Meta
Zuckerberg zwolni tysiące osób? Kolejne zmiany w Meta
2025.01.17
Mark Zuckerberg, założyciel Meta – firmy zarządzającej Facebookiem, WhatsAppem i Instagramem – ogłosił plany masowych zwolnień. W komunikacie wskazał grupy pracowników, które w pierwszej kolejności mogą stracić zatrudnienie. O kogo chodzi?
Zarzuty Zuckerberga wobec UE. Jest odpowiedź
2025.01.10
Komisja Europejska odpiera zarzuty Marka Zuckerberga (szefa firmy Meta), że unijne przepisy dotyczące danych cenzurują media społecznościowe oraz że jedynie duże platformy społecznościowe są zobowiązane do usuwania nielegalnych treści. Kilka dni temu pisaliśmy, że Meta wycofała się z programu fact-checkingu i że podjęła współpracę z prezydentem elektem Donaldem Trumpem w...
Globalna awaria Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa. Meta milczy
2024.12.12
Kolejna awaria najpopularniejszych portali społecznościowych należących do Meta (Facebooka, Messengera, Instagrama i WhatsAppa) miała miejsce wczoraj – 11 grudnia. Problemy z ich działaniem zgłosiły tysiące osób.
Nowe wyzwania dla Mety w walce z oszustwami internetowymi
2024.12.05
CERT Polska, jednostka zajmująca się cyberbezpieczeństwem, wzywa Metę do podjęcia konkretnych działań w walce z oszustwami, które masowo pojawiają się na Facebooku. Fala fałszywych reklam, wyłudzeń danych czy ofert inwestycyjnych nie tylko narusza prawa konsumentów, ale także szkodzi wizerunkowi platformy. Problem oszustw na Facebooku Oszustwa na Facebooku stają się coraz...
Brzoska odnosi sukcesy w walce z fejkowymi reklamami. Chodzi o pozew przeciwko Meta
2024.11.22
Rafał Brzoska, znany polski przedsiębiorca oraz założyciel firmy InPost, odniósł kolejny sukces w sporze z technologicznym gigantem Meta Platforms, właścicielem serwisów Facebook i Instagram. Sprawa dotyczy nielegalnego wykorzystania jego danych osobowych oraz wizerunku w deepfake’owych reklamach publikowanych na platformach zarządzanych przez Meta.
Nowość od Meta – automatyczne przenoszenie filmów ze strony do kampanii
2024.11.05
Meta przygotowała nowość dla osób korzystających z Menedżera reklam. Katalog będzie aktualizowany za pomocą filmików, które zostaną automatycznie przeniesione ze strony internetowej. Dzięki temu treści promocyjne staną się bardziej dynamiczne.
Nowy model AI od Meta – LLaMA 3.1. Co o nim wiemy?
2024.07.25
Meta zaprezentowała swój najnowszy model sztucznej inteligencji – LLaMA 3.1, a jej dyrektor generalny, Mark Zuckerberg, opisuje go na własnym Instagramie. Co potrafi to nowoczesne narzędzie i czy będzie dostępne poza USA?
Wtorkowa awaria Facebooka. Znamy przyczynę
2024.03.06
Wczoraj (5.03 br.) ok. godziny 16 doszło do awarii w koncernie technologicznym Meta – setki użytkowników zgłaszały, że nie działa Facebook, Messenger i Instagram. Jak możemy się dowiedzieć od przedstawicieli firmy, wystąpił problem techniczny, który został już rozwiązany.
Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA
2024.02.27
W Instagram Creator Marketplace pojawiły się nowe funkcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Dzięki sztucznej inteligencji wyszukiwanie influencerów pasujących do konkretnych kampanii reklamowych stanie się prostsze.
Oszustwa na Facebooku? Najnowsze dane Revoluta – liczby mogą zaskakiwać
2024.02.12
Revolut, znana aplikacja finansowa z siedzibą w Londynie, podzielił się danymi dotyczącymi oszustw, z którymi mierzył się w 2023 roku. Z informacji dostarczonych przez serwis financialit.net wynika, że większość z nich zaczyna się w serwisach należących do Meta: Facebooku, Instagramie oraz Whatsappie.
Lepsza ochrona na Facebooku i Instagramie. Pozwy poskutkowały?
2024.01.12
Meta zapowiada większą ingerencję w treści wyświetlane nastolatkom – niepełnoletni użytkownicy Facebooka i Instagrama mają rzadziej trafiać na nieodpowiednie dla nich materiały. We wtorek, 9 stycznia br., firma poinformowała na swojej stronie o wprowadzeniu nowych narzędzi ochronnych.
Nowości na Instagramie! Będzie mniej spamu?
2024.01.02
Instagram pracuje nad tym, by użytkownicy nie musieli zmagać się ze spamem – platforma wprowadza nowe aktualizacje, które mają zwalczać tego typu treści. Pomogą odciążyć twórców z samodzielnego usuwania niechcianych treści, co często bywa czasochłonnym zadaniem.
Nowe funkcje do edycji video na Facebooku i Instagramie
2023.11.20
W czwartek firma Meta uruchomiła dwie nowe do edycji wideo, które można wykorzystać do publikowania treści na Instagramie lub Facebooku. Są one oparte na algorytmach sztucznej inteligencji.
Płatna wersja Facebooka i Instagrama. Ile kosztuje brak reklam?
2023.11.02
Meta Platforms zaoferuje europejskim użytkownikom dostęp do Facebooka oraz Instagrama bez reklam za opłatą abonamentową. Stawki zaczęły obowiązywać wraz z początkiem listopada. Ile kosztują nowe wersje tych serwisów?
Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI
2023.10.27
Odbicie w dziale reklamowym Google, Meta i Snap pokazuje, że coraz bardziej powszechne wykorzystywanie sztucznej inteligencji przyciąga marketerów do platform cyfrowych – nawet w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej.
Pozew stanów USA przeciwko Meta. Koncernowi zarzuca się negatywny wpływ na dzieci
2023.10.26
Jak donosi Gazeta Wyborcza, łącznie aż 42 stany złożyły pozew federalny przeciwko koncernowi Meta (właścicielowi Facebooka i Instagrama). Firma Marka Zuckerberga została oskarżona o szkodliwy wpływ na dzieci, a dokładniej mówiąc – o manipulację najmłodszymi odbiorcami.
Rozmowy UOKiK z największymi platformami społecznościowymi. Chodzi o nielegalne reklamy
2023.10.26
Prezes UOKiK wraz z czterema państwowymi instytucjami rozmawiał m.in. z przedstawicielami trzech najważniejszych platform społecznościowych – Metą, Google i TikTokiem – na temat eliminacji niezgodnych z prawem reklam. Spotkanie zostało przeprowadzone w poniedziałek 23 października br. w siedzibie UOKiK.
Dochodzenie w sprawie X Elona Muska. Chodzi o szerzenie dezinformacji
2023.10.16
Thierry Breton, komisarz Unii Europejskiej ds. przemysłu, wszczął dochodzenie w sprawie platformy X (dawniej znanej jako Twitter) Jest to pierwsze śledztwo oparte o nowe przepisy technologiczne, a zostało rozpoczęte ze względu na niewystarczające działania zapobiegające szerzeniu dezinformacji po ataku palestyńskiego Hamasu na Izrael.
Czy Facebook i Instagram będą płatne?
2023.10.05
Meta – amerykańska firma-gigant i właściciel Facebooka oraz Instagrama – rozważa pobieranie opłat od użytkowników z Europy w zamian za dostęp do pozbawionych reklam wersji popularnych serwisów społecznościowych. Pomysł pojawił się po wprowadzeniu przez Unię Europejską surowych zasad dotyczących ochrony prywatności.
Uwaga – ważna opcja znika z Messengera
2023.08.16
We wrześniu br. Meta wycofa jedną z funkcji na Messengerze – chodzi o możliwość obsługi SMS-ów za pomocą aplikacji. Opcja zostanie usunięta po siedmiu latach (wprowadzono ją w 2016 roku).
Sztuczna inteligencja Mety udostępniona użytkownikom
2023.07.21
Najnowszy model sztucznej inteligencji firmy Meta został publicznie udostępniony. Jak informuje Gazeta Wyborcza, Llama 2 to pierwsze tak zaawansowane narzędzie, które oddano użytkownikom za darmo – do dowolnych zastosowań, także komercyjnych, na licencji open-source.
Aplikacja Threads odniosła sukces. Teraz traci zainteresowanie
2023.07.19
Aplikacja Threads to nowa platforma stworzona przez firmę Meta, która miała stać się konkurencją dla Twittera. W ciągu kilku dni zdobyła aż 100 milionów zarejestrowanych użytkowników, jednak jej popularność zaczęła spadać. Statystki pokazują, że na dzień dzisiejszy Threads straciło ponad połowę odbiorców.
Nowa ustawa w Kanadzie. Meta zacznie płacić za informacje?
2023.06.26
W czwartek 22 czerwca ustawa regulująca wykorzystanie artykułów dziennikarskich w Internecie zaczęła obowiązywać na terenie Kanady. Oznacza to, że firmy-giganty (głównie Google i Meta) będą musiały płacić mediom i dziennikarzom za wykorzystywanie ich publikacji.
Meta bada i inwestuje w sztuczną inteligencję
2023.04.27
Meta pracuje nad ogromnym projektem mającym na celu ulepszenie infrastruktury sztucznej inteligencji. Nakłady na niego rosną o ok. 4 miliardy dolarów na kwartał. Firma publiczne przyznaje, że ma zaległości we wdrażaniu oprogramowania przyjaznego dla AI.