Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy: tydzień 29.11 - 3.12

2021.12.06

W tym tygodniu przedstawiliśmy wyniki ważnego konkursu: Kreatura 2021. Informowaliśmy też o kolejnych wydarzeniach – Konferencji BN.PL oraz Data Science Summit. Podsumowaliśmy dynamiczny rozwój e-commerce i potencjalne zmiany na rynku logistyki. Radziliśmy również, na jakiej platformie e-commerce postawić swój sklep internetowy. Pisaliśmy o planach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wobec influencerów oraz projekcie Parlamentu Europejskiego i Komisji Europejskiej względem internetowych gigantów. Zainteresowanym metawersum spodobają się teksty o marce Budweiser oraz Manolo Blahnik. Wiemy też, ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne zakupy oraz ilu z nich musiało się zmierzyć z wyciekiem danych. Donieśliśmy też o sukcesie firmy JYSK oraz planach Douglasa względem ekspresowej dostawy. W Ecomersach Basic podzieliliśmy się wiedzą, jak założyć własny sklep internetowy.

Konferencja BN.PL już w lutym 2022. Pierwsza konferencja dotycząca płatności odroczonych w Polsce

W lutym 2022 roku odbędzie się konferencja BN.PL. Będzie to pierwsze wydarzenie w całości poświęcone płatnościom odroczonym w Polsce. Rada programowa już pracuje nad jego agendą. Organizatorem będzie cashless.pl.

https://ecomersy.pl/w-przyszlym-roku-odbedzie-sie-konferencja-dotyczaca-platnosci-odroczonych-w-polsce

Znamy wyniki konkursu Kreatura 2021

25 listopada odbyła się gala 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura. Wręczono 21 nagród głównych, 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną. Statuetki można było zdobyć w 25 różnych kategoriach, takich jak content marketing, kampania public relations, reklama własna, film czy prasa. Nagrody otrzymały takie agencje, jak Plej, Moon Films, Madogz czy Change, Spark Foundry, Performics.

https://ecomersy.pl/znamy-wyniki-konkursu-kreatura-2021

E-commerce dynamicznie rośnie. 637 mld wpływu, zmiany na rynku logistyki

Za sprawą pandemii COVID-19 polski rynek e-commerce cały czas rośnie – i to w gwałtownym tempie. Pokazują to przede wszystkim statystyki: wartość obrotów, które obejmują zarówno sprzedaż webową (przez e-sklep czy platformę), jak i bezpośrednią wymianę danych w formie elektronicznej (EDI), pod koniec 2020 roku była szacowana na ok. 450 mld zł.

https://ecomersy.pl/e-commerce-dynamicznie-rosnie-637-mld-wplywu-zmiany-na-rynku-logistyki

UOKiK bierze się za influencerów

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie zaczął się uważniej przyglądać działaniom influencerów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zapowiedział, że Urząd zamierza uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy i promowanie tzw. scamu

https://ecomersy.pl/uokik-bierze-sie-za-influencerow

Data Science Summit już 3 grudnia – wraca forma stacjonarna

Już 3 grudnia b.r. odbędzie się ważne wydarzenie dla specjalistów i fanów data science – Data Science Summit 2021. Konferencja wraca w formie hybrydowej, uczestnicy mogą przyjść na PGE Narodowy w Warszawie bądź wziąć udział online.

https://ecomersy.pl/data-science-summit-juz-3-grudnia-wraca-forma-stacjonarna

Douglas oferuje ekspresowe dostawy w Hamburgu

Znana sieć perfumerii Douglas podejmuje współpracę ze startupem Gorillas. Jest to firma, która oferuje błyskawiczne dostawy. W ciągu najbliższych tygodni klienci z Hamburga otrzymają zamówione kosmetyki w ciągu 10 minut.

https://ecomersy.pl/douglas-oferuje-ekspresowe-dostawy-w-hamburgu

Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?

Branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit. Handel internetowy stał się doskonałym pomysłem na działalność, zwłaszcza w czasach pandemii. Powstaje coraz więcej e-sklepów – nie tylko należących do dużych marek, ale również małych, niszowych, prowadzonych przez jednoosobowe lub niewiele większe firmy. Na postawienie systemu sprzedaży online od zera stać tylko dużych graczy na rynku, stąd rosnąca popularność gotowych platform sprzedażowych.

https://ecomersy.pl/wybor-platformy-e-commerce-na-ktorej-postawic-sklep-internetowy

Dane 1,3 mln Polaków wyciekły podczas zakupów online

Podczas zakupów internetowych aż 1,3 mln Polaków musiało zmierzyć się z wyciekiem danych. Tak wynika z badania dotyczącego rzetelności sklepów internetowych. Około 760 tys. konsumentów zostało zapytanych o numer PESEL, który jest niepotrzebny przy e-handlu.

https://ecomersy.pl/dane-13-mln-polakow-wyciekly-podczas-zakupow-online

Parlament Europejski i Komisja Europejska z nowym projektem dotyczącym internetowych gigantów

We wtorek, 30 listopada b.r., Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła nakładanie sankcji na gigantów internetowych. Chodzi o to, żeby powstrzymać największe firmy przed oszustwami i nieuczciwymi praktykami. Komisja Europejska ma prowadzić w tej sprawie dochodzenia rynkowe.

https://ecomersy.pl/parlament-europejski-i-komisja-europejska-z-nowym-projektem-dotyczacym-internetowych-gigantow

Słowa kluczowe i optymalizacja – tych błędów nie chcesz popełnić

Optymalizacja pod SEO jest procesem bardzo ważnym, a jednocześnie niełatwym. Polega na odpowiednim doborze słów kluczowych, co wielu osobom może sprawiać kłopot. Jeżeli keywordsy nie zostaną dopasowane w sposób adekwatny, nie przyniosą oczekiwanych rezultatów. Jakich błędów należy unikać? Podpowiadamy!

https://ecomersy.pl/slowa-kluczowe-i-optymalizacja-tych-bledow-nie-chcesz-popelnic

Budweiser z 1936 niewymienialnymi tokenami

Marka Budweiser zabłyśnie w metaverse – przygotowała 1936 puszek w formie niewymienialnych tokenów (NFT). Są one coraz bardziej popularne w cyfrowej rzeczywistości. Projekt nazywa się Budverse Cans Heritage Edition.

https://ecomersy.pl/budweiser-z-1936-niewymienialnymi-tokenami

Ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne prezenty? Ponad połowa budżetu zostanie wydana online

Przed nami kolejne święta Bożego Narodzenia objęte pandemią. W tym roku Polacy chcą przeznaczyć na zakupy o 11% większe kwoty niż w 2020. Tak pokazują badania „Zakupy świąteczne 2021” przeprowadzone przez firmę Deloitte.

https://ecomersy.pl/ile-polacy-chca-wydac-na-swiateczne-prezenty-ponad-polowa-budzetu-zostanie-wydana-online

Marka Manolo Blahnik przygotowała wirtualną wystawę na swoje 50-lecie

Manolo Blahnik właśnie obchodzi swoje 50-lecie. Z tej okazji marka postanowiła zaprezentować wirtualną wystawę nawiązującą do historii domu mody. Wystawa nazywa się „A new way of walking”, a kapsułowa kolekcja – „Golden Anniversary Collection”.

https://ecomersy.pl/marka-manolo-blahnik-przygotowala-wirtualna-wystawe-na-swoje-50-lecie

JYSK Polska z rekordowym wynikiem finansowym

JYSK Polska może się pochwalić wzrostem sprzedaży online o 50%. W całej Polsce znajduje się 251 punktów, a tylko w ostatnim roku otwarto 16 nowych sklepów. Celem jest zwiększenie tej liczby niemal o połowę.

https://ecomersy.pl/jysk-polska-z-rekordowym-wynikiem-finansowym

Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

Jeżeli jesteś już zdecydowany/a na własny sklep internetowy, czas przejść do jego zakładania. Nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! Przeprowadzimy Cię przez cały proces, a na pewno szybko nabierzesz wiatru w żagle. Zostań z nami, żeby poznać podstawy e-commerce i zobacz, jak to jest mieć własny biznes.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-6-jak-zalozyc-sklep-internetowy

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...