Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Znamy wyniki konkursu Kreatura 2021

2021.11.29

25 listopada odbyła się gala 25. edycji Konkursu Niezależnej Kreacji Kreatura. Wręczono 21 nagród głównych, 25 wyróżnień i jedną nagrodę specjalną. Statuetki można było zdobyć w 25 różnych kategoriach, takich jak content marketing, kampania public relations, reklama własna, film czy prasa. Nagrody otrzymały takie agencje, jak Plej, Moon Films, Madogz czy Change, Spark Foundry, Performics.

Najważniejsze informacje o konkursie

Kreatura miała wyłonić najbardziej pomysłowe i niebanalne projekty marketingowe z 2021 roku. Jury oceniło 176 prac konkursowych, spośród których wybrało 62 projekty nominowane do statuetki. Kryteriami oceny były: innowacyjność, oryginalność, ponadprzeciętność wykonania. W konkursie wzięli udział zarówno freelancerzy, jak i duże agencje czy domy mediowe. Warto wspomnieć o takich gigantach, jak Mindshare Polska, Leo Burnett czy Publicis Worldwide Polska. Swoje pięć minut miały również agencje niezależne: Just, Digital Kingdom czy Wyraz.

Nagrody i wyróżnienia

 

  • w kategorii Film – TV/kino Kreaturę otrzymała agencja Leo Burnett Warszawa, za pracę „Znajdź dom, który Ci odpowiada” dla marki Otodom. Wyróżnienie zdobyła agencja Just, za pracę „Wszystko na temat” dla marki Otomoto.
  • w kategorii Film – video w internecie wyróżnienie otrzymała agencja Plej, Moon Films, za pracę „Nie pytamy po co. Ważne, że mają” dla marki Usługi Allegro dla młodych klientów.
  • w kategorii Prasa Kreaturę otrzymała agencja Leo Burnett Warszawa, za pracę „Samsung się zamyka” dla marki Samsung Galaxy Z Fold3 5G | Z Flip3 5G.
  • w kategorii Radio Kreaturę otrzymała agencja Nav Agency, Brand Kolektyw, za pracę „Gotuj się do sportu” dla marki Multisport. Wyróżnienie zdobyła agencja Leo Burnett Warszawa, za pracę „Drap” dla marki Zdrapki.
  • w kategorii DOOH (Digital Out of Home) wyróżnienie otrzymała agencja Screen Network, za pracę „Ratujmy życie – pilnie potrzebna krew!” dla marki Narodowe Centrum Krwi.
  • w kategorii Digital – social media Kreaturę otrzymała agencja Przestrzeń, VMLY&R Poland, za pracę „Wprowadzamy sport na salony” dla marki Decathlon/IKEA. Wyróżnienia zdobyły dwie agencje: Madogz, za pracę „Redukcja negatywnego sentymentu w SOME poprzez platformę liryczną dla marki” dla Otomoto, oraz Change, Spark Foundry, Performics, za pracę „Przelej słowa – piosenka BLIKIEM pisana” dla marki BLIK.
  • w kategorii Digital – kampania zintegrowana digital Kreaturę otrzymała agencja Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat – East Eventz, za pracę „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał” dla marki Tymbark.
  • w kategorii Digital – aplikacje mobilne/gry wyróżnienie zdobyła agencja Publicis Worldwide Polska, za pracę „Misja Samodzielność” dla marki BNP Paribas.
  • w kategorii Influencer marketing Kreaturę otrzymała agencja Publicis Worldwide Polska, za pracę „Najmłodszy headhunter na świecie” dla marki Fundacja K.I.D.S.
  • w kategorii Event – eventy na żywo z udziałem publiczności Kreaturę otrzymała agencja Cut The Mustard, Awena, za pracę „Pokaz mody cyrkularnej ekologia i nadmorska plaża. Co łączy te 3 rzeczy? Wyjątkowy event Electrolux!” dla marki Electrolux.
  • w kategorii Event – eventy online i hybrydowe Kreaturę otrzymała agencja Live Age, za pracę „OLX Know How 2021” dla marki OLX Praca.
  • w kategorii Design Kreaturę otrzymała agencja Wyraz, za pracę „Delipop” dla marki Delipop. Wyróżnienie zdobyła agencja Mufu Studio, za pracę „Branding, identyfikacja wizualna, web design Dzielnicy Wawer” dla Dzielnicy Wawer m.st. Warszawy, oraz agencja 19 Południk, za pracę „Nowa tożsamość marki Exfluency” dla marki Exfluency.
  • w kategorii Kampania Kreaturę otrzymała agencja Cut The Mustard, za pracę „Pierz, susz, noś dłużej to 3 proste kroki, by zadbać o ubrania… i o planetę! Razem z marką Electrolux” dla marki Elektrolux. Wyróżnienie zdobyła Leo Burnett Warszawa, za pracę „Znajdź dom, który Ci odpowiada” dla marki Otodom, oraz agencja Starcom, Brainbox, Panowie Programiści, Hope, Michał Fałat – East Eventz, za pracę „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał” dla marki Tymbark.
  • w kategorii Content marketing (wszystkie media) – branded content Kreaturę otrzymała agencja Mindshare Polska, za pracę „Milka – Miłe Wieści” dla marki Milka.
  • w kategorii Content marketing (wszystkie media) – projekty celebryckie wyróżnienie zdobyła agencja Cut The Mustard, za pracę „Pezet udowadnia, że każdy facet swój Cięty Styl znajdzie w H&M” dla marki H&M, Philips OneBlade oraz agencja Digital Kingdom za pracę „'Kolorowy wiatr' na nowo” dla marki BBC Earth.
  • w kategorii Podcasty – podcast ze świata mediów i reklamy wyróżnienie zdobyła agencja GoldenSubmarine, za pracę „'Mamy na to slajd': pierwszy polski podcast o strategii marketingowej” dla marki GoldenSubmarine, oraz agencja Podkasting w Polsce za pracę „Podkasting w Polsce” dla marki Podkasting w Polsce.
  • w kategorii Podcasty – podcast szyty na miarę Kreaturę otrzymała agencja LiquidThread, Martyna Wojciechowska, za pracę „Podcast 'Dalej' Martyny Wojciechowskiej” dla marki Visa & mBank. Wyróżnienie zdobyła agencja LiquidThread, Zenith, za pracę „'Klimatyczne rozmowy', czyli jak żyć bardziej eko na co dzień” dla marki Electrolux.
  • w kategorii Podcasty – podcast open Kreaturę otrzymała agencja Borys Kozielski, za pracę „Latarnie morskie w Polsce” dla marki Wikimedia.
  • w kategorii Kampania public relations wyróżnienie zdobyła agencja Isobar Polska, za pracę „Škoda. Siła drobiazgów” dla marki Škoda.
  • w kategorii Techniki – muzyka Kreaturę otrzymała agencja Just, za pracę „Tony Plastiku” dla marki Credit Agricole. Wyróżnienie zdobyła agencja Hand Made, za pracę „Launch nowego napoju gazowanego Tymbark – Crazy Fun” dla marki Tymbark Crazy Fun.
  • w kategorii Techniki – scenografia Kreaturę otrzymała agencja Fabryka Komunikacji Społecznej, za pracę „Portret Pamięciowy” dla marki Polskie Wody.
  • w kategorii Kampania społeczna/CSR – kampanie społeczne organizacji pozarządowych i instytucji państwowych Kreaturę otrzymała agencja MullenLowe Warsaw, za pracę „Bez LGBT+ nie ma Polski” dla marki Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza. Wyróżnienie zdobyła agencja Lemon Film, Agencja Ancymony (Schulz), za pracę „Moc Niewidzialności” dla marki Stowarzyszenie Mali Bracia Ubogich, a także agencja Dziadek do Orzechów, Oto Film, za pracę „STOP kobietobójstwu!” dla Centrum Praw Kobiet.
  • w kategorii Kampania społeczna/CSR – działania CSR firm i marek Kreaturę otrzymała agencja VMLY&R Poland, za pracę „Gdzie Są Nasze Patronki?” dla Banku BNP Paribas.
  • w kategorii Kampania employer branding/HR wyróżnienie zdobyła agencja Publicis Worldwide Polska, za pracę „Najmłodszy headhunter na świecie” dla marki Fundacja K.I.D.S., oraz agencja Oxymoron za pracę „Różne Gatunki. Jeden Zespół” dla marki Nordea.
  • w kategorii Kampania/projekt niskobudżetowy Kreaturę otrzymała agencja Publicis Worldwide Polska, za pracę „Najmłodszy headhunter na świecie” dla marki Fundacja K.I.D.S.
  • w kategorii Open Kreaturę zdobyła agencja Digital Kingdom, za pracę „'Kolorowy wiatr' na nowo” dla marki BBC Earth.
  • w kategorii specjalnej: Marketing w czasie pandemii – projekty marketingowe marek Kreaturę otrzymała agencja Przestrzeń, VMLY&R Poland, za pracę „Wprowadzamy sport na salony” dla marki Decathlon/IKEA. Wyróżnienie zdobyła agencja Plej, za pracę „Na Allegro mają to co najważniejsze i o jedną rzecz więcej” dla marki Allegro na Pol’and’ Rock 2021.
  • w kategorii Kreatura X Kreaturę otrzymała Adrianna Kiełczewska, Izabela Wasilewska (GoldenSubmarine), za pracę „Znaki naszych czasów” dla marki Škoda. Wyróżnienie zdobyli Aleksandra Grzegorkiewicz, Szymon Ślęzak (VMLY&R Poland), za pracę „Wybierz swoją drogę!” dla marki Škoda, oraz Mateusz Zapała (Dziadek do Orzechów), za pracę „#SzacunekLudziomUlicy” dla marki Škoda.
  • Nagrodę specjalną za ogromną siłę przekazu kampanii otrzymała agencja Dziadek do Orzechów, Oto Film, za pracę „STOP kobietobójstwu!” dla Centrum Praw Kobiet.
Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...