Dzisiaj mamy: Poniedziałek, 26 Wrzesień 2022

InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok

2022.04.01

InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.

Znaczy wzrost przychodów

Dzięki nowej marce InPost wpływy spółki zwiększyły się o 43 punkty procentowe, natomiast z pominięciem Mondial Relay – w 2021 roku odnotowano 39-procentowy wzrost przychodów. Skorygowana EBITDA InPostu zwiększyła się o 63,7%, do 1 626 mln zł (15,6 punktów procentowych pochodziło z przejęcia Mondial Relay, natomiast pozostała część – ze wzrostu organicznego).

Sukces spowodowany przejęciem Mondial Relay

Jeżeli chodzi o sam IV kwartał 2021 roku, przychody InPostu zwiększyły się o 96,9% – do 1 677 mln zł – w zestawieniu z IV kwartałem 2020. 73 punkty procentowe grupa zawdzięcza marce Mondial Relay. Z pominięciem przejęcia wzrost wyniósł 23,9%. Spółka określa swoje wyniki jako dobre. Wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w 2021 o 45,6%, a liczba paczkomatów pod koniec roku wynosiła 20 367. 90% nowych maszyn w Polsce należało do InPostu.

Inwestycje w Polsce oraz zagranicą i dalsze plany

Nakłady inwestycyjne grupy zwiększyły się o 74% rdr, do 935,6 mln zł. Środki przeznaczono na rozbudowę sieci paczkomatów, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także na rozwój infrastruktury logistycznej w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Polsce urosły o 41% rdr, stanowiąc 76% wszystkich nakładów inwestycyjnych. Celami strategicznymi na 2022 rok są: dalsze zwiększanie zasięgów paczkomatów (nie tylko w miastach, ale też na wsiach), przyspieszenie transformacji Monaday Relay, kontynuację wdrażania strategii ESG oraz skalowanie działalności w Wielkiej Brytanii.

Polecamy
Ecomersy basic
#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

#EcomesyBasic #47: White Hat SEO i Black Hat SEO, czyli dobre i złe techniki pozycjonowania

2022.09.23
By sklep internetowy był dobrze widoczny w wyszukiwarce, musi zostać skutecznie wypozycjonowany. W tym celu stosuje się różne techniki SEO, które w określony sposób wpływają na miejsce witryny w wynikach wyszukiwania. Można je zwyczajowo podzielić na White Hat SEO oraz Black Hat SEO. Czym się od siebie różnią i które...
#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

#EcomersyBasic #46: Czym jest customer experience?

2022.09.16
Customer experience (w skrócie CX) to, najprościej mówiąc, suma doświadczeń klienta związanych z daną firmą. Obejmuje całość relacji na linii konsument-marka, od momentu uświadomienia sobie, że konkretna firma istnieje, aż do chwili ostatniej interakcji. Oznacza to, że właściwie każdy element tej relacji ma znaczenie. Celem jest optymalizacja doświadczeń klienta.
#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

#EcomersyBasic #45: Czym jest breadcrumbs? Menu okruszkowe bez tajemnic

2022.09.09
Breadcrumbs (z ang. okruszki chleba) to inaczej forma nawigacji na stronie internetowej, która wskazuje, w jakim miejscu w witrynie obecnie się znajdujemy. Na pewno kojarzysz bajkę o Jasiu i Małgosi – jej bohaterowie rzucali za sobą okruszki chleba, aby upewnić się, że nie zgubią się w lesie i odnajdą drogę...
#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

#EcomersyBasic #44: Jak promować sklep na Pinterest. Czy warto?

2022.09.02
Pinterest już dawno przestał być witryną służącą tylko do gromadzenia inspiracji. Dziś to przede wszystkim prężna platforma społecznościowa, której lepiej nie bagatelizować, gdy chodzi o promocję sklepu internetowego. Umiejętne korzystanie z niej może rozpowszechnić znajomość Twojej marki, wygenerować ruch na stronie sklepu, a także znacząco zwiększyć sprzedaż.