Dzisiaj mamy: Niedziela, 2 Październik 2022

Wzrost sprzedaży na platformie Answear – podsumowanie 2021 roku

2022.03.31

Answear, znana platforma z odzieżą, osiągnęła w zeszłym roku rekordowe wyniki sprzedaży, które wzrosły o 66,6% – do 721,2 mln zł. Zysk netto wzrósł do 22,9 mln zł. Firma odnotowała 157,8 mln wizyt, z czego aż 78,6% z urządzeń mobilnych. Marka jest obecna w 10 krajach, a w 2022 roku zamierza rozszerzyć swoją działalność o przynajmniej jedno państwo.

Szybszy rozwój niż zakładano

Według sprawozdawczości MSSF przychody ze sprzedaży firmy Answear wzrosły o 66,9 proc. rdr do 683,5 mln zł. Została zwiększona oferta produktowa (głównie w segmencie marek premium oraz średniej półki cenowej) – z 87 tys. (grudzień 2020) do 145 tys. (grudzień 2021). Zaplanowany na 2-3 lata rozwój miał miejsce w ciągu jednego roku.

Coraz większa popularność wersji mobilnej

W 2021 z platformy Answear korzystało 1,525 mln aktywnych klientów. Rok wcześniej liczba ta wynosiła 1,153 mln. W samym czwartym kwartale odwiedzili oni stronę internetową 51,2 mln razy. Użytkownicy bardzo często korzystali w tym celu ze smartfonów i tabletów (78,6% w całym 2021, 80,8% w czwartym kwartale). Dla porównania, w 2020 roku było to 73,3%.

Marka własna i kampanie reklamowe

Platforma od niedawna oferuje swoim odwiedzającym produkty home&living. Konsekwentnie rozwijana była też marka własna – Answear_Lab, która posiada obecnie 10 tys. produktów. W zestawieniu z 2020, ich sprzedaż wzrosła w ubiegłym roku o 43%. Przeprowadzone zostały też trzy duże kampanie marketingowe obejmujące TV i formy video. Ich zasięg objął wszystkie rynki. Dostęp do platformy zyskali też mieszkańcy Grecji, Chorwacji oraz Cypru. Answear działa również na terenie Polski, Czech, Słowacji, Węgier, Rumunii, Bułgarii i Ukrainy.

Co z Ukrainą?

Zysk EBITDA firmy zwiększył się o 53,5 rdr – do 46,3 mln zł. Plany budżetowe na 2022 rok obejmują niższe marże, przede wszystkim ze względu na sytuację w Ukrainie i wzrost kursu walut. W ubiegłym roku właśnie ten kraj odpowiadał za ok. 16,7 proc. łącznej sprzedaży spółki. Wiadomo również, że wojna spowodowała zmianę w nastrojach i postawach konsumenckich. Answear zapowiada jednak chęć powrotu na ukraiński rynek, gdy tylko stanie się to możliwe.

źródło zdjęcia: https://answear.com/

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

#EcomersyBasic #48: Reels. Co musisz wiedzieć o krótkich filmach na Instagram i Facebooka?

2022.09.30
Modę na krótkie, kreatywne filmiki zapoczątkował TikTok. Jako że aplikacja cieszy się tak ogromną popularnością, dwa konkurencyjne serwisy postanowiły przejąć od niej format niedługich video, dzięki którym można promować swoją markę i nie tylko. Na początku Reelsy pojawiły się na Instagramie, potem przyszedł czas na Facebooka. Jeżeli chcesz dowiedzieć się,...
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...