Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

UOKiK bierze się za influencerów

Wtorek, 30 Listopad 2021

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w ostatnim czasie zaczął się uważniej przyglądać działaniom influencerów. Prezes UOKiK, Tomasz Chróstny, zapowiedział, że Urząd zamierza uporządkować rynek treści sponsorowanych w mediach społecznościowych. Chodzi przede wszystkim o kryptoreklamy i promowanie tzw. scamu

Zarzuty wobec wpływowych twórców internetowych

Na początku Urząd miał się przyjrzeć nieoznaczanym współpracom. Ostrzeżenia przyniosły skutek – wielu twórców internetowych zaczęło wyraźnie informować, kiedy post jest sponsorowany. Teraz UOKiK sprawdza zaangażowanie influencerów w promowanie scamu, czyli działań celowo wprowadzających w błąd. Bywa nawet, że reklamują oni produkty, które mogą zagrażać zdrowiu. Scam można zgłaszać do Urzędu poprzez email: scam@uokik.gov.pl.

Działania podjęte przez Urząd

Karol „Friz” Wiśniewski, jeden z najpopularniejszych influencerów, niedawno otrzymał list z prośbą o przedstawienie wszystkich umów, jakie zawarł w 2021 roku. Lider Ekipy i jego spółka byli już oskarżani o przemycanie reklam w swoich klipach. Warto pamiętać, że w przypadku naruszenia zbiorowych interesów konsumentów Urząd może nałożyć karę do 50 mln euro. Teraz twórcom internetowym grożą kary za brak współpracy w toku postępowania: niektórzy z nich nie odpowiedzieli na korespondencję. Chodzi o Marcina Dubiela (MD), Julię Kuczyńską (Maffashion), Marka Kruszela (Kruszwil) oraz Marlenę Sojkę (Marley).

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...