#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty, które będą miały istotny wpływ na funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem – wykorzystaj potencjał tkwiący w poszczególnych momentach!
Początek roku – noworoczne i zimowe wyprzedaże
Na pewno wiesz, że wyprzedaże to jedne z najważniejszych wydarzeń w każdym sklepie (nie tylko internetowym). Żyją nimi zarówno klienci, jak i sprzedawcy! Początek roku 2024 powinien upłynąć pod znakiem promocji – najpierw mniejszych, a później większych. Chcesz znać dokładne daty? Do 12 stycznia utrzymaj średnie rabaty, z kolei na okres od 13 do 15 stycznia zaplanuj finał zimowych wyprzedaży. W tym roku 13 stycznia wypada w sobotę, więc kupujący będą mieli więcej czasu, by polować na okazje. Właśnie w ten weekend ceny powinny spaść maksymalnie, żeby pozbyć się modeli zalegających w magazynie. Mówimy tutaj o 50- bądź nawet 70-procentowych rabatach.
Święta wielkanocne i wiosenne promocje
Zanim się obejrzysz, przyjdzie pora na kolejne święta – tym razem wielkanocne. W roku 2024 Wielka Sobota wypada 30 marca, z kolei lany poniedziałek – 1 kwietnia. Warto pamiętać, że dla klientów to okres wypoczynku, w którym będą mieli więcej czasu, także na zakupy. Część z nich otrzyma również możliwość wybrania prezentu na zajączka. Wielkanocna akcja promocyjna powinna kręcić się wokół wiosennych stylizacji, w skład których często wchodzą lekkie okrycia wierzchnie i eleganckie koszule, bluzki czy sukienki. Po świętach przyjdzie czas na śródsezonową wyprzedaż – najlepiej jeszcze przed majówką. Konsumenci chętnie uzupełniają wtedy swoje garderoby.
Majówka 2024 – aż pięć dni wolnego
W roku 2024 weekend majowy może trwać aż pięć dni – 1 maja wypada bowiem w środę, co oznacza, że mnóstwo osób zaplanuje wolne na czwartek, by cieszyć się dłuższym odpoczynkiem. To doskonała okazja, żeby urządzić sobie wycieczkę, odwiedzić rodzinę czy zorganizować imprezę w plenerze. Zwykle w tym czasie pogoda już dopisuje, dlatego oferta w Twoim sklepie internetowym powinna być pełna T-shirtów, zwiewnych sukienek, kurteczek, cienkich swetrów i sportowych ubrań. Niejedna klientka zapragnie znaleźć też szykowne ubrania na komunię czy ślub! Zorganizuj kampanię reklamową, która zacznie się 29 kwietnia i potrwa do 3 maja. Zamieszczaj treści z inspiracjami, posty w social mediach i atrakcyjne bannery reklamowe.
Lipiec i sierpień 2024 – sezon urlopowy, promocje w sklepie internetowym
Wakacje to zawsze czas odpoczynku – nie inaczej będzie w 2024 roku. Lipiec i sierpień oznaczają sezon urlopowy, podczas którego można nieco zwolnić i nabrać świeżej perspektywy. Wiele osób planuje wtedy wyjazdy – również właściciele sklepów internetowych. Zawsze warto jednak zatroszczyć się o swoich klientów i poinformować ich wcześniej o możliwych opóźnieniach w wysyłkach paczek. Lipiec to też początek letnich wyprzedaży, które potrwają prawie dwa miesiące, dlatego należy zadbać o to, by były jak najbardziej atrakcyjne. Szczególnie polecamy stopniowanie obniżek.
Zobacz też: EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?
Black Friday 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń w e-commerce
Black Friday odbędzie się w tym roku 29 listopada. Czarny piątek jest niezwykle istotnym wydarzeniem dla każdego sprzedawcy – to właśnie wtedy mnóstwo klientów rusza na łowy, licząc na atrakcyjne rabaty. Warto pamiętać, że konkurencja jest ogromna, a kupujący oczekują czegoś ekstra. Powinniśmy więc postarać się o odpowiednią promocję – wiele sklepów zmienia Black Friday w Black Weekend albo nawet Black Week. Realne obniżki i efektywna kampania mogą przynieść e-sklepowi wysokie zyski i pozytywnie wpłynąć na relacje z klientami.
Mikołajki i święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym
Po raz kolejny zataczamy koło, wracając do grudniowego okresu świątecznego. Tym razem 6 grudnia wypada w piątek, z kolei 24 grudnia – we wtorek. Boże Narodzenie to coś, na co czekamy przez cały rok. Budowanie napięcia i gwiazdkowej atmosfery warto rozpocząć tuż po Black Friday – wtedy konsumentki chętnie czytają wpisy blogowe zahaczające o tę tematykę. Promocje „pod choinkę” powinny zacząć się w wigilię. Dużą popularnością będą się cieszyły również sylwestrowe stylizacje – sukienki, bluzki i koszule. Pamiętaj też, by „udekorować” e-sklep na swięta!