Nowości w Instagram Creator Marketplace. Na razie w USA
W Instagram Creator Marketplace pojawiły się nowe funkcje, które mają ułatwić współpracę między markami a twórcami. Dzięki sztucznej inteligencji wyszukiwanie influencerów pasujących do konkretnych kampanii reklamowych stanie się prostsze.
Sztuczna inteligencja w kreatorze
Creator Marketplace to Instagramowe narzędzie, które zostało uruchomione w 2022 roku w USA. Platforma pośredniczy między markami a influencerami, pozwalając im nawiązywać różnego rodzaju współprace. Teraz Instagram wprowadza do kreatora nowości, m.in. spersonalizowane rekomendacje oparte na uczeniu maszynowym. Oznacza to, że serwis będzie dopasowywał twórców do marek, jednak wciąż pozostaje możliwość wyszukiwania w oparciu o różne kryteria, filtrowania atrybutów i przeglądania portfolio.
Dodatkowe informacje o nowościach
W celu ułatwienia komunikacji między markami a twórcami Instagram wprowadził także osobny folder, gdzie trafiają wyłącznie wiadomości od firm. Co ciekawe, mogą one bezpośrednio kontaktować się z twórcami lub tworzyć projekty kampanii, a następnie wysłać je do wielu influencerów jednocześnie, przedstawiając propozycję współpracy reklamowej. Reklamodawcy mogą też wykorzystać różne formy kampanii, m.in. reklamy partnerskie, które są oznaczone jako „płatna współpraca”. Na razie nie wiadomo, kiedy narzędzie pojawi się w Polsce.