Dzisiaj mamy: Czwartek, 28 Wrzesień 2023

Wzrost sprzedaży na platformie Answear – podsumowanie 2021 roku

2022.03.31

Answear, znana platforma z odzieżą, osiągnęła w zeszłym roku rekordowe wyniki sprzedaży, które wzrosły o 66,6% – do 721,2 mln zł. Zysk netto wzrósł do 22,9 mln zł. Firma odnotowała 157,8 mln wizyt, z czego aż 78,6% z urządzeń mobilnych. Marka jest obecna w 10 krajach, a w 2022 roku zamierza rozszerzyć swoją działalność o przynajmniej jedno państwo.

Szybszy rozwój niż zakładano

Według sprawozdawczości MSSF przychody ze sprzedaży firmy Answear wzrosły o 66,9 proc. rdr do 683,5 mln zł. Została zwiększona oferta produktowa (głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej) – z 87 tys. (grudzień 2020) do 145 tys. (grudzień 2021). Zaplanowany na 2-3 lata rozwój miał miejsce w ciągu jednego roku.

Coraz większa popularność wersji mobilnej

W 2021 z platformy Answear korzystało 1,525 mln aktywnych klientów. Rok wcześniej liczba ta wynosiła 1,153 mln. W samym czwartym kwartale odwiedzili oni stronę internetową 51,2 mln razy. Użytkownicy bardzo często korzystali w tym celu ze smartfonów i tabletów (78,6% w całym 2021, 80,8% w czwartym kwartale). Dla porównania, w 2020 roku było to 73,3%.

Marka własna i kampanie reklamowe

Platforma od niedawna oferuje swoim odwiedzającym produkty home&living. Konsekwentnie rozwijana była też marka własna – Answear_Lab, która posiada obecnie 10 tys. produktów. W zestawieniu z 2020, ich sprzedaż wzrosła w ubiegłym roku o 43%. Przeprowadzone zostały też trzy duże kampanie marketingowe obejmujące TV i formy video. Ich zasięg objął wszystkie rynki. Dostęp do platformy zyskali też mieszkańcy Grecji, Chorwacji oraz Cypru. Answear działa również na terenie Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Ukrainy.

Co z Ukrainą?

Zysk EBITDA firmy zwiększył się o 53,5 rdr – do 46,3 mln zł. Plany budżetowe na 2022 rok obejmują niższe marże, przede wszystkim ze względu na sytuację w Ukrainie i wzrost kursu walut. W ubiegłym roku właśnie ten kraj odpowiadał za ok. 16,7 proc. łącznej sprzedaży spółki. Wiadomo również, że wojna spowodowała zmianę w nastrojach i postawach konsumenckich. Answear zapowiada jednak chęć powrotu na ukraiński rynek, gdy tylko stanie się to możliwe.

źródło zdjęcia: https://answear.com/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

#EcomersyBasic #95: Jak wybrać nazwę dla sklepu internetowego?

2023.09.21
W dynamicznym świecie handlu internetowego, gdzie konkurencja jest ogromna, odpowiednia nazwa e-sklepu ma bardzo duże znaczenie. W końcu to właśnie ona będzie Ci towarzyszyć przez cały czas, to ją będą rozpoznawać klienci i to ona będzie budzić rozmaite skojarzenia z Twoją marką. Wybór właściwej nazwy dla swojego sklepu internetowego może...
#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

#EcomersyBasic #94: Czym jest efekt kuli śnieżnej w e-commerce?

2023.09.15
W świecie e-commerce sukces nie zawsze wymaga ogromnych, kosztownych kampanii marketingowych. Czasami niewielkie i niepozorne działania mogą prowadzić do eksplozji sprzedaży i zwiększenia popularności marki. To zjawisko znane jest jako efekt kuli śnieżnej i nierzadko należy do kluczowych elementów strategii różnych firm. Aby lepiej je zrozumieć, wystarczy wyobrazić sobie, że...
EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

EcomersyBasic #93: 5 sposobów na to, jak przyspieszyć działanie sklepu internetowego

2023.09.07
Wciąż rosnąca popularność e-commerce sprawia, że liczba sklepów internetowych cały czas się powiększa – oznacza to konieczność wpasowania się w pewne standardy, które obowiązują w tej branży. Jeżeli chcemy utrzymać się na rynku handlu online, powinniśmy upewnić się, że nasz e-sklep działa bez zarzutu, czyli przede wszystkim szybko. Właśnie tego...
#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

#EcomersyBasic #92: One step checkout – wady i zalety

2023.09.01
Czy Twój sklep internetowy odwiedza wielu użytkowników, jednak nie przekłada się to na satysfakcjonujące wyniki sprzedaży? Czy klienci dodają produkty do koszyka, ale ostatecznie je porzucają, nie finalizując transakcji? Nie martw się – z tym problemem mierzy się większość biznesów online. Musimy mieć na względzie, że takie sytuacje będą się...