Nowy format reklamowy Google. Pozytywna zmiana dla porównywarek
Google wprowadziło właśnie nowy format reklam produktowych w wyszukiwarce. Porównywarki cenowe mogą się teraz promować właśnie za pomocą reklam produktowych – wcześniej ich jedyną opcją były działania za pośrednictwem sprzedawców.
Większy ruch w serwisach
Ze względu na zgodność z europejską ustawą o rynkach cyfrowych (DMA) Google już w 2018 roku podjęło działania, aby nie klasyfikować swojej własnej usługi porównywania cen (Zakupy Google) w preferencyjny sposób, zapewniając innym porównywarkom takie same możliwości promocji. Nowy format reklamy to dodatkowe rozwiązanie dla serwisów, które chcą skierować ruch do własnej witryny, a nie tylko bezpośrednio do sprzedawców. Warto wiedzieć, że porównywarki internetowe odnotowały spadek ruchu z Google w ich witrynach w ciągu ostatnich 10–15 lat.
Dodatkowe informacje
Ze względu na dodatkową konkurencję liczba wyświetleń kampanii sprzedawców może spaść, podczas gdy średni CPC wzrasta. Wolumen i koszt porównywarek cenowych opartych na CPC/partnerach również może wzrosnąć. Jest to z pewnością szansa dla porównywarek działających w modelu wydawcy (CPC/prowizja partnerska). Mają teraz w Google dodatkową opcję przyciągania konsumentów do swojego serwisu i zarabiania na nich.