Dzisiaj mamy: Niedziela, 10 Listopad 2024

Ecomersy Basic #113: Jak działają TikTok Ads? Poznaj alternatywę dla Meta Ads

2024.03.08

Większość sklepów internetowych promuje się na Facebooku i Instagramie, posługując się Meta Ads – jednym z najbardziej znanych systemów reklamowych w sieci. Coraz więcej przedsiębiorców działa aktywnie również na TikToku, czyli najpopularniejszym na świecie serwisie do nagrywania i oglądania krótkich filmów. Z aplikacji tej korzystają miliony użytkowników, co z jednej strony oznacza, że kryje w sobie ogromny potencjał, a z drugiej – że trudno się przebić. Z pomocą przychodzą TikTok Ads, a w dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak najlepiej ich używać. Sprawdź!

Czym są TikTok Ads?

TikTok Ads to platforma reklamowa, która umożliwia marketerom promowanie konkretnych produktów i/lub usług w serwisie TikTok. Oferuje ona szeroki zakres formatów i opcji reklamowych, dostosowanych do specyfiki aplikacji i pozwalających dotrzeć do docelowej grupy odbiorców. TikTok Ads stanowi potężne narzędzie i najczęściej wykorzystuje się je do zwiększania świadomości marki, przyciągania zaangażowanych użytkowników i generowania sprzedaży. Jest ono częścią darmowej platformy, którą nazywamy TikTok for Business (TikTok dla firm). Za jej pośrednictwem można tworzyć reklamy i śledzić wyniki kampanii.

Formaty reklamowe dostępne w TikTok Ads

Właściciele firm korzystający z TikTok Ads mają do wyboru kilka formatów reklamowych: In-Feed Ads, Brand Takeover, Branded Hashtag Challenge i Branded Effects. In-Feed Ads to reklamy wideo, które pojawiają się między oryginalnymi filmikami w tzw. przewijanym feedzie użytkowników (czyli na stronie głównej). Są oznaczone jako sponsorowane i mogą mieć różną długość, ale zwykle trwają od 5 do 60 sekund. W przypadku In-Feed Ads marketerzy często posługują się CTA (Call to Action), aby zachęcić odbiorców do podjęcia określonych działań, takich jak odwiedzenie strony internetowej lub pobranie aplikacji.

Brand Takeover i Branded Effects

Brand Takeover to jedna z form promocji, która pozwala danej marce zająć pierwszą pozycję w przestrzeni reklamowej TikToka, ale tylko na określony czas. W ten sposób łatwiej jest przyciągnąć uwagę użytkowników niemal natychmiast, tuż po otwarciu przez nich aplikacji. Reklama typu Brand Takeover zajmuje całą ekranową przestrzeń, co gwarantuje dużą widoczność, i składa się z pojedynczego obrazka bądź wideo do 3 sekund długości. Z kolei Branded Effects to specjalne filtry, efekty wizualne lub dźwiękowe, które marka może stworzyć i udostępnić użytkownikom do wykorzystania w swoich filmikach. Dzięki temu odbiorcy zyskują opcję dodawania unikatowych efektów do własnych materiałów, co zwiększa ich zaangażowanie.


Zobacz też: EcomersyBasic #77: Wideo w social ads. Co zrobić, by było skuteczne?


Branded Hashtag Challenge – moc hasztagów na TikToku

Ostatni format reklamowy, o którym chcielibyśmy wspomnieć, to Branded Hashtag Challenge. W Polsce możemy je nazywać wyzwaniami z hasztagiem w roli głównej, a są to interaktywne kampanie mające na celu aktywizację użytkowników. Marka proponuje odbiorcom wzięcie udziału w jakiejś akcji, wykonanie konkretnego zadania, a następnie udostępnienia efektów w postaci filmiku na TikToku i opatrzenia go odpowiednim hasztagiem. Wiele osób chętnie dołącza do takich zabaw, a kampania typu Branded Hashtag Challenge może stać się viralowa.

Jakie cele reklamowe można ustanowić w TikTok Ads?

Jeżeli chodzi o kampanie promocyjne na TikToku, większość z nich dzielimy ze względu na cel. Akcje reklamowe mogą być skupione na zwiększeniu świadomości marki, zwiększeniu ruchu na stronie internetowej, generowaniu leadów, zwiększeniu zaangażowania odbiorców, promowaniu aplikacji, zwiększeniu konwersji, zwiększeniu liczby wyświetleń wideo itd. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć – TikTok Ads daje przedsiębiorcom sporo możliwości. Konkretny cel warto określić także po to, by później sprawdzić, czy udało się osiągnąć konkretne rezultaty.

Zalety i wady reklam na TikToku

Jeżeli chodzi o zalety promowania marki na TikToku, do najważniejszych należy z pewnością wcześniej wspomniany potencjał, który tkwi w najpopularniejszej aplikacji na świecie. Mimo że czasami trudno przebić się przez konkurencję, serwis ten pozwala na zdobycie dużej liczby wyświetleń. Format wideo obowiązujący na TikToku pobudza do większej kreatywności, a sama aplikacja udostępnia mnóstwo narzędzi. Narzędzie do tworzenia reklam oferuje też zaawansowane opcje targetowania. Powinniśmy jednak pamiętać, że ze względu na intensywność treści na TikToku istnieje ryzyko, że użytkownicy mogą przesycić się treściami reklamowymi i zacząć reagować na nie negatywnie, co prowadzi do tzw. „ślepoty reklamowej”. 

Polecamy