Dzisiaj mamy: Czwartek, 25 Lipiec 2024

#EcomersyBasic #114: Wiosna w e-commerce. Wysoki sezon dla branży odzieżowej

2024.03.21

Wraz z nadejściem wiosny pojawiło się wiele nowych możliwości dla przedsiębiorców działających w e-commerce, a szczególnie w branży odzieżowej, która z każdym kolejnym sezonem przechodzi przemiany. Warto wykorzystać zbliżające się okazje (majówka, Boże Ciało, wakacje), kiedy klienci i klientki będą poszukiwać świeżych stylizacji i modowych inspiracji, aby przyciągnąć uwagę odbiorców i zwiększyć obroty w sklepie internetowym.

Wiosna – czas wzmożonych zakupów w branży fashion

W branży odzieżowej wszystko dzieje się szybciej niż gdzie indziej, dlatego wiosenne kolekcje w butikach internetowych debiutowały już dawno. Powoli zbliża się czas na letnie akcenty. Przejście od sezonu zimowego do wiosennego często uznaje się za przełomowe w fashion e-commerce, ponieważ to czas wzmożonych zakupów, kiedy liczba zamówień rośnie po prawdopodobnym wcześniejszym zastoju. Zarówno kobiety, jak i mężczyźni chętnie wymieniają swoją garderobę, jednocześnie szykując się na wiele imprez okolicznościowych, takich jak komunie, chrzciny, wesela czy plenerowe przyjęcia.

Akcje promocyjne i ostatnie zimowe towary

Sezon wiosenny w odzieżowym butiku internetowym oznacza wiele różnych akcji promocyjnych, które mają zachęcić klientów do interakcji z marką oraz pomóc w pozbyciu się resztek zimowego towaru. To znakomity moment, by zrobić w swoim sklepie wiosenne porządki – zorganizować wyprzedaż cieplejszych modeli, wprowadzić do oferty letnie akcenty, być może odświeżyć wygląd strony internetowej i uaktualnić różnego rodzaju funkcjonalności. Klientki coraz chętniej sięgają po lekkie sukienki, wygodne T-shirty i sportowe ubrania na weekendowe wypady.


Zobacz też: Święta Wielkanocne w sklepie internetowym. Jak zorganizować skuteczną promocję?


Niskie obniżki na początku kwietnia

Na początku kwietnia warto postawić na niskie obniżki, a w kampanii reklamowej skupić się na lekkich okryciach wierzchnich, sportowych kompletach, T-shirtach i eleganckich sukienkach w jasnych kolorach. Akcję promocyjną zacznij planować dwa tygodnie wcześniej, obniżki mogą wynosić od 10 do 25%. Kampanię na Facebooku ustaw co najmniej 10 dni przed startem, a bannery zamieść w dniu jej rozpoczęcia. Pamiętaj, by dodawać 3-4 posty w social mediach dziennie.

Letnie kolekcje i wyprzedaże

Rodzaje produktów, które obecnie znajdują się w Twoim sklepie internetowym, będą najbardziej atrakcyjne do końca czerwca. Później przyjdzie czas na letnie wyprzedaże – lipiec i sierpień należą do niezbyt intensywnych sprzedażowo miesięcy, a wakacje wiążą się z dłuższymi promocjami. Wykorzystaj ten okres na odpoczynek i przemyślenia dotyczące dalszych strategii prowadzenia e-butiku, aby później wrócić ze świeżą energią.

Polecamy