Dzisiaj mamy: Piątek, 26 Kwiecień 2024

Jak przygotować sklep na noworoczne wyprzedaże?

2022.11.29

Jeżeli zastanawiasz się, kiedy najlepiej ruszyć z grudniowo-styczniowymi promocjami, Sylwester i Nowy Rok to doskonałe dni, aby wprowadzić rabaty na różne produkty. W ten sposób rok zakończysz z przytupem. W tym czasie większość klientów cieszy się wolnym od pracy, możesz więc liczyć, że z przyjemnością przejrzą ofertę Twojego sklepu. Pierwszy weekend roku to również odpowiedni moment, by rozpocząć zimowe wyprzedaże, które będziesz później kontynuować.

Na co zwrócić uwagę przy kampanii reklamowej?

Pamiętaj, że masz zaledwie dwa tygodnie, aby pozbyć się ciepłych ubrań zalegających w magazynie. Po 13 stycznia zainteresowanie odbiorców znacznie spadnie. Warto więc w pełni wykorzystać ten czas. Największą popularnością będą cieszyły się okrycia wierzchnie – kurtki i płaszcze, a także zimowe modele casualowe i biznesowe (swetry, bluzki, spodnie). Weź pod uwagę, że część konsumentek zacznie się rozglądać za różnymi elementami stylizacji na karnawałowe bale i przyjęcia. Kampanię reklamową zacznij planować 10 dni wcześniej, aby dać sobie czas na przygotowanie wszystkich potrzebnych elementów. Wysokość obniżek powinna wynosić 20-30%. Można również zastosować rabaty stopniowalne: przez kilka dni -20%, później -30% i -40%. Z kolei kampanię na Facebooku opracuj siedem dni przed startem, aby administratorzy mieli czas ją zaakceptować. Bannery zamieść wraz z jej rozpoczęciem oraz w okresie pogłębionych obniżek. Warto także publikować 2-3 posty dziennie.


Zobacz też: Branża e-commerce w obliczu inflacji. Jak poradzić sobie z kryzysem?


Liczy się content

Aby więcej osób dowiedziało się o wyprzedażach w Twoim sklepie internetowym, koniecznie zaplanuj kilka wpisów blogowych na swojej stronie. Podrzucamy kilka pomysłów na ich tytuły: „Zaczynamy zimowe wyprzedaże! Zobacz nasze bestsellery!”, „Ceny topnieją. Najpiękniejsze stylizacje z zimowych wyprzedaży”, „Sukienki, bluzki i swetry na zimę. Zobacz, co warto upolować na wyprzedaży!”. Zareklamuj w nich produkty, które chcesz sprzedać, opisz ich zalety i pokaż, z czym można je łączyć. Pamiętaj także o wpisach na Facebooku.

 

Polecamy