Dzisiaj mamy: Czwartek, 21 Listopad 2024

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16

Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie konsumentów? Dzisiaj przyjrzymy się praktycznym metodom, które mogą pomóc biznesom online przetrwać spadki sprzedażowe i wykorzystać te momenty na budowanie lojalności klientów. Zobacz sam!

Okres poświąteczny i wakacje a spadki sprzedaży 

Sezonowe spadki sprzedaży w sklepach internetowych są całkowicie naturalne i powszechne – wpływają na nie różne, nie zawsze zależne od nas czynniki. Powoli zbliżają się Święta grudniowe, a kiedy ten gorący okres dobiegnie końca, większość e-przedsiębiorców będzie musiała poradzić sobie z mniejszym zainteresowaniem ofertą. Podobnie jest podczas wakacji, kiedy klienci wyjeżdżają, odpoczywają i nie myślą o zakupach. Wtedy w hurtowniach znajduje się mniej towarów, a sklepy stawiają na wyprzedaże i promocje, aby pozbyć się końcówek kolekcji (głównie w branży odzieżowej). Kiedy kurz opada, a ruch w sklepie internetowym jest mniejszy, warto zaplanować dalsze strategie działania i zastanowić się nad ewentualnymi zmianami.

Sprawdzone działania w okresach przestoju

Jeżeli z góry wiemy, kiedy możemy spodziewać się spadków sprzedaży, powinniśmy jak najlepiej przygotować się do tych trudniejszych okresów. Przede wszystkim należy zmniejszyć liczbę zamawianych produktów, dzięki czemu unikniemy niepotrzebnych kosztów związanych z magazynowaniem towarów, które najprawdopodobniej nie zostaną sprzedane. Kolejnym znanym sposobem – jak już wcześniej wspomnieliśmy – są sezonowe wyprzedaże. Pamiętaj, że obniżki powinny dotyczyć tylko części produktów i trwać przed określony czas. Dzięki temu klienci będą bardziej zmotywowani do szybkich zakupów. Znakomitym pomysłem okażą się też rozmaite akcje promocyjne, takie jak pakiety powiązanych ze sobą produktów czy „dwa w cenie jednego”.


Zobacz też: Odmień e-sklep na Święta!


Zmiany i nowe strategie

Sezonowe przestoje w sklepie internetowym mogą być przydatne, jeżeli planujesz wprowadzić jakiekolwiek zmiany technologiczne czy zmiany w wyglądzie strony. Uważasz, że witrynie potrzebne jest odświeżenie, chcesz przenieść sklep na inną platformę, a może unowocześnić jego funkcjonowanie? Te momenty, w których mniej osób odwiedza stronę, to Twoja szansa, by wypróbować nowe rozwiązania, nie tracąc jednocześnie klientów. W szczycie sezonu wszystko musi działać jak w zegarku, a spowolnienie pozwala na chwilę się trzymać i przeanalizować różne dane, pomyśleć nad kolejnymi strategiami itd.

Krótkie podsumowanie

Prowadząc sklep internetowy, musimy być gotowi na wahania sprzedażowe. Niektóre miesiące są dla przedsiębiorców szczególnie łaskawe, inne nieco mniej. Istnieją jednak sposoby, by sobie z tym radzić – mamy nadzieję, że nasz krótki poradnik okaże się dla Ciebie przydatny. Nie zapomnij, że czas na zwolnienie i zatrzymanie się również jest potrzebny!

Polecamy