej jakości. Blogi z największą liczbą fraz kluczowych w TOP 3 i TOP 10 wyników wyszukiwania nie zawsze generują najwyższy ruch organiczny, ponieważ duże znaczenie ma popularność pozycjonowanych wyrażeń. Na blogach poddanych analizie średni udział artykułów z zerowym ruchem organicznym wynosi prawie 7% – to odsetek publikacji, które nie generują zainteresowania użytkowników, są niskiej jakości lub nie są właściwie zoptymalizowane pod SEO.