Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!

Wtorek, 29 Marzec 2022

W tym roku Wielkanoc wypada wyjątkowo późno – 17 kwietnia. Dla wielu Polaków to wyjątkowy okres, a także czas wzmożonej konsumpcji. Mnóstwo osób będzie chciało kupić prezenty dla swoich bliskich. To nie wszystko. Bez wątpienia wiele klientek skorzysta z ofert internetowych butików z odzieżą oraz innymi dodatkami. Warto wykorzystać ten moment, by zorganizować w swoim e-sklepie akcję promocyjną.

Weekend okazji – 1-3 kwietnia

1 kwietnia, czyli dwa tygodnie przed wielkanocnym weekendem, konsumentki zaczną się rozglądać za sukienkami, bluzkami czy spódniczkami do świątecznych stylizacji. Dużą popularnością będą cieszyć się też ubrania sportowe, lżejsze okrycia wierzchnie i wiosenne obuwie. Jeżeli w Twoim asortymencie znajdują się różnego rodzaju akcesoria oraz biżuteria, pomyśl o tym, by wypromować je jako upominki na zajączka. Zacznij planować swoje działania już 10 dni wcześniej – warto upewnić się, że ze wszystkim zdążysz. Akcja promocyjna powinna trwać od piątku do niedzieli (1-3 kwietnia) i obejmować wybrane produkty z danej kolekcji (przede wszystkim te, o których wcześniej wspomnieliśmy). Niech rabaty wyniosą 15-30%. Jeżeli chodzi o kampanię na Facebooku, powinieneś obmyślić ją co najmniej 7 dni przed zamierzonym rozpoczęciem, głównie po to, by administratorzy mieli czas na jej zweryfikowanie. Odpowiednie bannery zamieść w dniu startu. W social mediach dodawaj 3-4 posty dziennie.

Wielkanoc – 16-18 kwietnia

Święta wielkanocne kojarzą się z odpoczynkiem, czasem spędzanym z rodziną oraz większą ilością czasu wolnego. Oznacza to, że wiele osób zdecyduje się na zakupy właśnie wtedy. Część z nich otrzyma możliwość wybrania prezentu od „zająca wielkanocnego”. Nie możesz zmarnować takiej okazji! Wielkanocna akcja promocyjna to doskonały moment na zwiększenie zainteresowania cieńszymi okryciami wierzchnimi oraz wiosennymi zestawieniami do pracy. Dużo osób zacznie już myśleć o majówce i sezonie grillowym (patrząc na pogodę za oknem – nic dziwnego), które zwiększają zapotrzebowanie na sportowe oraz casualowe ubrania. Zadbaj o ich bogatą ofertę. Zbliża się także okres komunijny, czyli moment, kiedy uroczyste stylizacje będą kompletować nie tylko rodzice, ale też goście zaproszeni na przyjęcia. W związku z tym eleganckie sukienki w jasnych kolorach, kombinezony i garnitury zaczną znikać ze sklepów.

Kampania wielkanocna – praktyczne wskazówki

Akcję promocyjną najlepiej zacząć planować 2 tygodnie wcześniej. Możesz ją zainaugurować 15 bądź 16 kwietnia, a zakończyć w lany poniedziałek. Wysokość rabatów nie powinna wychodzić poza zakres 15-30%. Zadbaj o przyciągające wzrok bannery, które zamieścisz w dniu startu kampanii. Pomyśl o specjalnych, zapadających w pamięć hasłach i zwrotach CTA (czyli zachęcających do działania). Z kolei planowanie Facebookowej akcji rozpocznij przynajmniej 10 dni przed. W czasie trwania kampanii publikuj 3-4 posty dziennie. Ważne, by miały wartość informacyjną, a jednocześnie pełniły funkcję perswazyjną. Możesz też wymyślić wielkanocny hasztag czy innego rodzaju slogan bądź znak rozpoznawczy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...