Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

Dane 1,3 mln Polaków wyciekły podczas zakupów online

2021.12.01

Podczas zakupów internetowych aż 1,3 mln Polaków musiało zmierzyć się z wyciekiem danych. Tak wynika z badania dotyczącego rzetelności sklepów internetowych. Około 760 tys. konsumentów zostało zapytanych o numer PESEL, który jest niepotrzebny przy e-handlu.

Pytania o PESEL

43% osób spotkało się z pytaniem o PESEL w trakcie dokonywania płatności, a 29% – zakładając konto w danym sklepie internetowym. 17% otrzymało tę prośbę w czasie wystawiania faktury. Z kolei co czwarty badany słyszał o wycieku danych innych klientów wybranego przez siebie e-sklepu. Dane 6% Polaków rzeczywiście trafiły w niepowołane ręce.

Co można zrobić w takiej sytuacji?

Spośród 760 tys. osób zapytanych o numer PESEL, ok. 43% rzeczywiście udzieliło takiej informacji. Trzeba pamiętać, że są to wrażliwe dane, które mogą służyć do wyłudzenia pożyczki czy kredytów, dlatego nie można ich podawać nieupoważnionym osobom. Jeżeli natomiast ktoś padnie ofiarą wycieku danych, nie powinien pozostawać bierny. Warto natychmiast zmienić hasła, zdecydować się na uwierzytelnianie dwuetapowe, zastrzec dowód osobisty. Istnieje też opcja monitorowania własnego numeru PESEL.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...