Dzisiaj mamy: Niedziela, 22 Maj 2022

Tiktokerzy przeciwdziałają dezinformacji na zlecenie Białego Domu

Wtorek, 29 Marzec 2022

Biały Dom korzysta z pomocy tiktokerów w walce z dezinformacją na temat wojny w Ukrainie – właśnie oni mieli dzielić się prawdą na swoich profilach, po wcześniejszym online briefingu z urzędnikami. Jest to spowodowane ogromną popularnością aplikacji, z której korzystają i czerpią wiedzę przede wszystkim młodzi ludzie.

Spotkanie tiktokerów z urzędnikami

Informacje rozprzestrzeniają się bardzo szybko. Nie inaczej jest z fake newsami, często pojawiającymi się w mediach społecznościowych. Na początku wojny Tik-Tok obfitował w niesprawdzone i nierzetelne treści związane z wojną w Ukrainie. Stąd pomysł na współpracę Białego Domu z trzydziestoma najważniejszymi tiktokerami. Influencerzy mogli dowiedzieć się z pierwszej ręki, co dokładnie dzieje się na terytorium Ukrainy.

Kolejna cegiełka w walce z dezinformacją

Mówi się jednak, że twórcy internetowi mieli zostać przez urzędników potraktowani jak przedszkolacy (twierdzi tak pochodzący z Ukrainy dziennikarz, Jules Suzdaltsev). Warto wspomnieć, że filmik z kluczowymi wnioskami, który opublikował Marcus DiPaola, obejrzano ponad 300 tys. razy. Akcja miała sens jako sposób na walkę z dezinformacją.

Polecamy
Ecomersy basic
EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

EcomersyBasic #29: Jak tworzyć grafikę do mediów społecznościowych?

Piątek, 20 Maj 2022
Prowadząc własny biznes e-commerce, z pewnością nieustannie wcielasz się w różne role: sprzedawcy, copywritera, marketera, fotografa, grafika czy osoby od social mediów. Zwłaszcza te ostatnie mogą sprawiać nieco kłopotu, jeśli nigdy wcześniej się tym nie zajmowałeś. Jest to jednak część biznesu, której nie warto lekceważyć – social media mogą być...
EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

EcomersyBasic #28: Marketing szeptany. Czym jest? Czy warto?

Piątek, 13 Maj 2022
W zeszłym tygodniu opublikowaliśmy tekst na temat opinii klientów i ich wpływu na sprzedaż w e-sklepie. Wiemy więc, że oceny oraz rekomendacje innych mają duże znaczenie dla większości konsumentów. Dlatego właśnie wiele firm decyduje się na charakterystyczną formę promocji, która nazywana jest marketingiem szeptanym (inaczej buzz marketing, word of mouth...
EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

EcomersyBasic #27: Opinie klientów i ich wpływ na sprzedaż w e-sklepie

Piątek, 6 Maj 2022
Niedawno pisaliśmy o znaczeniu marketingu rekomendacyjnego w e-commerce, czyli o tym, jaki wpływ na klientów mogą mieć opinie innych. Sprawdzenie, w jaki sposób poprzedni konsumenci ocenili dany sklep internetowy, usługę czy produkt, to często jedyny znany sposób na weryfikację. Czasami zdarza się jednak, że recenzje są nieprawdziwe – i to...
Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Ecomersy Basic #26: Analiza biznesowa w e-commerce. Dlaczego warto?

Piątek, 29 Kwiecień 2022
Planujesz rozpocząć działalność? Zastanawiasz się, jak usprawnić działanie swojego e-biznesu? Chcesz mieć lepszy wgląd w funkcjonowanie Twojego przedsiębiorstwa? Warto pomyśleć nad przeprowadzeniem analizy biznesowej, dzięki której uda Ci się lepiej zrozumieć potrzeby biznesowe i technologiczne własnej firmy. W tym celu można skorzystać z usług eksperta – odpowiednio wykwalifikowanego analityka. Możesz...