Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok

Piątek, 1 Kwiecień 2022

InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.

Znaczy wzrost przychodów

Dzięki nowej marce InPost wpływy spółki zwiększyły się o 43 punkty procentowe, natomiast z pominięciem Mondial Relay – w 2021 roku odnotowano 39-procentowy wzrost przychodów. Skorygowana EBITDA InPostu zwiększyła się o 63,7%, do 1 626 mln zł (15,6 punktów procentowych pochodziło z przejęcia Mondial Relay, natomiast pozostała część – ze wzrostu organicznego).

Sukces spowodowany przejęciem Mondial Relay

Jeżeli chodzi o sam IV kwartał 2021 roku, przychody InPostu zwiększyły się o 96,9% – do 1 677 mln zł – w zestawieniu z IV kwartałem 2020. 73 punkty procentowe grupa zawdzięcza marce Mondial Relay. Z pominięciem przejęcia wzrost wyniósł 23,9%. Spółka określa swoje wyniki jako dobre. Wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w 2021 o 45,6%, a liczba paczkomatów pod koniec roku wynosiła 20 367. 90% nowych maszyn w Polsce należało do InPostu.

Inwestycje w Polsce oraz zagranicą i dalsze plany

Nakłady inwestycyjne grupy zwiększyły się o 74% rdr, do 935,6 mln zł. Środki przeznaczono na rozbudowę sieci paczkomatów, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także na rozwój infrastruktury logistycznej w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Polsce urosły o 41% rdr, stanowiąc 76% wszystkich nakładów inwestycyjnych. Celami strategicznymi na 2022 rok są: dalsze zwiększanie zasięgów paczkomatów (nie tylko w miastach, ale też na wsiach), przyspieszenie transformacji Monaday Relay, kontynuację wdrażania strategii ESG oraz skalowanie działalności w Wielkiej Brytanii.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...