Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24

Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne reakcje pod publikowanymi postami? W tym artykule przyjrzymy się kilku strategiom, które mogą pomóc Ci zwiększyć liczbę lajków na Twoim firmowym profilu na Facebooku. Gotowy, aby zacząć?

Dlaczego lajki na Facebooku są ważne?

Media społecznościowe pozwalają sklepom internetowym zdobyć większą popularność wśród internautów, przyciągnąć nowych klientów, budować świadomość marki w sieci i zwiększyć zasięgi. Właśnie dlatego trudno sobie wyobrazić prowadzenie biznesu online bez profilu firmowego – zwłaszcza na Facebooku i Instagramie. Ważne jest jednak to, by podejmować z odbiorcami różnego rodzaju interakcje, czyli zabiegać o lajki i komentarze pod regularnie publikowanymi postami. Lajki (czyli polubienia) stanowią jedną z podstawowych miar zaangażowania użytkowników – im więcej tych reakcji, tym wyższy poziom zainteresowania treścią, a co za tym idzie – większe zaangażowanie społeczności. Często świadczą one o atrakcyjności prezentowanego contentu i wiarygodności fanpage’a. Warto też wiedzieć, że Facebook bardziej promuje posty, które zdobywają dużo lajków. No właśnie, tylko jak je zdobyć?

Interesujące treści i kampanie reklamowe

Aby zwiększyć liczbę pozytywnych reakcji na firmowym profilu, udostępniaj treści, które są interesujące, pomocne, inspirujące lub zabawne. Wartościowy content ma większe szanse na zdobycie lajków! Wiadomo jednak, że Twój fanpage może zginąć w gąszczu konkurencji, dlatego warto podjąć dodatkowe działania. Pamiętaj, aby jeszcze przed startem sklepu spróbować uzyskać jak najwięcej polubień samego profilu firmowego – jeżeli użytkownicy zobaczą, że cieszy się on popularnością wśród innych odbiorców, będą bardziej skłonni pozostawić po sobie lajka. Reakcje te można zdobywać za pomocą kampanii reklamowych tworzonych przez Facebook Ads – przede wszystkim płatnych. Facebook oferuje zaawansowane narzędzia do targetowania reklam, co pozwala dotrzeć do konkretnej grupy odbiorców, dla której Twoje treści mogą się okazać interesujące. Dzięki precyzyjnej segmentacji treści promocyjne są odpowiednio ukierunkowane.

Konkursy i dodatkowe profile

Prowadząc profil firmowy na Facebooku, staraj się utrzymywać stały harmonogram publikacji. Regularne i świeże treści przyciągają więcej uwagi, co przekłada się na większą aktywność użytkowników, w tym lajki. Zachęcaj też swoją społeczność do komentowania i udostępniania postów, udzielania odpowiedzi na pytania, dzielenia się doświadczeniami itd. Wiele firm decyduje się na stworzenie kilku dodatkowych profili, które służą do podejmowania interakcji. Ważną rolę odgrywają tutaj również wszelkiego rodzaju konkursy, quizy, serie ciekawostek czy inne tego typu treści. Pamiętaj jednak, by uważać na regulamin Facebooka – przed zorganizowaniem jakiekolwiek konkursu uważnie go przeczytaj. Odradzamy również kupowanie lajków, ponieważ takie działanie utrudnia dotarcie do odpowiednich odbiorców.


Zobacz też: 5 zasad rządzących firmowym Facebookiem


Krótkie podsumowanie

Wiesz już, dlaczego lajki na profilu firmowym są ważne – mamy tutaj na myśli zarówno polubienia fanpage’a, jak i reakcje pod samymi postami. Warto dbać o to, by profil nie wyglądał na pusty i mało atrakcyjny, ponieważ w takim wypadku nowi użytkownicy nie będą chcieli dołączyć do grona obserwujących. Wierzymy, że nasz krótki poradnik okaże się dla Ciebie przydatny!

Polecamy