Dzisiaj mamy: Niedziela, 26 Marzec 2023

InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok

2022.04.01

InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.

Znaczy wzrost przychodów

Dzięki nowej marce InPost wpływy spółki zwiększyły się o 43 punkty procentowe, natomiast z pominięciem Mondial Relay – w 2021 roku odnotowano 39-procentowy wzrost przychodów. Skorygowana EBITDA InPostu zwiększyła się o 63,7%, do 1 626 mln zł (15,6 punktów procentowych pochodziło z przejęcia Mondial Relay, natomiast pozostała część – ze wzrostu organicznego).

Sukces spowodowany przejęciem Mondial Relay

Jeżeli chodzi o sam IV kwartał 2021 roku, przychody InPostu zwiększyły się o 96,9% – do 1 677 mln zł – w zestawieniu z IV kwartałem 2020. 73 punkty procentowe grupa zawdzięcza marce Mondial Relay. Z pominięciem przejęcia wzrost wyniósł 23,9%. Spółka określa swoje wyniki jako dobre. Wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w 2021 o 45,6%, a liczba paczkomatów pod koniec roku wynosiła 20 367. 90% nowych maszyn w Polsce należało do InPostu.

Inwestycje w Polsce oraz zagranicą i dalsze plany

Nakłady inwestycyjne grupy zwiększyły się o 74% rdr, do 935,6 mln zł. Środki przeznaczono na rozbudowę sieci paczkomatów, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także na rozwój infrastruktury logistycznej w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Polsce urosły o 41% rdr, stanowiąc 76% wszystkich nakładów inwestycyjnych. Celami strategicznymi na 2022 rok są: dalsze zwiększanie zasięgów paczkomatów (nie tylko w miastach, ale też na wsiach), przyspieszenie transformacji Monaday Relay, kontynuację wdrażania strategii ESG oraz skalowanie działalności w Wielkiej Brytanii.

Polecamy
Ecomersy basic
Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

Ecomersy Basic #70: Czym jest strategia komunikacyjna marki?

2023.03.24
Sposób, w jaki komunikujemy się z naszymi odbiorcami, ma ogromny wpływ na wizerunek marki. Dlatego właśnie strategia komunikacyjna jest równie istotna, co biznesplan. To naprawdę rozległe określenie, które kryje w sobie mnóstwo elementów. W dzisiejszym artykule postaramy się nakreślić najważniejsze kwestie związane z tworzeniem takiej strategii i wykorzystywaniem jej do...
EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

EcomersyBasic #69: Jak dbać o dobre opinie o sklepie internetowym?

2023.03.17
E-commerce w Polsce rozwija się prężnie, co oznacza, że sklepów internetowych cały czas przybywa. Klienci muszą więc znajdować sposoby, by wybrać odpowiednie miejsce na zrobienie zakupów online. Skąd wiadomo, że dany e-sklep spełni ich oczekiwania? Internauci często kierują się opiniami innych osób – poprzednich konsumentów, którzy wcześniej byli na ich...
EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

EcomersyBasic #68: SXO - więcej niż SEO

2023.03.10
Właściciele sklepów internetowych i wszystkie osoby związane z e-commerce doskonale zdają sobie sprawę, że świat marketingu online stale się zmienia. W branży zaczynają dominować nowe trendy i strategie, wprowadzane są coraz nowocześniejsze narzędzia. Wszystko po to, by odpowiedzieć na aktualne potrzeby i wymagania konsumentów. Większa liczba odwiedzających stronę przekłada się...
EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

EcomersyBasic #67: Jak zmniejszyć liczbę zapytań o zwroty w sklepie internetowym?

2023.03.03
Aby sklep internetowy mógł działać jak dobrze naoliwiona maszyna, powinniśmy zadbać o każdy aspekt jego funkcjonowania. Na pewno zdajesz sobie sprawę, jak duże znaczenie dla klientów ma polityka zwrotów. Istnieje wiele metod, które pozwalają na usprawnienie całego procesu. Bardzo ważne jest to, aby klient posiadał jasne informacje na temat oddawania...