Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

2021.12.03

Jeżeli jesteś już zdecydowany/a na własny sklep internetowy, czas przejść do jego zakładania. Nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! Przeprowadzimy Cię przez cały proces, a na pewno szybko nabierzesz wiatru w żagle. Zostań z nami, żeby poznać podstawy e-commerce i zobacz, jak to jest mieć własny biznes.

Rejestracja działalności gospodarczej

Na początku trzeba będzie zająć się formalnościami, czyli rejestracją działalności gospodarczej. Zdecyduj, czy chcesz mieć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, czy jednoosobową działalność. Firmę możesz założyć przez Internet, wystarczy wejść na stronę www.firma.gov.pl lub www.ceidg.gov.pl w celu złożenia wniosku o wpis do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Spółka z. o.o. będzie wymagała dokonania wpisu do KRS, uiszczenia opłaty sądowej i złożenia różnych dokumentów.

Klasyfikacja działalności i strona internetowa

Następnie należy dobrać odpowiedni numer PKD, czyli klasyfikację swojej działalności, która określa, czym chcesz się zajmować. Warto zastanowić się nad tym, czy chcesz zostać płatnikiem VAT oraz czy potrzebujesz kasy fiskalnej. Teraz czas na stronę internetową – postawisz na szablon, a może indywidualny projekt? Pamiętaj, że wygląd witryny jest bardzo ważny dla potencjalnych klientów. Powinien przyciągać wzrok, działać intuicyjnie i zawierać wszystkie potrzebne informacje. Optymalnym rozwiązaniem dla nowych przedsiębiorców okażą się profesjonalne platformy e-commerce.

Platformy e-commerce – podstawowe informacje

Platforma e-commerce to specjalne oprogramowanie, które pozwoli Ci zarządzać sklepem internetowym poprzez panel administracyjny. Dzięki niej będziesz mógł/mogła umieścić swoje produkty na stronie i zająć się sprzedażą. Istnieją platformy typu marketplace, takie jak Amazon czy Allegro. Masz do dyspozycji też platformy open source (z otwartym kodem źródłowym), platformy typu SaaS, platformy dedykowane czy oparte na licencji.


Więcej o platformach przeczytasz tutaj: Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Jak powinna wyglądać Twoja witryna?

Teraz czas na wygląd Twojego sklepu. Jak już wspomnieliśmy, ten element może decydować o liczbie konsumentów. Najlepiej utrzymać projekt w klimacie minimalizmu, harmonii i prostoty. Ważne, by nikt nie musiał spędzać zbyt wiele czasu na szukaniu najważniejszych wiadomości. Umieszczaj na swojej stronie przydatne informacje, takie jak zakładka „O nas” czy widoczne nazwy kategorii. Żeby sklep stał się widoczny w sieci, zainwestuj w content marketing i promocję w social mediach. W tym celu przydadzą Ci się płatne zasięgi – warto skorzystać z Facebook Ads bądź Google Ads. Najbezpieczniejszą opcją będzie skorzystanie z usług specjalistów, dzięki którym cały proces przebiegnie znacznie sprawniej.

Twoje towary i zdjęcia produktów

Jeżeli jesteś zdecydowany/a, co chcesz sprzedawać, musisz wiedzieć, gdzie zamierzasz przechowywać zakupione towary. Wszystko zależy od tego, ile ich jest. Na początek możesz trzymać je w swoim domu czy innej prywatnej przestrzeni, jednak niewykluczone, że z czasem konieczne okaże się wynajęcie magazynu. Można również prowadzić sklep w systemie dropshippingu, w którym towary są magazynowane i wysyłane przez firmę zewnętrzną. Pamiętaj, żeby odpowiednio zaplanować budżet. Zdjęcia produktów powinny zostać zrobione przy odpowiednim świetle, na neutralnym tle. Ważne, by były wyraziste i przedstawiały prawdziwą ofertę.


Zobacz też: Czym jest dropshipping? Sprytny biznes e-commerce małym kosztem


Sposoby płatności i polityka cenowa

Czy wiesz już, w jaki sposób Twoi klienci mają dokonywać płatności? Ostatnimi czasy niesamowitą popularność zdobyły systemy szybkich i bezpiecznych płatności oraz płatności odroczone. Pamiętaj: im wygodniej i sprawniej konsument może zapłacić, tym większa szansa, że do Ciebie wróci i poleci Twój sklep innym. Zadbaj o jasną politykę cenową: odbiorcy lubią wiedzieć od razu, ile wyniesie ich dany produkt i jego dostawa. Powinni też dostać informację, ile czasu poczekają na zamówioną przesyłkę.

Usługi e-commerce managera

Regulamin sklepu internetowego musi zgadzać się z obowiązującymi przepisami. Chodzi o różne aspekty sprzedaży, zwrotów i reklamacji. Przy tworzeniu regulaminu możesz skorzystać z pomocy agencji prawników specjalizujących się w dziedzinie e-commerce. Zastanów się też nad usługami e-commerce managera, odpowiednio wykwalifikowanej osoby, która udzieli Ci rad, jak prowadzić własny e-biznes i zaplanować strategię sprzedaży. E-commerce to branża z ogromnym potencjałem, a jednocześnie wymagająca sporej wiedzy.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.