Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!
W tym roku Wielkanoc wypada wyjątkowo późno – 17 kwietnia. Dla wielu Polaków to wyjątkowy okres, a także czas wzmożonej konsumpcji. Mnóstwo osób będzie chciało kupić prezenty dla swoich bliskich. To nie wszystko. Bez wątpienia wiele klientek skorzysta z ofert internetowych butików z odzieżą oraz innymi dodatkami. Warto wykorzystać ten moment, by zorganizować w swoim e-sklepie akcję promocyjną.
Weekend okazji – 1-3 kwietnia
1 kwietnia, czyli dwa tygodnie przed wielkanocnym weekendem, konsumentki zaczną się rozglądać za sukienkami, bluzkami czy spódniczkami do świątecznych stylizacji. Dużą popularnością będą cieszyć się też ubrania sportowe, lżejsze okrycia wierzchnie i wiosenne obuwie. Jeżeli w Twoim asortymencie znajdują się różnego rodzaju akcesoria oraz biżuteria, pomyśl o tym, by wypromować je jako upominki na zajączka. Zacznij planować swoje działania już 10 dni wcześniej – warto upewnić się, że ze wszystkim zdążysz. Akcja promocyjna powinna trwać od piątku do niedzieli (1-3 kwietnia) i obejmować wybrane produkty z danej kolekcji (przede wszystkim te, o których wcześniej wspomnieliśmy). Niech rabaty wyniosą 15-30%. Jeżeli chodzi o kampanię na Facebooku, powinieneś obmyślić ją co najmniej 7 dni przed zamierzonym rozpoczęciem, głównie po to, by administratorzy mieli czas na jej zweryfikowanie. Odpowiednie bannery zamieść w dniu startu. W social mediach dodawaj 3-4 posty dziennie.
Wielkanoc – 16-18 kwietnia
Święta wielkanocne kojarzą się z odpoczynkiem, czasem spędzanym z rodziną oraz większą ilością czasu wolnego. Oznacza to, że wiele osób zdecyduje się na zakupy właśnie wtedy. Część z nich otrzyma możliwość wybrania prezentu od „zająca wielkanocnego”. Nie możesz zmarnować takiej okazji! Wielkanocna akcja promocyjna to doskonały moment na zwiększenie zainteresowania cieńszymi okryciami wierzchnimi oraz wiosennymi zestawieniami do pracy. Dużo osób zacznie już myśleć o majówce i sezonie grillowym (patrząc na pogodę za oknem – nic dziwnego), które zwiększają zapotrzebowanie na sportowe oraz casualowe ubrania. Zadbaj o ich bogatą ofertę. Zbliża się także okres komunijny, czyli moment, kiedy uroczyste stylizacje będą kompletować nie tylko rodzice, ale też goście zaproszeni na przyjęcia. W związku z tym eleganckie sukienki w jasnych kolorach, kombinezony i garnitury zaczną znikać ze sklepów.
Kampania wielkanocna – praktyczne wskazówki
Akcję promocyjną najlepiej zacząć planować 2 tygodnie wcześniej. Możesz ją zainaugurować 15 bądź 16 kwietnia, a zakończyć w lany poniedziałek. Wysokość rabatów nie powinna wychodzić poza zakres 15-30%. Zadbaj o przyciągające wzrok bannery, które zamieścisz w dniu startu kampanii. Pomyśl o specjalnych, zapadających w pamięć hasłach i zwrotach CTA (czyli zachęcających do działania). Z kolei planowanie Facebookowej akcji rozpocznij przynajmniej 10 dni przed. W czasie trwania kampanii publikuj 3-4 posty dziennie. Ważne, by miały wartość informacyjną, a jednocześnie pełniły funkcję perswazyjną. Możesz też wymyślić wielkanocny hasztag czy innego rodzaju slogan bądź znak rozpoznawczy.