Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 29.11 - 3.12

Poniedziałek, 6 Grudzień 2021

W tym tygodniu przedstawiliśmy wyniki ważnego konkursu: Kreatura 2021. Informowaliśmy też o kolejnych wydarzeniach – Konferencji BN.PL oraz Data Science Summit. Podsumowaliśmy dynamiczny rozwój e-commerce i potencjalne zmiany na rynku logistyki. Radziliśmy również, na jakiej platformie e-commerce postawić swój sklep internetowy. Pisaliśmy o planach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wobec influencerów oraz projekcie Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej względem internetowych gigantów. Zainteresowanym metawersum spodobają się teksty o marce Budweiser oraz Manolo Blahnik. Wiemy też, ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne zakupy oraz ilu z nich musiało się zmierzyć z wyciekiem danych. Donieśliśmy też o sukcesie firmy JYSK oraz planach Douglasa względem ekspresowej dostawy. W Ecomersach Basic podzieliliśmy się wiedzą, jak założyć własny sklep internetowy.

Konferencja BN.PL już w lutym 2022. Pierwsza konferencja dotycząca płatności odroczonych w Polsce

W lutym 2022 roku odbędzie się konferencja BN.PL. Będzie to pierwsze wydarzenie w całości poświęcone płatnościom odroczonym w Polsce. Rada programowa już pracuje nad jego agendą. Organizatorem będzie cashless.pl.

https://ecomersy.pl/w-przyszlym-roku-odbedzie-sie-konferencja-dotyczaca-platnosci-odroczonych-w-polsce

Znamy wyniki konkursu Kreatura 2021

25 listopada odbyła się gala 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura. Wręczono 21 nagród głównych, 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną. Statuetki można było zdobyć w 25 różnych kategoriach, takich jak content marketing, kampania public relations, reklama własna, film czy prasa. Nagrody otrzymały takie agencje, jak Plej, Moon Films, Madogz czy Change, Spark Foundry, Performics.

https://ecomersy.pl/znamy-wyniki-konkursu-kreatura-2021

E-commerce dynamicznie rośnie. 637 mld wpływu, zmiany na rynku logistyki

Za sprawą pandemii COVID-19 polski rynek e-commerce cały czas rośnie – i to w gwałtownym tempie. Pokazują to przede wszystkim statystyki: wartość obrotów, które obejmują zarówno sprzedaż webową (przez e-sklep czy platformę), jak i bezpośrednią wymianę danych w formie elektronicznej (EDI), pod koniec 2020 roku była szacowana na ok. 450 mld zł.

https://ecomersy.pl/e-commerce-dynamicznie-rosnie-637-mld-wplywu-zmiany-na-rynku-logistyki

UOKiK bierze się za influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie zaczął się uważniej przyglądać działaniom influencerów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zapowiedział, że Urząd zamierza uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy i promowanie tzw. scamu

https://ecomersy.pl/uokik-bierze-sie-za-influencerow

Data Science Summit już 3 grudnia – wraca forma stacjonarna

Już 3 grudnia b.r. odbędzie się ważne wydarzenie dla specjalistów i fanów data science – Data Science Summit 2021. Konferencja wraca w formie hybrydowej, uczestnicy mogą przyjść na PGE Narodowy w Warszawie bądź wziąć udział online.

https://ecomersy.pl/data-science-summit-juz-3-grudnia-wraca-forma-stacjonarna

Douglas oferuje ekspresowe dostawy w Hamburgu

Znana sieć perfumerii Douglas podejmuje współpracę ze startupem Gorillas. Jest to firma, która oferuje błyskawiczne dostawy. W ciągu najbliższych tygodni klienci z Hamburga otrzymają zamówione kosmetyki w ciągu 10 minut.

https://ecomersy.pl/douglas-oferuje-ekspresowe-dostawy-w-hamburgu

Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?

Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Handel internetowy stał się doskonałym pomysłem na działalność, zwłaszcza w czasach pandemii. Powstaje coraz więcej e-sklepów – nie tylko należących do dużych marek, ale również małych, niszowych, prowadzonych przez jednoosobowe lub niewiele większe firmy. Na postawienie systemu sprzedaży online od zera stać tylko dużych graczy na rynku, stąd rosnąca popularność gotowych platform sprzedażowych.

https://ecomersy.pl/wybor-platformy-e-commerce-na-ktorej-postawic-sklep-internetowy

Dane 1,3 mln Polaków wyciekły podczas zakupów online

Podczas zakupów internetowych aż 1,3 mln Polaków musiało zmierzyć się z wyciekiem danych. Tak wynika z badania dotyczącego rzetelności sklepów internetowych. Około 760 tys. konsumentów zostało zapytanych o numer PESEL, który jest niepotrzebny przy e-handlu.

https://ecomersy.pl/dane-13-mln-polakow-wyciekly-podczas-zakupow-online

Parlament Europejski i Komisja Europejska z nowym projektem dotyczącym internetowych gigantów

We wtorek, 30 listopada b.r., Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła nakładanie sankcji na gigantów internetowych. Chodzi o to, żeby powstrzymać największe firmy przed oszustwami i nieuczciwymi praktykami. Komisja Europejska ma prowadzić w tej sprawie dochodzenia rynkowe.

https://ecomersy.pl/parlament-europejski-i-komisja-europejska-z-nowym-projektem-dotyczacym-internetowych-gigantow

Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić

Optymalizacja pod SEO jest procesem bardzo ważnym, a jednocześnie niełatwym. Polega na odpowiednim doborze słów kluczowych, co wielu osobom może sprawiać kłopot. Jeżeli keywordsy nie zostaną dopasowane w sposób adekwatny, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Jakich błędów należy unikać? Podpowiadamy!

https://ecomersy.pl/slowa-kluczowe-i-optymalizacja-tych-bledow-nie-chcesz-popelnic

Budweiser z 1936 niewymienialnymi tokenami

Marka Budweiser zabłyśnie w metaverse – przygotowała 1936 puszek w formie niewymienialnych tokenów (NFT). Są one coraz bardziej popularne w cyfrowej rzeczywistości. Projekt nazywa się Budverse Cans Heritage Edition.

https://ecomersy.pl/budweiser-z-1936-niewymienialnymi-tokenami

Ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne prezenty? Ponad połowa budżetu zostanie wydana online

Przed nami kolejne święta Bożego Narodzenia objęte pandemią. W tym roku Polacy chcą przeznaczyć na zakupy o 11% większe kwoty niż w 2020. Tak pokazują badania „Zakupy świąteczne 2021” przeprowadzone przez firmę Deloitte.

https://ecomersy.pl/ile-polacy-chca-wydac-na-swiateczne-prezenty-ponad-polowa-budzetu-zostanie-wydana-online

Marka Manolo Blahnik przygotowała wirtualną wystawę na swoje 50-lecie

Manolo Blahnik właśnie obchodzi swoje 50-lecie. Z tej okazji marka postanowiła zaprezentować wirtualną wystawę nawiązującą do historii domu mody. Wystawa nazywa się „A new way of walking”, a kapsułowa kolekcja – „Golden Anniversary Collection”.

https://ecomersy.pl/marka-manolo-blahnik-przygotowala-wirtualna-wystawe-na-swoje-50-lecie

JYSK Polska z rekordowym wynikiem finansowym

JYSK Polska może się pochwalić wzrostem sprzedaży online o 50%. W całej Polsce znajduje się 251 punktów, a tylko w ostatnim roku otwarto 16 nowych sklepów. Celem jest zwiększenie tej liczby niemal o połowę.

https://ecomersy.pl/jysk-polska-z-rekordowym-wynikiem-finansowym

Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

Jeżeli jesteś już zdecydowany/a na własny sklep internetowy, czas przejść do jego zakładania. Nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! Przeprowadzimy Cię przez cały proces, a na pewno szybko nabierzesz wiatru w żagle. Zostań z nami, żeby poznać podstawy e-commerce i zobacz, jak to jest mieć własny biznes.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-6-jak-zalozyc-sklep-internetowy

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...