Kompleksowy raport Sempai. Polskie e-sklepy a Google Analytics 4
Agencja Sempai przez ostatnie pół roku zbierała informacje, analizowała dane i weryfikowała fakty na temat wdrożenia Google Analytics 4 przez polskie e-sklepy. Efektem badań ex-ante i ex-post jest 89-stronicowy raport, który opiera się na próbie 1265 e-commerce’ów. Możemy w nim znaleźć również komentarze ekspertów. Jakie są najważniejsze wnioski?
Najważniejsze elementy badania
W raporcie przygotowanym przez Sempai znajdziemy wprowadzenie do Google Analytics 4, wyniki badań i wnioski dotyczące adopcji GA4 przez polskie e-sklepy, komentarze eksperckie na temat nowego narzędzia analitycznego od Google, mini case studies z wdrożenia Google Analytics 4 w e-sklepach, a także dla podmiotu z branży usługowej oraz spostrzeżenia i opinie platform e-commerce na temat tej przełomowej zmiany w analityce internetowej.
Popularność GA4
Autorzy raportu zastanawiali się, dlaczego Google Analytics jest najpopularniejszym narzędziem do analizy ruchu na świecie. Ma na to wpływ przede wszystkim renoma marki, szeroki zakres funkcji oraz darmowy dostęp do narzędzia. Największy odsetek polskich sklepów internetowych, które najczęściej korzystały z GA4 w dniu 1 lipca 2023 roku należy do kategorii „dom i ogród” (19,28%). Na kolejnych miejscach znalazły się: „elektronika” (17,65%), „moda” (14,05%), „kultura i rozrywka” (7,84%), i „uroda” (7,52%).
Podstawowe wnioski płynące z raportu
GA4 to nie tylko wyzwanie, ale też szansa, z której pod koniec trzeciego kwartału 2023 roku postanowiło skorzystać 33,12% polskich sklepów internetowych. Wcześniej używały one Universal Analytics. Warto jednak zwrócić uwagę na to, że tempo migracji wśród e-sklepów nie jest równomierne. Najszybciej migrują małe e-commerce’y, które zatrudniają do 10 osób i mają niższe przychody. Oprócz wielkości firmy, na tempo migracji na GA4 wpływają również inne czynniki, takie jak branża, w której działa e-sklep. Aż 36% witryn w ogóle nie korzysta z analityki.