Dzisiaj mamy: Niedziela, 28 Kwiecień 2024

Odmień e-sklep na Święta!

2023.11.14

Okres przedświąteczny to nie tylko czas radosnego oczekiwania, ale również doskonała okazja, by nadać e-sklepowi wyjątkowy charakter. Odmień wygląd swojej strony internetowej, wprowadzając do niej gwiazdkowe akcenty, które przyciągną uwagę klientów i sprawią, że zakupy staną się niezapomnianym doświadczeniem. Postaw na zmiany przynoszące wzrost sprzedaży i wzmacniające relacje z konsumentami – zobacz, jak olśnić swoich odbiorców poprzez różnorodne aspekty graficzne!

Święta w sklepach stacjonarnych i internetowych

Przechadzając się po galeriach handlowych i sklepach stacjonarnych, możemy poczuć świąteczną atmosferę już w listopadzie. Elementy wystroju zmieniają się, a halloweenowe ozdoby zastępują bożonarodzeniowe akcenty. Warto naśladować ten zwyczaj także w sklepie internetowym – poprzez dostosowanie warstwy wizualnej strony do sezonu. W ten sposób będzie łatwiej wprowadzić klientów w gwiazdkowy nastrój i zachęcić ich do świątecznych zakupów, które mogą zrobić dużo wcześniej. Jakich dokładnie elementów nie może zabraknąć w Twoim e-sklepie?

Czym jest merchandising?

Być może słyszałeś kiedyś o pojęciu merchandisingu, które jest ściśle związane z handlem detalicznym, głównie jeżeli chodzi o sprzedaż stacjonarną. Coraz częściej jednak stosuje się je także w odniesieniu do e-commerce – mówimy wtedy o e-merchandisingu. W ogólnym znaczeniu merchandising to kompleksowy zestaw działań i strategii wykorzystywanych w celu promowania oferty i zwiększenia atrakcyjności produktów. Wiąże się z prezentacją towarów i organizacją przestrzeni sklepowej w taki sposób, aby maksymalnie przyciągnąć uwagę klientów i zmotywować ich do zakupów. W tradycyjnych sklepach wprowadza się nie tylko ozdoby świąteczne i nastrojowe oświetlenie, ale też odtwarza odpowiednie piosenki czy zapachy kojarzące się z Bożym Narodzeniem.


Zobacz też: #EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?


Merchandising świąteczny w sklepie internetowym

Sklep ma nieco ograniczone pole do popisu, jeżeli chodzi o merchandising świąteczny, dlatego trzeba się maksymalnie skupić na aspektach wizualnych. Mamy na myśli przede wszystkim logo, bannery, zdjęcia, tło i grafiki, które powinny kojarzyć się ze Świętami. W przypadku logo wiele sklepów internetowych stawia na minimalistyczne akcenty, takie jak czapka Mikołaja, płatki śniegu czy bałwanek. Warto delikatnie je przerobić, aby zmiana była widoczna na pierwszy rzut oka, a jednocześnie niezbyt krzykliwa. Atrakcyjne bannery gwiazdkowe pokażą Twoim klientom, że szykujesz dla nich coś specjalnego, a świąteczne wpisy w social mediach pomogą zbudować napięcie przed Bożym Narodzeniem.

Podsumowanie – dlaczego warto?

Pamiętaj, że większość klientów lubi Święta! Zmiany w wyglądzie sklepu internetowego i wprowadzenie do niego gwiazdkowych akcentów wprowadzą ich w odpowiedni nastrój, zwiększą entuzjazm odbiorców i przyjemność z zakupów. Mogą także wyróżnić Twoją markę na tle konkurencji i pokazać zaangażowanie w prowadzenie e-biznesu. Pokaż konsumentom, że u Ciebie kupią prezenty dla bliskich, i to już w listopadzie!

Polecamy