#Ecomersy Basic #107: Jak zorganizować noworoczne wyprzedaże?
Nowy Rok to nie tylko czas celebracji, ale również doskonała okazja dla przedsiębiorców, by zorganizować atrakcyjną wyprzedaż, przyciągnąć nowych klientów i zwiększyć sprzedaż. Warto wykorzystywać gorące okresy w e-commerce, aby utrzymywać zainteresowanie konsumentów i pokazywać im, że mają na co czekać. W dzisiejszym artykule przyjrzymy się kluczowym zagadnieniom związanym z noworocznymi wyprzedażami. Czy jesteś gotowy do działania?
Co warto wiedzieć o noworocznych wyprzedażach?
Zakończ ten rok z przytupem, przygotowując nową kampanię promocyjną na Sylwestra i 1 stycznia. Klienci mają wtedy wolne, więc chętniej przejrzą ofertę Twojego sklepu internetowego. Pierwszy weekend roku to także dobry moment, by rozpocząć zimowe wyprzedaże, które warto później kontynuować. Jeżeli prowadzisz butik odzieżowy, masz zaledwie 2 tygodnie, by pozbyć się ciepłych ubrań zalegających w magazynie – później zainteresowanie klientów wyraźnie spadnie. Noworocznym rabatem możesz objąć okrycia wierzchnie (kurtki i płaszcze), zimowe ubrania casualowe i biznesowe. Część kobiet będzie też rozglądała się za modelami na karnawałowe bale i przyjęcia.
Kampania reklamowa – zaplanuj skuteczną akcję promocyjną
Kampanię reklamową zacznij planować 10 dni wcześniej, aby mieć pewność, że ze wszystkim zdążysz. Jeżeli chodzi o wysokość obniżek, najlepiej postawić na średnie rabaty (20-30%) lub rabaty stopniowane po kilka dni: najpierw -20%, potem -30% i wreszcie -40%. W ten sposób łatwiej będzie Ci utrzymać zainteresowanie klientów, a jeszcze mniejsze ceny na zakończenie wyprzedaży przyciągną nowe osoby. Akcja promocyjna powinna trwać przez niemal dwa tygodnie – od 31 grudnia do 12 stycznia. Kampanię na Facebooku zaplanuj co najmniej 7 dni wcześniej, a bannery reklamowe zamieść w dniu startu oraz w dniach pogłębiania obniżek.
Działania w social mediach i wpisy blogowe
Jeżeli chcesz, by wieść o noworocznych wyprzedażach w Twoim sklepie internetowym dotarła do większej liczby odbiorców, zintensyfikuj w tym okresie działania w social mediach. Proponujemy dodawać dziennie 2-3 posty, w których będą pojawiać się najważniejsze informacje o obniżkach, wyraźne Call to Action, atrakcyjne grafiki, trendy hasztagi i emoji. Nie zapomnij też o content marketingu w samym sklepie internetowym – mamy tu na myśli przede wszystkim wpisy blogowe, w których warto nawiązywać do trwającej akcji promocyjnej.
Zobacz też: Flash sale. To warto wiedzieć o błyskawicznych promocjach
Krótkie podsumowanie
Mamy ogromną nadzieję, że początek roku okaże się dla Ciebie owocny, a Twój sklep internetowy zwiększy nie tylko obroty, ale również liczbę stałych klientów. Pamiętaj, że w e-commerce ważne jest to, by dużo się działo – konsumenci oczekują różnego rodzaju akcji, promocji, rabatów. W ten sposób możesz budować z nimi trwałą relację i wpływać na ich emocje. Styczniowe wyprzedaże to świetna okazja, by odnieść sukces już na początku roku.