Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

Parlament Europejski i Komisja Europejska z nowym projektem dotyczącym internetowych gigantów

2021.12.02

We wtorek, 30 listopada b.r., Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła nakładanie sankcji na gigantów internetowych. Chodzi o to, żeby powstrzymać największe firmy przed oszustwami i nieuczciwymi praktykami. Komisja Europejska ma prowadzić w tej sprawie dochodzenia rynkowe.

Nowe kary dla największych firm

Według sugestii KE mogłaby nakładać kary pieniężne na spółki, które nie przestrzegają unijnego prawa konkurencji. Kary te wynosiłyby od 4 do 20% całkowitego światowego obrotu. Regulacja dotknie największe firmy: Google, Apple, Facebooka, Amazona. Projekt został przyjęty 42 głosami za (przy dwóch głosach przeciw i jednym wstrzymującym się).

Zakres regulacji

Jak twierdzi sprawozdawca projektu, internetowi giganci nie powinni bogacić się kosztem konkurencji i europejskiej gospodarki. Zasady, które istniały do tej pory, nie są wystarczające. Regulacja będzie dotyczyła usług pośrednictwa internetowego, sieci społecznościowych, wyszukiwarek, systemów operacyjnych, usług reklamowych online, przetwarzania w chmurze i usług udostępniania video.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...