Dzisiaj mamy: Niedziela, 3 Grudzień 2023

UOKiK bierze się za influencerów

2021.11.30

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie zaczął się uważniej przyglądać działaniom influencerów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zapowiedział, że Urząd zamierza uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy i promowanie tzw. scamu

Zarzuty wobec wpływowych twórców internetowych

Na początku Urząd miał się przyjrzeć nieoznaczanym współpracom. Ostrzeżenia przyniosły skutek – wielu twórców internetowych zaczęło wyraźnie informować, kiedy post jest sponsorowany. Teraz UOKiK sprawdza zaangażowanie influencerów w promowanie scamu, czyli działań celowo wprowadzających w błąd. Bywa nawet, że reklamują oni produkty, które mogą zagrażać zdrowiu. Scam można zgłaszać do Urzędu poprzez email: scam@uokik.gov.pl.

Działania podjęte przez Urząd

Karol „Friz” Wiśniewski, jeden z najpopularniejszych influencerów, niedawno otrzymał list z prośbą o przedstawienie wszystkich umów, jakie zawarł w 2021 roku. Lider Ekipy i jego spółka byli już oskarżani o przemycanie reklam w swoich klipach. Warto pamiętać, że w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 50 mln euro. Teraz twórcom internetowym grożą kary za brak współpracy w toku postępowania: niektórzy z nich nie odpowiedzieli na korespondencję. Chodzi o Marcina Dubiela (MD), Julię Kuczyńską (Maffashion), Marka Kruszela (Kruszwil) oraz Marlenę Sojkę (Marley).

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...