Dzisiaj mamy: Czwartek, 19 Maj 2022

Reklamodawcy z USA pozywają Meta. Będzie pozew zbiorowy

Piątek, 1 Kwiecień 2022

Amerykańscy reklamodawcy szykują zbiorowy pozew przeciwko koncernowi Meta. Właściciele Facebooka oraz Instagrama są oskarżani o manipulację zasięgami i pobieranie za dużych opłat, na czym miało stracić mnóstwo małych i dużych firm.

To nie pierwszy raz

Meta zarabia głównie na reklamach, a w 2021 roku jej przychody z tego tytułu zwiększyły się z 84,17 do 114,93 mld dolarów (połowa z nich pochodzi z Kanady i Stanów Zjednoczonych). Nie będzie to pierwszy raz, gdy Facebooka podejrzewa się o manipulacje finansowe. Taka sytuacja miała miejsce w 2016, kiedy reklamodawcy z San Francisco postanowili złożyć pozew dotyczący zmian w statystykach video. Gigant jednak wszystkiemu zaprzeczył, twierdząc, że to wina systemowych błędów.

Meta oskarżona o manipulacje zasięgami

Również w 2018 firmy obwiniały Facebooka o zawyżanie zasięgu reklamowego, który miał zwiększać liczbę potencjalnych odbiorców nawet o 400% i egzekwować zawyżone opłaty. Nic się jednak nie zmieniło, działania zostały lepiej ukryte. Teraz amerykański sędzia, James Donato, orzekł, że pozew przeciwko Mecie może zyskać status zbiorowego. Pozwala to milionom podmiotów reklamujących się na Facebooku i Instagramie od 15 sierpnia 2014 roku starać się o odszkodowanie.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...
Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Ecomersy Basic #25: Marketing rekomendacyjny w sklepie internetowym

Piątek, 22 Kwiecień 2022
Polecenia odgrywają bardzo ważną rolę w Internecie. Mamy tu na myśli zarówno zakupy online, jak i inne obszary działania w sieci. Ogromna liczba e-sklepów i dostępnych produktów czasami może przytłaczać, dlatego trzeba wybrać jakiś sposób selekcji. Wiele osób stawia właśnie na rekomendacje, czyli pozytywne opinie na temat konkretnych marek. Chcesz,...