Dzisiaj mamy: Czwartek, 22 Luty 2024

InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok

2022.04.01

InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.

Znaczy wzrost przychodów

Dzięki nowej marce InPost wpływy spółki zwiększyły się o 43 punkty procentowe, natomiast z pominięciem Mondial Relay – w 2021 roku odnotowano 39-procentowy wzrost przychodów. Skorygowana EBITDA InPostu zwiększyła się o 63,7%, do 1 626 mln zł (15,6 punktów procentowych pochodziło z przejęcia Mondial Relay, natomiast pozostała część – ze wzrostu organicznego).

Sukces spowodowany przejęciem Mondial Relay

Jeżeli chodzi o sam IV kwartał 2021 roku, przychody InPostu zwiększyły się o 96,9% – do 1 677 mln zł – w zestawieniu z IV kwartałem 2020. 73 punkty procentowe grupa zawdzięcza marce Mondial Relay. Z pominięciem przejęcia wzrost wyniósł 23,9%. Spółka określa swoje wyniki jako dobre. Wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w 2021 o 45,6%, a liczba paczkomatów pod koniec roku wynosiła 20 367. 90% nowych maszyn w Polsce należało do InPostu.

Inwestycje w Polsce oraz zagranicą i dalsze plany

Nakłady inwestycyjne grupy zwiększyły się o 74% rdr, do 935,6 mln zł. Środki przeznaczono na rozbudowę sieci paczkomatów, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także na rozwój infrastruktury logistycznej w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Polsce urosły o 41% rdr, stanowiąc 76% wszystkich nakładów inwestycyjnych. Celami strategicznymi na 2022 rok są: dalsze zwiększanie zasięgów paczkomatów (nie tylko w miastach, ale też na wsiach), przyspieszenie transformacji Monaday Relay, kontynuację wdrażania strategii ESG oraz skalowanie działalności w Wielkiej Brytanii.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

Ecomersy Basic #112: Influencer marketing w e-commerce. Czy warto?

2024.02.16
W branży e-commerce dominuje kilka podstawowych form promocji, a jedną z nich jest influencer marketing, który polega na współpracy z twórcami internetowymi. Osoby działające aktywnie w sieci reklamują konkretne produkty bądź usługi, dzięki czemu więcej użytkowników może się nimi zainteresować. Jeżeli prowadzisz własny sklep internetowy, powinieneś wiedzieć, że influencer marketing...
Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

Ecomersy Basic #111: Marka osobista. 5 sposobów na nawiązanie przyjacielskich relacji z Klientem

2024.02.02
W dzisiejszym świecie e-commerce konkurencja jest bardzo duża, co oznacza, że aby wyróżnić się na jej tle, trzeba zaplanować i wdrożyć odpowiednią strategię. Wiele sklepów internetowych decyduje się na kreowanie marki osobistej, a więc skupia się na tworzeniu konkretnego wizerunku. W końcu nie chodzi już tylko o to, co sprzedajesz,...
#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

#EcomersyBasic #110: Czym jest intencja wyszukiwania w SEO?

2024.01.19
Algorytmy Google już od kilku lat rozwijają się w taki sposób, by wyszukiwarka jak najlepiej służyła użytkownikom. Właśnie dlatego mało wartościowe treści są nisko pozycjonowane, z kolei merytoryczne teksty znajdują się wyżej w wynikach wyszukiwania. Głównym celem jest bowiem odpowiadanie na potrzeby odbiorców, którzy zadają różnego rodzaju pytania. Wpisują oni...
#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

#Ecomersy Basic #109: Najważniejsze daty dla e-commerce w 2024 r.

2024.01.05
Zaczął się nowy rok! Co to oznacza dla branży e-commerce, a przede wszystkim dla Ciebie, przedsiębiorcy? W dynamicznym świecie handlu internetowego bardzo ważne jest to, by pozostawać na bieżąco z najnowszymi trendami i nadchodzącymi wydarzeniami – a w te ostatnie 2024 z pewnością będzie obfitować. Czy chcesz poznać najważniejsze daty,...