Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Parlament Europejski i Komisja Europejska z nowym projektem dotyczącym internetowych gigantów

Czwartek, 2 Grudzień 2021

We wtorek, 30 listopada b.r., Komisja Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego poparła nakładanie sankcji na gigantów internetowych. Chodzi o to, żeby powstrzymać największe firmy przed oszustwami i nieuczciwymi praktykami. Komisja Europejska ma prowadzić w tej sprawie dochodzenia rynkowe.

Nowe kary dla największych firm

Według sugestii KE mogłaby nakładać kary pieniężne na spółki, które nie przestrzegają unijnego prawa konkurencji. Kary te wynosiłyby od 4 do 20% całkowitego światowego obrotu. Regulacja dotknie największe firmy: Google, Apple, Facebooka, Amazona. Projekt został przyjęty 42 głosami za (przy dwóch głosach przeciw i jednym wstrzymującym się).

Zakres regulacji

Jak twierdzi sprawozdawca projektu, internetowi giganci nie powinni bogacić się kosztem konkurencji i europejskiej gospodarki. Zasady, które istniały do tej pory, nie są wystarczające. Regulacja będzie dotyczyła usług pośrednictwa internetowego, sieci społecznościowych, wyszukiwarek, systemów operacyjnych, usług reklamowych online, przetwarzania w chmurze i usług udostępniania video.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...