Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Decathlon przestanie sprzedawać na terenie Rosji

Wtorek, 29 Marzec 2022

Decathlon w końcu podejmuje decyzje – zamierza wycofać się z rosyjskiego rynku. Marka jakiś czas temu stała się obiektem dużego bojkotu konsumenckiego, zwłaszcza gdy okazało się, że nie tylko nie planuje zakończenia współpracy z Rosją, ale zamierza rozszerzyć swoją działalność na tych terenach.

Rzeczywisty powód wstrzymania działalności

Francuska sieć sklepów sportowych wydała komunikat prasowy, z którego wynika, że jednak postanowiła zawiesić sprzedaż w Rosji. Powodem ma być jednak brak dostaw (aż 92% z nich ustało) spowodowany przez sankcje, a nie chęć wsparcia Ukrainy. Decathlon deklaruje, że zamierza dalej wspierać swoich rosyjskich pracowników (ok. 2,5 tys. osób).

Bojkot trzech francuskich marek

Przykład Decathlonu, Leroy Merlin i Auchana pokazuje, że bojkoty konsumenckie działają. Z danych PKO BP wynika, że liczba płatności kartowych w ostatnich tygodniach spadła poniżej oczekiwań. Działalność francuskiej grupy na rosyjskim rynku niezwykle się rozwinęła, również w ostatnim czasie.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...