Allegro vs. Google. Pierwsze postanowienia sądu
2024.04.17
W Sądzie Okręgowym w Warszawie toczy się sprawa, którą rozpoczęło Allegro, pozywając giganta technologicznego Google. Ostateczny wyrok jeszcze nie zapadł, ale sąd już teraz zdecydował o wprowadzeniu czterech zakazów dla Google.
Płatne wyniki wyszukiwania w Google? Chodzi o AI
2024.04.09
Google rozważa wprowadzenie opłat za wyniki wyszukiwania, które są napędzane sztuczną inteligencją. Użytkownicy obawiają się, że to koniec darmowego zbierania informacji – jednak czy mają rację i rzeczywiście jest się czego bać?
Płatności zbliżeniowe w IV kwartale 2023. Google Pay i Apple Pay na szczycie
2024.03.28
Klienci korzystający z usług największych banków w Polsce w czwartym kwartale 2023 roku niemal 370 mln razy zapłacili za zakupy zbliżeniowo, przy użyciu urządzeń mobilnych. W porównaniu do kwartału poprzedzającego możemy mówić o spadku liczby transakcji o ponad 8 mln. Jakie jeszcze wnioski możemy wyciągnąć z informacji przekazywanych przez serwis...
Nowy format reklamowy Google. Pozytywna zmiana dla porównywarek
2024.03.08
Google wprowadziło właśnie nowy format reklam produktowych w wyszukiwarce. Porównywarki cenowe mogą się teraz promować właśnie za pomocą reklam produktowych – wcześniej ich jedyną opcją były działania za pośrednictwem sprzedawców.
Kolejne zwolnienia – tym razem w Google. Winne jest AI
2024.01.31
Pracownicy Google muszą się zmierzyć z dużą falą zwolnień, które objęły kilkuset inżynierów z dwóch strategicznych działów. Okazuje się, że powodem po raz kolejny jest sztuczna inteligencja, wprowadzająca coraz większe zamieszanie na rynku technologicznym.
Kompleksowy raport Sempai. Polskie e-sklepy a Google Analytics 4
2024.01.25
Agencja Sempai przez ostatnie pół roku zbierała informacje, analizowała dane i weryfikowała fakty na temat wdrożenia Google Analytics 4 przez polskie e-sklepy. Efektem badań ex-ante i ex-post jest 89-stronicowy raport, który opiera się na próbie 1265 e-commerce’ów. Możemy w nim znaleźć również komentarze ekspertów. Jakie są najważniejsze wnioski?
Reklamy najbardziej znanych marek na stronach porno? Google przyjrzy się sprawie
2023.12.05
Reklamy znanych marek, takich ja Apple, Amazon, Meta czy Samsung, a także różnych organizacji pozarządowych, zaczęły się pojawiać na stronach pornograficznych – teraz firmy i podmioty, których te reklamy dotyczyły, domagają się wyjaśnień od Google.
Zmiany w wyszukiwarce Google i nowa funkcja – Notatki
2023.11.27
Google zapowiada spore zmiany w działaniach wyszukiwarki i wyświetlaniu wyników, ale na razie nie znamy żadnych szczegółów. Wiadomo jednak, że mają one dotyczyć nieprzydatnych treści na stronach internetowych i wątpliwych praktyk SEO.
Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI
2023.10.27
Odbicie w dziale reklamowym Google, Meta i Snap pokazuje, że coraz bardziej powszechne wykorzystywanie sztucznej inteligencji przyciąga marketerów do platform cyfrowych – nawet w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej.
Rozmowy UOKiK z największymi platformami społecznościowymi. Chodzi o nielegalne reklamy
2023.10.26
Prezes UOKiK wraz z czterema państwowymi instytucjami rozmawiał m.in. z przedstawicielami trzech najważniejszych platform społecznościowych – Metą, Google i TikTokiem – na temat eliminacji niezgodnych z prawem reklam. Spotkanie zostało przeprowadzone w poniedziałek 23 października br. w siedzibie UOKiK.
Krzysztof Rosiński nowym CTO SalesTube
2023.08.08
Do agencji SalesTube (Group One) dołączył Krzysztof Rosiński – został managing partnerem i CTO (Chief Technology Officer) firmy. Przez ostatnich 10 lat pracował w Google. Jako szef technologii będzie odpowiedzialny za dostarczanie nowoczesnych rozwiązań.
Już jest – Google Analytics 4 weszło w życie
2023.07.03
Wraz z początkiem lipca br. Google wycofało wcześniejszą wersję Analytics (UA) i wprowadziło nową – Analytics 4 (GA4). Oznacza to, że marketingowcy będą pracować z nowym narzędziem i nowymi funkcjami. Google Analytics służy do analizy serwisów internetowych.