Dzisiaj mamy: Czwartek, 18 Kwiecień 2024

Święta Wielkanocne w sklepie internetowym. Jak zorganizować skuteczną promocję?

2023.04.04

Święta wielkanocne tuż-tuż! Warto w tym czasie przygotować dla swoich klientów coś specjalnego. Te wyjątkowe dni to pora wypoczynku, co oznacza, że odbiorcy będą mieli więcej czasu – również na zakupy. Wielu z nich zapragnie sprawić prezent swoim bliskim, duża część otrzyma także możliwość wybrania sobie czegoś na zajączka. Spraw, by chcieli postawić na Twój sklep internetowy – zorganizuj specjalną akcję promocyjną!

Niskie wyprzedaże

Jako że Wielkanoc to również początek wiosny, mnóstwo kobiet zacznie się rozglądać za lekkimi okryciami wierzchnimi i sukienkami. Będą także poszukiwały inspiracji do tworzenia stylizacji na tę porę roku. Świąteczna kampania promocyjna powinna więc reklamować odpowiednie ubrania, aby zwiększyć zainteresowanie konkretnymi modelami. Wielkimi krokami zbliżają się także kolejne okazje – majówka oraz grillowanie. Oznacza to, że dużą popularnością będzie cieszyć się odzież do sportowych i casualowych looków – zadbaj o bogaty wybór i świetnej jakości produkty. Pamiętaj też o tym, że nadchodzi sezon komunijny, a zestawienia na tę uroczystość zaczną kompletować nie tylko rodzice dzieci, ale również goście zaproszeni na przyjęcia. W związku z tym eleganckie sukienki w jasnych kolorach, kombinezony oraz garnitury będą trafiać do koszyka częściej niż zwykle.

Kampania marketingowa na Wielkanoc

Jeżeli przygotowujesz akcję promocyjną, musisz zadbać o to, by dowiedziało się o niej jak najwięcej osób. Zorganizuj więc specjalną kampanię marketingową w swoim sklepie internetowym i w mediach społecznościowych – głównie na Facebooku. Zacznij ją planować kilka dni wcześniej, aby zyskać pewność, że ze wszystkim zdążysz. W tym okresie warto zdecydować się na niskie obniżki – od 10 do 25%. Mogą one obejmować całą kolekcję bądź wybrane produkty (najlepiej z tych kategorii, o których wspomnieliśmy wcześniej). Wyprzedaż powinna trwać od 7 bądź 8 kwietnia do 10 kwietnia. Samą kampanię Facebookową przygotuj co najmniej 10 dni wcześniej – administratorzy muszą zdążyć ją zweryfikować. Bannery reklamowe zamieść w dniu startu i publikuj 3-4 posty dziennie.


Zobacz też: Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!


Treść postów – jak pisać, by przyciągnąć uwagę?

Przez 3 lub 4 dni trwania kampanii treści Facebookowych postów powinny kręcić się wokół świąt wielkanocnych. Chodzi przecież o to, by wzbudzić zainteresowanie właśnie tym tematem i związanymi z nim obniżkami. Niech wpisy blogowe oraz wpisy w mediach społecznościowych zachęcają do bliższego przyjrzenia się ofercie. Nie zapominaj o odpowiednich frazach kluczowych, które zawierają słowa „Wielkanoc” czy „święta wielkanocne”. W postach na Facebooku liczy się także atrakcyjna grafika i zwroty wywołujące emocje. Przypominaj klientom, że promocja jest ograniczona czasowo i trzeba się spieszyć! 

Polecamy