Rozmowy UOKiK z największymi platformami społecznościowymi. Chodzi o nielegalne reklamy
Prezes UOKiK wraz z czterema państwowymi instytucjami rozmawiał m.in. z przedstawicielami trzech najważniejszych platform społecznościowych – Metą, Google i TikTokiem – na temat eliminacji niezgodnych z prawem reklam. Spotkanie zostało przeprowadzone w poniedziałek 23 października br. w siedzibie UOKiK.
Kto brał udział w spotkaniu?
Tomasz Chróstny rozmawiał z przedstawicielami Google, Mety, TikToka, branży reklamowej (IAB Polska, Rada Reklamy) oraz reprezentantami Urzędu Rejestracji Produktów, Leczniczych Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Głównego Inspektoratu Sanitarnego, Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego oraz Krajowej Administracji Skarbowej. Głównym tematem spotkania było reklamowanie niektórych kategorii regulowanych, takich jak suplementy diety, lekarstwa i hazard.
Chęć współpracy po obu stronach
Podczas spotkania platformy cyfrowe doszły do wniosku, że prawo polskie jest dla nich nadrzędne. UOKiK uważa, że społeczeństwo i sam urząd mogliby robić więcej w sprawie niezgodnych z prawem reklam. Treści zamieszczane na Facebooku czy TikToku muszą być zgodne z wewnętrzną polityką i mieścić się w granicach krajowego prawa, jednak problem dalej istnieje. Firmy wyraziły chęć współpracy z UOKiK i branżą. Brak jasnych oznaczeń treści komercyjnych oraz bezprawne reklamy produktów i usług to w dzisiejszych czasach bardzo ważne kwestie.