Reklamy najbardziej znanych marek na stronach porno? Google przyjrzy się sprawie
Reklamy znanych marek, takich ja Apple, Amazon, Meta czy Samsung, a także różnych organizacji pozarządowych, zaczęły się pojawiać na stronach pornograficznych – teraz firmy i podmioty, których te reklamy dotyczyły, domagają się wyjaśnień od Google.
Treści różnych firm na podejrzanych stronach
W ostatnim czasie na setkach różnych stron z pornografią można było zobaczyć reklamy najbardziej znanych marek, a oprócz tego Komisji Europejskiej i Departamentu Skarbu Stanów Zjednoczonych, mediów (np. „New York Timesa”) i organizacji pozarządowych. Firmy i podmioty chcą wiedzieć, jak to się stało, jednak Google nie informuje reklamodawców, gdzie dokładnie są emitowane ich treści reklamowe. Marki chciałyby, aby to się zmieniło.
Czy Google coś z tym zrobi?
Google zapowiedziało już, że przyjrzy się sprawie. Ma także zadbać, by reklamy nie pojawiały się już na stronach pornograficznych. Warto wiedzieć, że kliki uzyskane z reklam wyświetlanych na niepożądanych stronach mogą sprawić, że znane firmy będą częściowo finansować podejrzane witryny.