Dzisiaj mamy: Sobota, 24 Luty 2024

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05

Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty, które będą miały istotny wpływ na funkcjonowanie Twojego sklepu internetowego? Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z naszym zestawieniem – wykorzystaj potencjał tkwiący w poszczególnych momentach!

Początek roku – noworoczne i zimowe wyprzedaże

Na pewno wiesz, że wyprzedaże to jedne z najważniejszych wydarzeń w każdym sklepie (nie tylko internetowym). Żyją nimi zarówno klienci, jak i sprzedawcy! Początek roku 2024 powinien upłynąć pod znakiem promocji – najpierw mniejszych, a później większych. Chcesz znać dokładne daty? Do 12 stycznia utrzymaj średnie rabaty, z kolei na okres od 13 do 15 stycznia zaplanuj finał zimowych wyprzedaży. W tym roku 13 stycznia wypada w sobotę, więc kupujący będą mieli więcej czasu, by polować na okazje. Właśnie w ten weekend ceny powinny spaść maksymalnie, żeby pozbyć się modeli zalegających w magazynie. Mówimy tutaj o 50- bądź nawet 70-procentowych rabatach.

Święta wielkanocne i wiosenne promocje

Zanim się obejrzysz, przyjdzie pora na kolejne święta – tym razem wielkanocne. W roku 2024 Wielka Sobota wypada 30 marca, z kolei lany poniedziałek – 1 kwietnia. Warto pamiętać, że dla klientów to okres wypoczynku, w którym będą mieli więcej czasu, także na zakupy. Część z nich otrzyma również możliwość wybrania prezentu na zajączka. Wielkanocna akcja promocyjna powinna kręcić się wokół wiosennych stylizacji, w skład których często wchodzą lekkie okrycia wierzchnie i eleganckie koszule, bluzki czy sukienki. Po świętach przyjdzie czas na śródsezonową wyprzedaż – najlepiej jeszcze przed majówką. Konsumenci chętnie uzupełniają wtedy swoje garderoby.

Majówka 2024 – aż pięć dni wolnego

W roku 2024 weekend majowy może trwać aż pięć dni – 1 maja wypada bowiem w środę, co oznacza, że mnóstwo osób zaplanuje wolne na czwartek, by cieszyć się dłuższym odpoczynkiem. To doskonała okazja, żeby urządzić sobie wycieczkę, odwiedzić rodzinę czy zorganizować imprezę w plenerze. Zwykle w tym czasie pogoda już dopisuje, dlatego oferta w Twoim sklepie internetowym powinna być pełna T-shirtów, zwiewnych sukienek, kurteczek, cienkich swetrów i sportowych ubrań. Niejedna klientka zapragnie znaleźć też szykowne ubrania na komunię czy ślub! Zorganizuj kampanię reklamową, która zacznie się 29 kwietnia i potrwa do 3 maja. Zamieszczaj treści z inspiracjami, posty w social mediach i atrakcyjne bannery reklamowe.

Lipiec i sierpień 2024 – sezon urlopowy, promocje w sklepie internetowym

Wakacje to zawsze czas odpoczynku – nie inaczej będzie w 2024 roku. Lipiec i sierpień oznaczają sezon urlopowy, podczas którego można nieco zwolnić i nabrać świeżej perspektywy. Wiele osób planuje wtedy wyjazdy – również właściciele sklepów internetowych. Zawsze warto jednak zatroszczyć się o swoich klientów i poinformować ich wcześniej o możliwych opóźnieniach w wysyłkach paczek. Lipiec to też początek letnich wyprzedaży, które potrwają prawie dwa miesiące, dlatego należy zadbać o to, by były jak najbardziej atrakcyjne. Szczególnie polecamy stopniowanie obniżek.


Zobacz też: EcomersyBasic #96: Zarządzanie firmowym Instagramem z poziomu FB. Jak to zrobić?


Black Friday 2024 – jedno z najważniejszych wydarzeń w e-commerce

Black Friday odbędzie się w tym roku 29 listopada. Czarny piątek jest niezwykle istotnym wydarzeniem dla każdego sprzedawcy – to właśnie wtedy mnóstwo klientów rusza na łowy, licząc na atrakcyjne rabaty. Warto pamiętać, że konkurencja jest ogromna, a kupujący oczekują czegoś ekstra. Powinniśmy więc postarać się o odpowiednią promocję – wiele sklepów zmienia Black Friday w Black Weekend albo nawet Black Week. Realne obniżki i efektywna kampania mogą przynieść e-sklepowi wysokie zyski i pozytywnie wpłynąć na relacje z klientami.

Mikołajki i święta Bożego Narodzenia w sklepie internetowym

Po raz kolejny zataczamy koło, wracając do grudniowego okresu świątecznego. Tym razem 6 grudnia wypada w piątek, z kolei 24 grudnia – we wtorek. Boże Narodzenie to coś, na co czekamy przez cały rok. Budowanie napięcia i gwiazdkowej atmosfery warto rozpocząć tuż po Black Friday – wtedy konsumentki chętnie czytają wpisy blogowe zahaczające o tę tematykę. Promocje „pod choinkę” powinny zacząć się w wigilię. Dużą popularnością będą się cieszyły również sylwestrowe stylizacje – sukienki, bluzki i koszule. Pamiętaj też, by „udekorować” e-sklep na swięta!

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...