Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne prezenty? Ponad połowa budżetu zostanie wydana online

Czwartek, 2 Grudzień 2021

Przed nami kolejne święta Bożego Narodzenia objęte pandemią. W tym roku Polacy chcą przeznaczyć na zakupy o 11% większe kwoty niż w 2020. Tak pokazują badania „Zakupy świąteczne 2021” przeprowadzone przez firmę Deloitte.

Rozwój cyfryzacji spowodowany pandemią

Niemal połowa osób chce dokonać świątecznych zakupów przez Internet. Duży wpływ na ten wynik ma przyspieszona cyfryzacja związana z niedawnymi lockdownami. Właściciele biznesów e-commerce mogą liczyć na duże wpływy pod koniec roku. Koniec listopada i grudzień to dla nich najbardziej owocny okres w roku. Polacy planują wydać pieniądze głównie na kosmetyki, perfumy, zabawki oraz książki. Prezenty najchętniej dają najbliższym: dzieciom, partnerom, rodzicom.

Polacy wydadzą więcej niż w zeszłym roku

W 2021 roku uśredniona kwota na prezenty świąteczne, wypoczynek, podróże i żywność wyniesie 2129 zł. Oczywistym powodem wzrostu tej liczby jest trwająca inflacja. Ankietowane osoby przeznaczą więcej pieniędzy na wyjazdy (średnio 333 zł) – przede wszystkim dlatego, że w zeszłym roku były one bardzo utrudnione – a także na żywność i napoje (średnio 944 zł).


Zobacz też: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Izolacja społeczna wciąż trwa

Prawie połowa Polaków (47%) zamierza przed świętami unikać miejsc publicznych i spędzać dużo czasu w domu. W zeszłym roku liczba ta wynosiła 70%, widać więc tendencję spadkową. Niechęć do zatłoczonych miejsc przyczynia się do zwiększonej aktywności w Internecie i dokonywaniu zakupów w sklepach online. Aż 32% osób ograniczy liczbę wizyt w stacjonarnych sklepach, a 38% planuje kupić prezenty wcześniej, nie na ostatnią chwilę. 54% chce zdążyć przed 25. grudnia.

Co chcemy kupić przez Internet?

W tym roku każdy Polak ma zamiar kupić średnio 7 prezentów – dla dzieci (63%), partnerów (61%) i rodziców (56%). Jak już zostało wspomniane, będą to głównie kosmetyki i perfumy (56%), gry i zabawki (50%), książki (46%). Co zaskakujące, mało osób planuje zakup elektroniki. Formę handlu online wybierze niemal połowa ankietowanych. Oznacza to, że e-sklepy cieszą się coraz większą popularnością. Polacy mają swoje preferencje. Przez Internet najchętniej kupują produkty związane z podróżami, realizacją hobby czy rozrywką. Jeżeli chodzi o zakupy online, ankietowane osoby najczęściej wskazywały na podróże i spędzanie wolnego czasu (71%), elektronikę (64%), zabawki i książki (63%).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...