Dzisiaj mamy: Sobota, 2 Grudzień 2023

Parlament Europejski i Komisja Europejska z nowym projektem dotyczącym internetowych gigantów

2021.12.02

We wtorek, 30 listopada b.r., Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła nakładanie sankcji na gigantów internetowych. Chodzi o to, żeby powstrzymać największe firmy przed oszustwami i nieuczciwymi praktykami. Komisja Europejska ma prowadzić w tej sprawie dochodzenia rynkowe.

Nowe kary dla największych firm

Według sugestii KE mogłaby nakładać kary pieniężne na spółki, które nie przestrzegają unijnego prawa konkurencji. Kary te wynosiłyby od 4 do 20% całkowitego światowego obrotu. Regulacja dotknie największe firmy: Google, Apple, Facebooka, Amazona. Projekt został przyjęty 42 głosami za (przy dwóch głosach przeciw i jednym wstrzymującym się).

Zakres regulacji

Jak twierdzi sprawozdawca projektu, internetowi giganci nie powinni bogacić się kosztem konkurencji i europejskiej gospodarki. Zasady, które istniały do tej pory, nie są wystarczające. Regulacja będzie dotyczyła usług pośrednictwa internetowego, sieci społecznościowych, wyszukiwarek, systemów operacyjnych, usług reklamowych online, przetwarzania w chmurze i usług udostępniania video.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...