InPost z wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 i cały 2021 rok
InPost podzielił się wynikami finansowymi za IV kwartał 2021 roku, a oprócz tego – raportem rocznym za cały 2021. Przychody za rok obrotowy 2021 wyniosły 4 602 mln zł, można więc mówić o 82-procentowym wzroście. Duży wpływ na ten stan rzeczy miało przejęcie Mondial Relay.
Znaczy wzrost przychodów
Dzięki nowej marce InPost wpływy spółki zwiększyły się o 43 punkty procentowe, natomiast z pominięciem Mondial Relay – w 2021 roku odnotowano 39-procentowy wzrost przychodów. Skorygowana EBITDA InPostu zwiększyła się o 63,7%, do 1 626 mln zł (15,6 punktów procentowych pochodziło z przejęcia Mondial Relay, natomiast pozostała część – ze wzrostu organicznego).
Sukces spowodowany przejęciem Mondial Relay
Jeżeli chodzi o sam IV kwartał 2021 roku, przychody InPostu zwiększyły się o 96,9% – do 1 677 mln zł – w zestawieniu z IV kwartałem 2020. 73 punkty procentowe grupa zawdzięcza marce Mondial Relay. Z pominięciem przejęcia wzrost wyniósł 23,9%. Spółka określa swoje wyniki jako dobre. Wolumen obsłużonych przesyłek zwiększył się w 2021 o 45,6%, a liczba paczkomatów pod koniec roku wynosiła 20 367. 90% nowych maszyn w Polsce należało do InPostu.
Inwestycje w Polsce oraz zagranicą i dalsze plany
Nakłady inwestycyjne grupy zwiększyły się o 74% rdr, do 935,6 mln zł. Środki przeznaczono na rozbudowę sieci paczkomatów, zarówno w Polsce, jak i w Wielkiej Brytanii, a także na rozwój infrastruktury logistycznej w naszym kraju. Nakłady inwestycyjne w Polsce urosły o 41% rdr, stanowiąc 76% wszystkich nakładów inwestycyjnych. Celami strategicznymi na 2022 rok są: dalsze zwiększanie zasięgów paczkomatów (nie tylko w miastach, ale też na wsiach), przyspieszenie transformacji Monaday Relay, kontynuację wdrażania strategii ESG oraz skalowanie działalności w Wielkiej Brytanii.