Dzisiaj mamy: Sobota, 1 Październik 2022

UOKiK bierze się za influencerów

2021.11.30

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie zaczął się uważniej przyglądać działaniom influencerów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zapowiedział, że Urząd zamierza uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy i promowanie tzw. scamu

Zarzuty wobec wpływowych twórców internetowych

Na początku Urząd miał się przyjrzeć nieoznaczanym współpracom. Ostrzeżenia przyniosły skutek – wielu twórców internetowych zaczęło wyraźnie informować, kiedy post jest sponsorowany. Teraz UOKiK sprawdza zaangażowanie influencerów w promowanie scamu, czyli działań celowo wprowadzających w błąd. Bywa nawet, że reklamują oni produkty, które mogą zagrażać zdrowiu. Scam można zgłaszać do Urzędu poprzez email: scam@uokik.gov.pl.

Działania podjęte przez Urząd

Karol „Friz” Wiśniewski, jeden z najpopularniejszych influencerów, niedawno otrzymał list z prośbą o przedstawienie wszystkich umów, jakie zawarł w 2021 roku. Lider Ekipy i jego spółka byli już oskarżani o przemycanie reklam w swoich klipach. Warto pamiętać, że w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 50 mln euro. Teraz twórcom internetowym grożą kary za brak współpracy w toku postępowania: niektórzy z nich nie odpowiedzieli na korespondencję. Chodzi o Marcina Dubiela (MD), Julię Kuczyńską (Maffashion), Marka Kruszela (Kruszwil) oraz Marlenę Sojkę (Marley).

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...