Dzisiaj mamy: Czwartek, 6 Październik 2022

#PrasówkaEcomersy (28.03-01.04.2022 r.)

2022.04.04

Pisaliśmy o nowych zasadach dotyczących tagowania produktów na Instagramie oraz o cyfrowej walce z Rosją, w której biorą udział „wirtualni żołnierze”. Radziliśmy, jak zorganizować promocję w e-sklepie z okazji Wielkanocy. Informowaliśmy też o decyzji Decathlonu na temat zaprzestania sprzedaży w Rosji i o powstaniu Megaskrytki – innowacyjnej maszyny do odbioru paczek sieci Agata. Nasi czytelnicy mogli dowiedzieć się też o akcji związanej z przeciwdziałaniem dezinformacji, która obejmuje współpracę tiktokerów i Białego Domu. W Strefie Wiedzy znalazł się artykuł na temat AI w e-commerce i podsumowanie, ile pieniędzy tracimy na cyberprzestępców. Stworzyliśmy również krótkie podsumowanie 2021 roku, jeśli chodzi o platformę Answear oraz spółkę InPost. Pisaliśmy też o planach amerykańskich reklamodawców, by pozwać koncern Meta. Z kolei w Ecomersach Basic pojawił się tekst z radami, jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym.

Tagowanie produktów na Instagramie będzie dla wszystkich. Skorzystają e-sklepy

Instagram wprowadza zmiany – tagi produktowe mają być dostępne dla wszystkich użytkowników, nie tylko dla zweryfikowanych kont profesjonalnych czy sklepów. Oznacza to, że każdy zyska opcję oznaczenia danego towaru w poście.

https://ecomersy.pl/tagowanie-produktow-na-instagramie-bedzie-dla-wszystkich-skorzystaja-e-sklepy

Cyfrowa walka z Rosją – ponad 300 tys. osób stało się „wirtualnymi żołnierzami”

Ponad 311 tys. programistów zdecydowało się dołączyć do grupy „IT Army of Ukraine”. Są to pracownicy branży IT, którzy po godzinach zajmują się cyberatakami na rosyjskie instytucje rządowe, firmy oraz banki. Nazywa się ich „wirtualnymi żołnierzami”.

https://ecomersy.pl/cyfrowa-walka-z-rosja-ponad-300-tys-osob-stalo-sie-wirtualnymi-zolnierzami

Zbliża się Wielkanoc. Zorganizuj promocję w e-sklepie!

W tym roku Wielkanoc wypada wyjątkowo późno – 17 kwietnia. Dla wielu Polaków to wyjątkowy okres, a także czas wzmożonej konsumpcji. Mnóstwo osób będzie chciało kupić prezenty dla swoich bliskich. To nie wszystko. Bez wątpienia wiele klientek skorzysta z ofert internetowych butików z odzieżą oraz innymi dodatkami. Warto wykorzystać ten moment, by zorganizować w swoim e-sklepie akcję promocyjną.

https://ecomersy.pl/zbliza-sie-wielkanoc-zorganizuj-promocje-w-e-sklepie

Tiktokerzy przeciwdziałają dezinformacji na zlecenie Białego Domu

Biały Dom korzysta z pomocy tiktokerów w walce z dezinformacją na temat wojny w Ukrainie – właśnie oni mieli dzielić się prawdą na swoich profilach, po wcześniejszym online briefingu z urzędnikami. Jest to spowodowane ogromną popularnością aplikacji, z której korzystają i czerpią wiedzę przede wszystkim młodzi ludzie.

https://ecomersy.pl/tiktokerzy-przeciwdzialaja-dezinformacji-na-zlecenie-bialego-domu

Decathlon przestanie sprzedawać na terenie Rosji

Decathlon w końcu podejmuje decyzje – zamierza wycofać się z rosyjskiego rynku. Marka jakiś czas temu stała się obiektem dużego bojkotu konsumenckiego, zwłaszcza gdy okazało się, że nie tylko nie planuje zakończenia współpracy z Rosją, ale zamierza rozszerzyć swoją działalność na tych terenach.

https://ecomersy.pl/decathlon-przestanie-sprzedawac-na-terenie-rosji

AI w e-commerce – co już wiemy?

Sztuczna inteligencja, inaczej AI (ang. artificial intelligence) to temat bardzo nośny, zarówno w popkulturze, jak i w świecie nauki oraz biznesu. Jesteś ciekawy, jak wygląda rozwój tej technologii, jeżeli chodzi o rynek e-commerce? Możemy zapewnić, że ta branża nie pozostaje w tyle! Zebraliśmy dla Ciebie najważniejsze informacje.

https://ecomersy.pl/ai-w-e-commerce-co-juz-wiemy

Megaskrytka – innowacyjna maszyna do odbioru paczek sieci Agata

Sieć sklepów Agata postanowiła skorzystać z przykładu InPostu i postawić swoją pierwszą Megaskrytkę. Maszyna została umieszczona przy salonie w Katowicach. Klienci mogą za jej pomocą odbierać towary zamówione online, czyli meble lub akcesoria. Jest to całkowita nowość, jeśli chodzi o polskie sieci sklepów meblowych.

https://ecomersy.pl/megaskrytka-innowacyjna-maszyna-do-odbiory-paczek-sieci-agata

Ile pieniędzy tracimy na rzecz cyberprzestępców?

Według raportu Internet Crime Complaint Center w roku 2021 internetowi oszuści wyłudzili 6,9 miliarda dolarów – i to tylko w Stanach Zjednoczonych. 1,6 miliarda stanowią kryptowaluty. Liczba ta znacznie wzrosła od 2020 roku – wtedy wynosiła 4,3 miliarda dolarów. FBI ostrzega internautów przez niebezpieczeństwami.

https://ecomersy.pl/ile-pieniedzy-tracimy-na-rzecz-cyberprzestepcow

Wzrost sprzedaży na platformie Answear – podsumowanie 2021 roku

Answear, znana platforma z odzieżą, osiągnęła w zeszłym roku rekordowe wyniki sprzedaży, które wzrosły o 66,6% – do 721,2 mln zł. Zysk netto wzrósł do 22,9 mln zł. Firma odnotowała 157,8 mln wizyt, z czego aż 78,6% z urządzeń mobilnych. Marka jest obecna w 10 krajach, a w 2022 roku zamierza rozszerzyć swoją działalność o przynajmniej jedno państwo.

https://ecomersy.pl/wzrost-sprzedazy-na-platformie-answear-podsumowanie-2021-roku

Reklamodawcy z USA pozywają Meta. Będzie pozew zbiorowy

Amerykańscy reklamodawcy szykują zbiorowy pozew przeciwko koncernowi Meta. Właściciele Facebooka oraz Instagrama są oskarżani o manipulację zasięgami i pobieranie za dużych opłat, na czym miało stracić mnóstwo małych i dużych firm.

https://ecomersy.pl/reklamodawcy-z-usa-pozywaja-mete-bedzie-pozew-zbiorowy

InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok

InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.

https://ecomersy.pl/inpost-z-wynikami-finansowymi-za-iv-kwartal-2021-i-caly-2021-rok

Ecomersy Basic #22: Jak odzyskać porzucone koszyki w sklepie internetowym?

Porzucanie koszyków przez niedoszłych klientów to problem mnóstwa sklepów internetowych. Według badań Baymarda jego średni wynosi 69.57%. Można jednak próbować uniknąć takiej sytuacji bądź ją odwrócić poprzez zachęcenie danej osoby do powrotu. Jak to osiągnąć przy małym nakładzie kosztów, a przede wszystkim: jak działać skutecznie? Zostań z nami, aby wszystkiego się dowiedzieć.

https://ecomersy.pl/ecomersy-basic-22-jak-odzyskac-porzucone-koszyki-w-sklepie-internetowym

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...