Większe przychody z reklam w Google, Meta i Snap. Wszystko dzięki AI
Odbicie w dziale reklamowym Google, Meta i Snap pokazuje, że coraz bardziej powszechne wykorzystywanie sztucznej inteligencji przyciąga marketerów do platform cyfrowych – nawet w obliczu niepewnej sytuacji gospodarczej.
Kwartalne przychody większe niż przypuszczano
Google, Meta i Snap przekroczyły w tym tygodniu oczekiwania dotyczące kwartalnych przychodów, a każda z nich zaobserwowała wyższe wskaźniki w działalności reklamowej. Google Alphabet rozwija technologię, udostępniając narzędzia wykorzystujące sztuczną inteligencję do podejmowania decyzji o sposobie dystrybucji budżetów marketingowych w sieci reklamowej Google. Alphabet odnotował wzrost przychodów z reklam na poziomie 9,5% w okresie lipiec-wrzesień 2023, a działalność reklamowa na YouTube zarejestrowała wzrost o 12%.
Meta i Snap – poprawa wyników
Meta podaje, że liczba reklam wyświetlonych w trzecim kwartale 2023 zwiększyła się o 31% rdr. Firma wskazała, że w 2024 roku planuje jeszcze więcej inwestycji w AI. Średnia cena reklamy spadła o 6%, ale tempo spadku było najwolniejsze od siedmiu kwartałów. Wysiłki Snapa mające na celu modernizację narzędzi do targetowania reklam za pomocą technologii przyniosły korzyści – średni przychód na użytkownika wzrósł w trzecim kwartale.