Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Ile Polacy chcą przeznaczyć na świąteczne prezenty? Ponad połowa budżetu zostanie wydana online

2021.12.02

Przed nami kolejne święta Bożego Narodzenia objęte pandemią. W tym roku Polacy chcą przeznaczyć na zakupy o 11% większe kwoty niż w 2020. Tak pokazują badania „Zakupy świąteczne 2021” przeprowadzone przez firmę Deloitte.

Rozwój cyfryzacji spowodowany pandemią

Niemal połowa osób chce dokonać świątecznych zakupów przez Internet. Duży wpływ na ten wynik ma przyspieszona cyfryzacja związana z niedawnymi lockdownami. Właściciele biznesów e-commerce mogą liczyć na duże wpływy pod koniec roku. Koniec listopada i grudzień to dla nich najbardziej owocny okres w roku. Polacy planują wydać pieniądze głównie na kosmetyki, perfumy, zabawki oraz książki. Prezenty najchętniej dają najbliższym: dzieciom, partnerom, rodzicom.

Polacy wydadzą więcej niż w zeszłym roku

W 2021 roku uśredniona kwota na prezenty świąteczne, wypoczynek, podróże i żywność wyniesie 2129 zł. Oczywistym powodem wzrostu tej liczby jest trwająca inflacja. Ankietowane osoby przeznaczą więcej pieniędzy na wyjazdy (średnio 333 zł) – przede wszystkim dlatego, że w zeszłym roku były one bardzo utrudnione – a także na żywność i napoje (średnio 944 zł).


Zobacz też: Wpływ pandemii COVID-19 na rozwój branży e-commerce w Polsce


Izolacja społeczna wciąż trwa

Prawie połowa Polaków (47%) zamierza przed świętami unikać miejsc publicznych i spędzać dużo czasu w domu. W zeszłym roku liczba ta wynosiła 70%, widać więc tendencję spadkową. Niechęć do zatłoczonych miejsc przyczynia się do zwiększonej aktywności w Internecie i dokonywaniu zakupów w sklepach online. Aż 32% osób ograniczy liczbę wizyt w stacjonarnych sklepach, a 38% planuje kupić prezenty wcześniej, nie na ostatnią chwilę. 54% chce zdążyć przed 25. grudnia.

Co chcemy kupić przez Internet?

W tym roku każdy Polak ma zamiar kupić średnio 7 prezentów – dla dzieci (63%), partnerów (61%) i rodziców (56%). Jak już zostało wspomniane, będą to głównie kosmetyki i perfumy (56%), gry i zabawki (50%), książki (46%). Co zaskakujące, mało osób planuje zakup elektroniki. Formę handlu online wybierze niemal połowa ankietowanych. Oznacza to, że e-sklepy cieszą się coraz większą popularnością. Polacy mają swoje preferencje. Przez Internet najchętniej kupują produkty związane z podróżami, realizacją hobby czy rozrywką. Jeżeli chodzi o zakupy online, ankietowane osoby najczęściej wskazywały na podróże i spędzanie wolnego czasu (71%), elektronikę (64%), zabawki i książki (63%).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...