Dzisiaj mamy: Wtorek, 23 Kwiecień 2024

Content marketing i blogi – jak działać skutecznie? Zobacz raport Elephate

2024.01.30

Jak sklepy internetowe wykorzystują content marketing? Jak wyglądają tworzone przez nie treści blogowe? Tego możemy dowiedzieć się z raportu agencji Elephate pt. „Ranking blogów w e-commerce”. Badaniu poddano aż 285 e-sklepów oraz 19 branż i wyłoniono liderów rynku-commerce. Zobacz najważniejsze wnioski!

Jakie informacje pojawiły się w badaniu?

Raport powstał we współpracy z firmą Senuto, a dane pozyskane dzięki ich narzędziom pozwoliły ustalić, które blogi zdobywają największy ruch organiczny z wyszukiwarki Google. Właśnie ten czynnik stanowił podstawę dla dalszej analizy jakościowej. Niemal 200 stron publikacji to źródło kompleksowej wiedzy na temat działalności blogów. Możemy się z niej dowiedzieć, w których branżach e-commerce tworzonych jest najwięcej artykułów, jaki jest przeciętny ruch organiczny artykułów w poszczególnych branżach e-commerce czy które sklepy internetowe mają najpopularniejsze blogi. W raporcie znalazło się też miejsce na wiele wypowiedzi ekspertów, którzy komentują własne strategie związane z content marketingiem i SEO.

Najważniejsze wnioski z raportu

Okazuje się, że najpopularniejsze blogi w e-commerce prowadzą marki z branży zdrowotnej – Wapteka.pl oraz DOZ.pl. Ich sekcje contentowe generują największy ruch organiczny. Najwięcej artykułów pojawia się na marketplace’ach, takich jak Allegro, Morele i Ceneo. Warto jednak wiedzieć, że blogi z tak dużą liczbą tekstów rzadko kiedy generują największy ruch organiczny w branży. Średnia liczba zindeksowanych artykułów na blogach to 565, a jeden wpis przyciąga średnio 347 odbiorców miesięcznie. Wybór tematyki jest równie istotny, co sama optymalizacja treści.

Polecamy