Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Dane 1,3 mln Polaków wyciekły podczas zakupów online

Środa, 1 Grudzień 2021

Podczas zakupów internetowych aż 1,3 mln Polaków musiało zmierzyć się z wyciekiem danych. Tak wynika z badania dotyczącego rzetelności sklepów internetowych. Około 760 tys. konsumentów zostało zapytanych o numer PESEL, który jest niepotrzebny przy e-handlu.

Pytania o PESEL

43% osób spotkało się z pytaniem o PESEL w trakcie dokonywania płatności, a 29% – zakładając konto w danym sklepie internetowym. 17% otrzymało tę prośbę w czasie wystawiania faktury. Z kolei co czwarty badany słyszał o wycieku danych innych klientów wybranego przez siebie e-sklepu. Dane 6% Polaków rzeczywiście trafiły w niepowołane ręce.

Co można zrobić w takiej sytuacji?

Spośród 760 tys. osób zapytanych o numer PESEL, ok. 43% rzeczywiście udzieliło takiej informacji. Trzeba pamiętać, że są to wrażliwe dane, które mogą służyć do wyłudzenia pożyczki czy kredytów, dlatego nie można ich podawać nieupoważnionym osobom. Jeżeli natomiast ktoś padnie ofiarą wycieku danych, nie powinien pozostawać bierny. Warto natychmiast zmienić hasła, zdecydować się na uwierzytelnianie dwuetapowe, zastrzec dowód osobisty. Istnieje też opcja monitorowania własnego numeru PESEL.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...