Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Ecomersy Basic #6: Jak założyć sklep internetowy?

Piątek, 3 Grudzień 2021

Jeżeli jesteś już zdecydowany/a na własny sklep internetowy, czas przejść do jego zakładania. Nie wiesz, od czego zacząć? Ten poradnik jest właśnie dla Ciebie! Przeprowadzimy Cię przez cały proces, a na pewno szybko nabierzesz wiatru w żagle. Zostań z nami, żeby poznać podstawy e-commerce i zobacz, jak to jest mieć własny biznes.

Rejestracja działalności gospodarczej

Na początku trzeba będzie zająć się formalnościami, czyli rejestracją działalności gospodarczej. Zdecyduj, czy chcesz mieć spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością, czy jednoosobową działalność. Firmę możesz założyć przez Internet, wystarczy wejść na stronę www.firma.gov.pl lub www.ceidg.gov.pl w celu złożenia wniosku o wpis do CEIDG (Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej). Spółka z. o.o. będzie wymagała dokonania wpisu do KRS, uiszczenia opłaty sądowej i złożenia różnych dokumentów.

Klasyfikacja działalności i strona internetowa

Następnie należy dobrać odpowiedni numer PKD, czyli klasyfikację swojej działalności, która określa, czym chcesz się zajmować. Warto zastanowić się nad tym, czy chcesz zostać płatnikiem VAT oraz czy potrzebujesz kasy fiskalnej. Teraz czas na stronę internetową – postawisz na szablon, a może indywidualny projekt? Pamiętaj, że wygląd witryny jest bardzo ważny dla potencjalnych klientów. Powinien przyciągać wzrok, działać intuicyjnie i zawierać wszystkie potrzebne informacje. Optymalnym rozwiązaniem dla nowych przedsiębiorców okażą się profesjonalne platformy e-commerce.

Platformy e-commerce – podstawowe informacje

Platforma e-commerce to specjalne oprogramowanie, które pozwoli Ci zarządzać sklepem internetowym poprzez panel administracyjny. Dzięki niej będziesz mógł/mogła umieścić swoje produkty na stronie i zająć się sprzedażą. Istnieją platformy typu marketplace, takie jak Amazon czy Allegro. Masz do dyspozycji też platformy open source (z otwartym kodem źródłowym), platformy typu SaaS, platformy dedykowane czy oparte na licencji.


Więcej o platformach przeczytasz tutaj: Aktualizacja! Wybór platformy e-commerce – na której postawić sklep internetowy?


Jak powinna wyglądać Twoja witryna?

Teraz czas na wygląd Twojego sklepu. Jak już wspomnieliśmy, ten element może decydować o liczbie konsumentów. Najlepiej utrzymać projekt w klimacie minimalizmu, harmonii i prostoty. Ważne, by nikt nie musiał spędzać zbyt wiele czasu na szukaniu najważniejszych wiadomości. Umieszczaj na swojej stronie przydatne informacje, takie jak zakładka „O nas” czy widoczne nazwy kategorii. Żeby sklep stał się widoczny w sieci, zainwestuj w content marketing i promocję w social mediach. W tym celu przydadzą Ci się płatne zasięgi – warto skorzystać z Facebook Ads bądź Google Ads. Najbezpieczniejszą opcją będzie skorzystanie z usług specjalistów, dzięki którym cały proces przebiegnie znacznie sprawniej.

Twoje towary i zdjęcia produktów

Jeżeli jesteś zdecydowany/a, co chcesz sprzedawać, musisz wiedzieć, gdzie zamierzasz przechowywać zakupione towary. Wszystko zależy od tego, ile ich jest. Na początek możesz trzymać je w swoim domu czy innej prywatnej przestrzeni, jednak niewykluczone, że z czasem konieczne okaże się wynajęcie magazynu. Można również prowadzić sklep w systemie dropshippingu, w którym towary są magazynowane i wysyłane przez firmę zewnętrzną. Pamiętaj, żeby odpowiednio zaplanować budżet. Zdjęcia produktów powinny zostać zrobione przy odpowiednim świetle, na neutralnym tle. Ważne, by były wyraziste i przedstawiały prawdziwą ofertę.


Zobacz też: Czym jest dropshipping? Sprytny biznes e-commerce małym kosztem


Sposoby płatności i polityka cenowa

Czy wiesz już, w jaki sposób Twoi klienci mają dokonywać płatności? Ostatnimi czasy niesamowitą popularność zdobyły systemy szybkich i bezpiecznych płatności oraz płatności odroczone. Pamiętaj: im wygodniej i sprawniej konsument może zapłacić, tym większa szansa, że do Ciebie wróci i poleci Twój sklep innym. Zadbaj o jasną politykę cenową: odbiorcy lubią wiedzieć od razu, ile wyniesie ich dany produkt i jego dostawa. Powinni też dostać informację, ile czasu poczekają na zamówioną przesyłkę.

Usługi e-commerce managera

Regulamin sklepu internetowego musi zgadzać się z obowiązującymi przepisami. Chodzi o różne aspekty sprzedaży, zwrotów i reklamacji. Przy tworzeniu regulaminu możesz skorzystać z pomocy agencji prawników specjalizujących się w dziedzinie e-commerce. Zastanów się też nad usługami e-commerce managera, odpowiednio wykwalifikowanej osoby, która udzieli Ci rad, jak prowadzić własny e-biznes i zaplanować strategię sprzedaży. E-commerce to branża z ogromnym potencjałem, a jednocześnie wymagająca sporej wiedzy.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...