#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby klienci chętnie robili u Ciebie zakupy. Zobacz nasze sprawdzone sposoby i zwiększ obroty w tym gorącym okresie – to doskonała szansa!
Kolekcja zimowa w sklepie internetowym – kiedy ją wprowadzić?
Prowadzisz butik internetowy z odzieżą bądź innymi produktami sezonowymi i zastanawiasz się, kiedy najlepiej wprowadzić do swojej oferty zimową kolekcję? Wszystko zależy od pogody, jednak pierwsze ciepłe modele mogą pojawić się w Twoim asortymencie już teraz. Początek i środek listopada to świetny moment, by wystartować z wczesnymi kampaniami promującymi eleganckie ubrania, które można włożyć na Święta. Warto uzupełnić magazyn o fasony w klimacie świątecznym i sukienki, koszule oraz kombinezony na wigilię – klientki zaczną szukać ich pod koniec miesiąca. Wraz z początkiem grudnia do kolekcji powinny wejść sylwestrowe sukienki. Pamiętaj, że Boże Narodzenie to nie tylko eleganckie modele, ale również swetry, bluzy i T-shirty ze świątecznymi motywami czy zestawy dresowe do chillowania pod kocem.
Świąteczny wygląd strony internetowej
Przed Świętami Bożego Narodzenia warto wprowadzić kilka zmian na stronie internetowej e-sklepu i w mediach społecznościowych. Zmodyfikuj wygląd witryny, aby odzwierciedlić świąteczną atmosferę i pozwolić klientom poczuć gwiazdkowy klimat – dzięki temu zaczną szybciej myśleć o kupowaniu prezentów i będą do tego bardziej zmotywowani. Mamy tutaj na myśli bożonarodzeniowe logo i inne akcenty związane ze Świętami, a także atrakcyjne grafiki, bannery czy kolorowe ozdoby. Spraw, by Twoja strona internetowa przyciągała wzrok i zapadała w pamięć! Jeżeli chodzi o działania w mediach społecznościowych, możesz pomyśleć o świątecznych akcentach w postach (takich jak hasła związane z Gwiazdką, odpowiednie emojis, publikowanie grafik), aby stopniowo budować napięcie.
Zobacz też: Jak przygotować sklep na noworoczne wyprzedaże?
Dbałość o obsługę klienta
W gorącym okresie listopadowo-grudniowym niezwykle ważna jest troska o obsługę klienta. Zwiększona liczba zamówień często skutkuje opóźnieniami, brakiem kontaktu ze strony e-sklepu czy innymi zaniedbaniami, które budują negatywny wizerunek marki w oczach konsumentów. Spróbuj temu zapobiec i przygotować się wcześniej na takie sytuacje – określ konkretny termin z gwarancją dostawy przed Świętami, a jeżeli liczba wiadomości Cię przerośnie, stwórz komunikat z przeprosinami i informacją, że odpowiedź może zająć więcej czasu niż zazwyczaj. Upewnij się też, że Twoja strona internetowa poradzi sobie ze zwiększonym ruchem i będzie działać sprawnie. Przed Gwiazdką klienci oczekują także szybkiej obsługi zwrotów, ponieważ mogą zamawiać nietrafione prezenty.
Podsumowanie
Dwa ostatnie miesiące roku mogą być niemałym wyzwaniem dla wielu przedsiębiorców, jednak odpowiednie przygotowanie pozwoli Ci uniknąć wielu kłopotów, a jednocześnie zwiększyć obroty w e-sklepie. Jeżeli chcesz, by wszystko przebiegło po Twojej myśli, zacznij już teraz tworzyć kampanie przedświąteczne i zmieniać swoją stronę internetową.