Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Wzrost sprzedaży na platformie Answear – podsumowanie 2021 roku

Czwartek, 31 Marzec 2022

Answear, znana platforma z odzieżą, osiągnęła w zeszłym roku rekordowe wyniki sprzedaży, które wzrosły o 66,6% – do 721,2 mln zł. Zysk netto wzrósł do 22,9 mln zł. Firma odnotowała 157,8 mln wizyt, z czego aż 78,6% z urządzeń mobilnych. Marka jest obecna w 10 krajach, a w 2022 roku zamierza rozszerzyć swoją działalność o przynajmniej jedno państwo.

Szybszy rozwój niż zakładano

Według sprawozdawczości MSSF przychody ze sprzedaży firmy Answear wzrosły o 66,9 proc. rdr do 683,5 mln zł. Została zwiększona oferta produktowa (głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej) – z 87 tys. (grudzień 2020) do 145 tys. (grudzień 2021). Zaplanowany na 2-3 lata rozwój miał miejsce w ciągu jednego roku.

Coraz większa popularność wersji mobilnej

W 2021 z platformy Answear korzystało 1,525 mln aktywnych klientów. Rok wcześniej liczba ta wynosiła 1,153 mln. W samym czwartym kwartale odwiedzili oni stronę internetową 51,2 mln razy. Użytkownicy bardzo często korzystali w tym celu ze smartfonów i tabletów (78,6% w całym 2021, 80,8% w czwartym kwartale). Dla porównania, w 2020 roku było to 73,3%.

Marka własna i kampanie reklamowe

Platforma od niedawna oferuje swoim odwiedzającym produkty home&living. Konsekwentnie rozwijana była też marka własna – Answear_Lab, która posiada obecnie 10 tys. produktów. W zestawieniu z 2020, ich sprzedaż wzrosła w ubiegłym roku o 43%. Przeprowadzone zostały też trzy duże kampanie marketingowe obejmujące TV i formy video. Ich zasięg objął wszystkie rynki. Dostęp do platformy zyskali też mieszkańcy Grecji, Chorwacji oraz Cypru. Answear działa również na terenie Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Ukrainy.

Co z Ukrainą?

Zysk EBITDA firmy zwiększył się o 53,5 rdr – do 46,3 mln zł. Plany budżetowe na 2022 rok obejmują niższe marże, przede wszystkim ze względu na sytuację w Ukrainie i wzrost kursu walut. W ubiegłym roku właśnie ten kraj odpowiadał za ok. 16,7 proc. łącznej sprzedaży spółki. Wiadomo również, że wojna spowodowała zmianę w nastrojach i postawach konsumenckich. Answear zapowiada jednak chęć powrotu na ukraiński rynek, gdy tylko stanie się to możliwe.

źródło zdjęcia: https://answear.com/

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...