Dzisiaj mamy: Wtorek, 5 Grudzień 2023

Reklamodawcy z USA pozywają Meta. Będzie pozew zbiorowy

2022.04.01

Amerykańscy reklamodawcy szykują zbiorowy pozew przeciwko koncernowi Meta. Właściciele Facebooka oraz Instagrama są oskarżani o manipulację zasięgami i pobieranie za dużych opłat, na czym miało stracić mnóstwo małych i dużych firm.

To nie pierwszy raz

Meta zarabia głównie na reklamach, a w 2021 roku jej przychody z tego tytułu zwiększyły się z 84,17 do 114,93 mld dolarów (połowa z nich pochodzi z Kanady i Stanów Zjednoczonych). Nie będzie to pierwszy raz, gdy Facebooka podejrzewa się o manipulacje finansowe. Taka sytuacja miała miejsce w 2016, kiedy reklamodawcy z San Francisco postanowili złożyć pozew dotyczący zmian w statystykach video. Gigant jednak wszystkiemu zaprzeczył, twierdząc, że to wina systemowych błędów.

Meta oskarżona o manipulacje zasięgami

Również w 2018 firmy obwiniały Facebooka o zawyżanie zasięgu reklamowego, który miał zwiększać liczbę potencjalnych odbiorców nawet o 400% i egzekwować zawyżone opłaty. Nic się jednak nie zmieniło, działania zostały lepiej ukryte. Teraz amerykański sędzia, James Donato, orzekł, że pozew przeciwko Mecie może zyskać status zbiorowego. Pozwala to milionom podmiotów reklamujących się na Facebooku i Instagramie od 15 sierpnia 2014 roku starać się o odszkodowanie.

Polecamy
Ecomersy basic
#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

#Ecomersy Basic #105: Personalizacja w e-commerce. Mów tak, by Cię słyszano

2023.12.01
W świecie e-commerce personalizacja staje się coraz ważniejsza – sklepów internetowych przybywa, konkurencja rośnie, a klienci mają duże wymagania. Doskonałą metodą na wyróżnienie się z tłumu jest umiejętność dostarczania spersonalizowanych doświadczeń zakupowych. Zastanówmy się, dlaczego są one tak ważne dla budowania trwałych relacji z konsumentami i w jaki sposób możesz...
#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

#EcomersyBasic #104: Jak zdobywać lajki na firmowym profilu FB?

2023.11.24
Facebook od kilku (a nawet kilkunastu) lat pozostaje jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych na świecie. Jeśli prowadzisz firmowy profil na tej platformie i chcesz dotrzeć do większej liczby użytkowników, z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotne w budowaniu zasięgu i zaangażowania są lajki. Zastanawiasz się, jak skutecznie zdobywać te cenne...
#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

#EcomersyBasic #103: Jak sobie radzić z sezonowymi spadkami sprzedaży w sklepie internetowym?

2023.11.16
Dynamika rynku e-commerce często podlega zmianom, a sklepy online muszą skutecznie radzić sobie z sezonowymi spadkami sprzedaży. Regularne fluktuacje popytu mogą stanowić wyzwanie dla przedsiębiorców, ponieważ wymagają elastyczności i strategicznego podejście. W tym kontekście istotne staje się pytanie: jak efektywnie zarządzać e-sklepem w różnych okresach roku, utrzymując stabilność i zadowolenie...
#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

#EcomersyBasic #102: Jak podnieść obrót w e-sklepie przed Świętami Bożego Narodzenia?

2023.11.09
Mamy połowę listopada, jesteśmy jeszcze przed Black Friday – wydawać by się mogło, że do Świąt Bożego Narodzenia pozostało dużo czasu. W świecie e-commerce czas płynie nieco innym rytmem, a do dużych wydarzeń warto przygotowywać się wcześniej. W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak „rozruszać” sklep internetowy jeszcze przed Gwiazdką, aby...